Gå til innhold

UL FEIL AV LEGE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Noen her som har fått beskjed om at det feiler fosteret noe på ul? Hjertefeil,hodet?downs? Organfeil? men stemte ikke neste gang de tok ul eller fødte?

Anonymkode: a74e4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hender støtt og stadig, men også det motsatte skjer. Noen får aldri forberedt seg på at barnet de bærer er annerledes.

Hvorfor lurer du på dette?

Anonymkode: 2693e...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke vite sikkert om downs eller andre kromosomsfeil på ul, du får bare beskjed om at det muligens er det, også blir du henvist til å ta prøver av morkaken for å få en sikker diagnose.

Hjertefeil osv kan man se, men da vil du også utredes videre av spesialister regner jeg med.

Anonymkode: 9446c...2ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det hender støtt og stadig, men også det motsatte skjer. Noen får aldri forberedt seg på at barnet de bærer er annerledes.

Hvorfor lurer du på dette?

Anonymkode: 2693e...78e

En venninne av meg som fikk beskjed om at det var noen avvik på ul, men at de måtte se an noen dager til for å se igjen. Så hun går nå rundt og ikke vet noen ting. Ingen ting er bekreftet eller avkreftet og jeg får så vondt av henne... Så prøver å få hun til å være positiv selvom de mistenkte noe på ul nå. 

Anonymkode: a74e4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Du får ikke vite sikkert om downs eller andre kromosomsfeil på ul, du får bare beskjed om at det muligens er det, også blir du henvist til å ta prøver av morkaken for å få en sikker diagnose.

Hjertefeil osv kan man se, men da vil du også utredes videre av spesialister regner jeg med.

Anonymkode: 9446c...2ea

Hmmm... ok! Hun var inne hos speialist ang noe med hodet, men de kunne ikke bekrefte noe og ville hun skulle komme tilbake for å se videre om det var noen forbedring... 

Anonymkode: a74e4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:
 

En venninne av meg som fikk beskjed om at det var noen avvik på ul, men at de måtte se an noen dager til for å se igjen. Så hun går nå rundt og ikke vet noen ting. Ingen ting er bekreftet eller avkreftet og jeg får så vondt av henne... Så prøver å få hun til å være positiv selvom de mistenkte noe på ul nå. 

Anonymkode: a74e4...69a

Da har hun jo ikke fått beskjed om at det er noe feil, bare at det muligens er. Mange som får det uten at det er noe feil. Men du bør heller ikke være for positiv. Vanskelig å forholde seg til folk som er for positive også. Bare plagsomt med falskt håp 

Anonymkode: ce55b...ae4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Da har hun jo ikke fått beskjed om at det er noe feil, bare at det muligens er. Mange som får det uten at det er noe feil. Men du bør heller ikke være for positiv. Vanskelig å forholde seg til folk som er for positive også. Bare plagsomt med falskt håp 

Anonymkode: ce55b...ae4

Ja, det tenker jeg også på! Men hun er helt deprimert. Aldri sett hun sånn før. Så hadde vært bra med noen tråder med håp om noen hadde noen solskinnshistorier😊

Anonymkode: a74e4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Ja, det tenker jeg også på! Men hun er helt deprimert. Aldri sett hun sånn før. Så hadde vært bra med noen tråder med håp om noen hadde noen solskinnshistorier😊

Anonymkode: a74e4...69a

Det er Absolutt ingenting som hjelper i hennes situasjon. Uvissheten er et helvete.. Og andres solskinnshistorier hjelper ikke hvis det ikke stemmer med hennes baby, kanskje svarer tvert i mot

Anonymkode: fa7c1...cf7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke hørt solskinnshistorier, så her er det lurt å bare være der for henne på nøytralt grunnlag. 

Anonymkode: 060a5...de1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er Absolutt ingenting som hjelper i hennes situasjon. Uvissheten er et helvete.. Og andres solskinnshistorier hjelper ikke hvis det ikke stemmer med hennes baby, kanskje svarer tvert i mot

Anonymkode: fa7c1...cf7

Nei, det er nok sant!! Men utifra hva legen hadde sagt så var han veldig usikker. Og han ville ikke si noe, men la det gå en uke til for å se

Anonymkode: a74e4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har dessverre ikke hørt solskinnshistorier, så her er det lurt å bare være der for henne på nøytralt grunnlag. 

Anonymkode: 060a5...de1

😞

Anonymkode: a74e4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Nei, det er nok sant!! Men utifra hva legen hadde sagt så var han veldig usikker. Og han ville ikke si noe, men la det gå en uke til for å se

Anonymkode: a74e4...69a

Jeg må dessverre si at leger som regel uttaler seg forsiktig ved førstegangsundersøkelse, selv om de er rimelig sikre på dårlig nytt, og da heller sier det rett ut når de får undersøkt skikkelig.

Anonymkode: fa7c1...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant de ikke magesekk med min mellomste. Trodde det var ett eller annet syndrom hvor fordøyelsessystemet har avvik. Kom til spesialist som fant et komplett, og normalt fordøyelsessystem. Synes det er utrolig å ikke finne magesekken.. Men ok!! Håper de tar feil i dette tilfellet også ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg må dessverre si at leger som regel uttaler seg forsiktig ved førstegangsundersøkelse, selv om de er rimelig sikre på dårlig nytt, og da heller sier det rett ut når de får undersøkt skikkelig.

Anonymkode: fa7c1...cf7

Ja, det hørtes egentlig veldig logisk ut... dessverre... 😞

Anonymkode: a74e4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Densal skrev:
 

Her fant de ikke magesekk med min mellomste. Trodde det var ett eller annet syndrom hvor fordøyelsessystemet har avvik. Kom til spesialist som fant et komplett, og normalt fordøyelsessystem. Synes det er utrolig å ikke finne magesekken.. Men ok!! Håper de tar feil i dette tilfellet også ☺️

Hmmm.,. Det var jo utrolig bra at de tok feil der da!! Krysser alt jeg for at de tar feil her også!! :)

Anonymkode: a74e4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Densal skrev:
 

Her fant de ikke magesekk med min mellomste. Trodde det var ett eller annet syndrom hvor fordøyelsessystemet har avvik. Kom til spesialist som fant et komplett, og normalt fordøyelsessystem. Synes det er utrolig å ikke finne magesekken.. Men ok!! Håper de tar feil i dette tilfellet også ☺️

Hvis magesekken ikke er fylt med fostervann akkurat under ul us så er det ikke alltid like lett å se altså! Noen ganger må man rett og slett undersøke flere ganger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde UL i uke 7, 9, 13, 19, 28 og 36. Aldri noen avvik, men barnet ble født med hjertefeil.

Anonymkode: a3c8c...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hadde UL i uke 7, 9, 13, 19, 28 og 36. Aldri noen avvik, men barnet ble født med hjertefeil.

Anonymkode: a3c8c...a78

Fikk dere operasjon etter fødsel? :) Hvordan går det med dere nå?

Anonymkode: a74e4...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Fikk dere operasjon etter fødsel? :) Hvordan går det med dere nå?

Anonymkode: a74e4...69a

Ble først oppdaget etter 2 mnd og fikk operasjon innen få dager :) Alt fint nå! Hjertefrisk ❤️

Anonymkode: a3c8c...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som fikk beskje om store avik og at barnet nok ikke kom til å overleve utenfor magen, men ut kom en hemt frisk baby. Dette er kun 3 år siden!

Anonymkode: 28d26...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...