Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

Blæh, eggløsningstesten er fortsatt negativ😡. Hadde forventet eggløsning i morgen, 14 dager etter mensen, men syklusen er ikke helt stabil ennå etter 3 mnd nedreguleringen i høst. Ingen tegn på eggløsning heller, så blir litt bekymret.... håper ikke kroppen klarer å tukle dette til (stoler jo ikke på den!) men hadde lang og ganske kraftig blødning denne gangen, blødde i sju dager. Så kan jo være det tar litt lengre tid før eggløsningen kommer da. Siste dag vinterferie i dag, hatt en flott skitur i nydelig vær ☀️. Ny uke med masse på jobb og ellers venter 😅. Kom igjen, kroppen - slipp det egget, da.... 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Waldfee skrev:

Blæh, eggløsningstesten er fortsatt negativ😡. Hadde forventet eggløsning i morgen, 14 dager etter mensen, men syklusen er ikke helt stabil ennå etter 3 mnd nedreguleringen i høst. Ingen tegn på eggløsning heller, så blir litt bekymret.... håper ikke kroppen klarer å tukle dette til (stoler jo ikke på den!) men hadde lang og ganske kraftig blødning denne gangen, blødde i sju dager. Så kan jo være det tar litt lengre tid før eggløsningen kommer da. Siste dag vinterferie i dag, hatt en flott skitur i nydelig vær ☀️. Ny uke med masse på jobb og ellers venter 😅. Kom igjen, kroppen - slipp det egget, da.... 🤞

Du testet ikke etter eggløsning for sent da? At du hadde topp på fredag. Hvis legen trodde folikkelen ville slippe i morgen så kan det jo hende at den slipper tidligere 🧐 Skal du tilbake dersom du ikke får positiv test om noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prøverpåny skrev:

Du testet ikke etter eggløsning for sent da? At du hadde topp på fredag. Hvis legen trodde folikkelen ville slippe i morgen så kan det jo hende at den slipper tidligere 🧐 Skal du tilbake dersom du ikke får positiv test om noen dager?

Jeg tror ikke det nei, på torsdag trodde legen eggløsning om 4-5 dager så det var nok ikke allerede fredag, follikelen var kkke stor nok til det, den var 13/14 mm. Får se om det blir positiv test i morgen eller tirsdag, ellers ringer jeg klinikken og hører 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en negativ eggløsningstest nå på morgenen, og ikke noen tegn på eggløsning (slim osv). Kan man bli så utålmodig etter å få eggløsning at man ødelegger hele greia, mon tro? 😂 Eller kunne jeg ikke stole på kroppen, slik jeg mistenkte.... Jeg ringer klinikken senere og hører. Tipper jeg skal fortsette å teste i kveld og i morgen. Siste vinterferiedag i dag, i morgen og resten av uka har jeg masse på jobb så dette kan bli hektisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter man ikke på det ene så venter man på det andre. Det skjer nok straks, jeg som alltid har hatt veldig regelmessige sykluser ble 4-5 dager forsinket etter fryseforsøk nr 1, de hormonene kan man liksom aldri stole helt på. Håper i morgen er dagen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2019 den 18.37, Wiley skrev:

Venter man ikke på det ene så venter man på det andre. Det skjer nok straks, jeg som alltid har hatt veldig regelmessige sykluser ble 4-5 dager forsinket etter fryseforsøk nr 1, de hormonene kan man liksom aldri stole helt på. Håper i morgen er dagen!

Tusen takk 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er eggløsningstesten fortsatt negativ i dag, både morgen og kveld. Kjenner jeg blir både sint og lei meg ved tanken på at den lange nedreguleringen evt kan ha ødelagt egen syklus/eggløsning. Samtidig; jeg vet ikke det ennå, og må vente på svar. Ringte klinkkken i dag og har time i morgen. Forhåpentligvis kan de da se om eggløsningen bare er forsinket, eller om det er noe galt fatt. 

Typisk at jeg ble optimistisk etter timen forrige uke. Burde vel visst at kroppen min ikke er til å stole på.... 😡😡😡

