Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

Da er det ikke så lenge igjen å vente! Det er rart med den ventetiden, noen ganger går den altfor fort, andre ganger virker det som om tiden står helt stille. Nå satser vi på at embryoene tines og at slimhinnen vokser, men litt sjokolade er lov når man skal styre med alt dette her. Viktig å ikke henge alle forventningene på at man har gjort alt «riktig» heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen tskk for oppmuntring, @Wiley! Det er rart, jeg tror egentlig ikke på fryseforsøket, samtidig blir jeg jo superskuffet om de ikke overlever, slimhinnen kkke blir tykk nok, ikke blir gravid osv. Skulle ønske man kunne utvikle en slags tykkhudet holdning til IVf, så jeg klarte å være mer likegyldig underveis og ikke tenke så mye på prosessen.... Men er ikke lett! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn har jeg det også, man mister vel troen på at det skal fungere etter en stund men mister ikke håpet, ellers hadde man jo bare droppet å forsøke i det hele tatt. Klart man fortsatt blir skuffet når det ikke går enda en gang, det er jo liksom en bekreftelse på at alt det du frykter stemmer.  IVF er en slags unntakstilstand. Livet går jo sin gang utenom men det er konstant i tankene, uansett. Jeg pleier å si at man tror liksom man er en ganske kul og reflektert person, men så begynner man med ivf og får det kraftig motbevist. Men det er jo ingen sammenheng med hva man tenker og hva kroppen bestemmer seg for å gjøre, så selv om du ikke har trua nå så kan dette fort bli gangen det plutselig bare funker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiley skrev:

Akkurat sånn har jeg det også, man mister vel troen på at det skal fungere etter en stund men mister ikke håpet, ellers hadde man jo bare droppet å forsøke i det hele tatt. Klart man fortsatt blir skuffet når det ikke går enda en gang, det er jo liksom en bekreftelse på at alt det du frykter stemmer.  IVF er en slags unntakstilstand. Livet går jo sin gang utenom men det er konstant i tankene, uansett. Jeg pleier å si at man tror liksom man er en ganske kul og reflektert person, men så begynner man med ivf og får det kraftig motbevist. Men det er jo ingen sammenheng med hva man tenker og hva kroppen bestemmer seg for å gjøre, så selv om du ikke har trua nå så kan dette fort bli gangen det plutselig bare funker. 

Ja, helt riktig, man tenker man har ting på stell og så kommer ivf og snur opp ned på hode og følelser.... Heldigvis har tenkingen ikke betydning for resultatet, nei 👍🤞 Nå skal jeg inn og se i din dagbok hva som skjer fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 22.05, Waldfee skrev:

Æsj, eggløsning i dag og så er mannen ikke hjemme! Ikke at det hadde vært særlig sjanse uansett da, men her har man hysteroskopert og scratchet og hva vet jeg, kanskje det kunne funket?! Uansett så får jeg vel da mensen om to uker og det er start for fryseforsøk, yey! Hvis jeg får tykk nok slimhinne og embryoene overlever, da. Hvis ikke er det bare å vente på ferskforsøk. Nå skal jeg prøve å være litt sunn, spise litt mindre sjokkis (føler det har gått i ett siden jul). Skal kroppen være snille med eskimoene må den vel være mest mulig godt behandlet. Så kjør sunt opplegg og kaffereduksjon!!

:ler: Jeg ler ikke av deg altså, men av meg selv - for dette er en samtale jeg har hatt VELDIG MANGE ganger i hodet mitt - og til dags dato ikke klarer gjennomføre :hoho:

«mindre kaffe, slutt med den trøstespisinga av is for f******».......... «Jada, men bare ikke akkurat idag» :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fnugg skrev:

:ler: Jeg ler ikke av deg altså, men av meg selv - for dette er en samtale jeg har hatt VELDIG MANGE ganger i hodet mitt - og til dags dato ikke klarer gjennomføre :hoho:

«mindre kaffe, slutt med den trøstespisinga av is for f******».......... «Jada, men bare ikke akkurat idag» :P 

Hehe, nei spiser litt kakerester etter fireårsbursdag akkurat nå, faktisk 😂😂😂. Satser på kroppen trenger litt av det også😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uke til mensen kommer, forhåpentligvis... har ikke store forhåpninger om at fryseforsøk i naturlig syklus skal funke eller embryoene være bra. Samtidig håper jeg jo så veldig.... vanskelig dette her. I kveld tenker jeg på urettferdigheten i at ikke alle de fine mammaemnene her inne er blitt gravide ennå... Dette ivf gamet er tøft altså. Håper vi alle kan få det vi ønsker etterhvert 💗🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det var fint sagt, nå begynner jeg å grine 😭 det er urettferdig men nå krysser vi bare alt for at det er vår tur snart.❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på mensen.... den skal komme i løpet av uka 🤞. Så blir det forhåpentligvis et fryseforsøk og da får denne gamle kroppen spille på lag og embryoet være bra 🤞🤞🤞 Det var excellent da det ble fryst på dag 2, men mye kan jo skje frem til de har dyrket det til blastocyst. Å, kunne det ikke være lillebror eller -søstermateriale i det embryoet da!!! Har en til fryst som blasto, men var ikke så god kvalitet på den. Helst vil jeg sette inn begge om det blir mulig... men mannen er imot. Vel vel, først må slimhinnen bli tykk nok og embryo overleve tining. Mange hindre på veien. Krysser🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagboken har jeg ikke fått med meg før nå, men den vil jeg absolutt følge 😃 Heier sånn på deg, og håper oppriktig at du skal få oppleve å bli mamma igjen. Er i en liknende situasjon selv. Prøvd på søskenforsøk i 2.5 år nå ca, og det siste året med ivf. Håper tante rød kommer snart så du får komme i gang med nytt forsøk! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2019 den 22.50, Mamma til én skrev:

Denne dagboken har jeg ikke fått med meg før nå, men den vil jeg absolutt følge 😃 Heier sånn på deg, og håper oppriktig at du skal få oppleve å bli mamma igjen. Er i en liknende situasjon selv. Prøvd på søskenforsøk i 2.5 år nå ca, og det siste året med ivf. Håper tante rød kommer snart så du får komme i gang med nytt forsøk! 😊

Tusen takk💗, og så hyggelig å se deg her. Håper virkelig det lykkes for deg også. Jeg er så redd at jeg er for gammel, men så er det jo mange over 40 som blir gravide også. Hvordan ligger du an i løypa? Har du ett fryseforsøk igjen, eller er det fersk? Krysser fingrene så masse for deg 🤞🤞💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Tusen takk💗, og så hyggelig å se deg her. Håper virkelig det lykkes for deg også. Jeg er så redd at jeg er for gammel, men så er det jo mange over 40 som blir gravide også. Hvordan ligger du an i løypa? Har du ett fryseforsøk igjen, eller er det fersk? Krysser fingrene så masse for deg 🤞🤞💗

 

Skjønner bekymringen din. Jeg har troen på at dere skal lykkes! 🙏 Høres fornuftig ut å være en del sykemeldt nå, ettersom denne prosessen er så tøff og du har en krevende jobb. Jeg har ett ferskforsøk igjen. Vet ikke ennå når det blir. Skal på samtale med lege på sykehuset på fredag, for å legge en plan videre. Håper jeg snart kan gå i gang med nytt forsøk, trenger noe å se frem mot. Kom mensen? Mange hindere på veien ja. Kan du få satt inn begge om du ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mamma til én skrev:
 

Skjønner bekymringen din. Jeg har troen på at dere skal lykkes! 🙏 Høres fornuftig ut å være en del sykemeldt nå, ettersom denne prosessen er så tøff og du har en krevende jobb. Jeg har ett ferskforsøk igjen. Vet ikke ennå når det blir. Skal på samtale med lege på sykehuset på fredag, for å legge en plan videre. Håper jeg snart kan gå i gang med nytt forsøk, trenger noe å se frem mot. Kom mensen? Mange hindere på veien ja. Kan du få satt inn begge om du ønsker?

