Gå til innhold

Helsesista


Kgkikker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Oktnxbye skrev:

Som 12 og 13-åring tror jeg mange av temaene hun snakker om, være flaut og kleint uansett hvem og hvordan det blir tatt opp. Kanskje spesielt tema som menstruasjon, sex og kropp/pubertet.

Det er faktisk ikke alle ungdommer som synes disse temaene er flaue. Det spørs nok mye om man greier å snakke åpent med ungene sine selv. Ingen av mine har henne på snap. De syns det er teit med voksne som prøver å oppføre seg som « venninner»

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å nå ut til denne målgruppe uten å tørre å være litt "klein"-og det er nettopp det hun rør. Virker for meg som ei dame med bein i nesa og en kropp toppe av et sterkt hode med mye vilje. Hun vet nok at hun fremstår som litt "rar" og "teit" for mange, men tror dette er noe hun velger å se mellom fingrene på så lenge hun får gjort jobben sin og nådd ut til de som faktisk vil ha og trenger henne. Og de er det mange flere av enn vi aner. Jeg er ikke personlig fan av henne og er heller ikke i målgruppa. Er dog glad for at mennesker som henne finnes og tør å gi såpass mye av seg selv

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lill3My skrev:

Det er vanskelig å nå ut til denne målgruppe uten å tørre å være litt "klein"-og det er nettopp det hun rør. Virker for meg som ei dame med bein i nesa og en kropp toppe av et sterkt hode med mye vilje. Hun vet nok at hun fremstår som litt "rar" og "teit" for mange, men tror dette er noe hun velger å se mellom fingrene på så lenge hun får gjort jobben sin og nådd ut til de som faktisk vil ha og trenger henne. Og de er det mange flere av enn vi aner. Jeg er ikke personlig fan av henne og er heller ikke i målgruppa. Er dog glad for at mennesker som henne finnes og tør å gi såpass mye av seg selv

Amen!! 🙌🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ungdommene liker henne og budskapet kommer frem er jo det positivt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TulleJenny skrev:

Anbefaler dere å høre Ingefær podcast episoden med helsesista. Fin episode og ekstremt bra dame! Heia Helsesista 👊

Akkurat dette skulle jeg si også. Helt fantastisk!! Jeg er ikke målgruppa, følger henne ikke på snap. Barna mine er fortsatt for unge til å være målgruppa. Men den podcasten var stappfull av så mye bra at den *må* høres. Jeg skal hvertfall høre den igjen og igjen for å forsøke å absorbere bl.a. de gode rådene om hvordan prate med barna sine om grenser. Megaviktig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.8.2018 den 7.52, Cinzia skrev:

Jeg synes hun blir litt «overkul» og krampaktig. Lurer også av og til på hvor mye belegg hun har for påstandene sine og hva hun baserer uttalelsene sine på. Er det kun egenerfaring eller har hun forskningsmessig belegg?

Dette her er jeg så enig i! 

Mulig helsesista gjør en god og viktig jobb for unge. Å bruke Snapchat som plattform er sikkert lurt med tanke på å nå ut til de unge. 

Men, hun blir invitert til å uttale seg på rubbel og bit av debatter om alt fra metoo, kroppspress og unges psykiske helse, og det er forsåvidt greit, men det er veldig mange flere med mye mer dybde innen disse temaene som kunne uttalt seg her, med bakgrunn i solid forskning. Helsesista uttaler seg med bakgrunn av at hun snakker med unge og da blir det til syvende og sist det hun tror og mener. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lillyvally skrev:

Dette her er jeg så enig i! 

Mulig helsesista gjør en god og viktig jobb for unge. Å bruke Snapchat som plattform er sikkert lurt med tanke på å nå ut til de unge. 

Men, hun blir invitert til å uttale seg på rubbel og bit av debatter om alt fra metoo, kroppspress og unges psykiske helse, og det er forsåvidt greit, men det er veldig mange flere med mye mer dybde innen disse temaene som kunne uttalt seg her, med bakgrunn i solid forskning. Helsesista uttaler seg med bakgrunn av at hun snakker med unge og da blir det til syvende og sist det hun tror og mener. 

Altså, hun er profesjonsutdannet og har mye erfaring. Da blir det til syvende og sist uttalelser basert på faglig kunnskap og erfaringer. 

 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Syntes hun gjør en bra jobb. Møter ungdommen der de er, på sosiale medier. Hun tar opp viktige temaer, og normaliserer ting. Tommel opp fra meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tull_a

Er helt enig med alle innleggene som støtter Helsesista og den viktige jobben hun gjør, 

- og så håper jeg noen tar vare på Helsesista selv også ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hun er litt for privat og forstår ikke helt grensen mellom personlig og privat. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, ninab82 skrev:

Jeg syns hun er litt for privat og forstår ikke helt grensen mellom personlig og privat. 

Helt enig, hun deler for mye av det private. 

Jeg er i feil målgruppe, men det var de voksnes mening som ble etterlyst i HI, og jeg syns altså at hun er krampekul og alt for privat. Med tanke på at hennes «kall» er å veilede ungdom, er hun alt for raus med deling av privatliv. Man kan fint være proff helsesøster uten å være så utleverende. Heldigvis har hun ikke unger selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Berga skrev:

Helt enig, hun deler for mye av det private. 

Jeg er i feil målgruppe, men det var de voksnes mening som ble etterlyst i HI, og jeg syns altså at hun er krampekul og alt for privat. Med tanke på at hennes «kall» er å veilede ungdom, er hun alt for raus med deling av privatliv. Man kan fint være proff helsesøster uten å være så utleverende. Heldigvis har hun ikke unger selv...

Hun har to barn jo :) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke i hennes målgruppen, men følger henne likevel for jeg har barn som følger henne. 

Hun finner på mye sprell og synes dette er morsomt, for hun tør å vise at selv om man snart er 40 år så kan man likevel være barnslig.

Jeg er glad for at vi har Helsesista og for alle de ulike temaene som er blitt tatt opp i media i diverse artikler om henne. Tema som voksne kanskje synes er vanskelige eller vonde å snakke om, setter hun ord på. Hun bidrar til at det som tidligere kanskje har vært flaut blir mer normalisert. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde voksne likt henne, så hadde nok ikke målgruppen hennes gjort det.

Heier på Helsesista jeg!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ms. Daisy

Den dama er bare så fantastisk. Jeg har barn i målgruppa og jeg ser at hun treffer spot on! Hun tar opp noen alvorlige temaer, snakker ungdommenes språk. Arbeidet hennes er uten tvil ekstremt viktig. Kudos til henne! Men jeg tenker man sier at hun treffer ikke oss voksne som målgruppe  - der mener jeg man tar feil. Vi som har barn/ungdommer i målgruppa bør følge med og høre på hva hun har å si. Jeg har nå lært en god del om ungdommen min i hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er bra at hun hjelper barn og unge, det er jo tydelig at hun rekker frem til en hel del av dem! Og det er veldig fint.
For min egen del så syntes jeg hun er irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...