HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #21 Skrevet 30. oktober 2018 6 timer siden, Raven.Writingdesk skrev: Som gift kvinne uten behov for å date er jeg fascinert av hele «tinder»fenomenet. Ts: du sier selv at du baserte deg på at du skulle kun sveipe på de deilige og søte og velge bort de som ikke holder utseendemessig standard. Du sier i samme slengen at du heller ikke er så fysisk vakker/pen, og lurer på hvorfor du ikke har fått noen match enda. Det er jo bare komisk... tok deg først jeg Vet ikke om jeg var fryktelig uklar eller om jeg bare ble misforstått, men for å gjøre en lang historie kort..Jeg skrev at det var det jeg trodde jeg kom til å gjøre (altså sveipe på de jeg syns var deiligst/søtest etc..) MEN at jeg siden jeg fikk tinder også har sveipet vekk damer jeg likte utseende til basert på interesser o.l jeg ikke så for meg at jeg ikke ville matche med, dette overasket meg litt ergo skrev jeg det. At jeg nevnte eget utseende, eller tolket det dithen, hadde vel rett og slett med at på en app som i all hovedsak er basert på utseende må man jo gå utifra at majoriteten som evnt har sveipet meg vekk gjorde det pga utseende. er vel ganske logisk. tror jeg har et ganske normalt forhold til eget utseende, noen ting jeg er passe fornøyd med andre ting jeg er sånn passe misfornøyd med. 1
HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #22 Skrevet 30. oktober 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanhende det er lurt å revurdere hvilke forventninger du har til tinder og nettdating, ts. Jeg tror vi er mange som er ganske lei av det og som ikke tar det så fryktelig seriøst lengre. Hva med å snakke med folk i det virkelige liv? Jeg forstår at et er vanskelig, spesielt om du er sjenert (jeg er det selv), men jeg tror det kan bli vanskeligere å lykkes dersom man satser for mye på nettdating. Bare for ordens skyld; jeg er dame og har hatt tinder i noen uker nå. Jeg har i skrivende stund 8 matcher og det er èn som har skrevet til meg. Anonymkode: e0b9d...671 Ikke dumt tips det. Som sagt var det vel mer en tanke om at "dette har jeg ikke prøvd før, hvorfor ikke gi det en sjanse?" er helt enig i at det er mer optimalt og faktisk snakke med mennesker, og er vel i utgangspunktet noe jeg er mer dreven på. utfordringen min er vel at jeg egentlig ikke gjør så mye som tilsier at man skulle møte masse nye mennesker. Har typ 2 steder jeg henger litt i ny og ne, og har hatt ihvertfall 3-4 kvelder hvor jeg har dratt dit med målet om å ihvertfall snakke med en eller to damer jeg ikke kjenner, det har jeg forsåvidt gjort, men ville overdrevet sterkt om jeg påsto at det var et helhjerta forsøk på noe da jeg hver av de kveldene endte opp med å møte kjentfolk og henge med de resten av kvelden ( er vel ulempen med lokale steder). men ja, uansett..sum sumarum er det ikke sikkert tinder er no for meg, og alt jeg tenker blir både vurdert og revurdert Takk for tips og innput
HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #23 Skrevet 30. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Som mann på snart 30 som har brukt Tinder i 6 måneder nå. Jeg fikk først matcher når jeg begynte å sveipe ja på alt. Det har resultert i ca en match i uka. Har vært på to dates, men ghosta hver gang. Har også prøvd sukker, det er helt håpløst, har hatt mer sukess på Tinder. 2 dates på 6 måneder. Anonymkode: b5197...d25 Litt trist hvis man må sveipe ja på alt som er for å finne en match, men brått mulig det er sånn..litt trist er det uansett..Men men..gir det en ukes tid til ihvertfall før jeg bestemmer meg for hvordan jeg skal forholde meg til det
HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #24 Skrevet 30. oktober 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjegg er vel fint? Jeg liker ikke langt skjegg, men vet at mange damer gjør det. Også positivt at du ser snill ut. Er enig med den som sier Tinder gull er verdt det. Du kan sende til meg her inne hvis du vil ha en liten bedømmelse? Anonymkode: 2f5c2...06c var iferd med å gjøre det, men ser ut som alle anonyme kommentarer er linka til samme konto? Ikke så veldig lyst til å sende til feil person..hyggelig tilbud og send meg gjerne en melding med en konto så gjør jeg det, men respekterer om du ikke vil det å holde deg anonym selvfølgelig