Jeg får se om jeg trenger sykmelding denne gangen, det har jeg ikke tatt stilling til ennå. Jeg får se, om det ikke blir noen hormoner så er det først og fremst rundt testdato at jeg evt trenger en timeout fra jobben. Spennnde og godt med ny plan! Håper du klmmer i gang raskt 🤞🤞

venter mensen på fredag! Kan sette inn begge hvis mannen går med på det. Han er veldig sterkt i mot det, dessverre. Får se om jeg kan bearbeide ham🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg får se om jeg trenger sykmelding denne gangen, det har jeg ikke tatt stilling til ennå. Jeg får se, om det ikke blir noen hormoner så er det først og fremst rundt testdato at jeg evt trenger en timeout fra jobben. Spennnde og godt med ny plan! Håper du klmmer i gang raskt 🤞🤞

venter mensen på fredag! Kan sette inn begge hvis mannen går med på det. Han er veldig sterkt i mot det, dessverre. Får se om jeg kan bearbeide ham🤞

Ah, leste det første innlegget ditt og glemte at det var skrevet for en stund siden. Du får prøve å bearbeide han ja hehe, skjønner godt at du ønsker å få satt inn begge. Jeg ønsker og å få satt inn  to, men har ikke fått lov til nå. Tar det opp igjen på fredag, kanskje det hjelper å mase ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mamma til én skrev:

Ah, leste det første innlegget ditt og glemte at det var skrevet for en stund siden. Du får prøve å bearbeide han ja hehe, skjønner godt at du ønsker å få satt inn begge. Jeg ønsker og å få satt inn  to, men har ikke fått lov til nå. Tar det opp igjen på fredag, kanskje det hjelper å mase ☺

Ja, han er dessverre ikke så lett å rokke i ting han har bestemt seg for, men vi får se. Det er jo kkke sikkert begge klarer seg, uansett.

Når du har hatt noen mislykkede forsøk, bør de jo kunne vurdere to, får vi håpe🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått deg dagbok, så då seier eg hei! :smilbla: Eg har sett deg i andre sine prøvedagbøker, men kjekt å følgja deg her inne. :jepp:

Synst det er spennande å følgja andre gjennom ivf-forsøk, sidan eg har vore gjennom det samme sjølv for ikkje så lenge sidan. Minstejenta mi vart til på innsett nr 5, etter at me hadde hatt 3 ferskforsøk og 2 fryseforsøk. Eg var akkurat 40 år gammal då eg vart gravid, og jenta mi er no 1 1/2 år gammal. :hjerte:

Kryssar fingrane for at du og snart lykkast, Waldfee! :hug: Eg gledar meg til å følgja deg vidare. 

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7.2.2019 den 11.20, Mirabella76 skrev:

Ser du har fått deg dagbok, så då seier eg hei! :smilbla: Eg har sett deg i andre sine prøvedagbøker, men kjekt å følgja deg her inne. :jepp:

Synst det er spennande å følgja andre gjennom ivf-forsøk, sidan eg har vore gjennom det samme sjølv for ikkje så lenge sidan. Minstejenta mi vart til på innsett nr 5, etter at me hadde hatt 3 ferskforsøk og 2 fryseforsøk. Eg var akkurat 40 år gammal då eg vart gravid, og jenta mi er no 1 1/2 år gammal. :hjerte:

Kryssar fingrane for at du og snart lykkast, Waldfee! :hug: Eg gledar meg til å følgja deg vidare. 

Så utrolig koselig å få besøk av deg her inne !! Jeg har faktisk lest dagboken din på et tidspunkt, det var jo sååå spennende med de forsøkene og du hadde mye uflaks før du var superheldig👍😊 Håper virkelig jeg kan være like heldig, altså. Du inspirerer! Herlig med en på 1 1/2, og du har et par storesøsken også vel? Og så hyggelig at du følger med på oss andre her inne fortsatt. Tusen takk 💗 Trenger all heiiing, hell og lykke jeg kan få jeg, gitt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Så utrolig koselig å få besøk av deg her inne !! Jeg har faktisk lest dagboken din på et tidspunkt, det var jo sååå spennende med de forsøkene og du hadde mye uflaks før du var superheldig👍😊 Håper virkelig jeg kan være like heldig, altså. Du inspirerer! Herlig med en på 1 1/2, og du har et par storesøsken også vel? Og så hyggelig at du følger med på oss andre her inne fortsatt. Tusen takk 💗 Trenger all heiiing, hell og lykke jeg kan få jeg, gitt! 

