Fru sau Skrevet 14. november 2018 #141 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) 2 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Hva er svangerskapsperminsjon? Trodde det bare var sykmelding og svangerskapspenger som var mulig? Er ikke svangerskapspenger det du får under permisjon? 😂 Det er det jeg mener ihvertfall 😊 Googla og ser jo at det ikke er noe som heter svangerskapspermisjon 🤣 Endret 14. november 2018 av Fru sau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 14. november 2018 Forfatter #142 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) 3 minutter siden, Fru sau skrev: Er ikke svangerskapspenger det du får under permisjon? 😂 Det er det jeg mener ihvertfall 😊 Svangerskapspenger får du dersom jobben er til fare for fosteret eller uforenelig med graviditet. Eks bekkenløsning + jobb med masse gåing. Foreldrepenger er det du får i fødsel/foreldrepermisjon. Svangerskapspermisjon lurer jeg veldig på hva er? Hva er det du egentlig tenker at det er? Endret 14. november 2018 av LilleMy1989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #143 Del Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, LilleMy1989 skrev: Hva er svangerskapsperminsjon? Trodde det bare var sykmelding og svangerskapspenger som var mulig? Jeg vet en venninne har fått svangerskapspermisjon, men hun er i risikosvangerskap. Og fordi hun egentlig jobber med utagerende brukere innen psykisk helse, og en sjef som ikke var villig til å tilpasse brukerene til henne (de som er mildere, og ikke utagerende) så ringte hun NAV forklarte situasjonen, gikk til sjefen, fikk skriv om at hun har utagerende brukere som kan sparke, slå, lugge, etc., så til legen for å få skriv om risikosvangerskap, og sendte en søknad. Får 100% lønn gjennom svangerskapet som om hun var på jobb hver dag. Eller er det noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #144 Del Skrevet 14. november 2018 Jeg fant jeg fant! https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging/Sykmeldt+arbeidstaker/Sykepenger/gravid-arbeidstaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 14. november 2018 Forfatter #145 Del Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, henniie skrev: Jeg vet en venninne har fått svangerskapspermisjon, men hun er i risikosvangerskap. Og fordi hun egentlig jobber med utagerende brukere innen psykisk helse, og en sjef som ikke var villig til å tilpasse brukerene til henne (de som er mildere, og ikke utagerende) så ringte hun NAV forklarte situasjonen, gikk til sjefen, fikk skriv om at hun har utagerende brukere som kan sparke, slå, lugge, etc., så til legen for å få skriv om risikosvangerskap, og sendte en søknad. Får 100% lønn gjennom svangerskapet som om hun var på jobb hver dag. Eller er det noe annet? Da får hun vel svangerskapspenger, men om man har svangerskapspermisjon samtidig aner jeg ikke. Aldri hørt uttykket før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 14. november 2018 Forfatter #146 Del Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, henniie skrev: Jeg fant jeg fant! https://www.nav.no/no/Bedrift/Oppfolging/Sykmeldt+arbeidstaker/Sykepenger/gravid-arbeidstaker Det der gjelder sykepenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memira Skrevet 14. november 2018 #147 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) 6 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Svangerskapspenger får du dersom jobben er til fare for fosteret eller uforenelig med graviditet. Eks bekkenløsning + jobb med masse gåing. Foreldrepenger er det du får i fødsel/foreldrepermisjon. Svangerskapspermisjon lurer jeg veldig på hva er? Hva er det du egentlig tenker at det er? 6 minutter siden, henniie skrev: Jeg vet en venninne har fått svangerskapspermisjon, men hun er i risikosvangerskap. Og fordi hun egentlig jobber med utagerende brukere innen psykisk helse, og en sjef som ikke var villig til å tilpasse brukerene til henne (de som er mildere, og ikke utagerende) så ringte hun NAV forklarte situasjonen, gikk til sjefen, fikk skriv om at hun har utagerende brukere som kan sparke, slå, lugge, etc., så til legen for å få skriv om risikosvangerskap, og sendte en søknad. Får 100% lønn gjennom svangerskapet som om hun var på jobb hver dag. Eller er det noe annet? Jeg må ut i svangerskapspermisjon fra neste uke da jeg jobber på et psykiatrisk sykehus med svært utagerende pasienter som er inne på tvang fordi de er til fare for andre i samfunnet. Av den grunn får jeg ikke lov å jobbe der når jeg går gravid fordi det åpenbart er en risiko for fosteret dersom jeg er i arbeid. Da må jeg ut i svangerskapspermisjon og jeg mottar svangerskapspenger på bakgrunn av at jeg ikke får lov å jobbe. Svangerskapspenger = tilsvarende inntekt som om jeg skulle vært i arbeid. Endret 14. november 2018 av Memira 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru sau Skrevet 14. november 2018 #148 Del Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, Memira skrev: Jeg må ut i svangerskapspermisjon fra neste uke da jeg jobber på et psykiatrisk sykehus med svært utagerende pasienter som er inne på tvang fordi de er til fare for andre i samfunnet. Av den grunn får jeg ikke lov å jobbe der når jeg går gravid fordi det åpenbart er en risiko for fosteret dersom jeg er i arbeid. Da må jeg ut i svangerskapspermisjon og jeg mottar svangerskapspenger på bakgrunn av at jeg ikke får lov å jobbe. Dette er det jeg mener 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #149 Del Skrevet 14. november 2018 29 minutter siden, Memira skrev: Hvordan tok mannen det når han kom hjem fra reisejobb? Regner med det var godt for deg å endelig fortelle det ❤️ Tusen takk, ja det var så godt å endelig få han hjem!🙏🏻 Han ble veldig glad😍☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #150 Del Skrevet 14. november 2018 31 minutter siden, Fru sau skrev: Det skjønner jeg at ikke frister 😂 Jeg er sykmeldt tom fredag, men skal til legen igjen på mandag og regner med at jeg får forlenget den eller går rett på svangerskapspermisjon. Jeg trodde virkelig ikke at det var så ille! Jeg har humret litt over slitne gravide før, for det kan jo ikke være så ille? Jo, det kan det jaggu 😂 Ja der ser du😜☺️😅 Det går over. Jeg pleier våkne til livet ca rundt uke 14. Da har jeg pleid å plutselig få masse energi☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #151 Del Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, frk.Sanna skrev: Ja der ser du😜☺️😅 Det går over. Jeg pleier våkne til livet ca rundt uke 14. Da har jeg pleid å plutselig få masse energi☺️ Krysser fingrene for at dette gjelder denne gangen også! Fordi mens jeg gikk gjennom mine svangerskap som en drøm, de to førregående, så gikk søskenbarnet mitt rundt med bøtta på hånden 1 time før hun fekk TB til hun fikk luringen sin. Mener hun var innlagt for å få intravanøst noen ganger også... Stakkaren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru sau Skrevet 14. november 2018 #152 Del Skrevet 14. november 2018 10 minutter siden, frk.Sanna skrev: Ja der ser du😜☺️😅 Det går over. Jeg pleier våkne til livet ca rundt uke 14. Da har jeg pleid å plutselig få masse energi☺️ Det høres bra ut 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #153 Del Skrevet 14. november 2018 7 minutter siden, henniie skrev: Krysser fingrene for at dette gjelder denne gangen også! Fordi mens jeg gikk gjennom mine svangerskap som en drøm, de to førregående, så gikk søskenbarnet mitt rundt med bøtta på hånden 1 time før hun fekk TB til hun fikk luringen sin. Mener hun var innlagt for å få intravanøst noen ganger også... Stakkaren! Huff det er rart hvor forskjellig vi kan ha det! Mamma spydde i over 6 mnd i sine graviditeter🙄🤢 Jeg er så spent om jeg ikke blir mer kvalm enn småuggen denne gangen, men plutselig kommer det kastet over meg. Husker det kom i uke 6 sist, men ikke nøyaktig når🤞🏻😬 Håper du også får et like bra svangerskap som med de 2 andre😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #154 Del Skrevet 14. november 2018 22 minutter