Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Denne er veldig aktuell for meg nå. Ned bare 200 gram denne uka😔 Gir ingen mening, da jeg er i underskudd. Men velger å stole på prosessen😅

Takk for at du minnet meg på dette!😅 Litt utålmodig til tider, og da er det ekstra viktig å stole på prosessen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må bare få ut litt frustrasjon! Har klart å gå ned 32 kg på 11 måneder. Det har egentlig ikke vært noe problem. Alt har gått veldig lett. Nå er det 5 kg igjen, og de sitter så sykt godt! Vekta går jo nedover, men det går saaakte! Pluss at vekta svinger mye mer enn den har gjort tidligere. Vet det er normalt, men det er samtidig litt kjipt. Vil så gjerne nå målvekten innen sommerferien, men i dette tempoet har jeg ikke helt troen. Samtidig er jeg jo kjempe fornøyd med alle kiloene som er borte, og med at jeg har gått opp en del i muskelmasse, samt fått ganske god kondis. 

Anonymkode: e7a41...8df

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare få ut litt frustrasjon! Har klart å gå ned 32 kg på 11 måneder. Det har egentlig ikke vært noe problem. Alt har gått veldig lett. Nå er det 5 kg igjen, og de sitter så sykt godt! Vekta går jo nedover, men det går saaakte! Pluss at vekta svinger mye mer enn den har gjort tidligere. Vet det er normalt, men det er samtidig litt kjipt. Vil så gjerne nå målvekten innen sommerferien, men i dette tempoet har jeg ikke helt troen. Samtidig er jeg jo kjempe fornøyd med alle kiloene som er borte, og med at jeg har gått opp en del i muskelmasse, samt fått ganske god kondis. 

32 kilo, helt sykt 😍😍😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fantastisk!! Gratulerer 😃 Hva har du gjort for å få det til? 😬😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, addict skrev:

32 kilo, helt sykt 😍😍😍

Ja, det er selvfølgelig mye! Er selvfølgelig veldig fornøyd med det. Men ønsker så gjerne å nå det målet innen slutten av juni da. Ned fra BMI 40 til 25 på ett år liksom. Men når jeg nå mister 2-300 gram i uka i snitt, så ser det litt mørkt ut. Jeg ligger godt i underskudd med kaloriene, og jeg trener mye! Så det burde liksom forsvinne litt mer hver uke synes jeg 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi klare for en ny uke! 

Slenger med et bilde, ca 15 kilo imellom. Da jet var på mitt største så gikk ikke buksa igjen, så jeg måtte ned en del før jeg kunne ta før-bilde. 

Noe jeg har sagt til meg selv underveis når jeg har vært lei, har overspist, "sprukket", falt helt av lasset:

- Hva skjer hvis jeg hopper tilbake til gamle vaner, og hva skjer hvis jeg tar meg sammen og fortsetter? 

- Du skal faktisk leve også. Det kakestykket i den bursdagen var helt greit! Nyt anledningene og gjør jobben i hverdagene.

- Sneglefart er også fart. Snegler kommer seg også fra A til Å. 

Kanskje noen himler med øynene, men kanskje noen finner hjelp i det? 😊❤️

PSX_20200509_094046.jpg

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Bayley skrev:

Fantastisk!! Gratulerer 😃 Hva har du gjort for å få det til? 😬😂

Jeg har telt kalorier og trimmet/trent. Ikke fulgt noen spesiell diett, men bare passet på å ligge rundt 1500 kalorier i snitt hver dag. Jeg var jo nesten "ei dundre på hundre" når jeg startet, så jeg hadde jo litt å ta av når jeg startet. Har alltid vært flink til å gå turer, både i skogen, på fjellet og på ski om vinteren. Det er ting jeg liker å gjøre, så det var null stress å øke mengden/intensiviteten litt. Nå er den fysiske formen veldig bra etter masse langrennstrening gjennom vinteren. Fortsatt snø her jeg bor, så jeg går enda mye på ski.

Mitt problem var kostholdet. Jeg er veldig glad i godteri og brus, pluss størrelsen på middagsporsjonene. Det er jo reduksjonen på inntaket som i hovedsak er grunnen til at jeg har gått ned.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er selvfølgelig mye! Er selvfølgelig veldig fornøyd med det. Men ønsker så gjerne å nå det målet innen slutten av juni da. Ned fra BMI 40 til 25 på ett år liksom. Men når jeg nå mister 2-300 gram i uka i snitt, så ser det litt mørkt ut. Jeg ligger godt i underskudd med kaloriene, og jeg trener mye! Så det burde liksom forsvinne litt mer hver uke synes jeg 😅

Utrolig bra 😊 Hva var startvekt og hva er målvekt? 

Startet selv på 35,4 i bmi 🙊 Er nå på 27,2. Målet er bmi på 25, normalvektig og 70,5 kilo. Deretter å se 60-tallet 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, addict skrev:

Utrolig bra 😊 Hva var startvekt og hva er målvekt? 

