Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

Krysse fingrene for deg, og håper du har time tidlig på dagen så du slipper å vente hele dagen 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh så kjekt at du har begynta på di eige dagbok! :)

Eg har allerede satt meg sjølv som abonent ;) Dette blir så spennande! Krysser fingrane for at alt går fint og ingen overstimulering! Så håper me sjølvsagt på at det blir ein liten hybelbuar som gjerne vil ha ein 9 månaders leigekontrakt ;)

Me skulle jo eigentleg ha fulgt kvarandre ganske så tett denne gongen (eg skulle eigentleg begynne på menopur den 4. november, men då gubben ikkje fekk seg heim i denna omgangen heller så måtte me jo berre utsetja det til neste mens.... og det blir i byrjinga av desember. Så no kryssar me alt me kan kryssa for at mensen ikkje blir forsinka denne gongen slik at me klarer å få gjennomført eit forsøk før jul).

Håper virkelig alt går som det skal denne gongen for deg @Waldfee! STOR klem frå meg! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser også fingrene for at du slipper unna overstimulering, og i hvert fall så kraftig at du utsette innsett! Nå begynner det å bli ordentlig spennende 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tusen tusen takk for koselige meldinger 💗!!! Det varmer ☺️Typisk meg har jeg nok vært litt overbekymret, heller enn overstimulert, Hehe 😂😂😂. Alt var ihvertfall bra på kontrollen, det var 4 eggposer av bra størrelse på hver side mener jeg, noen litt mindre og slimhinnen var fin. Det er jo ikke for mange egg i det hele tatt, så da er risikoen for overstimulering lav, heldigvis, og jeg får fortsette med samme dose. Jeg kjenner fortsatt litt symptomer og har vondt i eggstokkene, men det kan ha med at kroppen har vært «satt i dvale» i lang tid. Jeg er så lettet !!! Da jeg fikk sønnen fikk jeg ut 8 egg, så det vil føles litt som et lykketall om jeg får det igjen.... Da jeg skulle gå, sa legen, «vi får håpe dette ender med barn i magen nå». Da kjente jeg på at jeg ble helt sånn varm i hele meg, for jeg tør egentlig ikke håpe lenger, forbereder meg bare på nok en nedtur. Men snilt av legen å håpe, da 🤞🤞🤞 

Satt ny sprøyte nå i kveld, og håper alt går fint mot uttak neste uke. 🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var mer enn snilt, jeg tenker legen faktisk har litt tro på dette også :) Jeg husker at jeg fikk en lignende kommentar da vi holdt på med forsøket hvor datteren ble til, og tenkte nettopp "ja, det var jo snilt sagt, og sikkert for å trøste meg litt". Det høres ut som et fint antall egg som vokser der inne, ikke så stor fare for overstimulering, og samtidig mange å ta av :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, @Illy og @kvinne35+! Så koselig å høre hva legen sa til deg, Illy, takk for fin oppmuntring 🤞🤞🤞

Ellers ingen store nyheter i dag, sprøytedag 8. Har vondt i eggstokkene når jeg går. Hodepinen borte nå. Masse el-slim 👍 og litt oppblåst i magen. Selvsagt skjer det da også mye på jobb... men det får gå! Har mer energi nå enn da jeg var nedregulert, og denne fasen er på en måte den beste av forøsket - nå begynner jeg å bli «høy» på østrogen, og har fortsatt ikke fått noen skuffelser☺️,🤞 for at det ikke blir noen... Ny kontroll på fredag, da skal jeg minne dem på at jeg hadde 11 stimuleringdager med sønnen - har hatt 10 de siste forsøkene, men skal høre om 11 kan gå denne gangen, hvis follikelstørrelsen tilsier at det er greit! Hvorfor endre noe som har funket... Så hyggelig at dere følger med og heier på meg, tusen takk💗💗💗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi. Lite nytt i dag, vondt i eggstokkene fortsatt, vondt å gå faktisk for det støtet når skoen treffer bakken. Blir spennende med UL i morgen, håper det ser bra ut og at jeg kan få 11 stimuleringsdager. 🤞🤞🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Waldfee skrev:

Ohoi. Lite nytt i dag, vondt i eggstokkene fortsatt, vondt å gå faktisk for det støtet når skoen treffer bakken. Blir spennende med UL i morgen, håper det ser bra ut og at jeg kan få 11 stimuleringsdager. 🤞🤞🤞

Ja nå håper vi sammen med deg på gode resultater!! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint på kontroll i dag, uttak blir på tirsdag! Det blir spennende! Det ble funnet ca 5 follikler på ene siden og 2-3 på den andre, største var 16,7 mm. Jeg er veldig fornøyd med at uttak blir først på tirsdag, med sønnen hadde jeg 11 stimuleringsdager og det får jeg nå også 🤞🤞🤞 Tidligere søskenforsøk har jeg hatt 10 dager, men i dag viste jeg legen skjemaet fra da sønnen ble til og ba om like mange dager. Hun var enig også da, mente det passet best med størrelsen på follikler også. Virker også som jeg kan ligge an til å få ut rundt 7-8 egg, hadde 8 med sønnen så det er et lykketall! Vil heller ha færre og bedre kvalitet, de to siste forsøkene har jeg fått 13, men bare 6 og 7 befruktet. 

Så i dag er jeg fornøyd. Så får vi bare se hvordan det går fremover. Eggløsningssprøyte settes søndag kveld🤞🤞🤞 Får ha en mest mulig « normal» helg tror jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så fint at du har fått deg dagbok😊 Nå må jeg følge deg her. Det ser jo veldig fint ut etter kontrollen da. Selv fikk jeg kun ut en haug med egg (13 og 19) og av dårlig kvalitet, så jeg har troa på litt lavere antall🤞 Virker som det er litt bedre odds da. Blir spennende tider i møte nå🙏🏻 Kos deg masse i helgen💜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at jeg er veldig inne i IVF-tunnelen😆😆😆. Masse googling og tanker i hodet, enda vi har tilbrakt dagen med endel ordning til vi snart skal flytte.... Siste dose Synarela tatt nettopp nå. Synes det er litt rart på Hausken, de bruker ikke nesespray den dagen man setter eggløsningssprøyten. Dvs hele morgendagen pluss mandag er uten spray. På Riks tok jeg morgendose med nesespray og også en kveldsdose samme dagen, før jeg satte eggløsningsspøryten. Det føltes liksom litt tryggere for at eggene ikke skal løsne for tidlig! Men jeg stoler (prøver ihvertfall 😉) på at Hausken vet hva de gjør, de har jo tre spraydoser hver dag under stimuleringen, mens Riks bare hadde to. Så kanskje henger mer igjen i kroppen lenger da? Uansett, jeg følger programmet! I morgen er det bare prednisolon og klexane, pluss eggløsningssprøyte, mandag og tirsdag bare prednisolon.

Formen er Ok, men har ikke turt å trene siste uka pga jeg kjenner det jo litt i magen/eggstokkene nå. Eggstokkene er ikke så ømme som de var, faktisk, men magen er litt oppblåst nå. Best å ikke ta noen sjanser, men jeg hater å ikke få trent.. er litt sånn avhengig av det mentalt sett. Merker det på humøret,og jeg får vondt i ryggen også når jeg ikke får trent men men, har gått turer da. Fint det også. Klager ikke🤪

Når jeg tok siste dose Synarela så tenkte jeg bare.... tenk om jeg aldri mer må ta flere doser med denne. Åh, tenk💚 Det hadde vært herlig🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenkt hvis det var aller siste dose Synarela! Det kan fort være 😊 Jeg tror ikke jeg brukte nesespray den dagen jeg satte eggløsningssprøyte, jeg sprayet ikke samme kveld som sprøyta i hvert fall (det var bare første forsøk som var lang protokoll, så jeg husker ikke nøyaktig mer). Jeg husker i hvert fall at jeg var veldig nervøs for at alle eggene skulle løsne 😅 Men Hausken har nok full kontroll, ja 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er eggløsningssprøyta satt, den er alltid litt nervepirrende altså! Blir sånn stress med at man skal skru rundt mange ganger, og så må man passe på å trykke den ordentlig inn den grønne delen - den er litt hard å få trykket ut alt på, den Ovitrellen. 

Ellers ble jeg så stresset i dag tidlig pga mye el-slim og følelse av jobbing i eggstokkene, at jeg ringte Hausken vakttelefon og spurte om jeg kunne ta en nesespray til. Det fikk jeg lov til, heldigvis- hadde visst ingen betydning om jeg tok en morgendose. Men slapp da å bekymre meg hele dagen for egg som løsner... 😅😅😅. Vi har hatt koselig besøk i dag og da er det godt å ikke være helt borte vekk i tankene! 

