HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Hei! Vet ikke hva jeg forventer av svar, om noe, men forholdsvis ny både på tinder og nett-dating så tenkte jeg skulle sette litt ord på erfaringene mine og tanker rundt det. Litt bakgrunnsinfo? Vel, er en Mann på 35 år, i midten av August bestemte jeg meg for å ta noen grep i livet mitt og I den forbindelse ble også tinder/nettdating noe jeg så for meg at jeg skulle prøve meg litt frem på etterhvert. Skal sies at jeg ikke har brukt tinder aktivt i mere enn en ukes tid, men dog lenge nok til å gjort meg opp en foreløpig mening. SÅ så langt syns jeg at jeg har gjort noe riktig. Når jeg skulle opprette profil fant jeg 10 bilder av meg selv jeg syns var av den bra sorten og lot en venninne på jobben se over å velge hvilke jeg skulle bruke. Jeg tok meg god tid til å finne ut og konstruere teksten OG føler at jeg landet på en som både er original, ærlig og litt morsom og som samtidig får frem de ting som ikke kommer frem i bilder, la i tillegg til instagrammen min (for de som ville se mer før de bestemmer seg). Man skulle på mange måter tenke at dette jobbet til min fordel? Men så langt har jeg ikke fått en eneste match (fått mld om at noen har likt meg, men må da betale for å se hvem det er og det gidder jeg ikke før jeg evnt har fått en match ihvertfall sånn at det på et vis er verdt penga?). Eneste jeg kan se for meg på tekst som kanskje er litt imot meg er at jeg skriver at jeg tidvis er litt småsjenert første gang jeg møter nye mennesker men at det går seg til raskt (som er sant) og at jeg ikke er på utkikk etter ONS men at jeg i all hovedsak skaffet meg tinder for å utfordre meg selv litt. Alt dette er 100% sant, men jeg kan se at det kanskje ikke er tiltrekkende info for en kvinne? hva vet jeg..haha! Ellers så er jeg kanskje ikke en typisk kjekkas. Har hørt oftere at jeg ser snill ut og sånt enn at jeg er deilig eller kjekk, så tenker at der også kan nok mange sveipe meg vekk, Men utenom å velge bra bilder kan man ikke gjøre så mye med det. EN ting som overasket meg litt var måten jeg har endt opp med forholde meg til utvelgelsesprossessen, var jo klar over at her er poenget å like de du syns er søte,vakre,deilige etc.. og sveipe vekk de man ikke syns er det, men jeg tar meg selv også i å sveipe vekk damer som har interesser/bilder som er veldig ulikt mitt eget liv eller interesser. Både da i " dette får hun ikke med meg på så da skal jeg ikke kaste bort tiden hennes" og " Her har vi lite om noe til felles, kanskje en dårlig match da". Dette overasket meg litt da jeg hadde trodd at jeg skulle sveipe basert på hvordan jeg likte hvordan de så ut, men for min del ble det mere som spilte inn. Uansett. har hatt tinder og brukt det aktivt en ukes tid, ingen matcher foreløpig, de så jeg som en stor sannsynlighet, men må jo innrømme at det blir litt mindre morsomt for hver dag man bare "er der", men har tenkt at jeg ihvertfall skal prøve å bruke det aktivt i 14 dager før jeg kaster inn håndkle da kan jeg ihvertfall krysse det av som et ærlig forsøk :) Mvh Robert
McMary Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Siden du skriver her , er du kanskje åpen for tips? Ikke ha for mye tekst og skriv at du er sjenert og sånn, det får komme frem siden. Skriv ned fem ord som kjennetegner deg, eller noe du liker å gjøre eller noe annet kort. Fem linjer på mobilen maks. Det virker litt desperat / stakkarslig med de lange tekstene, uten at jeg kan forklare helt hvorfor. Ikke skriv at du ikke vil ha ONS heller: Alle disse tingene kommer frem i chatten. Man trenger ikke være råkjekk, bare se hyggelig ut! Ikke vær for kritisk i sveipinga. Gi folk den sjansen du vil de skal gi deg. Du finner ikke en tro kopi. Og send for all del Tinder de penga! Det er 1000vis av damer. Ikke sikkert de du har sveipet høyre har sett deg og motsatt. Tinder Gold er helt supert, og særlig når du sliter med matcher. Hvis du vil ha en å chatte med, kan du bare gå inn i listen av likes og sveipe høyre på noen, og vips har du en ny match å si hei til. Vær åpen! Sett aldersspenn og kilometer vid. Hvem vet... Men, når alt dette er sagt. Tror du burde prøve sukker i stedet. Der kommer det opp forslag basert på dine interesser og hvordan du er, og du kan skrive til folk selv om de ikke har likt deg ennå. Lykke til! Endret 30. oktober 2018 av McMary 12