Startet selv på 35,4 i bmi 🙊 Er nå på 27,2. Målet er bmi på 25, normalvektig og 70,5 kilo. Deretter å se 60-tallet 😍

Du har vært utrolig flink! Hvor lang tid har du brukt? 

Startvekt var 96 kg 😱 Normalvekt for meg vil være 59 kg. Da har jeg akkurat en BMI på 25. Nå viser vekta 63,8 kg og jeg har en BMI på 27. Jeg føler meg egentlig ikke feit mer, så kunne fint levd med den vekta jeg har nå sånn sett. Men jeg er ganske målbevisst da.. Pluss at jeg gjerne vil kunne si at "nå er jeg normalvektig", for det har jeg ikke kunnet si på 9 år. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig godt jobba @addict ! 

Jeg husker da jeg gikk ned fra 89 (174 høy) til 60 kg i løpet av ni mnd så var det veldig gøy å prøve klærne jeg hadde vokst ut av og gradvis se at de begynte å passe og til og med bli for stor. 

Nå veier jeg i underkant av 63 kg og er mest fokusert på å ikke på nytt overspise på meg disse 30 kg. Kostholdet har gått fint hittil i dag, men jeg vet jo at det er etter kveldsmat som er da jeg har lettest for å sprekke. 

Jaja. Jeg føler jeg nådde "bunnpunktet" på fredag. At nå kommer jeg til å ha høyere terskel for å overspise. Det får tiden vise. Jeg vil være nede i 61 kg innen utgangen av juni. Tar det med andre ord HELT rolig da det viktigste er å få kontroll på selve overspisingen. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har vært utrolig flink! Hvor lang tid har du brukt? 

Startvekt var 96 kg 😱 Normalvekt for meg vil være 59 kg. Da har jeg akkurat en BMI på 25. Nå viser vekta 63,8 kg og jeg har en BMI på 27. Jeg føler meg egentlig ikke feit mer, så kunne fint levd med den vekta jeg har nå sånn sett. Men jeg er ganske målbevisst da.. Pluss at jeg gjerne vil kunne si at "nå er jeg normalvektig", for det har jeg ikke kunnet si på 9 år. 

Woow så bra jobba!! 😍😍 Jeg bøyer meg i støvet! Drømmer også om å kunne si at jeg er normalvektig 😍

Selv så har jeg aldri vært normalvektig så lenge jeg kan huske jeg har gått på en vekt. Jeg veide 80 kg ca da jeg var 19, det er det tidligste jeg kan huske 🙊 Nå er jeg 30. På et tidspunkt så har jeg vært nede på 73,5 kilo i en brøkdel av et sekund, men det var typisk "nå skal jeg slanke meg før syden". Og null fokus på å holde vekta etterpå 🤪 Det er 8 år siden. Så ja, jeg føler at dette er stort 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Skikkelig godt jobba @addict ! 

Jeg husker da jeg gikk ned fra 89 (174 høy) til 60 kg i løpet av ni mnd så var det veldig gøy å prøve klærne jeg hadde vokst ut av og gradvis se at de begynte å passe og til og med bli for stor. 

Nå veier jeg i underkant av 63 kg og er mest fokusert på å ikke på nytt overspise på meg disse 30 kg. Kostholdet har gått fint hittil i dag, men jeg vet jo at det er etter kveldsmat som er da jeg har lettest for å sprekke. 

Jaja. Jeg føler jeg nådde "bunnpunktet" på fredag. At nå kommer jeg til å ha høyere terskel for å overspise. Det får tiden vise. Jeg vil være nede i 61 kg innen utgangen av juni. Tar det med andre ord HELT rolig da det viktigste er å få kontroll på selve overspisingen. :)

Takk ❤️

Jeg og skal jobbe med overspising etter hvert nå. Godt å se vi er flere ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjempebra jobba!

Jeg har bare 5 kg ca som skal av, så det er den frustrasjonen du nevner her som jeg kjenner på hele tida :P Men jeg gidder ikke være utålmodig, har stort sett gått ned fra 100-600 gram pr uke, hvis det. Det tar sin tid :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Navani skrev:

Kjempebra jobba!

Jeg har bare 5 kg ca som skal av, så det er den frustrasjonen du nevner her som jeg kjenner på hele tida :P Men jeg gidder ikke være utålmodig, har stort sett gått ned fra 100-600 gram pr uke, hvis det. Det tar sin tid :)

Jeg går ned 2-300 gram i uka nå.. Har gått ned 0,5-1 kg tidligere. Klart det er mindre å ta av, men nedgangen i nedgangen kom så brått på. Plutselig bare halvertes den😒 Samtidig har jeg vært enda mer aktiv da været stort sett har vært fantastisk. Aktivitetsnivået har nesten doblet seg de siste ukene. Prøver også å si til meg selv at det ikke er noe "stress", men hadde virkelig sett for meg at jeg skulle være normalvektig når sommerferien starter. Jeg er jo så nær.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, addict skrev:

Woow så bra jobba!! 😍😍 Jeg bøyer meg i støvet! Drømmer også om å kunne si at jeg er normalvektig 😍

