Sandin Skrevet 9. august 2018 #81 Del Skrevet 9. august 2018 9 timer siden, Marriet skrev: Deler av seg selv? Her synes jeg eksempler er på sin plass for min opplevelse er at Thale er meget privat og skjermer privatlivet på en adekvat og god måte. Helsesista derimot deler kunnskap. Mener ikke at hun deler hvor hun bor og slikt, men at det innimellom blir litt mye personlige betraktninger med snørr og tårer attåt. Du må få mene hva du vil, på samme måte som jeg kan få mene hva jeg vil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerke987 Skrevet 9. august 2018 #82 Del Skrevet 9. august 2018 Jeg var syk den ene dagen vi hadde om sex og mensen i 6.klasse. Da jeg gikk på ungdomsskolen synes læreren kapittelet var så flaut at han hoppet over det. Heia helsesista! 😊👍 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaPuna1 Skrevet 9. august 2018 #83 Del Skrevet 9. august 2018 På 3.8.2018 den 4.54, Fjolleriet skrev: Dette synes jeg er en totalt unødvendig diskusjon! Hva så, om vi voksne damer mener hun er «klein», at noen av dere har barn som ikke trenger Helsesista i livet sitt (gratulerer!) og at noen mener at hun «gjør seg til»? Det er da ikke oss hun skal nå inn til og hjelpe!?! Det er så ufattelig mange barn og unge som får mye glede og opplever å få sine følelser validert gjennom henne og jeg er ikke i tvil om at alle de som Helsesista rekker svare og hjelpe; opplever å bli sett. Ett av de viktigeste behovene vi har, er å bli sett. Å høre til. Å være en del av «noe». «Å være en del av flokken», som Per Fuggeli så inderlig bedyret. Pedagoghjertet mitt hoppet over noen slag når jeg så at Helsesista blir debattert på Rampelys-siden her. Her har vi et menneske som genuint bryr seg om hvordan barn og unge har det! Hun ønsker ikke være kjendis, hun vil bare nå inn til de som trenger det; og det oppnår hun! ❤️ Jeg tror ikke det er mange av oss inne her på Kvinneguiden som kan skilte med å ha vært med og hjulpet UTALLIGE unge rundt om i hele Norges land med – både «små og store» – problemer. Eller...? Håper denne tråden dør ut og at vi heller heier på Helsesista og den jobben hun gjør. 🌹 Så enig!! Jeg ble ordentlig lei meg når jeg så at det var opprettet en tråd om henne her inne. Inne på et forum hvor store deler av det som kommer er drittslenging og sure oppstøt, hvor målet er å trykke mennesker ned i søla. Og det om ei fantastisk dame som valgte å si opp sin faste jobb som helsesøster, uten noe som helst inntekt, kun for å kunne hjelpe flest mulig unge der ute. ❤ Jeg forstår ikke hvordan voksne mennesker kan sitte her og si noe som helst negativt om henne? Hva så om hun ikke treffer dere med «tittel» og fremtreden? Hun blir hyllet av tusenvis av ungdommer daglig, og nettopp pga alt hun er! Alle som sier noe som helst negativt om Helsesista: Skjerp dere!!! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 10. august 2018 #84 Del Skrevet 10. august 2018 8 timer siden, LunaPuna1 skrev: Så enig!! Jeg ble ordentlig lei meg når jeg så at det var opprettet en tråd om henne her inne. Inne på et forum hvor store deler av det som kommer er drittslenging og sure oppstøt, hvor målet er å trykke mennesker ned i søla. Og det om ei fantastisk dame som valgte å si opp sin faste jobb som helsesøster, uten noe som helst inntekt, kun for å kunne hjelpe flest mulig unge der ute. ❤ Jeg forstår ikke hvordan voksne mennesker kan sitte her og si noe som helst negativt om henne? Hva så om hun ikke treffer dere med «tittel» og fremtreden? Hun blir hyllet av tusenvis av ungdommer daglig, og nettopp pga alt hun er! Alle som sier noe som helst negativt om Helsesista: Skjerp dere!!! Det er faktisk lov å ha andre meninger enn deg... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaPuna1 Skrevet 10. august 2018 #85 Del Skrevet 10. august 2018 16 minutter siden, Nussepus skrev: Det er faktisk lov å ha andre meninger enn deg... Det er det. Heldigvis ser jeg at det er et fåtall i denne tråden som har det. Uansett hva man mener om andre mennesker, så synes jeg det er en uting at det opprettes tråd her inne om ei dame som bare prøver å gjøre noe godt her i verden. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superc Skrevet 10. august 2018 #86 Del Skrevet 10. august 2018 Enig. Hvorfor skal vi mene noe som helst om henne? Vi er ikke hennes målgruppe! HEIA helsesista for jobben hun gjør- hun hjelper ungdommen vår🙌🏼! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lllll Skrevet 10. august 2018 #87 Del Skrevet 10. august 2018 Dere som sitter her å forteller om at ungene deres følger henne fordi hun er "klein", det kan like gjerne være en bortforklaring. For alt dere vet kan det hende de innerst inne syns hun er nyttig og at de stiller henne spørsmål om ting de ikke har lyst å ta opp med dere foreldre. Jeg kan forstå at folk i mediets søkelys blir diskutert her inne, men at dere snakker dritt om en som henne er bare smakløst. Hadde dere turt å si det dere har skrevet om henne her inne i plenum på foreldremøte, eller ansikt til ansikt med henne? Og til dere foreldre som ler av ungene deres som igjen ler av henne, gå i dere selv. Her er det noe som ikke stemmer. Det temaet her er ingenting å le av. Tenk litt over hvordan dere oppdrar ungene deres og husk at barna tar etter dere 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 10. august 2018 #88 Del Skrevet 10. august 2018 En godt voksen kvinne som oppfører seg og snakker som en fjortis virker bare latterlig i mine øyne, men det er heldigvis ikke sånne som meg hun skal nå inn til. Det virker som ungdommene både liker og lytter til henne, så jeg antar at hun gjør en god jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaPuna1 Skrevet 10. august 2018 #89 Del Skrevet 10. august 2018 45 minutter siden, hind skrev: En godt voksen kvinne som oppfører seg og snakker som en fjortis virker bare latterlig i mine øyne, men det er heldigvis ikke sånne som meg hun skal nå inn til. Det virker som ungdommene både liker og lytter til henne, så jeg antar at hun gjør en god jobb. Så ansatte i barnehage som henvender seg til små barn på en måte som tiltaler dem er latterlige? Eller de som snakker litt høyere og tydelig til de som trenger det på et aldershjem er latterlige? Det kalles å tune seg inn, tilpasse seg den gruppe mennesker man jobber ned. En av de viktigste egenskapene man trenger når man skal jobbe med mennesker - min mening. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 10. august 2018 #90 Del Skrevet 10. august 2018 28 minutter siden, LunaPuna1 said: Så ansatte i barnehage som henvender seg til små barn på en måte som tiltaler dem er latterlige? Eller de som snakker litt høyere og tydelig til de som trenger det på et aldershjem er latterlige? Det kalles å tune seg inn, tilpasse seg den gruppe mennesker man jobber ned. En av de viktigste egenskapene man trenger når man skal jobbe med mennesker - min mening. Ja sikkert, men det får noe komisk og krampaktig over seg når voksne bruker ungdomsspråk og fakter. Antar at dama har sterk nok psyke til å tåle slike tilbakemeldinger. Hun må ha skjønt at andre voksne ville reagere på det da hun bestemte seg for å bli Helsesista. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 10. august 2018 #91 Del Skrevet 10. august 2018 3 timer siden, LunaPuna1 skrev: Det er det. Heldigvis ser jeg at det er et fåtall i denne tråden som har det. Uansett hva man mener om andre mennesker, så synes jeg det er en uting at det opprettes tråd her inne om ei dame som bare prøver å gjøre noe godt her i verden. At det opprettes en tråd her inne trenger ikke nødvendigvis å være en uting eller for at det kun skal fokuseres på det negative. En tråd her inne kan like gjerne være for å komme med positive og konstruktive meninger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 10. august 2018 #92 Del Skrevet 10. august 2018 Jeg synes generelt at det er bra og i alle fall helt innafor at folk følger med på voksnes kommunikasjon med og påvirkning av ungdom i sosiale medier, herunder måten det kommuniseres på i tillegg til det faktiske innholdet i det som sies. Helsesista må regne med at ikke alle er positive og at noen skriver negative innlegg på f.eks KG, og det tror jeg nok hun gjør og takler helt fint. Ikke minst siden Helsesista ikke er henne personlig, men en jobb. Helsesista har gått fra å være et idealistisk prosjekt til en kommersiell virksomhet "Helsesista AS", som tjener penger på blant annet foredrag og Snapchat-samarbeid (betyr Snapchat-samarbeid reklame?), ifølge et intervju i KK.no. Hvis jobben hun (og søsteren, som også er ansatt i Helsesista AS) gjør er positiv for ungdom, og bedriften forøvrig opptrer etisk og er transparent på hva den tjener penger på, er det bedriftseieren vel unt å leve godt av dette. Tross alt har hun tatt risiko ved å si opp jobben sin og satse fullt og helt på sin egen bedrift. I 2017 hadde Helsesista AS forøvrig driftsinntekter før skatt på 866 000 kroner, som den tjente over forholdsvis få md, og det er jo en kjempebra start. https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20170000635882&sokeverdi=819909792 https://www.proff.no/regnskap/helsesista-as/oslo/helsetjenester/IDK5IG006Y3/ https://www.kk.no/jobb/tale-38-sa-opp-jobben-for-a-leve-av-snapchat---veldig-skummelt-69900376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 