siden, frk.Sanna skrev: Huff det er rart hvor forskjellig vi kan ha det! Mamma spydde i over 6 mnd i sine graviditeter🙄🤢 Jeg er så spent om jeg ikke blir mer kvalm enn småuggen denne gangen, men plutselig kommer det kastet over meg. Husker det kom i uke 6 sist, men ikke nøyaktig når🤞🏻😬 Håper du også får et like bra svangerskap som med de 2 andre😀 Helt merkelig! Rart at svangerskap kan være så like, og så ulike på samme tid. Jeg kan ikke huske at jeg har vært så kvalm som jeg er denne gangen, på de to forrige 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 14. november 2018 #155 Del Skrevet 14. november 2018 5 minutter siden, henniie skrev: Helt merkelig! Rart at svangerskap kan være så like, og så ulike på samme tid. Jeg kan ikke huske at jeg har vært så kvalm som jeg er denne gangen, på de to forrige 😅 Ikke sant. Huff kanskje det er tvillinger denne gangen eller jente😁⭐️😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memira Skrevet 14. november 2018 #156 Del Skrevet 14. november 2018 Her er jeg ikke kvalm, men mer smådårlig innimellom, hvertfall enn så lenge 😅 her er vel den største plagen veldig veldig vonde bryster 🙈 det er umulig å gå uten bh, og jeg må holde på dem når jeg dusjer for å slippe unna et smertehelvete 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #157 Del Skrevet 14. november 2018 58 minutter siden, frk.Sanna skrev: Ikke sant. Huff kanskje det er tvillinger denne gangen eller jente😁⭐️😅 Tvillinga! Hjelp, da blir mannen happy! Vi har 2017 Volvo V90 som akkurat nå er inne til reprasjon grunnet en hjort i sida. Bare nye deler kommer på 270.000 + arbeid - TAKK GUD FOR forsikring! Og fordi den er så ny, så er det ikke delelager, og vi må vente på ledig kapasitet til å produsere nye deler... Ting tar tid... Men ny bil og nytt hus, hadde ikke vært feil da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 14. november 2018 #158 Del Skrevet 14. november 2018 59 minutter siden, Memira skrev: Her er jeg ikke kvalm, men mer smådårlig innimellom, hvertfall enn så lenge 😅 her er vel den største plagen veldig veldig vonde bryster 🙈 det er umulig å gå uten bh, og jeg må holde på dem når jeg dusjer for å slippe unna et smertehelvete 🙄 Uff! Det høres ikke godt ut! Jeg er nesten spent jeg for hva jordmor/barnepleiere sier til meg denne gangen. Første gang fikk jeg servert fra en på sykehuset "du har for små pupper, så amming kan du bare gi opp". Og andre gang var det en litt mildere versjon men da var det "amming er ikke for alle.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 14. november 2018 Forfatter #159 Del Skrevet 14. november 2018 1 time siden, henniie skrev: Uff! Det høres ikke godt ut! Jeg er nesten spent jeg for hva jordmor/barnepleiere sier til meg denne gangen. Første gang fikk jeg servert fra en på sykehuset "du har for små pupper, så amming kan du bare gi opp". Og andre gang var det en litt mildere versjon men da var det "amming er ikke for alle.." Brystene har i 99% av tilfellene ingenting å si for amming Det eneste som kan påvirke er vel innovervendte brystvorter. Ellers ligger "skylden" oftest hos barnet faktisk og i noen tilfeller hos sykdom hos mor Alle pupper uansett størrelse kan produsere nok melk heldigvis 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memira Skrevet 14. november 2018 #160 Del Skrevet 14. november 2018 1 time siden, henniie skrev: Uff! Det høres ikke godt ut! Jeg er nesten spent jeg for hva jordmor/barnepleiere sier til meg denne gangen. Første gang fikk jeg servert fra en på sykehuset "du har for små pupper, så amming kan du bare gi opp". Og andre gang var det en litt mildere versjon men da var det "amming er ikke for alle.." Jeg er veldig spent på om jeg kan amme! Har silikon, håper ikke min egen tidligere forfengelighet går utover barnets beste 😖 er i hvertfall blitt trygget av kirurg på at forskning viser at de som ikke kan amme med silikon, ikke kunnet ammet uten heller. Så får vi bare håpe at det stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå