Gå til innhold

RØK lappen nå? Kjørte forbi en fyr motsatt felt fotoboks


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var en fotoboks i høyre side. Og jeg bestemte meg for å forbikjøre i en 70sone, er ganske sikker på at fotoboksen tar begge sidene etter å ha lest noen artikler. Kjørte over 100-110km, hvem vet kanskje også 120. Bilen går fort opp i fart. Noen som har oppplevd dette før å kjøre motsatt felt av hvor fotoboksen er plassert? Er jeg fucked? 

Anonymkode: be6aa...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lappen ryker ikke i fotoboks, de må ta deg i fysisk kontroll med personale tilstede for å trekke sertifikatet, pga at det kan være usikkerhet rundt hvem som kjørte, tekniske feil mm. 

Du får en saftig bot. 

Anonymkode: b64a6...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod fotoboksen i den retningen du kjørte, eller motgående?

Den tar deg selv om du legger deg over i motgående kjørefelt. Blinket det?

Anonymkode: 5af0c...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Stod fotoboksen i den retningen du kjørte, eller motgående?

Den tar deg selv om du legger deg over i motgående kjørefelt. Blinket det?

Anonymkode: 5af0c...7e4

Aner ikke, sjekket ikke😅 håper den ikke var på da. De er jo av noen ganger. 

Anonymkode: be6aa...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brent forbi en fotoboks oppi dalom, hadde is i magen og ventet, boten kom aldri, da de bytter vist på hvor de har de.

Anonymkode: be56d...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den nye typen boks, så blinker den ikke. Men er det den gamle blinker det rødt om du blir tatt. Kan de ikke se deg på bildet, kan de ikke vite om du har kjørt bilen selv. Men skylde på andre, er jo ikke så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja for ta ansvar for å ha gjort en idiotisk handling.. jævla adrenalinet as... utfordrer meg hele tiden: er så utålmodig på veien. 

Anonymkode: be6aa...6e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje begynne å kjøre som folk? Du får sikkert en saftig bot. Kos deg med den 

Anonymkode: e6605...d7c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er faren min sin, noen håp at jeg slipper unna? 

Anonymkode: be6aa...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Aner ikke, sjekket ikke😅 håper den ikke var på da. De er jo av noen ganger. 

Anonymkode: be6aa...6e1

Skal jo være ekstremt med blitz dersom du blir tatt. Moren min skvatt skikkelig en gang, men det var en test av boksen.

5 minutter siden, Rullestolbruker skrev:
 

Er det den nye typen boks, så blinker den ikke. Men er det den gamle blinker det rødt om du blir tatt. Kan de ikke se deg på bildet, kan de ikke vite om du har kjørt bilen selv. Men skylde på andre, er jo ikke så bra.

Blinker rødt hele tiden jeg passerer slike bokser... så de tar jo bilde uansett. Eller er det ekstrem blink du mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Bilen er faren min sin, noen håp at jeg slipper unna? 

Anonymkode: be6aa...6e1

Hvorfor mener du at du skal slippe unna bare fordi det er pappa’s bil? 

Anonymkode: e6605...d7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BiancaWhite skrev:
 

Skal jo være ekstremt med blitz dersom du blir tatt. Moren min skvatt skikkelig en gang, men det var en test av boksen.

Blinker rødt hele tiden jeg passerer slike bokser... så de tar jo bilde uansett. Eller er det ekstrem blink du mener? 

De nye boksene som er smale og mindre blinker ikke. Vi har fått noen av dem ny tunell i hordaland. Men nei de skal ikke ta bilder om du ikke er over grensen. Så da må det være noe feil. Ingen av de gamele boksene jeg har kjørt forbi har blinket

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor mener du at du skal slippe unna bare fordi det er pappa’s bil? 

Anonymkode: e6605...d7c

Du har rett, gjort er gjort. For bare prøve å lære av mine feil. 

Anonymkode: be6aa...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Bilen er faren min sin, noen håp at jeg slipper unna? 

Anonymkode: be6aa...6e1

Da slipper du unna bot. Den saftige bota vil far din få. Men hva far din sier og gjør, det vet jeg ikke :)

Anonymkode: b64a6...5c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Du har rett, gjort er gjort. For bare prøve å lære av mine feil. 

Anonymkode: be6aa...6e1

Tror nok du gjør lurt i det ja 

Anonymkode: e6605...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rullestolbruker skrev:
 

De nye boksene som er smale og mindre blinker ikke. Vi har fått noen av dem ny tunell i hordaland. Men nei de skal ikke ta bilder om du ikke er over grensen. Så da må det være noe feil. Ingen av de gamele boksene jeg har kjørt forbi har blinket

Ser ut til å ta feil og at de også blinker svakt rødt. De nye med strekningsmåling vil ved neste passering blinke gult om du har kjørt over og bildet vil da bli sendt politiet. står det på nettet.

Jeg har aldri kjørt over ved noen bokser enda, så jeg tok litt feil. Beklager :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fotoboksene er ikke alltid på. Hvis personen ikke kan bli identifisert så får ikke eieren bot. 

Anonymkode: be6aa...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Bilen er faren min sin, noen håp at jeg slipper unna? 

Anonymkode: be6aa...6e1

Din far får et brev i posten og må signere dersom det er han som kjørte bilen, eller oppgi dersom det var noen andre som kjørte den. Er han i tvil, kan han få se bildet på politikammeret. 

Anonymkode: 5af0c...7e4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jaja for ta ansvar for å ha gjort en idiotisk handling.. jævla adrenalinet as... utfordrer meg hele tiden: er så utålmodig på veien. 

Anonymkode: be6aa...6e1

:frkk:

Du slipper billig unna dersom du bare får en bot. Her kunne du fort levd med liv på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Fotoboksene er ikke alltid på. Hvis personen ikke kan bli identifisert så får ikke eieren bot. 

Anonymkode: be6aa...6e1

Min bil ble tatt i fotoboks med solskjermen nede. Jeg hadde flybilletter som dokumenterte at jeg var 50 mil unna, var på kammeret og så på bildet der man bare så en hake. Jeg måtte betale, eller oppgi alle som kunne hatt tilgang til bilen min. Dette var før prikkenes tid, så jeg betalte og fikk pengene igjen av ham som kjørte. 

Anonymkode: 5af0c...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...