Wish me luck og bare sen eggløsning i morgen 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi, det gikk faktisk fint på timen og kroppen/syklusen er bare litt treg, men virker! 👍👍👍😅😅😅. Follikelen var 21 mm og slimhinnen 11 mm, så eggløsning var rett rundt hjørnet. Eggløsningssprøyte ble satt kl 1430 i går, og jeg skal etter planen sette inn blastocyst på tirsdag. De prøver først å ta opp todagersembryoet og dyrke det til blastocyst, om det ikke overlever tining/dårlig kvalitet så blir det innsett av den andre blastocysten, om den overlever. Krysser 🤞🤞🤞! Todagersegget var «excellent» da det ble fryst, men kan jo bli «poor» under dyrking. Håper det er et fint embryo🤞💗.  Blastocysten var såvidt at den kunne fryses, derfor er den alternativ 2. Puh. Spennende tider! Er nå mest letter over at bekymringene for ødelagt kropp var feil. Faktisk har slimhinnen blitt mye bedre med naturlig syklus enn med stimulert fryseforsøk, da jeg slet med å komme over 7 mm. Dvs naturen funket bedre enn progynova.... Det er jeg twkknemlig for. Så gjenstår det hare å se hvordan det går med de fineste små skatte-eskimoene. Hvis jeg skulle bli gravid denne gangen skyldes det ikke stressfrie dager, det koker på jobb og har ikke rukket akupunktur eller noe annet ekstra for kroppen. Men rakk en kjapp oppdatering her! Nå er det bare å krysse fingrene fortsatt for embryoet som skal tines/dyrkes og kroppens villighet til å ta det godt imot 🤞🤞🤞🤞🤞🤞

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk godt å høre @Waldfee!! 😊 Det høres jo ut som supre forhold å sette inn ett egg med så bra slimhinne 😁 Vet du hvor lenge etter eggløsning de kan sette inn et fryseegg? Sikkert på en måte godt å ha dagene fullt opp med jobb, å sitte å gruble fører stort sett ikke så mye godt med seg. Men håper du får tid til å lufte hode med en treningstur innimellom slagene også. 😊 

Holder fingrene krysset for deg og eskimoene 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prøverpåny skrev:

Fantastisk godt å høre @Waldfee!! 😊 Det høres jo ut som supre forhold å sette inn ett egg med så bra slimhinne 😁 Vet du hvor lenge etter eggløsning de kan sette inn et fryseegg? Sikkert på en måte godt å ha dagene fullt opp med jobb, å sitte å gruble fører stort sett ikke så mye godt med seg. Men håper du får tid til å lufte hode med en treningstur innimellom slagene også. 😊 

Holder fingrene krysset for deg og eskimoene 🤞

Tusen takk 💗 veldig hyggelig! Når de setter inn, kommer an på hvor mange dager embryoet er. Hvis det er fra to dager etter uttak/befruktning, settes det inn to dager etter eggløsning ved fryseforsøk. Blastocyst er jo utviklet til 5 dager etter befruktningen, så det settes vel inn på dag 5 (blir vel dag 4 hos meg faktisk, tirsdag med eggløsning fredag morgen). Det skal jo ligne hvordan/ når et befruktet egg kommer til livmoren ved «normal» befruktning, da det må reise gjennom egglederen først. Slik jeg har forestått det, ihvertfall.

Det er superhektisk og gøy, men skal få meg en joggetur i kveld tror jeg. Godt for hode👍😊,  og kropp (grrrr de dumme ekstra kiloene som skal vekk også 😡, men nå er jeg mest glad for at kroppen funker og jeg har sjanse for å komme til innsett altså!

Hvordan ligger du an, blir det innsett i mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Tusen takk 💗 veldig hyggelig! Når de setter inn, kommer an på hvor mange dager embryoet er. Hvis det er fra to dager etter uttak/befruktning, settes det inn to dager etter eggløsning ved fryseforsøk. Blastocyst er jo utviklet til 5 dager etter befruktningen, så det settes vel inn på dag 5 (blir vel dag 4 hos meg faktisk, tirsdag med eggløsning fredag morgen). Det skal jo ligne hvordan/ når et befruktet egg kommer til livmoren ved «normal» befruktning, da det må reise gjennom egglederen først. Slik jeg har forestått det, ihvertfall.

Det er superhektisk og gøy, men skal få meg en joggetur i kveld tror jeg. Godt for hode👍😊,  og kropp (grrrr de dumme ekstra kiloene som skal vekk også 😡, men nå er jeg mest glad for at kroppen funker og jeg har sjanse for å komme til innsett altså!

Hvordan ligger du an, blir det innsett i mars?

Bra med den treningen man får til 😁 var på første ordentlige harde trening i dag etter uttaket og det funket faktisk ganske bra. Kjenner så godt til de kiloene 😡

De tør ikke dyrke mine videre fra dag tre så da blir det vel innsett 4-5 dager etter eggløsningsprøyta er satt da. Tanken er i mars ja. Hvis syklusen holder seg til eggløsning på dag 20 som den har gjort de siste månedene får jeg en rett etter påsken. Men skal aldri si noe for sikkert som du vet 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prøverpåny skrev:

Bra med den treningen man får til 😁 var på første ordentlige harde trening i dag etter uttaket og det funket faktisk ganske bra. Kjenner så godt til de kiloene 😡

De tør ikke dyrke mine videre fra dag tre så da blir det vel innsett 4-5 dager etter eggløsningsprøyta er satt da. Tanken er i mars ja. Hvis syklusen holder seg til eggløsning på dag 20 som den har gjort de siste månedene får jeg en rett etter påsken. Men skal aldri si noe for sikkert som du vet 😝

Håper det blir mars, da! Det er ikke så lett med disse kroppene og syklusene - men trening gjør godt! Er ikke vår feil med kilo - disse hormongreiene gjør mye med kroppen😡. Hvis vi får ønskesøsken til slutt er det jo absolutt verdt det 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin helg, men må innrømme at tanken på de små eskimoer har vært med meg. Nå er den ene tint i dag. Veldig spent på utviklingen, er vel for mye å håpe på en flott blastocyst men så håper man jo likevel 🤞🤞🤞. Vært hos baby på besøk i dag og sugd til meg babystøv 💙 Har masse på jobb kommende uke, så kan bli kjipt å takle dårlige nyheter om tininingen/utviklingen oppi det. Uff, det ivf er virkelig altfor spennende altså! Krysser 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Waldfee skrev:

Fin helg, men må innrømme at tanken på de små eskimoer har vært med meg. Nå er den ene tint i dag. Veldig spent på utviklingen, er vel for mye å håpe på en flott blastocyst men så håper man jo likevel 🤞🤞🤞. Vært hos baby på besøk i dag og sugd til meg babystøv 💙 Har masse på jobb kommende uke, så kan bli kjipt å takle dårlige nyheter om tininingen/utviklingen oppi det. Uff, det ivf er virkelig altfor spennende altså! Krysser 🤞

🤞 Får du vite om den de tok opp i dag starter utviklingen før innsettdagen? For spennende til tider... Man blir i det minste god til å holde maska i mange situasjoner gjennom denne prosessen 🎭 Lykke til! Er også evig optimist, tenker nå at det kaaaaan jo hende jeg plutselig blir og forblir gravid i denne ventesyklusen før fryseforsøket mitt 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, prøverpåny skrev:

🤞 Får du vite om den de tok opp i dag starter utviklingen før innsettdagen? For spennende til tider... Man blir i det minste god til å holde maska i mange situasjoner gjennom denne prosessen 🎭 Lykke til! Er også evig optimist, tenker nå at det kaaaaan jo hende jeg plutselig blir og forblir gravid i denne ventesyklusen før fryseforsøket mitt 🙏

Ja, de ringte i dag og den har overlevd (tint lørdag) og utviklet seg fint videre til i dag. Nå gjenstår bare å se om den utvikler seg til blastocyst i morgen 🤞🤞🤞! Heia lille eskimo 💗. Den er fra første søskenforsøk høsten 2018, så av litt yngre alder enn jeg er nå, håper det er positivt!

Blir den ikke blastocyst, tiner de den andre blastocysten jeg har på frys i morgen tidlig. 

Dette er altfor spennende 🤔

Håper du kan lykkes innimellom forsøk - flere som har gjort det før, kroppen får jo litt hormonboost av forsøket🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Waldfee skrev:

Ja, de ringte i dag og den har overlevd (tint lørdag) og utviklet seg fint videre til i dag. Nå gjenstår bare å se om den utvikler seg til blastocyst i morgen 🤞🤞🤞! Heia lille eskimo 💗. Den er fra første søskenforsøk høsten 2018, så av litt yngre alder enn jeg er nå, håper det er positivt!

Blir den ikke blastocyst, tiner de den andre blastocysten jeg har på frys i morgen tidlig. 

Dette er altfor spennende 🤔

Håper du kan lykkes innimellom forsøk - flere som har gjort det før, kroppen får jo litt hormonboost av forsøket🤞

Jeg håper det blir et søsken på dere!! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Waldfee skrev:

Ja, de ringte i dag og den har overlevd (tint lørdag) og utviklet seg fint videre til i dag. Nå gjenstår bare å se om den utvikler seg til blastocyst i morgen 🤞🤞🤞! Heia lille eskimo 💗. Den er fra første søskenforsøk høsten 2018, så av litt yngre alder enn jeg er nå, håper det er positivt!

Blir den ikke blastocyst, tiner de den andre blastocysten jeg har på frys i morgen tidlig. 

Dette er altfor spennende 🤔

Håper du kan lykkes innimellom forsøk - flere som har gjort det før, kroppen får jo litt hormonboost av forsøket🤞

Jeg har troa på den! 😊

Mine sjanser mellom prøverundene har jeg mindre tro på, ellers burde det klaffet en gang de siste årene. Men håpet får leve 😉

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kvinne35+ skrev:

Jeg håper det blir et søsken på dere!! :duskedame:

Tusen tusen takk, så hyggelig 💗 Håoer virkelig, vi også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prøverpåny skrev:

Jeg har troa på den! 😊

Mine sjanser mellom prøverundene har jeg mindre tro på, ellers burde det klaffet en gang de siste årene. Men håpet får leve 😉

 

Håpe må man alltid, og kanskje hjelper hormontilskuddet fra forsøkene på 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...