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 Bruk super like på de jentene du liker , det gjør jeg .og det funker 👍 Anonymkode: 78b1b...865 1
HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2018 takk for tips Jeg skal endre teksten basert på tips her. Jeg tar meg selv i å lese de som har lang tekst, men er kanskje ikke som majoriteten der, så skal se om jeg får redigert det til noe kort og greit. Grunnen til at jeg nevnte at jeg har en tendens til å være litt sjenert helt i starten var mest for å unngå misforståelser og fremstå anderledes enn det jeg er, men ser nå at det kanskje er smartere å gjøre i evnt. chat på senere tidspunkt. Takk for tips rundt sveipingen også, jeg har på en måte tenkt f.eks hvis en dame fremstår som hovedinteressen hennes her i livet er hest for eksempel, og jeg personlig ikke har no forhold til hest overhode, er det litt vanskelig å se at interessene matcher, men bør kanskje være litt mer åpen der også. Alt i alt takk for tips tar de til meg Skal forøvrig vurdere sukker også. ang betalingen så innbiller jeg meg at det sikkert er verdt det, men kanskje pga startvansker eller at jeg er helt fersk på tinder, så sitter det litt langt inne. MEN for å si det sånn om jeg hadde fått en match iløpet av de neste dagene hadde jeg kanskje sett anderledes på det, haha 1
Gjest Vanlig fyr Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg er en ekstremt kjedelig person, og ikke er jeg særlig fotogen heller. Hater å bli tatt bilde av så bildene jeg brukte på tinder var ikke akkurat noe å skryte av, men selv jeg fikk flere matcher. Så jeg skjønner ikke hvordan folk ikke får match. Kanskje du er for kresen, eventuelt at du prøver deg på folk som er i en annen liga?
HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2018 Ikke vet jeg egentlig..Eneste jeg har gjort som jeg kanskje ikke skulle gjort sveiping-wise er at jeg har basert endel sveiper på interesser eller sannsynlige interesser også. Føler heller ikke at jeg har satt lista for høyt eller lavt egentlig, har vel mere bare sveipa utifra hva jeg har sett,tenkt,følt typ. Men, men gjør noen endringer å får se hvordan det går
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #7 Skrevet 30. oktober 2018 Om hun har hest, så er ikke det noe du trenger å drive med, for å sette det på spissen. For å ta meg selv som eksempel, jeg har hest. Kjæresten kan knapt bak og fram på den 😂 Vi har andre felles interesser. Stallen er mitt fristed. Anonymkode: bd029...ee1 6
HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2018 godt poeng og godt sagt Tar det til meg
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #9 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg kan bare svare utifra de jeg sveiper på. Det er en del overvekt i min familie, så for å holde vekten, ønsker jeg en slank mann. Trenger noen som inspirerer meg. Har du noen kilo for mye? Hvordan er du i klesveien? Telt, fjellturer og hund er ikke noe for meg. Har du lite hår? Og sjenert. Jeg tror en del damer kan bli redd for at det blir en klein date, der det er vanskelig å føre en samtale. Og har du ikke noen matcher etter denne tiden, er jeg redd du må revurdere flere ting med profilen din. Anonymkode: 6d58a...310 1
HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #10 Skrevet 30. oktober 2018 Vet ikke om du bare sa det utifra hvordan du sveiper, eller om du lurer men svarer fordet. Har hår, fortsatt tjukt og vokser fort, hadde lyst til å barbere hodet 3mm i sommer siden det var så varmt, men en venninne ville da heller klippe meg, og har hatt den sveisen siden da (riktig nok stusser jeg selv på badet med jevne mellomrom). kort i nakken og bak, mens selve håret er dratt bakover. Har noen kilo for mye, men dette var også endel av grepene jeg tok i sommer, gått ned 12,8 kg siden starten av august og trener nå 4 dager i uka før jobb så går stadig fremover. I klesveien er jeg karen som stortsett slenger på meg en fin skjorte og olabukser når jeg er ute blant folk. På jobb bruker jeg klær det ikke er så farlig med om blir møkkete så liker å se grei ut ellers. Har ikke husdyr på nåværende punkt. Siste dyret jeg hadde selv var en skilpadde og den døde i 1999. Kan telle på en hånd de gangene jeg har vært på fjelltur eller telt-tur. Nærmeste i voksen alder har vært gutteturer på hytte, og det regner jeg som ganske langt unna.. Og ja..innser at jeg må endre mye både på profil og hvordan jeg tenker. Derav tråden takk for innput 2
HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2018 Og ja. Ser nå at det å nevne at jeg kunne være litt sjenert i starten var en bommert. Som sagt gjorde jeg det mest fordi jeg tenkte at det var en greie å være ærlig på så vi slapp en eventuel misforståelse. Er per nå slettet og får heller ta det på en evnt chat hvis det er naturlig og man kommer så langt
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #12 Skrevet 30. oktober 2018 4 minutter siden, HanDerreRåbert skrev: Og ja. Ser nå at det å nevne at jeg kunne være litt sjenert i starten var en bommert. Som sagt gjorde jeg det mest fordi jeg tenkte at det var en greie å være ærlig på så vi slapp en eventuel misforståelse. Er per nå slettet og får heller ta det på en evnt chat hvis det er naturlig og man kommer så langt Tenker det er så vanlig å være litt sjenert i starten av en date at det ikke må nevnes. Føler du henger deg litt opp i det, noe du ikke trenger siden du, som du selv påpeker, kun er det i begynnelsen. For meg ville det vært sveip til venstre at du har noen kilo for mye. Hvordan ser du ut i ansiktet? Kan du prøve å beskrive det? Er selv på Tinder, men dame. Får ikke så utrolig mange matcher sammenlignet med andre damer. Anonymkode: 2f5c2...06c 1
HanDerreRåbert Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #13 Skrevet 30. oktober 2018 ser poenget ditt. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det..Kunne fint ha sendt deg et par hvis du har en epost eller no jeg kunne sendt til..Har fått høre at jeg ser snill ut, men det sier jo ikke så mye. Har stortsett skjegg? haha! vet ikke. Og det er selvfølgelig en ærlig sak og sveipe til venstre. Er vel litt av poenget..
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #14 Skrevet 30. oktober 2018 Som mann på snart 30 som har brukt Tinder i 6 måneder nå. Jeg fikk først matcher når jeg begynte å sveipe ja på alt. Det har resultert i ca en match i uka. Har vært på to dates, men ghosta hver gang. Har også prøvd sukker, det er helt håpløst, har hatt mer sukess på Tinder. 2 dates på 6 måneder. Anonymkode: b5197...d25
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #15 Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, HanDerreRåbert skrev: ser poenget ditt. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det..Kunne fint ha sendt deg et par hvis du har en epost eller no jeg kunne sendt til..Har fått høre at jeg ser snill ut, men det sier jo ikke så mye. Har stortsett skjegg? haha! vet ikke. Og det er selvfølgelig en ærlig sak og sveipe til venstre. Er vel litt av poenget.. Skjegg er vel fint? Jeg liker ikke langt skjegg, men vet at mange damer gjør det. Også positivt at du ser snill ut. Er enig med den som sier Tinder gull er verdt det. Du kan sende til meg her inne hvis du vil ha en liten bedømmelse? Anonymkode: 2f5c2...06c 1
