Gå til innhold

Har dere strekkmerker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver bare å se hvor vanlig det er. 

Har dere strekkmerker? 

Har dere vært gravid eller ikke?

Anonymkode: 9d8da...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har strekkmerker 

har ikke vært gravid 

tviler på at det finnes et eneste menneske uten et eneste strekkmerke. 

Anonymkode: c986b...3e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De alle fleste har strekkmerker, også før svangerskap. Både jeg og alle mine venninner har det. Jeg har primært på puppene og på skulderbladene(wtf), en venninne har på hoftene, knærne, anklene... Hun vokste fort en periode:P

Anonymkode: e5be9...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et eneste strekkmerke. Født to barn. 

Tror det med strekkmerker er veldig individuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tobarnsmor.

Ingen strekkmerker. Smørte meg inn med olje i begge graviditetene. Vet ikke om det hadde noe å si.

Anonymkode: 6ff60...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strekkmerker. Har barn, men fikk det også i tenårene. 

Anonymkode: 8f11d...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har strekkmerker på brystene og innsiden av lårene.

De på brystene dukket opp allerede i 4-5 klasse når brystene mine begynte å vokse 😕 de er relativt bleknet og ikke godt synlige nå da 👍🏻

De mellom lårene er nok bare min egen feil, ikke god til å trene og glad i mat 😅 har nok vokst litt for fort der og i størrelse :fnise:

Har ikke vært gravid. Gruer meg litt til jeg blir det da jeg tydeligsvis har sart hud 😬 

Anonymkode: ed1f1...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har strekkmerker, men de kom ikke av svangerskap. Fikk endel i tenåra. Plager meg null og niks!

Har for øvrig aldri sett en kropp helt uten strekkmerker, verken mannekropp eller damekropp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har strekkmerker på innsiden av lårene og på utsiden av hofta/rumpa. Har ingen barn, men har gått mye opp og ned i vekt pga spiseforstyrrelser.

Anonymkode: 75cd1...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det seg sånn at mennesker som har noen kilo for mye har strekkmerker og tynne ikke? 

Anonymkode: 8c5a2...01c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Har det seg sånn at mennesker som har noen kilo for mye har strekkmerker og tynne ikke? 

Anonymkode: 8c5a2...01c

Nei, selvfølgelig ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del strekkmerker på lårene etter puberteten. De er heldigvis ganske bleke nå. Jeg har aldri vært gravid.

Anonymkode: 916d7...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite på siden av det ene brystet. Det kom i begynnelsen av tenårene da jeg utviklet bryster. Jeg har fire barn, men fikk ingen nye strekkmerker pga graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Har det seg sånn at mennesker som har noen kilo for mye har strekkmerker og tynne ikke? 

Anonymkode: 8c5a2...01c

Nei, så enkelt er det ikke, selv om overvekt øker risikoen for strekkmerker fordi huden blir veldig tøyet. Strekkmerker er arvelig og styres også av hormoner, derfor får man typisk strekkmerker i puberteten og under graviditet, hvor det er mye hormoner i sving. Mange normalvektige, og til og med undervektige, har derfor strekkmerker. Så finnes det også mange overvektige som har ingen eller svært få strekkmerker. 

Anonymkode: 916d7...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, så enkelt er det ikke, selv om overvekt øker risikoen for strekkmerker fordi huden blir veldig tøyet. Strekkmerker er arvelig og styres også av hormoner, derfor får man typisk strekkmerker i puberteten og under graviditet, hvor det er mye hormoner i sving. Mange normalvektige, og til og med undervektige, har derfor strekkmerker. Så finnes det også mange overvektige som har ingen eller svært få strekkmerker. 

Anonymkode: 916d7...dcd

Takk for svar :)

Anonymkode: 8c5a2...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk noen få på puppene og rumpa i tenårene, men de er så bleke, og syns knapt, om i det hele tatt. Fikk et strekkmerke i første svangerskap, sprakk opp ved navlepiercing. Gravid på nytt nå, og foreløpig ingen nye (uke 26). Mamma har ingen. Håper jeg slipper pga gode gener ;)

Anonymkode: 999b3...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...