Ramona Skrevet 30. oktober 2018 #25 Skrevet 30. oktober 2018 12 timer siden, HanDerreRåbert skrev: Vet ikke om du bare sa det utifra hvordan du sveiper, eller om du lurer men svarer fordet. Har hår, fortsatt tjukt og vokser fort, hadde lyst til å barbere hodet 3mm i sommer siden det var så varmt, men en venninne ville da heller klippe meg, og har hatt den sveisen siden da (riktig nok stusser jeg selv på badet med jevne mellomrom). kort i nakken og bak, mens selve håret er dratt bakover. Har noen kilo for mye, men dette var også endel av grepene jeg tok i sommer, gått ned 12,8 kg siden starten av august og trener nå 4 dager i uka før jobb så går stadig fremover. I klesveien er jeg karen som stortsett slenger på meg en fin skjorte og olabukser når jeg er ute blant folk. På jobb bruker jeg klær det ikke er så farlig med om blir møkkete så liker å se grei ut ellers. Har ikke husdyr på nåværende punkt. dyret jeg hadde selv var en skilpadde og den døde i 1999. Kan telle på en hånd de gangene jeg har vært på fjelltur eller telt-tur. Nærmeste i voksen alder har vært gutteturer på hytte, og det regner jeg som ganske langt unna.. Og ja..innser at jeg må endre mye både på profil og hvordan jeg tenker. Derav tråden takk for innput Dette kan du ha med i profilen, og max to setninger til. Trenger ikke mer. Bildene har en del å si også. Dette sier jeg uten å noen gang ha vært på tinder. Bare så det er sagt. 2
Eplejuice123 Skrevet 30. oktober 2018 #26 Skrevet 30. oktober 2018 Håhå!! Jeg er ikke på nettdating! Jeg er heller sosial i det virkelige liv. 😊 Og etter at jeg ble uinteressert i dating, så kommer det tilbud. Det er supert å kjenne på at jeg kan ta det chill.
HanDerreRåbert Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #27 Skrevet 31. oktober 2018 8 timer siden, Eplejuice123 skrev: Håhå!! Jeg er ikke på nettdating! Jeg er heller sosial i det virkelige liv. 😊 Og etter at jeg ble uinteressert i dating, så kommer det tilbud. Det er supert å kjenne på at jeg kan ta det chill. Bra for deg da! Tenker at det ene ikke nødvendigvis trenger å eksludere det andre, men ja, skulle nok vært hakket mere sosial 3
HanDerreRåbert Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #28 Skrevet 31. oktober 2018 Basert på tips og meninger har jeg analysert egen adferd og måte å tenke på og har vel egentlig landet på at tinder ikke er helt greia for meg. Ikke kun basert på at det så langt ikke har vært noen matcher, men mer at jo mer jeg sveiper jo mer tenker jeg at jeg tenker "feil" i prosessen, mens det samtidig blir litt "feil" for meg å gjøre motsatt.. Uansett, dagen jeg bestemte meg for å opprette profil og prøve meg litt frem på tinder var planen min å prøve aktivt i 14 dager før jeg ga meg, så det er fortsatt planen, og jeg sletter mest sannsynlig profilen min på Torsdag. Om jeg kommer til å prøve igjen litt klokere ved et senere tidspunkt holder jeg nogenlunde åpent, men akkurat nå heller jeg mot at tinder ikke var greia for meg Takk for tips og meninger
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #29 Skrevet 31. oktober 2018 18 hours ago, McMary said: Men da har du ikke forstått hva jeg mente. Når du har Tinder Gold, vil du ha en liste over alle damer som har sveipet deg til høyre. Altså du er garantert å matche med dem hvis du sveiper dem til høyre når de alt har likt deg. Hvis jeg bare sitter og sveiper, får jeg ikke matcher hver dag jeg heller. Jeg må inn på den listen i så fall. Neida jeg skjønte nøyaktig hva du mente, men for at man skal få opp en liste over alle damer som har sveipet deg til høyre så krever det at det faktisk finnes noen damer som har sveipet deg til høyre. Når man sveiper absolutt alle til høyre selv i ukesvis uten en eneste match så sier det seg selv at det ikke er noen som har likt deg, og følgelig er ikke Gold noe poeng å ha. Anonymkode: 907b9...377
McMary Skrevet 31. oktober 2018 #30 Skrevet 31. oktober 2018 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida jeg skjønte nøyaktig hva du mente, men for at man skal få opp en liste over alle damer som har sveipet deg til høyre så krever det at det faktisk finnes noen damer som har sveipet deg til høyre. Når man sveiper absolutt alle til høyre selv i ukesvis uten en eneste match så sier det seg selv at det ikke er noen som har likt deg, og følgelig er ikke Gold noe poeng å ha. Anonymkode: 907b9...377 Ok, nei da så. Men da er det noe galt med bildene eller teksten. Jeg er på Tinder og sveiper raust til høyre de med fine bilder og gode smil og / eller en interessant tekst. Det er utrolig mange menn, særlig etter passerte 40 som tar selfier opp i nesa, har uklare bilder, har bilde hvor de viser frem en svær død fisk, har et sånn bilde hvor de ligger på senga eller noe annet teit. Nå sier jeg ikke at du gjør det!! Jeg bare mener at hvilke bilder du velger er suuuuper viktig og jeg synes det er overraskende mange som ikke tar det der seriøst. Endret 31. oktober 2018 av McMary 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #31 Skrevet 31. oktober 2018 Mannen min har "noen kilo for mye", rødt hår og skeive tenner. Han er den deiligste jeg vet om ❤ Traff ham via nettdating lenge før tinder eksisterte. Vi var på samme datingsted. Jeg var dreven der inne altså, og dreiv egen blogg og greier, sosialiserte med de andre som blogget og kommenterte under hverandres innlegg. Fikk livslangt medlemskap siden jeg var så sosial med folket der inne og de ville holde på folk i min aldersgruppe. Mannen min sin profil var tom. Ikke noe bilde inne noen tekst. Men jeg kunne se at han hadde vært inne på min profil og kikka. Kunne jo se alderen hans og preferansene hans da. Og hvilken alder og sånn.. Jeg fyrte avsted en mail hvor jeg foreslo at han skrev en liten tekst om hvem han var og la inn et bilde. Var helt ærlig litt irritert over disse menneskene som ikke turte å by på seg selv 😂 Fikk svar, vi begynte å chatte. Han var litt rar, men på en sjarmerende måte. Han skrev en liten tekst om hvem han var på profilen sin etterpå, men det var totalt intetsigende 😂 noe sånn som "29 år, bor sånn og sånn, liker å handle på meny og RIMI. Chattet i ei uke før jeg fikk bilde. Da var jeg allerede frelst så det betydde null og niks hvordan han så ut. Og han så grei ut altså, men jeg har nå gjort noen justeringer.. Synes han er dritfin den dag i dag, 8 år etter at vi traff hverandre for første gang. Det jeg vil frem til et at tilfeldighetene råder. Jeg ghosta flere fordi de var for fine for meg. Det blei for mye fokus på trening og utseende. Eller for mye fokus på alkohol og fest. Jeg hadde skrevet en lang tekst om hvem jeg var, hva jeg hadde å tilby og hva jeg var ute etter. Han hadde ikke skrevet en dritt. Det var chattinga som gjorde utslaget og jeg ville aldri truffet ham om han hadde skrevet lange tekster eller lagt ut 10 bilder av seg selv. 2 bilder, maks 10-15 linjer og vær aktiv på sveipefronten 😊 Ikke vær redd for å fortelle om du er handy eller i det minste har en grei og sikker jobb. Anonymkode: 5edff...788 1
HanDerreRåbert Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #32 Skrevet 31. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen min har "noen kilo for mye", rødt hår og skeive tenner. Han er den deiligste jeg vet om ❤ Traff ham via nettdating lenge før tinder eksisterte. Vi var på samme datingsted. Jeg var dreven der inne altså, og dreiv egen blogg og greier, sosialiserte med de andre som blogget og kommenterte under hverandres innlegg. Fikk livslangt medlemskap siden jeg var så sosial med folket der inne og de ville holde på folk i min aldersgruppe. Mannen min sin profil var tom. Ikke noe bilde inne noen tekst. Men jeg kunne se at han hadde vært inne på min profil og kikka. Kunne jo se alderen hans og preferansene hans da. Og hvilken alder og sånn.. Jeg fyrte avsted en mail hvor jeg foreslo at han skrev en liten tekst om hvem han var og la inn et bilde. Var helt ærlig litt irritert over disse menneskene som ikke turte å by på seg selv 😂 Fikk svar, vi begynte å chatte. Han var litt rar, men på en sjarmerende måte. Han skrev en liten tekst om hvem han var på profilen sin etterpå, men det var totalt intetsigende 😂 noe sånn som "29 år, bor sånn og sånn, liker å handle på meny og RIMI. Chattet i ei uke før jeg fikk bilde. Da var jeg allerede frelst så det betydde null og niks hvordan han så ut. Og han så grei ut altså, men jeg har nå gjort noen justeringer.. Synes han er dritfin den dag i dag, 8 år etter at vi traff hverandre for første gang. Det jeg vil frem til et at tilfeldighetene råder. Jeg ghosta flere fordi de var for fine for meg. Det blei for mye fokus på trening og utseende. Eller for mye fokus på alkohol og fest. Jeg hadde skrevet en lang tekst om hvem jeg var, hva jeg hadde å tilby og hva jeg var ute etter. Han hadde ikke skrevet en dritt. Det var chattinga som gjorde utslaget og jeg ville aldri truffet ham om han hadde skrevet lange tekster eller lagt ut 10 bilder av seg selv. 2 bilder, maks 10-15 linjer og vær aktiv på sveipefronten 😊 Ikke vær redd for å fortelle om du er handy eller i det minste har en grei og sikker jobb. Anonymkode: 5edff...788 Godt at det finnes solskinnshistorier også Når sant skal sies så er det vel ikke at jeg har gitt opp generelt sett, men mer at jo mer jeg bruker tinder jo mer kjenner jeg at det ikke ble sånn jeg hadde innbillt meg og kanskje ikke er helt min greie. takk for tips,historie og innput
Marie90 Skrevet 31. oktober 2018 #33 Skrevet 31. oktober 2018 Du fremstår veldig selvbevisst, kanskje litt for mye. Det er fint å ha den evnen (mange menn som ikke har den), men jeg tror det kan være et hinder for deg. Du analyserer egen atferd veldig mye, skal gi Tinder et forsøk "i 14 dager" før du må evaluere om det er rett for deg. Senk skuldrene litt. Jeg er ikke aktivt for eller imot Tinder, jeg tenker at det er det det er. Det er en app som gjør dating veldig tilgjengelig, og man må forholde seg til det som et lavterskeltilbud. Det fasilierer møter basert på veldig lite. Fordelen er jo den at "alle" som er single er der, det er simpelthen en ekstra kanal man kan ha tilgjengelig. Det bør ikke være hovedkanalen for dating. Dropp å si du er sjenert - alle er sjenert ved første date uansett, i hvert fall før de har fått et par glass vin innafor, så du kan greit passere der. Ikke si noe om forbedring av deg selv, kvinner vil ikke være del av noe prosjekt. Og du trenger ikke si noe om hvorfor du er på Tinder - ingen vil si noe om det, og ingen vil høre om det. Når man først er på date later man som ikke Tinder eksisterer og utgangspunktet er "vi har truffet hverandre naturlig på et vis". Synes du bare skal beholde kontoen. Hvilken skade kan det gjøre? 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #34 Skrevet 31. oktober 2018 Skjønner ikke hvorfor du ikke skal skrive at du er litt sjenert i begynnelsen. Akkurat det hadde faktisk betrygget meg litt. Så mange dumme regler osv. Syns folk skal få skrive som de vil. Syns også at det er greit å skrive at en er ute etter noe seriøst, og ikke bare ons. Minst mulig opplysninger og bilder altså? Ser helt bakvendt ut for meg hele greia. Anonymkode: 17818...381 2
HanDerreRåbert Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #35 Skrevet 31. oktober 2018 32 minutter siden, Marie90 skrev: Du fremstår veldig selvbevisst, kanskje litt for mye. Det er fint å ha den evnen (mange menn som ikke har den), men jeg tror det kan være et hinder for deg. Du analyserer egen atferd veldig mye, skal gi Tinder et forsøk "i 14 dager" før du må evaluere om det er rett for deg. Senk skuldrene litt. Jeg er ikke aktivt for eller imot Tinder, jeg tenker at det er det det er. Det er en app som gjør dating veldig tilgjengelig, og man må forholde seg til det som et lavterskeltilbud. Det fasilierer møter basert på veldig lite. Fordelen er jo den at "alle" som er single er der, det er simpelthen en ekstra kanal man kan ha tilgjengelig. Det bør ikke være hovedkanalen for dating. Dropp å si du er sjenert - alle er sjenert ved første date uansett, i hvert fall før de har fått et par glass vin innafor, så du kan greit passere der. Ikke si noe om forbedring av deg selv, kvinner vil ikke være del av noe prosjekt. Og du trenger ikke si noe om hvorfor du er på Tinder - ingen vil si noe om det, og ingen vil høre om det. Når man først er på date later man som ikke Tinder eksisterer og utgangspunktet er "vi har truffet hverandre naturlig på et vis". Synes du bare skal beholde kontoen. Hvilken skade kan det gjøre? Uten at du kjenner meg treffer du spikern på hodet her. Jeg er nok en over gjennomsnittet reflektert mann, ihvertfall når det gjelder egen adferd og handlingsmønster, og i mange sammenhenger er det noe jeg ser på som en styrke, men her..not so much,haha Må også nevnes at jeg ikke skrev at jeg var et prosjekt på tinder eller at jeg jobbet med forbedring, men nevnte det her i tråden når en spurte konkret om hvordan jeg så ut etc.. På tinder skrev jeg i starten bare at jeg var ny på tinder og at jeg opprettet konto for å utfordre meg selv litt, tror tanken min var at jeg ville finne en ærlig måte å si "ny på nettdating scenen men fant ut hvorfor ikke prøve det+". i forhold til det med 14 dager så handlet det mest om at i det jeg bestemte meg for å sette opp konto så slo jo tanken meg at kanskje dette ikke var for meg, men tenkte da at hvis jeg ihvertfall gir det et ærlig forsøk i 14.dager så kan jeg på en måte krysse det av som "prøvd det" istedet for å kanskje prøve i 2-3 dager for så å gi seg typ. Har også fjernet det at jeg kan være sjenert med en gang, da konsisen ser ut til å være at det både er vanlig og at det kanskje også kan nevnes på evnt. chat dersom det er naturlig før man evnt. møtes. Og det skader heller ikke å ha tinder appen på mobilen selvfølgelig, men sånn som ting er/har vært så langt heller jeg sålangt mest mot at det kanskje ikke var no for meg. Da ikke nødvendigvis at konseptet er dårlig eller noe, men mer at jeg med min måte å tenke på kanskje ikke er helt "tinder material" om det kan være et begrep Uansett takk for råd og presis analyse
HanDerreRåbert Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #36 Skrevet 31. oktober 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor du ikke skal skrive at du er litt sjenert i begynnelsen. Akkurat det hadde faktisk betrygget meg litt. Så mange dumme regler osv. Syns folk skal få skrive som de vil. Syns også at det er greit å skrive at en er ute etter noe seriøst, og ikke bare ons. Minst mulig opplysninger og bilder altså? Ser helt bakvendt ut for meg hele greia. Anonymkode: 17818...381 Når jeg begynte å opprette konto og tenke over hva jeg skulle skrive så jeg for meg at det siste jeg ville var å fremstå som noe annet enn det jeg er, litt sånn "ærlighet varer lengst" konsept, å jeg er jo ikke akkurat i stand til å si hva som funker eller ikke funker, men ja..syns også det var litt merkelig at det kunne bli oppfattet som negativt, MEN vi lærer så lenge vi lever som det heter
Marie90 Skrevet 31. oktober 2018 #37 Skrevet 31. oktober 2018 Ang. utlevering av seg selv så er det jo ganske enkelt; alle har positive og negative egenskaper, forhåpentligvis veier de positive opp for de negative. Dating handler jo om å bli kjent, og det inkluderer alle egenskaper. Du skal likevel ikke late som om de negative sidene dine ikke eksisterer, MEN du skal vente med å vise dem til vedkommende er blitt kjent med de positive. Jeg kan være en emosjonelt utilgjengelig og låst kjerring men på første date er jeg først og fremst pen, sjarmerende, interessert og kul, og innen du ser mine vriene sider er du allerede forelsket. Ta-dah. Skal sies - det å være litt tilbaketrukket og forsiktig er ikke noe udelt negativt - det viser en viss ydmykhet, som de fleste mennesker finner sympatisk. Men det er negativt hvis det hindrer deg i å by på deg selv, og det kan veie negativt inn i overveielsen av en første date. De fleste kvinner er ute etter en breial kar som gjør daten så lite klein som mulig - for litt klein vil den være uansett. Og "sjenert" kan lett gi sveip til venstre. Terskelen for å droppe noen på tinder er svært lav, så det lureste er rett og slett å legge idealismen litt til side og ta i betraktning hva som faktisk fungerer. Så for et første møte er du ikke sjenert eller selvbevisst, men "reflektert". Og tusen andre positive ting. 1
HanDerreRåbert Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #38 Skrevet 31. oktober 2018 godt sagt og gode poenger her! Tar det til meg takk for innput
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #39 Skrevet 1. november 2018 Reagerte også litt på den 'utfordre deg selv/finne deg selv", eller hva det var. Jeg hadde ikke tatt det som et tegn på at du var på jakt etter noe seriøst. Det er mitt tips i alle fall Anonymkode: e06e1...dcd 2
HanDerreRåbert Skrevet 1. november 2018 Forfatter #40 Skrevet 1. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Reagerte også litt på den 'utfordre deg selv/finne deg selv", eller hva det var. Jeg hadde ikke tatt det som et tegn på at du var på jakt etter noe seriøst. Det er mitt tips i alle fall Anonymkode: e06e1...dcd tar det til meg takk for innput
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå