Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Mirabella76 skrev:

Planen min i utgangspunktet var å få barn med max 2 års aldersforskjell, og aller helst 4 stk. ;) Eg ønskte å få barna tett pga av alderen min, sidan eg hadde fylt 30 då me starta prøvinga på førstemann. Men også fordi eg sjølv har søsken som er tett i alder, og synst det var veldig kjekt i oppveksten. 

Men ting går jo ikkje alltid etter planen, og det er fordelar med å ha større aldersforskjell i søskenflokken og. :) Dei to store jentene synst det er veldig kjekt med ei lita søster, og spesielt ho eldste på 10 er flink til å hjelpa til med veslesøstera. Og så synst eg det er ein fordel at jentene mine har fått vore minst lenge, før det har kome ein ny baby i familien som tar mykje av oppmerksomheten.

Det er vel både fordelar og ulemper uansett vil eg tru, enten det er stor eller liten aldersforskjell mellom søskena. :jepp:

Gutten din får nok søsken, han og! :hjerte: Så kryssar eg fingrane for at det ikkje går altfor lang tid før det skjer. :klemmer:

Tusen takk💗😊! Jeg tenker også at det er en fordel å få mye oppmerksomhet alene mens man er liten, jeg ser flere i bhg som har søsken med bare 1 års aldersforskjell, for det er jo så populært med tette barn, og det har sine fordeler med tanke på lek og felles interesser selvsagt, men samtidig blir eldstemann veldig fort nødt til å bli «stor» da. Det er vel fordeler og ulemper med begge deler, søsken har glede av hverandre uansett 💗 Håper håper at vår fining får søsken - han ville bli en topp storebror💙 klem og takk for at du delte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter på mensen.... merkelig, kan ikke ha hatt eggløsning når jeg trodde! Den lar ihvertfall vente på seg. Typisk! Men: har feiret morsdagen med en lang skitur, mange koser fra gullgutten og blomster fra mannen. Fantastisk bra 💗 Og så tenker jeg i dag at jeg har så mye plass i mammahjertet til flere barn, tenk om jeg kunne ha en til neste morsdag. Og enda mer tenker jeg på alle dere fine here inne som ikke har noen ennå, enda dere vil være så flotte mødre 💗. Håper virkelig at ønsket deres blir oppfylt 🤞🤞🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdag blir ofte litt voldsomt for meg på sosiale medier så jeg skygger banen litt, men håper at jeg slipper det til neste år og at du har dobbelt grunn til å feire 💕 mye kan skje på et år! Bare mensen kommer da :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiley skrev:

Morsdag blir ofte litt voldsomt for meg på sosiale medier så jeg skygger banen litt, men håper at jeg slipper det til neste år og at du har dobbelt grunn til å feire 💕 mye kan skje på et år! Bare mensen kommer da :) 

Skjønner deg veldig godt, satser på at det blir verdens beste morsdag for deg neste år 💗! Og håper mensen kommer før neste morsdag altså! 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 18.23, Waldfee skrev:

Tusen takk💗😊! Jeg tenker også at det er en fordel å få mye oppmerksomhet alene mens man er liten, jeg ser flere i bhg som har søsken med bare 1 års aldersforskjell, for det er jo så populært med tette barn, og det har sine fordeler med tanke på lek og felles interesser selvsagt, men samtidig blir eldstemann veldig fort nødt til å bli «stor» da. Det er vel fordeler og ulemper med begge deler, søsken har glede av hverandre uansett 💗 Håper håper at vår fining får søsken - han ville bli en topp storebror💙 klem og takk for at du delte!

Hugsar veldig godt då eg var der du er no, og vart meir og meir redd for at eldstejenta mi skulle enda opp som enebarn, for kvar prøveperiode som gjekk uten at eg vart gravid. Men no har eg 3 jenter, og føler meg kjempeheldig. :hjerte:

Kryssar fingrane for at du og er minst 2-barnsmamma om nokon år, og kan sjå tilbake sånn som eg gjer no og tenka at det ordna seg til slutt! 😊

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående alderforskjell og søsken og alt dette her så har jeg flere søsken, hvorav det faktisk er den med 6 års aldersforskjell jeg har endt opp med å ha mest kontakt med/nærmest forhold til - og det er også lillebroren min (de andre er søstre).

Han er også den som sitter barnevakt for meg nå :nigo:

Jeg hengte heller ikke sammen med søskenene mine sånn sett i oppveksten, hadde jo egne venner og interesser. Det vi hadde til felles i søskenflokken var vel met krangling på den alderen :P 

Jeg har alltid tenkt det er merkelig at så mange antar at søsken vil ende opp med et nært og godt venneforhold, de færreste jeg kjenner har faktisk et sånt forhold til sine søsken - og når de har det så handler det aldri om aldersforskjellen. Det går mer på personlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Mirabella76 skrev:

Hugsar veldig godt då eg var der du er no, og vart meir og meir redd for at eldstejenta mi skulle enda opp som enebarn, for kvar prøveperiode som gjekk uten at eg vart gravid. Men no har eg 3 jenter, og føler meg kjempeheldig. :hjerte:

Kryssar fingrane for at du og er minst 2-barnsmamma om nokon år, og kan sjå tilbake sånn som eg gjer no og tenka at det ordna seg til slutt! 😊

Tusen takk, her treffer du jo veldig godt det jeg går og tenker på. Tenk så heldig du ble, til slutt - herlig 💗 Håper jeg kan være heldig også. Takk igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fnugg skrev:

Angående alderforskjell og søsken og alt dette her så har jeg flere søsken, hvorav det faktisk er den med 6 års aldersforskjell jeg har endt opp med å ha mest kontakt med/nærmest forhold til - og det er også lillebroren min (de andre er søstre).