10. august 2018 #93 Del Skrevet 10. august 2018 5 timer siden, lllll skrev: Dere som sitter her å forteller om at ungene deres følger henne fordi hun er "klein", det kan like gjerne være en bortforklaring. For alt dere vet kan det hende de innerst inne syns hun er nyttig og at de stiller henne spørsmål om ting de ikke har lyst å ta opp med dere foreldre. Jeg kan forstå at folk i mediets søkelys blir diskutert her inne, men at dere snakker dritt om en som henne er bare smakløst. Hadde dere turt å si det dere har skrevet om henne her inne i plenum på foreldremøte, eller ansikt til ansikt med henne? Og til dere foreldre som ler av ungene deres som igjen ler av henne, gå i dere selv. Her er det noe som ikke stemmer. Det temaet her er ingenting å le av. Tenk litt over hvordan dere oppdrar ungene deres og husk at barna tar etter dere Noen har faktisk et åpent og ærlig forhold til ungene sine og trenger ikke andre for å snakke om vanskelige ting. Alle er forskjellige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lllll Skrevet 10. august 2018 #94 Del Skrevet 10. august 2018 2 timer siden, Nussepus skrev: Noen har faktisk et åpent og ærlig forhold til ungene sine og trenger ikke andre for å snakke om vanskelige ting. Alle er forskjellige. Ja? Og? Var ikke de jeg siktet til. Med mindre de er her inne å sprer galle da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 10. august 2018 #95 Del Skrevet 10. august 2018 On 8/5/2018 at 10:15 AM, Pastels said: Jeg skulle ønske vi hadde en slik tjeneste da jeg vokste opp. Selv om flere av snappene er kleine. Det er lettere å snakke med en dame om kleine problemer, når man vet at hun ikke bryr seg om at hun selv er klein. ❤️ Enig! Kult at hun byr så mye på seg selv og tør å gjøre så mye forskjellig. Det må være veldig befriende for mange. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pås Skrevet 10. august 2018 #96 Del Skrevet 10. august 2018 På 2.8.2018 den 21.11, Nussepus skrev: Ungene mine på 12 og 13 synes at hun er utrolig klein og blir flaue av å høre på henne. Hvorfor følger de henne hvis de blir så flaue? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 10. august 2018 #97 Del Skrevet 10. august 2018 1 time siden, Pås skrev: Hvorfor følger de henne hvis de blir så flaue? Fordi de ville prøve etter å ha sett henne i media. Og hun er jo til tider litt aktiv på den fronten. De følger henne ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opplyst Skrevet 12. august 2018 #98 Del Skrevet 12. august 2018 På 6.8.2018 den 22.47, Vera skrev: Fortvil ikke, et tastetrykk på o store Google så er du enda et hakk mer opplyst, og kan holde tritt med arvingene som prøver å forbigå deg. Neida. Det var bare jeg som dro en særdeles dårlig spøk på bekostning av brukernavnet ditt. Unnskyld. Ja, men jeg bryr meg rett og slett ikke. Det er ikke viktig for meg. Jeg er mest opptatt av de store linjene, og denne helsesøstra er i beste fall bare en fartshump. Fartshumpene har jeg sett altfor mange av til å bry meg. Om hun blir til noe mer, derimot, så blir jeg interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ritter Skrevet 12. august 2018 #99 Del Skrevet 12. august 2018 I tillegg til å hjelpe masse barn og ungdom, tror jeg også at Thale bidrar til forståelse for økt satsing på helsesøstertjenesten. Mange helsesøstre har altfor liten tid til å hjelpe ungdom som behøver noen å snakke med. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dikteren Skrevet 12. august 2018 #100 Del Skrevet 12. august 2018 På 9.8.2018 den 9.53, Sandin skrev: Mener ikke at hun deler hvor hun bor og slikt, men at det innimellom blir litt mye personlige betraktninger med snørr og tårer attåt. Du må få mene hva du vil, på samme måte som jeg kan få mene hva jeg vil. Thale er et menneske - akkurat som meg og deg. Er ikke det menneskelig å vise følelser og si at det er helt ok? Det å bruke humor, gråte, le eller komme med noen personlige erfaringer er for å skape en viss forståelse og aksept i samfunnet. Man trenger ikke å alltid være profesjonell, selv om man jobber med mennesker som er i en vanskelig situasjon. Det er lov å ta vise følelser, og jeg mener at vi kjenner Thale bedre når hun tørr å vise sine svakheter. Jeg vokste opp i en familie, der det var uakseptabelt å vise følelser. Sinne var det eneste riktige. Hadde vi hatt Helsesista på denne tiden, hadde jeg lært at det å vise følelser er menneskelig og fullstendig akseptabelt. MEN: Det er selvsagt lov å ha forskjellige meninger, så du skal få lov til å ha din mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg