Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, RoNo skrev:

Jeg opplever heldigvis dette kun på kvelden om jeg er alene. Jeg har så mye medfølelse for de som har det slik ofte. Det må være så frustrerende. Det er ikke så ofte det skjer heldigvis, men jeg må nok finne en mestring strategi. Hvis ikke blir veien opp, mye raskere enn veien ned. Overspiste til og med på selleri... Og det er jo ikke bra for magen/helsen å spise mye mat etter kl 22. Har ikke lyst å plage andre når jeg har det slik. Om det skjer i kveld skal jeg prøve meg på nikotintyggegummi.... Det demper appetitten (og jeg holder jo på å slutte å røyke) så kanskje jeg ikke får behov for å tømme kjøkkenet.

Forstår godt at det er vanskelig å være alene og ikke få kontakt med mannen! Har hatt et langvarig avstandsforhold, og har kjent på det selv. Håper du får tak i han i dag :) 

Kan du ha noe sunt å skeie ut med liggende i kjøleskapet? F.eks en porsjon yoghurt, en porsjon ferdigkuttede gulrøtter/agurk og vaniljekesam til? Det er bedre utskeielse enn mye annet. Eller drikke en kopp kakao eller te? Selv om du ikke planlegger å overspise, så kan det være greit å ha en plan for når det skjer :klem:Da har du en porsjon å forholde deg til, som er lov, og som begrenser "skaden". Syns du skal ha skryt for å ha valg selleri da, uansett!

___

Skal ikke ha ferie i år, så er kanskje heldig der :ler: Men det blir jo litt mer usunn mat nå som vi er litt mer sosiale igjen. Planlegger kjøpe-pizza på fredag, den er superusunn men såååå god, må bare stoppe etter 3 stykker og ikke 5-6 :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Navani said:

Forstår godt at det er vanskelig å være alene og ikke få kontakt med mannen! Har hatt et langvarig avstandsforhold, og har kjent på det selv. Håper du får tak i han i dag :) 

Kan du ha noe sunt å skeie ut med liggende i kjøleskapet? F.eks en porsjon yoghurt, en porsjon ferdigkuttede gulrøtter/agurk og vaniljekesam til? Det er bedre utskeielse enn mye annet. Eller drikke en kopp kakao eller te? Selv om du ikke planlegger å overspise, så kan det være greit å ha en plan for når det skjer :klem:Da har du en porsjon å forholde deg til, som er lov, og som begrenser "skaden". Syns du skal ha skryt for å ha valg selleri da, uansett!

___

Skal ikke ha ferie i år, så er kanskje heldig der :ler: Men det blir jo litt mer usunn mat nå som vi er litt mer sosiale igjen. Planlegger kjøpe-pizza på fredag, den er superusunn men såååå god, må bare stoppe etter 3 stykker og ikke 5-6 :ler: 

Jeg tror trikset til å gå ned i vekt over lengre tid er det siste du sier der. Å stoppe etter 3 stykker i stedenfor 5-6. Det er jo håpløst om man ikke kan unne seg det man har lyst på i det hele tatt. Kanskje går det an å fylle på med litt sunnere mat før pizzaen, så det blir lettere å stoppe? 

Når jeg får cravings på kvelden så er det et godt triks å gå en tur. Om det er sent nok er det også ganske greit å gå og pusse tennene, og evt legge seg litt tidlig. Da får jeg to i en: klarte å ikke overspise og fikk lagt meg tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er på ferie hos mamma og pappa nå, så jeg får ikke veid meg på en stund og rutinene blir jo litt annerledes. Men familien min spiser ganske lite og nøkternt, så jeg skal nok ligge i kaloriunderskudd uansett. Jeg orker ikke fortelle at jeg prøver å gå ned i vekt. Mamma kan være ganske kontrollerende og da er sjansen større for at jeg går på en smell hvis hun sier noe som er litt stygt selv om det er velment. Kanskje jeg får sneket meg på vekta en morgen allikevel. Vi får se. 

Ellers har jeg litt lyst til å kjøpe meg pulsklokke. Problemet er at jeg ikke får lov til å gå med klokke på jobb, og da blir det jo ikke så nøye. Jeg skulle gjerne visst hvor mye jeg forbrant i løpet av en dag der. Opp og ned trapper og tunge løft osv.

Finnes det noen pulsklokker som ikke skal sitte på håndleddet? Dumt spørsmål sikkert... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mercury_ skrev:

Hei! Jeg er på ferie hos mamma og pappa nå, så jeg får ikke veid meg på en stund og rutinene blir jo litt annerledes. Men familien min spiser ganske lite og nøkternt, så jeg skal nok ligge i kaloriunderskudd uansett. Jeg orker ikke fortelle at jeg prøver å gå ned i vekt. Mamma kan være ganske kontrollerende og da er sjansen større for at jeg går på en smell hvis hun sier noe som er litt stygt selv om det er velment. Kanskje jeg får sneket meg på vekta en morgen allikevel. Vi får se. 

Ellers har jeg litt lyst til å kjøpe meg pulsklokke. Problemet er at jeg ikke får lov til å gå med klokke på jobb, og da blir det jo ikke så nøye. Jeg skulle gjerne visst hvor mye jeg forbrant i løpet av en dag der. Opp og ned trapper og tunge løft osv.

Finnes det noen pulsklokker som ikke skal sitte på håndleddet? Dumt spørsmål sikkert... 

Har sykepleiervenninner som fester den rundt ankelen på jobb 😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, addict skrev:

Har sykepleiervenninner som fester den rundt ankelen på jobb 😊

Ahaa! Det var lurt, takk for tipset! 

Før tror jeg jeg så noen som man kunne bruke som kjede rundt halsen. Men jeg ser for meg at de var ganske unøyaktige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en så fin og aktiv dag i dag. Jeg har prøvd å gå ned i vekt så mange ganger, men slitt allerede etter noen timer, men denne gangen føles alt annerledes. Jeg har trent som pokkern i dag, og vet dere hva? Jeg GLEDER meg til i morgen så jeg kan trene. 

Woho, ha en fin kveld alle ❤️ 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella

Bursdag og ostekakerester i kjøleskapet.. Hvem kan motstå ostekake?? Ikke jeg ihvertfall 😂😂😂

Svopp opp i vannvekt. Dette har mye å si for hvordan jeg føler meg da kroppen min er ganske fluffy, hvis det er forståelig.

Trives best de dagene kroppen er «stram. De dagene har jeg ikke spist lite mat men riktig mat.

Har gått lang tur i dag, nesten tre timer 👏👏👏 Tar en styrkeøkt i morgen før helga, da satser jeg på sex som aktivitet 😂😂😂 Unskyld hvis noen blir brydd 😁😁

Siste veiedag i morgen denne uka, så får vi se da om jeg er nærmere 60 kg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det nærmer seg helg... Noen som har gode ideer til godis som er minst mulig usunn? Tenker ikke på gulrot med dip altså, men enten en type potetgull, noe smågodt som er spesielt egnet etc.

Anonymkode: 108fb...565

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det nærmer seg helg... Noen som har gode ideer til godis som er minst mulig usunn? Tenker ikke på gulrot med dip altså, men enten en type potetgull, noe smågodt som er spesielt egnet etc.

Lag sukkerfri marsipan 😊

Anonymkode: d0176...2aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sukkerfri gelé m/sukkerfri vaniljesaus

jordbær m/sukkerfri vaniljesaus

ellers prøver jeg å spise middag litt senere i helgen slik at jeg er mett lenger utover kvelden. 

Spiser usalta mandler og cashewnøtter i stedet for potetgull- men har ikke regnet på kalorimengden der.. Usikker på om det lønner seg, men føles «sunnere».

ellers er vel tipset om å spise mindre også gjeldene for godteri. Ta en stripe eller to, ikke halve sjokoladeplaten..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har smakt noe av det smågodtet som det står merke på i butikken at er sukkerfrie? Smaker det ganske likt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Popkorn (ikke poppet i masse smør/olje). En pose french fries, er bare 100g så man slipper å spise altfor mye. Er en del godteriposer som bare er 3-400 kcal, for eksempel Ahlgrens biler. Bare sjekk bak på pakka. 

Nøtter med sjokolade er jo sunt, men ikke kalorifattig, så spørs hva du mener med sunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har smakt noe av det smågodtet som det står merke på i butikken at er sukkerfrie? Smaker det ganske likt? 

Nei, det gjør ikke det for å være helt ærlig. Det har alltid en litt sånn kald smak, og de fleste kan du bare spise noen få biter av, om du ikke vil ha emorme luftsmerter og diaré! For meg har den sukkerfrie sjokoladen til Cloetta vært redningen, den mørke. Par ruter er nok, og stiller det meste av søtsug. Samme med sukkerfri gele med vaniljesaus zero. Sukrin har også en skikkelig god sjokolademousse, den er en av de beste jeg har smakt. Har oppi litt sukkerfri mørk sjokolade, og har verdens beste dessert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Popcorn, sukkerfri sjokoladepudding, sukkerfri gele, sukkerfri vaniljesaus, poppa, hobbysjokolade, bringebær med sukkerfri vaniljesaus, lomper med Philadelphia melkesjolade, proteinpannekaker fra proteinfabrikken.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leanne skrev:

Sukkerfri gelé m/sukkerfri vaniljesaus

jordbær m/sukkerfri vaniljesaus

ellers prøver jeg å spise middag litt senere i helgen slik at jeg er mett lenger utover kvelden. 

Spiser usalta mandler og cashewnøtter i stedet for potetgull- men har ikke regnet på kalorimengden der.. Usikker på om det lønner seg, men føles «sunnere».

ellers er vel tipset om å spise mindre også gjeldene for godteri. Ta en stripe eller to, ikke halve sjokoladeplaten..

Kalorimessig er det ganske likt, men karboinnholdet er lavere (spesielt i mandler, de er nesten for lavkarbo å regne) :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.7.2020 den 9.27, Tirius skrev:

Finnes det en bra app for vektmål? Jeg har både Garmin sin og Helse-appen med apple watch, men ingen av dem viser såvidt jeg kan se noe totalt vekttap, så jeg må regne hver gang og sette egne mål. 

Jeg elsker happy scale!!

Anonymkode: 3f992...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fallabella

Da var det ukeslutt og veiedag for meg. 1.7 har jeg notert 65.4 kg. Var nede å så 64 tallet men i dag lander det på 65 kg blank. 
Ikke noe stort dropp i vekt men målinger med målebånd viser endring!

Midje: fra 78 til 74 cm

Hofter: fra 90 til 89 cm

Arm: fra 27 til 26,5 cm

Lår: fra 53 til 53 cm

Så er fornøyd med endringen den siste tiden fra den 1.7 til i dag 😊

God helg alle sammen 😁😁 I morgen skal jeg spise akkurat det jeg vil 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fallabella skrev:

Da var det ukeslutt og veiedag for meg. 1.7 har jeg notert 65.4 kg. Var nede å så 64 tallet men i dag lander det på 65 kg blank. 
Ikke noe stort dropp i vekt men målinger med målebånd viser endring!

Midje: fra 78 til 74 cm

Hofter: fra 90 til 89 cm

Arm: fra 27 til 26,5 cm

Lår: fra 53 til 53 cm

Så er fornøyd med endringen den siste tiden fra den 1.7 til i dag 😊

God helg alle sammen 😁😁 I morgen skal jeg spise akkurat det jeg vil 👍

Bra jobba!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: syteinnlegg!

Ned 3,6 kg på 5 uker, er passelig fornøyd med det. Ned 8 cm rundt livet og 3 cm rundt hoftene - har naturlig pærefasong så kiloene slipper alltid først på magen. So far so good. Men jeg hadde satt meg som mål at den dagen vekta viser 65 kg, da skulle jeg gå igjennom garderoben og gi bort alt som var for stort. Og som et enda mer lokkende mål i det fjerne: når vekta viser 60 kg så skulle jeg faktisk få lov til å kjøpe klær igjen! 

Nå viser vekta fremdeles bare rett under 70 kg, men jeg har snart ikke en bukse igjen som passer i skapet. Må nesten på loftet og lete gjennom avlagte klær der. Eller skal jeg bare gå med for store klær i 5-6 uker til, og så ta det som en skikkelig god belønning når jeg endelig ser 65? *gruble*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål, når dere legger inn vekt i veietråden, redigerer dere første innlegget eller siterer dere sånn at det blir et «nytt» innlegg? 

Ned 0,8 kg. Sånn passe fornøyd, for det er jo egentlig bare ned 0,1 fra der jeg var for 2 uker siden 😅 Jaja, må vel kanskje bare regne med at det går litt opp og ned. Håper jeg når første delmål, som er 65 kg, innen sommerferien er over! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...