Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

Skal følge med på den sendinga mens ungen er hos besteforeldre 🤣 Herlig at du føler deg godt ivaretatt i det offentlige, kunne gitt de i Porsgrunn toppscore jeg og om det bare hadde vært uttak i helgene og at ikke alle feriene betydde stengt.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, prøverpåny skrev:

Skal følge med på den sendinga mens ungen er hos besteforeldre 🤣 Herlig at du føler deg godt ivaretatt i det offentlige, kunne gitt de i Porsgrunn toppscore jeg og om det bare hadde vært uttak i helgene og at ikke alle feriene betydde stengt.. 😊

Ja, det er supert altså! Husker sønnen ble satt inn av lege med 17. mai-sløyfen på i sin tid. For en gjeng👍👏😊🇳🇴! Timing er jo veldig viktig, så mulighet for uttak i helgene kan ha stor betydning. Bra du er så fornøyd med Porsgrunn også, hører bare bra om dem!

Vente på mensen - gjøres fortsatt. Denne kroppen her altså. Håper den snart kommer 🤞 og deretter ikke på leeeeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på mensen! Minutt for minutt..... det gir jo ingen bra forutanelser for forsøket at kroppen er så ustabil akkurat ... men har fått kjøpt noen påskeliljer, skyvedører til garderobe og TV-benk. Så har ihvertfall gjort noe fornuftig, og været er fantastisk☀️☀️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, mensen har fortsatt ikke kommet og jeg må vel utsette nedreguleringskontrollen til etter påske. Ringer riksen i morgen, må vel fortsette med nesepray til over påske. Dumme kroppen virker ikke å samarbeide, så det går en del tanker i hodet om poenget med å fortsette dette forsøket akkurat nå.... mensen kom for tidlig sist da, så nå er den ekstra forsinket.... blæh! Men i morgen blir det ihvertfall sol og påskefjell☀️☀️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Waldfee skrev:

Jepp, mensen har fortsatt ikke kommet og jeg må vel utsette nedreguleringskontrollen til etter påske. Ringer riksen i morgen, må vel fortsette med nesepray til over påske. Dumme kroppen virker ikke å samarbeide, så det går en del tanker i hodet om poenget med å fortsette dette forsøket akkurat nå.... mensen kom for tidlig sist da, så nå er den ekstra forsinket.... blæh! Men i morgen blir det ihvertfall sol og påskefjell☀️☀️☀️

Blæh til mensentull!! ☹️ Håper den på mirakuløst vis har kommet tidsnok til kontroll, er jo lite gøy med en ekstra sprayuke. Men digg med sol og påskefjell, det får sikkert tankene bort fra forsøket. Jeg sitter og ser negative EL-tester tørke, jammen lite spennende det og.. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 9.53, prøverpåny skrev:

Blæh til mensentull!! ☹️ Håper den på mirakuløst vis har kommet tidsnok til kontroll, er jo lite gøy med en ekstra sprayuke. Men digg med sol og påskefjell, det får sikkert tankene bort fra forsøket. Jeg sitter og ser negative EL-tester tørke, jammen lite spennende det og.. 😂

Tusen takk, du! Timen ble utsatt til 23/4, men det var greit for da dro vi på fjellet i går. Herlig sol og flott skitur i dag☀️, og da kom jammen mensen også gitt 👍👍👍! Kroppen trengte nok litt ferie.... Blir da en ekstra sprayuke, men jeg hadde 12 uker i høst så tre uker er peanuts😂😂. Og litt greit å slippe å styre med sprøyter på hyttetur. 

