Gå til innhold

Sliter med mye luft! Hva kan jeg gjøre?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hva det kommer av, siden jeg synes jeg spiser ganske sunt. Vet ikke hva som kan være årsaken til dette, men det virker som når jeg spiser løk, kål og bønner at det blir værre. Men det er vel et kjent fenomen med disse grønnsakene. Men har mye luft selv om jeg ikke spiser disse.

Er det noen som har noen gode råd om et middel mot mye luft i nagen eller et annet godt tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luft i magen kan bl.a. være tegn på at man spiser noe man ikke tåler. Det kan også være tegn på stress. Prøv med miniformpiller som du får kjøpt på apoteket. De hjalp meg veldig godt en gang jeg fikk noe de kalte "voksenkollikk". Hjelper ikke det så prøv å finne ut hva du spiser som fører til luftplagene. Utenom løk og de andre vanlige "luftsynderne".

Håper du blir kvitt plagen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva det kommer av, siden jeg synes jeg spiser ganske sunt. Vet ikke hva som kan være årsaken til dette, men det virker som når jeg spiser løk, kål og bønner at det blir værre. Men det er vel et kjent fenomen med disse grønnsakene. Men har mye luft selv om jeg ikke spiser disse.

Er det noen som har noen gode råd om et middel mot mye luft i nagen eller et annet godt tips?

Har du fått sjekket at du ikke har matintoleranse? Jeg har vært mye plaget med luft i magen i mange år. Til slutt ble jeg dårlig i magen uansett hva jeg spiste. 15 kilo raste av meg i løpet av tre måneder. Jeg fikk tatt en blodprøve som viste at jeg var intolerant på løk, kål, sopp, lever,soya,sukker,kylling, havre, sesamfrø. Når jeg holder meg unna disse tingene jeg ikke tåler så holder magen seg ganske ok.

Det er mitt råd til deg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for svarene! Da jeg er ganske allerigsk av meg, kan det jo hende at jeg inntar en del ,matvarer som jeg ikke tåler. Vet bla. at jeg er melkeinntolerant, noe som innebærer at jeg må være tilbakeholdene med inntak av meieriprodukter. Jeg spiser derfor soya ost og drikker soya melk. Har blitt test for soya. Ifølge testen tålte jeg dette. Men det er jo ikke alltid at tester avdekker alt. For alt jeg vet, kan det være soyen som gjør meg oppblåst. Eller annen mat som jeg spier jevnlig.

Takk for tips! Får kanskje forhåre meg med legen min om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for svarene! Da jeg er ganske allerigsk av meg, kan det jo hende at jeg inntar en del ,matvarer som jeg ikke tåler. Vet bla. at jeg er melkeinntolerant, noe som innebærer at jeg må være tilbakeholdene med inntak av meieriprodukter. Jeg spiser derfor soya ost og drikker soya melk. Har blitt test for soya. Ifølge testen tålte jeg dette. Men det er jo ikke alltid at tester avdekker alt. For alt jeg vet, kan det være soyen som gjør meg oppblåst. Eller annen mat som jeg spier jevnlig.

Takk for tips! Får kanskje forhåre meg med legen min om dette.

Kan du ikke prøve å kutte ut soya ost og soya melk, for å se om du blir bedre? I hvertfall noen dager! Kan jo hende det er det du reagerer på.

God bedring til deg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

dersom du har mye luft i magen, er det bare to ting som løser problemet.

Rap eller fis !

Livet blir mye lettere etterpå.

chris, uten luft i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...