Gå til innhold

Har dere strekkmerker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har strekkmerker. 

Fikk på magen da jeg gikk gravid, men de på lårene hadde jeg fra før. 

Mannen har også en del på rumpa. Han fikk i tenåra. 180 høy og ca 70 kg var han da vi møttes. Så ikke akkurat overvektig. 

Anonymkode: e43a2...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har strekkmerker på brystene, og på magen etter å ha vært gravid. 

Anonymkode: c8af7...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strekkmerker på rumpa som jeg fikk som tenåring. Ikke vært gravid

Anonymkode: 2daf7...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke et eneste strekkmerke. Merkelig nok, egentlig, for jeg var skinnmager og tynn som et kosteskaft da jeg ble gravid. Forventet jo da at den økningen i magemål ville være enormt uvant for min hud, som ikke var vant til å strekke seg en cm. Hadde derfor forventet å få en del strekkmerker under svangerskapet. 

Men nei. Ingenting. Ikke på magen, ikke brystene, ikke rumpe eller lår heller. La på meg totalt 16 kg under svangerskapet, og mistet 8 av dem på fødeavdelingen. Resten forsvant gradvis over det neste halvåret ca.

I etterkant har jeg lest at det er mengden underhudsfett som avgjør hvor mye strekkmerker man får. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overvektig nå, men var normalvektig før svangerskap. Fikk ingen strekkmerker under svangerskap. La på meg 20, 20 og 25 kg. 

Tror ikke det har noe med smøring av olje å gjøre. Min mor hadde sju graviditeter. Fikk ingen strekkmerker. 

Anonymkode: 906b9...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her: 

fått noen strekkmerker i ungdommen. Håper jeg slipper med eventuell graviditet. Ser noen har gjort det. 

Anonymkode: 9d8da...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkmerker på  begge puppene og et lite på høyre lår. Har vært gravid to ganger med svæææær mage, men merkelig nok ingen strekkmerker i mageskinnet. 

Anonymkode: 16b57...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Million skrev:
 

Nei, jeg har ikke et eneste strekkmerke. Merkelig nok, egentlig, for jeg var skinnmager og tynn som et kosteskaft da jeg ble gravid. Forventet jo da at den økningen i magemål ville være enormt uvant for min hud, som ikke var vant til å strekke seg en cm. Hadde derfor forventet å få en del strekkmerker under svangerskapet. 

Men nei. Ingenting. Ikke på magen, ikke brystene, ikke rumpe eller lår heller. La på meg totalt 16 kg under svangerskapet, og mistet 8 av dem på fødeavdelingen. Resten forsvant gradvis over det neste halvåret ca.

I etterkant har jeg lest at det er mengden underhudsfett som avgjør hvor mye strekkmerker man får. 

Det er først og fremst hormoner. 

Anonymkode: e43a2...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er først og fremst hormoner. 

Anonymkode: e43a2...856

Hva slags hormoner? Menn og kvinner får strekkmerker, særlig ved hurtig vektøkning for eksempel. Hva slags hormoner er det?

EDIT;

har googlet det, du trenger ikke svare

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på rumpa av alle steder! Jeg har ikke vært gravid, er tynn så skjønner det egentlig ikke! Hadde vært fint å ikke ha de...😐

Anonymkode: 33990...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strekkmerker på mage og bryster. Født flere barn.

Strekkmerker er hormonelt og kan hverken forebygges eller fjernes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strekkmerker på lårene som jeg har hatt siden tenårene. Trodde alle hadde på lårene?

aldri vært gravid

Anonymkode: 52423...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strekkmerker på puppene fra da de vokste seg enorme på veldig kort tid i tenårene.

Anonymkode: e5420...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strekkmerker på lår, rumpe, bryst og litt på legger. Fikk de i tenårene. Alltid vært tynn, aldri gravid. 

Anonymkode: 36a34...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk strekkmerker da jeg var 12, uten at jeg plutselig la på meg. Jeg vokste mye i høyde på to år. Noen av venninnene mine fikk masse, noen fikk ingenting. Huden min er tynn og myk, og får derfor lettere strekkmerker. Jeg har ikke vært gravid, er 20 nå og det dukker enda opp her og der selv om jeg er slank og veier det samme som det jeg har gjort de siste 5 årene. Mesteparten av merkene mine er selvfølgelig bleket nå, og synes nesten ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke et eneste strekkmerke, men rumpa og lårene er full av cellulitter. Samme med moren min, er det arvelig kanskje?

Anonymkode: 88b3c...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Har ikke et eneste strekkmerke, men rumpa og lårene er full av cellulitter. Samme med moren min, er det arvelig kanskje?

Anonymkode: 88b3c...d70

Cellulitter er også arvelig, ja. Det er selvfølgelig større sjanse for å få dette også hvis man er overvektig, men mange normalvektig har det også. Det har med strukturen i fettvevet å gjøre. 

Anonymkode: 916d7...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...