Gå til innhold

Helsesista


Kgkikker

Anbefalte innlegg

Helsesista har blitt hele Norges helsesøster gjennom Snapchat, og mener hun tar ungdom på alvor når hun prater deres «språk» og er personlig og fjollete.

men hva mener voksne om henne? Er det for mye? Er det passe? Trenger vi henne? 

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns budskapet hennes er viktig, og at det er bra at hun klarer å nå ut til mange unge, virker det som.

Personlig syns jeg hun er jævlig irriterende og fremstiller seg på en teit måte. 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge trenger henne. 100%!! Elsker henne. Både budskapene hun kommer med og ektheten hennes er tipp topp. Heia sissquad 🙌🏼

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kgkikker skrev:

men hva mener voksne om henne? Er det for mye? Er det passe? Trenger vi henne? 

Kjør debatt!

Jeg aner ikke hva du taster om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Opplyst skrev:

Jeg aner ikke hva du taster om. 

Du som er opplyst og greier :opplyser:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes hun blir litt «overkul» og krampaktig. Lurer også av og til på hvor mye belegg hun har for påstandene sine og hva hun baserer uttalelsene sine på. Er det kun egenerfaring eller har hun forskningsmessig belegg?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Cinzia skrev:

Jeg synes hun blir litt «overkul» og krampaktig. Lurer også av og til på hvor mye belegg hun har for påstandene sine og hva hun baserer uttalelsene sine på. Er det kun egenerfaring eller har hun forskningsmessig belegg?

Hun er jo faktisk helsesøster av yrke så vil tro hun sitter på kompetansen.

Fulgte henne litt på snap, ble litt slitsomt for meg, men nå er ikke jeg målgruppen. Virker som det funker for de hun skal nå frem til.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært mindre enn jeg er, type i starten på tenårene, så hadde jeg likt at hun er slik hun er! Hadde hun vært skikkelig alvorlig og "typisk vanlig" så hadde hun ikke fått den tilnærmingen til barn og ungdom som hun har, tenker jeg da.  

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke så alt for mye om henne, men hun brenner for yrket sitt og for å hjelpe de yngre. Hun er tilgjengelig og slik jeg har fått med meg svarer hun veldig mange på snap. Så hun har en god dialog med de som trenger henne. Dette tenker jeg er gull verdt. 

 

Sånn personlig orket jeg ikke mer enn å følge henne i noen dager på snap. Det ble for nye for meg, men det spiller ingen rolle da jeg langt fra er hennes målgruppe.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Har fått med meg fenomenet, men har ikke Snap så vet ikke hvordan det fungerer i praksis. Det jeg lurer på er hvordan hun kan leve av dette, eller snarere er vel spørsmålet mitt om hun har sponsorer / samarbeidspartnere og hvorvidt hun da balanserer sin habilitet godt nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Cinzia skrev:

Jeg synes hun blir litt «overkul» og krampaktig. Lurer også av og til på hvor mye belegg hun har for påstandene sine og hva hun baserer uttalelsene sine på. Er det kun egenerfaring eller har hun forskningsmessig belegg?

Det er jo sånn ungdom er.

Og altså dama er faktisk helsesøster på ekte så hun vet nok veldig godt hva hun snakker om.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en veldig viktig person for mange ungdommer. Jeg følger henne ikke mer selv da det ikke er så interessant for meg personlig (voksen dame), men jeg liker jobben hun gjør og hvordan hun bruker seg selv i snappene. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bra at noen når ut til målgruppen i kanalene de befinner seg i, hun er jo tydeligvis ganske populær og sprer også gode budskap. For min del blir det "over the top", men jeg er langt utenfor målgruppen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun gjør en fantastisk jobb for mange ungdommer og det er det som betyr noe. Jeg skjønner at noen kan oppfatte henne som too much, men samtidig har hun en fiN og riktig tilnærming til målgruppen sin ved å bruke deres egen sjargong og å henvende seg til ungdommen på deres eget «språk». Norsk ungdom trenger helsesista! ☺️

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange ungdommer som følger henne fordi de syns hun er så klein og at det blir litt som å se en trafikkulykke i slow motion. De lager hermesnaps og generelt gjør narr av henne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likt som Ampersand så har jeg sett at niese og venners døtre virker å gjøre litt narr og le av endel av det, samtidig har niesen min sagt at det er flaut å innrømme at man liker henne (12 år) men at det å le av henne sammen gjør det "lovlig" for alle å følge henne, og at hun har fått svar på mye hun har lurt på. 

Også lurer jeg på om hun gjør det med vilje, at det SKAL være underholdning å følge henne, hadde det vært for alvorlig og saklig så hadde hun vel ikke truffet målgruppen like godt. Hun klarer jo å snakke et språk og kommunisere på en måte de liker å følge, selv om de lager parodier. 

Har ikke noe i mot henne, for det jeg ser og hører generelt lite om henne utenom når media ber henne om innspill i saker. Det er ikke så ofte. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snapchat hadde jeg henne litt for å se hva dette omhandlet. Ikke noe jeg liker nå. Mulig om jeg var mye yngre ville dette gått rett hjem.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...