Nå skal jeg få meg en god natts søvn, for sover alltid så dårlig natten før uttaket. Best derfor å sove godt i natt. Har faktisk sovet godt nå helt siden sprøytestart og slutt på nattlige hetetokter av nedreguleringen. Har 10 mg prednisolon, forrige forsøk hadde jeg 20 mg og da ble jeg litt hyper og lå våken om nettene. Deilig å slippe det! 👍👍 

rart å tenke på at i kveld var femte gangen totalt med EL-sprøyten. Håper det blir den siste (for Synarela ble det ikke det, da, for der tok jeg jo en spray ekstra i dag 😆😉) Bare å håpe eggene modner seg bra nå frem til uttak, og at det ennå kan finnes noe gull igjen tross alderen🤞🤞🤞Bare ett eneste gullegg, nå.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for egguthenting i morgen tidlig 😆👍 eller, man blir vel aldri helt klar... Blir godt å få det overstått! Håper bare jeg ikke har hatt for tidlig eggløsning, og at det er noen bra egg der. Denne gangen har jeg hatt el-slim hele dsgen i dag også, tar det som er godt tegn - ved de tre tidligere uttakene på Hausken har det liksom «stoppet litt opp» etter eggløsningssprøyta. Nå virker det som kroppen jobber på helt til uttaket, satser på det er bra! Og ingen eggløsning i natt🤞. Spent på hvor mye jeg får sove i natt 😳 ...Men kan jo sove i morgen etter uttaket. 

Plutselig begynner jeg å bekymre meg for alt mulig, kanskje jeg skulle sjekket for polypper (men har tatt vannskanning uten at de fant noe 😅) eller tatt ny laparaskopi. Men men, får ikke gjort noe av det nå, nå er det bare å håpe håpe håpe på et bra resultat i morgen tidlig. 

Etter 12 uker nedregulering med Procren, 2 uker med nesespray og 11 dager med 225 IE daglig med Menopur, 10 mg prednisolon og Klexane er vi fremme ved uthentingen i morgen tidlig. La oss få trekke et lykkelodd til og få et like fint egg som godgutten vår 💙🤞Ingenting jeg ønsker meg mer enn det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååh!! Lykke til med egguthentinga i dag!! 💜 Denne gongen klaffar ALT skal du sjå!! Heier masse på deg!! Stor klem frå meg! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig, og tuuusen takk alle sammen for koselige meldinger💗. Det varmer! Egguttaket gikk veldig greit, kun litt ubehagelig og ikke smertefullt. Overstått på 20 minutter. Mer vondt nå, ganske øm i eggstokkene og kjenner godt der nålen har vært. Antallet follikler på UL stemte godt med det endelige antallet. Hadde to egg på venstre side, fem på høyre, totalt 7. Hadde håpet på lykketallet 8 som jeg hadde med sønnen, men som legen sa- du har jo allerede brukt opp den 8.på ham 💙. Det var fint sagt! Legen sa også «håper det er siste gangen vi møtes på denne måten» 😊, det håper virkelig jeg også! 

De forrige uttakene har jeg harr 9,13 og 13 egg, så litt «dårligere» på en måte. Men på en annen måte håper jeg at det kan være færre, men endel bra egg. På de tre forrige uttakene har minst 50 prosent falt fra uten å bli befruktet. Så har endt opp med 3, 7 og 6 befruktede. Håper veldig på 4 den gangen her, men må være fornøyd om vi får 3 befruktede. 

Der blir ICSI denne gangen, det har vi ikke prøvd før. Skal se om det kan øke prosentandelen som blir befruktet 🤞.

Etter at jeg kom hjem, sov jeg en time for jeg blir helt i ørska av medisinene. Vi er heldige og har farmor her som har hentet i barnehagen og fulgt på turning, så da kan jeg slappe av på sofaen. Deilig! 

Godt å være kommet et skritt videre. Nå begynner det nervepirrende med telefon om befruktning, hvordan utvikling går hvis noen er befruktet osv. Grusom tid. Men vi vet at det blir innsett uansett, for vi har to på frys (de må overleve opptining da). Denne gangen er jeg 100 prosent sykmeldt og skal bare ta det med ro, jobbe så mye jeg klarer hjemmefra.Det blir godt, etter mange mislykkede forsøk,exu og MA å se om hvile kan ha noen betydning. Godt for psyken,særlig hvis forsøket ikke går bra da jeg vet det blir tungt med enda en nedtur i så fall. Skal bare kose meg med å pusle med litt julegaver og julekalender til sønnen, gå noen turer og jobbe det jeg får til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...