Høres kjedelig ut med eggløsningstester også, å vente på det ene eller andre er så kjedelig.... Har den kommet nå, blir det innsett rett etter påske da? Krysser fingrene for deg 💗🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ekstra spray uke gjør vel ikke så mye i den store sammenhengen med alt du har vært igjennom. Og litt deilig er det vel å slippe sprøyter på påskeferie? Jeg tenker at man har så liten kontroll over alt dette i denne prosessen at sånt bare skjer for en grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 19.21, Waldfee skrev:

Tusen takk, du! Timen ble utsatt til 23/4, men det var greit for da dro vi på fjellet i går. Herlig sol og flott skitur i dag☀️, og da kom jammen mensen også gitt 👍👍👍! Kroppen trengte nok litt ferie.... Blir da en ekstra sprayuke, men jeg hadde 12 uker i høst så tre uker er peanuts😂😂. Og litt greit å slippe å styre med sprøyter på hyttetur. 

Høres kjedelig ut med eggløsningstester også, å vente på det ene eller andre er så kjedelig.... Har den kommet nå, blir det innsett rett etter påske da? Krysser fingrene for deg 💗🤞

Positiv EL-test i dag så tror ikke jeg rekker innsett til uka, men skal høre med sykehuset. Siden de er påskestengt er første mulighet onsdag, tror det blir litt sent, men krysser fingrene 🤞🤞 Har endelig kommet oss på påskeferie vi også, stas å komme til besteforeldre og søskenbarn. Er jo enebarnets lodd at man er avhengig å oppsøke steder med andre barn når man ikke har flere hjemme. Føler det er størsteparten av grunnen til at vi holder ut med prøvingen fortsatt... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske, håper du og kroppen slapper av og lader opp :) Og masse lykke til med forsøk! Nå skal det gå! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2019 den 23.03, Waldfee skrev:

Hei alle snille dere 💗😊! Koselige hilsener! Det var en super jentetur med god mat, god skravling og litt god vin også. Fikk et par fine løpeturer også. Ble litt svimmel av sprayen, men ellers gått greit! Nå er jeg på dag 5 med spray og føler meg litt trist av ingenting, i tillegg til svimmel. Men går ok, snart er det påskeferie og er mye som skjer. Har begynt å grue for 17. mai for jeg får antakelig resultatet deromkring(om jeg skulle være så heldig å komme til innsett, det er jo ikke noe man kan ta for gitt heller!). Er litt redd for å gå helt i kjelleren igjen. Samtidig prøver jeg å tenke at det mest sannsynlig ikke går og at jeg skal ha laparaskopi, som kan gi bedre muligheter senere. 

Også gleder jeg meg enormt over @Ysera💗💗💗. Det er bare så fint at du er gravid, altså. Det var nok senvinteren/våren som var beste tiden for deg!

Av små gleder må jeg si at Riksens regime med nesespray 2x2 er veldig mye bedre enn Hauskens 1X3. Veldig mye enklere, for man må ikke drasse med seg sprayen på jobb, men kan ta morgen og kveld. Fornøyd med det! Også blir det spennende med Gonal f, gleder meg til å prøve noe annet enn Menopur altså!!! Ohoi. Noen små ivf-gleder må man ha 😂

Du er så god!! :hjerte::hjerte::hjerte: Kjenner at eg svinger mellom glede og angst for tida. ;) Ja, akkurat som me snakka om tidlegare ser det ut til at våren er den beste tida for meg... då vaknar kroppen til live att ;) 

Eg heier intenst på deg og håpar med heile mitt hjarta at dette er gongen då alt klaffar 100%!!!! No er det søren meg din tur!!

Stor klem!! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 22.59, Waldfee skrev:

Ja, vi håper på gode grunner til å feire 17. mai litt ekstra i år 🇳🇴🤞💗! Det må jammen sitte i ni mnd ja, du har virkelig vært gjennom en del. Jeg har hatt en MA, og det var forferdelig, med cytotec og hele den ensomheten ved den prosessen. Det burde jo ikke være mulig.... 

og ja, bivirkningene er nok sprayen. Jeg er helt på nippet av tårer ofte om dagen, artig det, særlig på jobb 😂Din følelse av å være rar skyldes ganske sikkert sprayen. Men med sprøyter snart hjelper det!

Tror det er godt tegn at du har fått mensen presis. Det fikk jeg også den gangen for fem år siden, med sønnen vår💙.  Senere ganger har den vært litt forsinket hver gang, så overrasker meg ikke at den er det nå også- men har på følelsen at denne dumme kroppen ikke funker helt. Har hatt menssmerter mye av dagen (noe jeg ikke pleier å ha før jeg blør) men ingen mens😡😡😡. Heldigvis har Riksen oppe for kontroller i begynnelsen av neste uke, fortalte de da jeg ringte i dag. Så dette trenger ikke bety en ekstra sprayuke, ihvertfall. Det var flott 👍😊 Om jeg ikke får mensen nå så blir kontrollen utsatt til starten av påskeuka. Bra jeg uansett skal jobbe de dagene! 

Hvilken klinikk er du på igjen, du har sikkert sagt det men glemske meg husker ikke.... Ikke Riksen? 

Ble sent svar fra meg dette, har vært heldig og hatt lang påskeferie. Kjente det gjorde godt for kropp og sjel. Jeg skal ikke på noen kontroll i forhold til nedregulering, er det vanlig? Jeg er på Haukeland i Bergen. Begynner på sprøyter nå til uken. Nå skjer det endelig noe, gleder meg over det ☺ (selv om det ikke er så hyggelig å sette sprøyter). 

Håper du har hatt en fin påske, godt å komme seg bort litt å koble av ☀️

Er forresten veldig enig i det du skriver om ensomheten ved cytotek hjemme, en helt forferdelig ting det forventes at vi skal ta hånd om selv hjemme 😥 Noen av de mørkeste dagene i mitt liv i hvertfall..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 11.00, Wiley skrev:

En ekstra spray uke gjør vel ikke så mye i den store sammenhengen med alt du har vært igjennom. Og litt deilig er det vel å slippe sprøyter på påskeferie? Jeg tenker at man har så liten kontroll over alt dette i denne prosessen at sånt bare skjer for en grunn. 

Håper du har hatt en fin påske🐥☀️! Har hatt det kjempefint, og var deilig å ikke styre med sprøyter ja! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 21.30, prøverpåny skrev:

Positiv EL-test i dag så tror ikke jeg rekker innsett til uka, men skal høre med sykehuset. Siden de er påskestengt er første mulighet onsdag, tror det blir litt sent, men krysser fingrene 🤞🤞 Har endelig kommet oss på påskeferie vi også, stas å komme til besteforeldre og søskenbarn. Er jo enebarnets lodd at man er avhengig å oppsøke steder med andre barn når man ikke har flere hjemme. Føler det er størsteparten av grunnen til at vi holder ut med prøvingen fortsatt... 

Så kjipt at el-testen slo ut på feil tidspunkt i påsken, da! Håper virkelig det kan ordne seg med innsett likevel!

ja, med enebarn må man reise til andre barn i en vise grad, vi har lekt med hyttenaboer. Koselig det! Håper du har hatt en fin påske🐥😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.4.2019 den 20.29, Illy skrev:

God påske, håper du og kroppen slapper av og lader opp :) Og masse lykke til med forsøk! Nå skal det gå! 

Tusen tusen takk, snille du💗 Veldig hyggelig med støtte, det kan trengs! Håper du har hatt en flott påske😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2019 den 14.41, Ysera skrev:

Du er så god!! :hjerte::hjerte::hjerte: Kjenner at eg svinger mellom glede og angst for tida. ;) Ja, akkurat som me snakka om tidlegare ser det ut til at våren er den beste tida for meg... då vaknar kroppen til live att ;) 

Eg heier intenst på deg og håpar med heile mitt hjarta at dette er gongen då alt klaffar 100%!!!! No er det søren meg din tur!!

Stor klem!! :klem:

Håper våren er en god tid for meg også.... 💗🤞! Sønnen ble laget i mai, og ble gravid i mars for et år siden.... bare å krysse fingre og tær🤞!

hvordan har påsken din vært? Er det tidlig ultralyd rett etter påske? Håper du har slappet av og kost deg i påsken🐥😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mamma til én skrev:

Ble sent svar fra meg dette, har vært heldig og hatt lang påskeferie. Kjente det gjorde godt for kropp og sjel. Jeg skal ikke på noen kontroll i forhold til nedregulering, er det vanlig? Jeg er på Haukeland i Bergen. Begynner på sprøyter nå til uken. Nå skjer det endelig noe, gleder meg over det ☺ (selv om det ikke er så hyggelig å sette sprøyter). 

Håper du har hatt en fin påske, godt å komme seg bort litt å koble av ☀️

Er forresten veldig enig i det du skriver om ensomheten ved cytotek hjemme, en helt forferdelig ting det forventes at vi skal ta hånd om selv hjemme 😥 Noen av de mørkeste dagene i mitt liv i hvertfall..

Så spennende med sprøytestart, jeg har kontroll på torsdag og håper å få starte snart jeg også! Man må ikke ha kontroll av nedregulering/før oppstart nei, det er bare pga det er jo endel år siden sist jeg var på riksen for ferskforsøk! Så helt normalt at du ikke har det, hadde det ikke på hausken jeg heller. 

Har hatt en kjempefin påske, håper du også 💗! Cytotec er forferdelig, håper aldri noen av oss må oppleve det igjen. Grusomt! Vi får satse på at skjebnen endelig er på vår side nå🤞🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg tilbake etter en herlig påske, ski og sol og familie - har kost meg masse! Men har klart bli veldig forkjølet,og har en masete uke foran meg, så er usikker på hvordan det blir! Blir litt sykmeldt etterhvert, men ikke denne uka, håper jeg. Kontroll på torsdag og forhåpentligvis sprøytestart ikke så lenge etter🤞. Herlig med gode nyheter om flere gravide her inne 💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Så spennende med sprøytestart, jeg har kontroll på torsdag og håper å få starte snart jeg også! Man må ikke ha kontroll av nedregulering/før oppstart nei, det er bare pga det er jo endel år siden sist jeg var på riksen for ferskforsøk! Så helt normalt at du ikke har det, hadde det ikke på hausken jeg heller. 

Har hatt en kjempefin påske, håper du også 💗! Cytotec er forferdelig, håper aldri noen av oss må oppleve det igjen. Grusomt! Vi får satse på at skjebnen endelig er på vår side nå🤞🤞🤞🤞

Ah, skjønner. Blir spennende med kontroll på torsdag da 🙂 Godt du har hatt en fin påske, det har jeg og hatt- takk 💛 

Ja nå overlater jeg alt til høyere makter, og håper så inderlig på full klaff for oss begge!! 🤞🤞🙏🙏Blir noen spennende uker fremover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Waldfee skrev:

Så kjipt at el-testen slo ut på feil tidspunkt i påsken, da! Håper virkelig det kan ordne seg med innsett likevel!

ja, med enebarn må man reise til andre barn i en vise grad, vi har lekt med hyttenaboer. Koselig det! Håper du har hatt en fin påske🐥😊

Blir ikke innsett i denne omgang, men har jo litt håp om hjelp fra femaren. Hadde de sykeste eggløsningsmertene ever, fikk flashback til åpningsfasen fra fødselen, så det mååååå jo bety at det var et gullegg på vei.. 😁

Satser på sprøytestart for deg før helga da, høres jo ut som maiinnsett er noe kroppen din er fan av 🤞

Bra du har hatt en fin påske! Hatt en super påske med masse tur og kos med søskenbarna, ungen har sovet sammen med det eldste av søskenbarna så det var ekstra kos! Jeg ligger strekk ut i dag med forkjølelse jeg og, men får litt forpleining av de to andre som er hjemme pga planleggingsdag. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei fra kontroll, begynner med sprøyter i dag og alt så fint ut. Legen så 6 muligheter på venstre eggstokk og 12 på høyre. Håper noen av disse kan gi et gullegg🤞🤞🤞De siste dagene har jeg hatt voldsom hodepine av sprayen, så blir godt å starte med sprøyter. Og sammenlignet med Menopur fremstår jo Gonal f som veldig enkle greier å få til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...