AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #21 Skrevet 5. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk til legen i uke 8 og da ordnet hun med alt. Fikk innkalling til blodprøve og ultralyd rett etterpå. Oppfatter systemet som veldig effektivt. Neste uke skal jeg ta UL på riksen. Da er jeg 12+4. Jeg blir 38 et par mnd før termin, derfor får jeg alt dette dekket. Anonymkode: bf3c7...1be Takk for svar. Tok de duo test på legekontoret ditt? Hadde håpt at de var startet med NIPT testen jeg nå. Kommer dere til å dra til utlandet for å ta den? Anonymkode: 13447...cb3
frk.Sanna Skrevet 5. november 2018 #22 Skrevet 5. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jordmoren min sjekket det opp med ekspertene på Rikshospitalet for to uker siden og svaret var "Nei". Så jeg dro til Danmark og fikk tatt den der. Anonymkode: ae1ff...6a7 I hvilken uke tok du testen og hvor lang tid tok det før dere fikk svar?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #23 Skrevet 5. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok duotesten/NIPT i Trondheim i 2016, én mnd etter at jeg fyllte 38 år. Tok selve blodtestene på sykehuset her hjemme, ca uke 9-10, og så ultralyden i Trondheim ca uke 12. Jeg film ordnet alt via gynekolog på sykehuset her jeg bor (en flyreise unna), og fikk dekket flyreisen til og fra Trondheim. Anonymkode: 29c3b...2ed Det var nok duotesten/kubtesten du tok da? Er det i uke 10-11 de anbefaler og ta testene? Anonymkode: 13447...cb3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #24 Skrevet 5. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var 11 uker. Man må være over 10 uker på vei. Hun du snakket med hadde nok tatt duotesten. Mange som feilaktig tror at det er det samme som NIPT-testen Anonymkode: ae1ff...6a7 Takk for svar. Ja hun har nok misforstått, men da nå vi nok til Bergen for å ta duotesten. Hun snakket om at fosteret ikke måtte bli for stort, så hun hadde blitt sendt med ekspress pga den lille var litt større enn gjennomsnittet... Anonymkode: 13447...cb3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #25 Skrevet 5. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det var nok duotesten/kubtesten du tok da? Er det i uke 10-11 de anbefaler og ta testene? Anonymkode: 13447...cb3 For duo/kub test kan blodprøver tas fom uke 8 eller lignende, ultralyd uke 11-13. Har å gjøre med at det er da det er best å måle nakkefold? Om blodprøvene er tatt og analysert på forhånd kan de regne ut sannsynligheten rett etter ultralyden (sånn gjøres det i alle fall i Sverige). Anonymkode: 99b8f...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #26 Skrevet 5. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Tok de duo test på legekontoret ditt? Hadde håpt at de var startet med NIPT testen jeg nå. Kommer dere til å dra til utlandet for å ta den? Anonymkode: 13447...cb3 Jeg tok den i Danmark, på ultralydklinikken i København. Veldig fornøyd! Jeg hadde dog ikke fått noe oppfølgning i Norge uansett, pga alder. Jeg var for ung, men likefullt nervøs og redd for at noe skulle være galt Anonymkode: fda8d...2a9 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #27 Skrevet 5. november 2018 Duotest tas kun på bestemte sykehus ikke på legekontor. Anonymkode: 4c65b...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #28 Skrevet 5. november 2018 21 minutter siden, AnonymBruker said: Duotest tas kun på bestemte sykehus ikke på legekontor. Anonymkode: 4c65b...6e3 Nå er det snakk om nipt og ikke duo. Anonymkode: c728d...8ee
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #29 Skrevet 5. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det snakk om nipt og ikke duo. Anonymkode: c728d...8ee Det var en kommentar til den som spurte om man kunne ta duo-test på legekontoret ;) Anonymkode: 4c65b...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #30 Skrevet 5. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Tok de duo test på legekontoret ditt? Hadde håpt at de var startet med NIPT testen jeg nå. Kommer dere til å dra til utlandet for å ta den? Anonymkode: 13447...cb3 Jeg tok blodprøve på riksen. Den kan tas fra uke 10. Prøven sendes til Trondheim for analyse. UL tas også på riksen. Før blodprøven får du litt informasjon om hva den kan avdekke og du må skrive under på et papir hvor du samtykker til at de sjekker for trisomier. Vi diskuterte om vi heller skulle dra til Gøteborg og ta nipt, men jeg føler blodprøve + ul er sikkert nok for meg. Forrige gang tok vi kun privat TUL og babyen viste absolutt ingen tegn til avvik. Slo meg til ro med det den gangen. Nå takket jeg ja til blodprøve i tillegg siden jeg får det gratis og det går veldig fort å ta den. Anonymkode: bf3c7...1be 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2018 #31 Skrevet 5. november 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Det var en kommentar til den som spurte om man kunne ta duo-test på legekontoret Anonymkode: 4c65b...6e3 Det var en enkeltstående kommentar og da antas det at det er til HI. Som omtaler nipt. Anonymkode: c728d...8ee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå