Gå til innhold

Hvor lenge gikk dere på p-pilla før dere ble gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle dere der ute!

Jeg og min samboer planlegger å bli gravide neste år, vi har ingen barn i fra før av, så dette blir den første planlagte graviditeten. Vi er ett par som begge er 24 år, og vi har vært sammen i snart 8 år. Vi har hørt fra både foreldre og venner om at det nå begynner å bli på tide med barn, og det er vi skjønt enige og ivrige på selv. Naturligvis så blir man jo nysgjerrig før prøvetiden, derfor tyr jeg til å spørre dere, og håper at dere kan gi meg ett innblikk i deres graviditet og hvordan det gikk når dere sluttet med pilla. 

 Jeg har gått på p-piller i snart 6 år, og tenker å slutte med pillene så fort jeg og min samboer er klar for det Jeg er litt nysgjerrig på hvor lang tid det har gått fra dere sluttet på pillen til dere ble gravide? Og evt hvor lenge dere gikk på pillene fra før av? Jeg vet at dette er forskjellig fra person til person, men det er uansett interessant å høre. Kan legge til at jeg snuser fra før av, har sluttet nå som vi prøver oss frem. 

 

Anonymkode: fd464...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble umiddelbart gravid; altså før første menstruasjon.

Ps: Hadde gått på pillen i flere år, uten at det har relevans..

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen hadde jeg gått på pillen i 4 år og ble gravid på første forsøk, husker ikke om jeg rakk å ha mensen engang. Andre gangen hadde jeg gått på pillen i 7 år og ble igjen gravid på første forsøk. 

Anonymkode: 75c9c...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 år og familie mener det er på tide? Da bør i allefall lillesøstern min begynne å føle hastverk :fnise: Men tja, jeg gikk på pillen i rundt syv år? Ble gravid etter ca fire mnd.

Anonymkode: 71f42...0c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi er i prøveperiode 26 nå. (Altså 2 år og 2 mnd), ingenting galt med oss, men ting tar tid for vår del. Hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid - så det er ikke alltid det går så raskt, men heldigvis tar det ikke så lang tid for de aller fleste. Vi startet prøvingen når jeg var 22 år, og er 24 idag :-)

Masse lykke til med prøvingen! Spennende.

Anonymkode: aec69...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:
 

Hei, vi er i prøveperiode 26 nå. (Altså 2 år og 2 mnd), ingenting galt med oss, men ting tar tid for vår del. Hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid - så det er ikke alltid det går så raskt, men heldigvis tar det ikke så lang tid for de aller fleste. Vi startet prøvingen når jeg var 22 år, og er 24 idag :-)

Masse lykke til med prøvingen! Spennende.

Anonymkode: aec69...830

Glemte å legge til at jeg hadde gått på P-pillen i 6 år før jeg sluttet. 

Anonymkode: aec69...830

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

24 år og familie mener det er på tide? Da bør i allefall lillesøstern min begynne å føle hastverk :fnise: Men tja, jeg gikk på pillen i rundt syv år? Ble gravid etter ca fire mnd.

Anonymkode: 71f42...0c3

Hehe! Ja, altså ikke at de forteller oss at de synes vi SKAL bli gravide. Men siden vi har vært sammen en del år, fungerer så godt i lag, og har fast jobb begge to, så begynner våre mødre å bli ganske ivrige på å bli bestemødre kan du si. Vi er fortsatt ung, og man vet jo aldri når det klaffer. Er nok litt derfor jeg spør også😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på p-piller mer eller mindre fast siden jeg var 16 (med enkelte pauser), og sluttet i februar, ble gravid i april. Mistet, ble så gravid igjen i september. Mistet igjen. Men gravid ble jeg 😄

Anonymkode: d8db0...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å vente på. Jeg er 32, og er endelig klar, men har mistet begge gangene etter 8 måneder med prøving. Kjør på :)

Anonymkode: d8db0...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har gått på p-piller mer eller mindre fast siden jeg var 16 (med enkelte pauser), og sluttet i februar, ble gravid i april. Mistet, ble så gravid igjen i september. Mistet igjen. Men gravid ble jeg 😄

Anonymkode: d8db0...2b4

Du har vært igjennom tøffe tak, ser jeg! Man vet jo aldri hvordan ting blir før man har prøvd. Håper virkelig ting ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke noe å vente på. Jeg er 32, og er endelig klar, men har mistet begge gangene etter 8 måneder med prøving. Kjør på :)

Anonymkode: d8db0...2b4

Jeg heier på deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Gikk på pillen i 16 år. Ble gravid med en gang etter pilleslutt, men endte i en SA før jeg visste jeg var gravid. Måtte ta utskrapning så det tullet med mensen og EL i 6 mnd. Med en gang mensen og EL var i gang igjen så ble jeg gravid igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk på p-pille i 16 år. Ble gravid omtrent med en gang jeg sluttet (tok et par-tre mnd)

Anonymkode: cf4d1...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...