Gå til innhold

Blitz i fotoboks? Kjørte ikke for fort.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

på vei inn i gjennomsnittsmåling, altså første boksen, syntes jeg det blinket kraftigere enn det hadde pleid før. Kanskje bare fordi denne er ganske lav at det syntes bedre? men jeg så på speedometeret at jeg var innenfor fartsgrensa. syntes ikke det blinket like kraftig på siste boksen, men den er noe høyere og lenger unna bilen. Lyste heller ingen lampe etter den. 
Hva kan det ha vært? eller er jeg paranoid?

Anonymkode: e4150...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Det var nok bare vinkel, lys og høyde ja.

Anonymkode: 2d87e...0ed

men er det et litt hvitt lys inni denne boksen? har ikke sett det på lenge. jeg ser det blinker svakt rødt. 
Men syntes liksom det var snev av blits i den store boksen :S    

Anonymkode: e4150...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge lampen ikke blinket på slutten har du ingenting å bekymre seg over. De tar bilde uansett på disse gjennomsnittmålerne, men det blir vel slettet etterhvert som tiden går. Kjører fordi den på E18 i telemark litt oftere enn jeg vil innrømme og innimellom både blinker det av typen "var det en blits?" og rødt. Ingen lampe har lyst enda og ingen bot i posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dillyduzit skrev:
 

Så lenge lampen ikke blinket på slutten har du ingenting å bekymre seg over. De tar bilde uansett på disse gjennomsnittmålerne, men det blir vel slettet etterhvert som tiden går. Kjører fordi den på E18 i telemark litt oftere enn jeg vil innrømme og innimellom både blinker det av typen "var det en blits?" og rødt. Ingen lampe har lyst enda og ingen bot i posten. 

men kan de se hvor tett du ligger inn på bilen foran deg? det var en bil foran meg. Jeg ligger ikke så oppi rævva deres at det blir farlig. Men jeg husker da ikke om jeg lå 3-5 sek bak den. Den kjørte likevel fra meg.. tenk om jeg lå 1 sek for tett på den da. jeg vet ikke om boksene ser slik.

Anonymkode: e4150...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2018 den 0.22, AnonymBruker skrev:
 

men kan de se hvor tett du ligger inn på bilen foran deg? det var en bil foran meg. Jeg ligger ikke så oppi rævva deres at det blir farlig. Men jeg husker da ikke om jeg lå 3-5 sek bak den. Den kjørte likevel fra meg.. tenk om jeg lå 1 sek for tett på den da. jeg vet ikke om boksene ser slik.

Anonymkode: e4150...493

Har ingenting å seie kor tett du ligg opp til bilen framfor. Om det hadde vore eit problem kunne dei ikkje hatt fotoboksar på stader der det kan danne seg kø. Om det var strekningsmåling spelar det heller ingen rolle kva fart du har forbi den første boksen, men kor lang tid du bruker på strekninga mellom den første og andre boksen. Første boksen tar alltid bilete uansett. I tillegg er vel det kvite lyset bytta ut med raud blink, då det kvite lyset ofte blenda sjåførar og skapte potensielt farlege situasjonar.

Endret av Amantheia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok bare lys fra bilen din og det røde blinket. Du får ikke bot.

Anonymkode: adfa8...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...