Raven.Writingdesk Skrevet 30. oktober 2018 #16 Skrevet 30. oktober 2018 Som gift kvinne uten behov for å date er jeg fascinert av hele «tinder»fenomenet. Ts: du sier selv at du baserte deg på at du skulle kun sveipe på de deilige og søte og velge bort de som ikke holder utseendemessig standard. Du sier i samme slengen at du heller ikke er så fysisk vakker/pen, og lurer på hvorfor du ikke har fått noen match enda. Det er jo bare komisk... 7
Summerbird1 Skrevet 30. oktober 2018 #17 Skrevet 30. oktober 2018 2 timer siden, HanDerreRåbert skrev: Ikke vet jeg egentlig..Eneste jeg har gjort som jeg kanskje ikke skulle gjort sveiping-wise er at jeg har basert endel sveiper på interesser eller sannsynlige interesser også. Føler heller ikke at jeg har satt lista for høyt eller lavt egentlig, har vel mere bare sveipa utifra hva jeg har sett,tenkt,følt typ. Men, men gjør noen endringer å får se hvordan det går Mange menn sveiper ja på alt, og velger deretter hvem de skriver til ut fra matchene de fikk. Kanskje det er en idé?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #18 Skrevet 30. oktober 2018 5 hours ago, McMary said: Siden du skriver her , er du kanskje åpen for tips? Ikke ha for mye tekst og skriv at du er sjenert og sånn, det får komme frem siden. Skriv ned fem ord som kjennetegner deg, eller noe du liker å gjøre eller noe annet kort. Fem linjer på mobilen maks. Det virker litt desperat / stakkarslig med de lange tekstene, uten at jeg kan forklare helt hvorfor. Ikke skriv at du ikke vil ha ONS heller: Alle disse tingene kommer frem i chatten. Man trenger ikke være råkjekk, bare se hyggelig ut! Ikke vær for kritisk i sveipinga. Gi folk den sjansen du vil de skal gi deg. Du finner ikke en tro kopi. Og send for all del Tinder de penga! Det er 1000vis av damer. Ikke sikkert de du har sveipet høyre har sett deg og motsatt. Tinder Gold er helt supert, og særlig når du sliter med matcher. Hvis du vil ha en å chatte med, kan du bare gå inn i listen av likes og sveipe høyre på noen, og vips har du en ny match å si hei til. Vær åpen! Sett aldersspenn og kilometer vid. Hvem vet... Men, når alt dette er sagt. Tror du burde prøve sukker i stedet. Der kommer det opp forslag basert på dine interesser og hvordan du er, og du kan skrive til folk selv om de ikke har likt deg ennå. Lykke til! Jeg ville bare kommentere at dette fungerer kanskje som dame, men ikke som mann. Når jeg har eksperimentert med å swipe absolutt alle til høyre i mange, mange dager har jeg fortsatt ikke fått en eneste match, så for at man skal kunne bruke denne måten å matche på så krever det at man faktisk får likes. Anonymkode: 907b9...377 1
McMary Skrevet 30. oktober 2018 #19 Skrevet 30. oktober 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville bare kommentere at dette fungerer kanskje som dame, men ikke som mann. Når jeg har eksperimentert med å swipe absolutt alle til høyre i mange, mange dager har jeg fortsatt ikke fått en eneste match, så for at man skal kunne bruke denne måten å matche på så krever det at man faktisk får likes. Anonymkode: 907b9...377 Men da har du ikke forstått hva jeg mente. Når du har Tinder Gold, vil du ha en liste over alle damer som har sveipet deg til høyre. Altså du er garantert å matche med dem hvis du sveiper dem til høyre når de alt har likt deg. Hvis jeg bare sitter og sveiper, får jeg ikke matcher hver dag jeg heller. Jeg må inn på den listen i så fall. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #20 Skrevet 30. oktober 2018 Kanhende det er lurt å revurdere hvilke forventninger du har til tinder og nettdating, ts. Jeg tror vi er mange som er ganske lei av det og som ikke tar det så fryktelig seriøst lengre. Hva med å snakke med folk i det virkelige liv? Jeg forstår at et er vanskelig, spesielt om du er sjenert (jeg er det selv), men jeg tror det kan bli vanskeligere å lykkes dersom man satser for mye på nettdating. Bare for ordens skyld; jeg er dame og har hatt tinder i noen uker nå. Jeg har i skrivende stund 8 matcher og det er èn som har skrevet til meg. Anonymkode: e0b9d...671 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå