Gå til innhold

Ting tar tid, men alltid håpefull


Frøkenhåpefull

Anbefalte innlegg

Da har mensen kommet! Da blir det spennende å se hvor lang denne syklusen blir. (Blir jo helst gravid denne syklusen, men er negativ av natur 😂) De første 4-5 syklusene sist gang jeg sluttet på pillene varte i rundt 40 dager, før de sakte men sikkert gikk ned til 29-30 dager. Så håper det ikke er det samme tilfelle denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Ikke mye å oppdatere med, CD 11. Aksjer legges inn regelmessig. Vil så gjerne at det skal lykkes denne måneden. Men så kommer de negative tankene.. det har ikke gått før, hvorfor i all verden skal det gå denne gangen? :( Vet disse tankene ikke hjelper, men er vanskelig å stenge de ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 13. Har hatt veldig til sex-lyst i det siste, noe jeg ikke har hatt på månedsvis! Tegn på at EL er rundt hjørnet? Tvilte på at den skulle komme så raskt etter pilleslutt, hvem vet. Føles helt greit at det ikke kun føles som en plikt, men at jeg faktisk har lyst. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Frøkenhåpefull skrev:

CD 13. Har hatt veldig til sex-lyst i det siste, noe jeg ikke har hatt på månedsvis! Tegn på at EL er rundt hjørnet? Tvilte på at den skulle komme så raskt etter pilleslutt, hvem vet. Føles helt greit at det ikke kun føles som en plikt, men at jeg faktisk har lyst. 😊

Jeg også merket det at sex her i hjemmet har blitt til en lyst og ikke en plikt :) Tar du el-tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Frøkenhåpefull skrev:

CD 13. Har hatt veldig til sex-lyst i det siste, noe jeg ikke har hatt på månedsvis! Tegn på at EL er rundt hjørnet? Tvilte på at den skulle komme så raskt etter pilleslutt, hvem vet. Føles helt greit at det ikke kun føles som en plikt, men at jeg faktisk har lyst. 😊

Håper det skjer for meg og snart! Kva for type p-pille gjekk du på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, hotfudge skrev:

Jeg også merket det at sex her i hjemmet har blitt til en lyst og ikke en plikt :) Tar du el-tester?

Så bra! 😄

Nei, har aldri tatt en el-test i mitt liv. Tar det som det kommer, har regelmessig samleie uansett. Hadde nogen lunde regelmessig syklus, som er et ganske sikkert tegn på at jeg hadde EL, så vil ikke stresse med tester. ☺️

2 timer siden, Amantheia skrev:

Håper det skjer for meg og snart! Kva for type p-pille gjekk du på? :) 

Krysser fingrene for deg! 😄🤞🏼 Cerazette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 21. Aner ikke om jeg har hatt EL eller ikke 🤷🏼‍♀️ Hadde veldig våt/rennende utflod på CD 16, rant nedover bena mine da jeg stod opp fra senga. Har egentlig aldri fått noe EL slim, så mulig jeg blir bare veldig våt, og at EL var på dag 16? Jeg er ikke særlig våt lengre, nærmest tørr. Blir man det etter eller før EL, noen som vet? 

Fikk ømme/vonde brystvorter for 2 dager siden, noe jeg synes er veldig rart. Bruker aldri å få det så tidlig, er vanligvis ett tegn på at jeg får mensen om ca. 5 dager. Noe jeg er halvveis glad for, siden det antagelig vis betyr at syklusen min ikke kommer til å bli kjempelang, noe den var sist gang jeg sluttet på pillen.

Hvem vet hva som skjer, smører meg med tålmodighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 26! 

Har hatt såre brystvorter i en hel uke nå. Mye tidligere og lengre enn vanlig. Gir meg en smule forehåpninger😳. Men prøver å ignorere det 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 29.

Dessverre har jeg ingen tro på at det er en spire i magen denne måneden heller. Puppene er nå ikke såre/ømme i det hele tatt, og kjenner kroppen min godt nok at det betyr mensen er rett rundt hjørnet. Når kroppen ikke er noe annerledes enn de andre månedene, så har jeg ikke de store forhåpningene. Noe som er greit, bedre å bli positivt overrasket uansett. 

Glad jeg ikke visste for ett år siden at jeg ikke skulle bli gravid i 2018, da hadde det nok klikka for meg.. 😳 ser fram til (forehåpentlig vis) ett fantastisk år! 😄👶🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Året er ikkje omme heilt enno då! Kan jo framleis bli gravid i 2018. Skal krysse fingre for deg, i alle fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Amantheia skrev:

Året er ikkje omme heilt enno då! Kan jo framleis bli gravid i 2018. Skal krysse fingre for deg, i alle fall. :) 

Takk for at krysser fingrene for meg, men kjenner kroppen såppas at jeg sitter bare å venter på mensen 😊 men man kan jo alltid håpe på en lite jule-mirakel 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mensen her som forventet, syklus på 31 dager. Lengden på syklusen er grei, det er jeg veldig glad for. PP 19 (?), here I come....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Da var mensen her som forventet, syklus på 31 dager. Lengden på syklusen er grei, det er jeg veldig glad for. PP 19 (?), here I come....

Kanskje like greit at den kom, hvis den uansett var forventet? 😬 PP19 ja... Har dere vurdert å få litt hjelp på veien? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner at eg er ny i prøver-gamet, for gjetter litt på mesteparten av forkortelsene, men kva er PP19? x] 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Patriotpaula skrev:

Kanskje like greit at den kom, hvis den uansett var forventet? 😬 PP19 ja... Har dere vurdert å få litt hjelp på veien? :) 

Ja det var helt greit, den var absolutt forventet. Kjente det på kroppen over en uke før jeg fikk den uansett. Helt greit at der ikke kommer som ett sjokk uansett 😅

Har vurdert det, men er redd for å ikke bli tatt alvorlig da vi er så unge. Har også legeskrekk 😣 Jeg tenker jeg skal gi det 2 år, om ikke det var nok, så må jeg nok bare overkomme den legeskrekken å oppsøke legen, for drømmen om å få barn er jo mye større 😊

12 timer siden, Amantheia skrev:

Hehe, skjønner at eg er ny i prøver-gamet, for gjetter litt på mesteparten av forkortelsene, men kva er PP19? x] 

Hehe, bare å spør det! 😄 betyr «prøve periode», altså hvor mange sykluser jeg har gått igjennom uten å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Har vurdert det, men er redd for å ikke bli tatt alvorlig da vi er så unge. Har også legeskrekk 😣 Jeg tenker jeg skal gi det 2 år, om ikke det var nok, så må jeg nok bare overkomme den legeskrekken å oppsøke legen, for drømmen om å få barn er jo mye større 😊

Vi er i midten av 20-årene begge to og vi er på PP6 ellernoesånt. Helt kluss i PP-tellingen når det er gyn som styrer syklusen min med medikamenter 😬 Letrozol-kuren er jeg ferdig med for denne gang og nå er jeg i gang med Puregon injeksjoner. Tenker at det skal gå helt fint å oppsøke fastlege for i det minste å fått tatt noen blodprøver? 😊 Jeg oppsøkte min gynekolog, det ble tatt to blodprøver og den ene blodprøven viste hvor problemet for min del ligger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på med det, jeg oppsøkte lege etter 7 pp, tok da blodprøver, med beskjed om å komme tilbake om jeg fortsatt ikke var gravid etter 3-4 mnd. Var akkurat 1 år som prøver når jeg hadde første time hos gynekolog for utredning. Jeg er og midt i 20 årene, aldri møtt noe som helst som kan tyde på å ikke bli tatt seriøst. Men er selvsagt opp til dere, men jeg er iallefall glad for at vi fikk hjelp så tidlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 9.12.2018 den 21.10, Patriotpaula skrev:

Vi er i midten av 20-årene begge to og vi er på PP6 ellernoesånt. Helt kluss i PP-tellingen når det er gyn som styrer syklusen min med medikamenter 😬 Letrozol-kuren er jeg ferdig med for denne gang og nå er jeg i gang med Puregon injeksjoner. Tenker at det skal gå helt fint å oppsøke fastlege for i det minste å fått tatt noen blodprøver? 😊 Jeg oppsøkte min gynekolog, det ble tatt to blodprøver og den ene blodprøven viste hvor problemet for min del ligger :) 

 

På 9.12.2018 den 21.21, bondekone skrev:

Slenger meg på med det, jeg oppsøkte lege etter 7 pp, tok da blodprøver, med beskjed om å komme tilbake om jeg fortsatt ikke var gravid etter 3-4 mnd. Var akkurat 1 år som prøver når jeg hadde første time hos gynekolog for utredning. Jeg er og midt i 20 årene, aldri møtt noe som helst som kan tyde på å ikke bli tatt seriøst. Men er selvsagt opp til dere, men jeg er iallefall glad for at vi fikk hjelp så tidlig!

 Takk for svar dere, får se hvordan det blir nå i det nye året 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 20. Denne jula har vært vanskelig. Feiret med hele slekta hvor mange av de har med seg babyer og unger under 2 år. Hjerte mitt blødde av tanken på at jeg vil ha en baby selv 😭!! 

Jeg har prøvd så lenge, at jeg tenker ar sjansen for at dette skal gå av seg selv er mikroskopisk. Men så vet man aldri. 

Håper alle har en fin jul ❤️🎅🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...