Han er også den som sitter barnevakt for meg nå :nigo:

Jeg hengte heller ikke sammen med søskenene mine sånn sett i oppveksten, hadde jo egne venner og interesser. Det vi hadde til felles i søskenflokken var vel met krangling på den alderen :P 

Jeg har alltid tenkt det er merkelig at så mange antar at søsken vil ende opp med et nært og godt venneforhold, de færreste jeg kjenner har faktisk et sånt forhold til sine søsken - og når de har det så handler det aldri om aldersforskjellen. Det går mer på personlighet. 

Takk for fornuftig innspill👍😊 Det er nok veldig riktig. Samtidig har jeg selv en tre år yngre søster, vi har alltid vært veldig nære og jeg har vel sett på tre år som «fasit»-aldersforskjellen 😂 pga det. Ble helt krise i mitt hode da sønnen bikket tre uten søsken. Men nå er han jo fire og det blir større forskjell uansett, så nå har jeg gitt opp den krisetanken altså. Nå er det bare fantastisk om vi skulle være så heldig å få gi han søsken. Og så ser jeg jo at han har det ganske så fint som enebarn også 💙. Jeg og søsteren min må nå kjempe om mormor og morfars barnevakt-tid. Sånn sett greit å være enebarn og ikke måtte dele på barnevakten 😂 Men søsken er gull for min del, setter veldig stor pris på søsteren min altså 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom mensen, tre dager forsinket. 👍👍👍 Hipp hurra, håper det kan sparkes igang i denne kroppen til et tin-innsett om to uker da! Hoi hoi, må ikke håpe men jeg er jo fortsatt helt håpløs - begynner å tenke hvilket kjønn og babytøy osv videre med en gang. Håpløst! 😂  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med tin forsøk💗 Trua må en ha oppi dette, det er viktig tror jeg. For når en mist venter det så klaffer plutselig alt🙏🏻💗 stor klem og krysser det som krysses kan🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, så gøy å være i gang igjen! Satser på at dette er gangen alt klaffer for deg. 🤞🏽🤞🏽🤞🏽

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Waldfee skrev:

Tusen takk, her treffer du jo veldig godt det jeg går og tenker på. Tenk så heldig du ble, til slutt - herlig 💗 Håper jeg kan være heldig også. Takk igjen!!

Klart du skal, berre vent og sjå! :hjerte: :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med tinforsøk! Settes egget inn på eggløsningsdagen eller senere? Skjønner at du har mindre forhåpninger til dette enn et ferskforsøk, men håper på det beste 🤞 Har forhåpentligvis ett (fersk)innsett neste uke jeg og, hadde vært fint å ha noen andre i noenlunde samme sted i løypa ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, tuppelene skrev:

Masse lykke til med tin forsøk💗 Trua må en ha oppi dette, det er viktig tror jeg. For når en mist venter det så klaffer plutselig alt🙏🏻💗 stor klem og krysser det som krysses kan🤞🏻

Å tusen takk du! Hvordan går det med dere💗? Håper du koser deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, bondekone skrev:

Lykke til! Tar du noe medisiner nå ifbm forsøket, eller er det kun støtte etter innsettet?

Det er ingenting før innsett, om jeg kommer dit er det klexane og kanskje lutinus (usikker faktisk?) etter innsett👍😊.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, prøverpåny skrev:

Lykke til med tinforsøk! Settes egget inn på eggløsningsdagen eller senere? Skjønner at du har mindre forhåpninger til dette enn et ferskforsøk, men håper på det beste 🤞 Har forhåpentligvis ett (fersk)innsett neste uke jeg og, hadde vært fint å ha noen andre i noenlunde samme sted i løypa ☺️

Tusen takk 💗 Jeg er faktisk ikke helt sikker når de setter inn, jeg har en fryst blasto og en todagers og forstod det slik at de vil dyrke todageren til blasto muligens. Får mer info på UL-kontroll til uka. Masse lykke til med innsett, jeg skal heie på deg👏👏🤞🤞🤞. Om jeg er så heldig at det blir innsett denne syklusen, blir det nok litt etter deg - uka etter☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle snille for lykkeønskninger - det varmer masse ☺️. Det blir kontroll neste torsdag, så får vi se om kroppen fikser det den skal til et innsett og så bestemmes evt tining etc. Huff, nervepirrende greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...