Selv så har jeg aldri vært normalvektig så lenge jeg kan huske jeg har gått på en vekt. Jeg veide 80 kg ca da jeg var 19, det er det tidligste jeg kan huske 🙊 Nå er jeg 30. På et tidspunkt så har jeg vært nede på 73,5 kilo i en brøkdel av et sekund, men det var typisk "nå skal jeg slanke meg før syden". Og null fokus på å holde vekta etterpå 🤪 Det er 8 år siden. Så ja, jeg føler at dette er stort 🥰

Jeg var normalvektig og veltrent helt til jeg ble gravid som 19-åring. Husker guttene i klassen ble flau når vi hadde styrketrening i gymmen på VGS. Ingen hadde sjans til å holde følge med lille meg 😂 Mye muskler og god utholdenhet etter å ha trent aktivt langrenn samt hatt hest i flere år.

Men med graviditeten kom 10 kg før jeg visste at jeg var gravid.. Hadde kraftig bekkenløsning når jeg var 18 uker på vei. La på meg 30 kilo som aldri kom av. Deretter tok jeg en master, og da kom det flere mamma/studentkilo.. Plutselig veide jeg nesten 100 kg. Fant ut at det var på tide å ta tak i det. Kunne ikke skylde på at jeg har vært gravid når ungen var blitt 7 år 🙈 

Både du og jeg er jo enda ganske ung. Tror det er bra å ta tak i vekten før man blir for gammel. Forbrenninga er jo bedre osv. Jeg har faktisk ikke løshud. Litt heng på magen, men det er pga. graviditet. 

Det viktigste er kanskje at man er innstilt på at dette er en livsstilsendring. Høres ut som du er veldig motivert til at resultatene skal vare 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ned 2-300 gram i uka nå.. Har gått ned 0,5-1 kg tidligere. Klart det er mindre å ta av, men nedgangen i nedgangen kom så brått på. Plutselig bare halvertes den😒 Samtidig har jeg vært enda mer aktiv da været stort sett har vært fantastisk. Aktivitetsnivået har nesten doblet seg de siste ukene. Prøver også å si til meg selv at det ikke er noe "stress", men hadde virkelig sett for meg at jeg skulle være normalvektig når sommerferien starter. Jeg er jo så nær.. 

Da fortsetter det jo å gå rette veien, selv om det tar litt lengre tid kanskje :) Skjønner at du gjerne ville nå målet når sommerferien starter, men du er akkurat like flink om du klarer det i august ❤️ Du har jo allerede gått ned så mye! Og så er det jo supert at du klarer å øke aktiviteten, det har kroppen så mye igjen for selv om det ikke ses på vekta umiddelbart :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To dager uten overspising og mye aktivitet = ett kg ned. Så da er det 3 kg jeg har lagt på meg på 6 uker og ikke 4. Det er jo ikke verst. Kjenner jeg har trang til overspising i dag som alle andre dager da, så må jobbe hardt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart at når man slanker seg så mister man vekt litt ujevnt. Det gjør i allefall jeg. Nå synes jeg at hele kroppen rundt hoftekammen og rundt ser rart ut, tykkere der enn det passer resten av kroppen. Synes figuren forfra ser bra nok ut, men fra siden og bak fra er den helt rar. Haha. Får håpe det jevner seg ut, også må jeg nok legge inn litt styrketrening for å få en søt rompe og trent rygg. Alt håp er ikke ute for å klare å bli finere til sommeren, for nå snør det. Hvordan går det med dere? Ser dere endringer? 

Ps: røykingen går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

To dager uten overspising og mye aktivitet = ett kg ned. Så da er det 3 kg jeg har lagt på meg på 6 uker og ikke 4. Det er jo ikke verst. Kjenner jeg har trang til overspising i dag som alle andre dager da, så må jobbe hardt. 

Heier såååå mye på deg, du gjør en kjempejobb 🌟🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RoNo skrev:

Det er så rart at når man slanker seg så mister man vekt litt ujevnt. Det gjør i allefall jeg. Nå synes jeg at hele kroppen rundt hoftekammen og rundt ser rart ut, tykkere der enn det passer resten av kroppen. Synes figuren forfra ser bra nok ut, men fra siden og bak fra er den helt rar. Haha. Får håpe det jevner seg ut, også må jeg nok legge inn litt styrketrening for å få en søt rompe og trent rygg. Alt håp er ikke ute for å klare å bli finere til sommeren, for nå snør det. Hvordan går det med dere? Ser dere endringer? 

Ps: røykingen går bra.

Jeg er kanskje ikke så sammenlignbar egentlig mtp at jeg faktisk har et problem som ikke bare kan slankes bort, men jeg kjenner meg igjen i følelsen ihvertfall 😊 Her var jeg skikkelig nede i går fordi jeg har tatt av mye men fortsatt ser ut som jeg veier 100 kg rundt magen.. Ekstremt demotiverende. Kjedelig å ikke føle at man kommer noen veg, selv om man faktisk gjør det. 

Søt rumpe-prosjekt er jeg med på til høsten 😎 Men ikke vent på meg 🔥🔥🔥🔥

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...