Så koselig å høyra at du har lest dagboka mi! :) Ja, det vart ein del nedturar og venting på oss og, før det endelig klaffa. Men jammen var det verdt ventinga, når eg fekk verdens beste jente i premie til slutt! :hjerte: Heilt utrulig at ho har blitt så stor allerede. Eg som nettopp låg med ei nyfødt lita prinsesse i armane mine. ;)

Det stemmer at eg har eit par store jenter og. Ei på 10, og ei på 6. Det har blitt nokre år mellom mine 3 jenter, sidan eg ikkje har blitt så lett gravid. Eg vart gravid med eldstejenta etter nesten 1 års prøving. Då hadde eg fått Pergotime, som eg skulle begynna på månaden etter. Så eg rakk akkurat ikkje å begynna på det, før eg vart gravid.

Me starta prøvinga på nr 2 ganske kjapt. Men etter lang tids prøving, fleire Pergorundar og ein MA, hadde me vårt første IVF-forsøk. Forsøket måtte avbrytast rett før egguttak, pga overstimulering. Men då vart eg faktisk gravid i syklusen etter det avbrutte forsøket. 

Så var det lang tids prøving igjen på nr 3, ein ny MA, og deretter 3 ivf-forsøk med egguttak og innsett + 2 fryseforsøk, før eg endelig vart gravid med minstejenta. 

Så ja, det har vore ein lang vei å gå for oss og. Men eg er så utrulig glad og takknemlig for at eg har vore så heldig å få bli mamma til 3 herlige jenter, med tanke på dei utfordringene me har hatt. Jammen er eg glad for at eg aldri ga opp, sjølv om det har vore tunge dagar innimellom. 

Og no er det din tur til å lykkast, Waldfee! :klem: På grunn av at eg sjølv har vore midt oppi det du no er i gang med, og veit korleis det er - så heiar eg alltid litt ekstra på andre som går gjennom det samme! :rodmer: Og eg synst det er så utrulig kjekt når andre som har strevd lenge med å bli gravide, endelig lykkast! For det er ingen selvfølge å få oppleva å bli mamma. Det trur eg me slitarar er meir bevisste på enn dei fleste andre. Og når ein endelig sit der med ein liten baby i armane, så følest det nesten uvirkelig og heilt fantastisk på samme tid! :hjerte:

Masse masse lykke til, Waldfee! :hug: Eg er her og heiar på deg. :duskedame:

 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har fått 3 jenter💗💗💗, @Mirabella76! Så heldig du har vært, men jammen har det ikke kommet enkelt for deg altså. Hvordan er det å ha 4-5 års aldersforskjell? Har selv en tre år yngre søster og blir bekymret for at aldersforskjellen hos oss også blir stor, selv om jeg ikke tenker så mye på det nå lenger - nå er hovedbekymringen selvsagt om vi i det hele tatt skal få søsken til gutten vår - får vi det, er det fantastisk uansett aldersforskjell🤞🤞🤞 Men spennende å høre om det likevel. De to store synes vel det er veldig stas med lillesøster, vil jeg tro 💗 Takk for at du følger med, det er veldig god oppmuntring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min i utgangspunktet var å få barn med max 2 års aldersforskjell, og aller helst 4 stk. ;) Eg ønskte å få barna tett pga av alderen min, sidan eg hadde fylt 30 då me starta prøvinga på førstemann. Men også fordi eg sjølv har søsken som er tett i alder, og synst det var veldig kjekt i oppveksten. 

Men ting går jo ikkje alltid etter planen, og det er fordelar med å ha større aldersforskjell i søskenflokken og. :) Dei to store jentene synst det er veldig kjekt med ei lita søster, og spesielt ho eldste på 10 er flink til å hjelpa til med veslesøstera. Og så synst eg det er ein fordel at jentene mine har fått vore minst lenge, før det har kome ein ny baby i familien som tar mykje av oppmerksomheten.

Det er vel både fordelar og ulemper uansett vil eg tru, enten det er stor eller liten aldersforskjell mellom søskena. :jepp:

Gutten din får nok søsken, han og! :hjerte: Så kryssar eg fingrane for at det ikkje går altfor lang tid før det skjer. :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...