Gå til innhold

Når bf ikke engasjerer seg nok.


Kirsten76

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Men hvordan er det når du leverer i barnehagen?

At du forventer at far kommer hver lørdag for samvær noen timer hos deg med barnet synes jeg er svært merkelig. Da går det jo under samvær med tilsyn. Jeg skjønner godt at han ikke kommer hver gang. Vis dere i tillegg har gjort dette i flere år, synes jeg det er merkelig at datteren og faren ikke har bedre kontakt. 

Om han er tiltaksløs eller om du er veldig kontrollerende er vanskelig å si. Men dette her er ikke akkurat normalt. Hun er gammel nok til vanlig samvær. 

Anonymkode: 445b1...89b

Det går kjempefint å levere i bhg..skjønte ikke helt spørsmålet.. Jeg forventer at han kommer til samvær med sin datter ettersom vi har avtale om det, hvor du får samvær med tilsyn aner jeg ikke. Men tydeligvis leser du ikke det jeg svarer andre. Til det siste du skrev: wow! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Du sa jeg ikke leste teksten, så da hadde jeg satt heller pris på at du heller korrigerte meg, så kanskje også fler forstår situasjonen din 😊

Anonymkode: 445b1...89b

Korrigerte innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kirsten76 skrev:
 

Det går kjempefint å levere i bhg..skjønte ikke helt spørsmålet.. Jeg forventer at han kommer til samvær med sin datter ettersom vi har avtale om det, hvor du får samvær med tilsyn aner jeg ikke. Men tydeligvis leser du ikke det jeg svarer andre. Til det siste du skrev: wow! 

Jeg tenkte på sånn i forhold til at hun er så knyttet til deg og ikke klarer å være med far alene, om hvordan det går når hun er i barnehagen. 

Samværet, slik du forteller det, er med deg til stede. Det blir det samme som samvær med tilsyn selv om du er mor. Det er egentlig ikke så farlig hva det heter eller er, jeg bare tenkte på at de har det bedre med mer tid alene og det blir sikkert litt rart at du er der. Hva med å kjøre henne til far slik at han kan ha samvær med henne litt alene i sitt eget hjem og slik at hun blir vant med det, så utvider dere mer og mer? Etterhvert vil det mest sannsynlig gå lettere og dere kan ta sikte på helgesamvær. 

Det siste jeg sa var ikke for å fornærme deg, men kanskje påpeke at en sak har alltid flere sider og slik du oppfatter det er ikke nødvendigvis riktig. Far har jo i grunn ikke samvær, han er på besøk hos dere en gang i blant. Ta en prat med fvk hvordan du kan løse situasjonen. 

Anonymkode: 445b1...89b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg tenkte på sånn i forhold til at hun er så knyttet til deg og ikke klarer å være med far alene, om hvordan det går når hun er i barnehagen. 

Samværet, slik du forteller det, er med deg til stede. Det blir det samme som samvær med tilsyn selv om du er mor. Det er egentlig ikke så farlig hva det heter eller er, jeg bare tenkte på at de har det bedre med mer tid alene og det blir sikkert litt rart at du er der. Hva med å kjøre henne til far slik at han kan ha samvær med henne litt alene i sitt eget hjem og slik at hun blir vant med det, så utvider dere mer og mer? Etterhvert vil det mest sannsynlig gå lettere og dere kan ta sikte på helgesamvær. 

Det siste jeg sa var ikke for å fornærme deg, men kanskje påpeke at en sak har alltid flere sider og slik du oppfatter det er ikke nødvendigvis riktig. Far har jo i grunn ikke samvær, han er på besøk hos dere en gang i blant. Ta en prat med fvk hvordan du kan løse situasjonen. 

Anonymkode: 445b1...89b

Går helt fint i bhg.. Ja jeg er til tider hjemme da jeg har lyst til å være i mitt eget hjem, og da tar han henne med ut. Men er jo ikke sånn jeg ønsker å ha det! Jeg er ikke her for å være tilsyn for noen. Han har da full mulighet å ta henne noen timer med hjem, dette vet han jo. Men gjør det aldri.. Tror han finner det slitsomt at hun ikke helt slapper av med ham. Jeg har dratt til oslo av og til for å tilbringe tid der med min eldste datter, da har han hatt henne hos seg.. Hun blir engstelig når det går timer og hun spørr ofte om hvor jeg er. Så blir nok slitsomt for ham, men det må han bare tåle. Fvk var han ikke så intressert i.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kirsten76 skrev:
 

Går helt fint i bhg.. Ja jeg er til tider hjemme da jeg har lyst til å være i mitt eget hjem, og da tar han henne med ut. Men er jo ikke sånn jeg ønsker å ha det! Jeg er ikke her for å være tilsyn for noen. Han har da full mulighet å ta henne noen timer med hjem, dette vet han jo. Men gjør det aldri.. Tror han finner det slitsomt at hun ikke helt slapper av med ham. Jeg har dratt til oslo av og til for å tilbringe tid der med min eldste datter, da har han hatt henne hos seg.. Hun blir engstelig når det går timer og hun spørr ofte om hvor jeg er. Så blir nok slitsomt for ham, men det må han bare tåle. Fvk var han ikke så intressert i.. 

Ja tenker også at det må han tåle. Så må han bli flinkere til å distrahere henne. 

Jeg tenkte mer på at du kunne gå til fvk alene å snakke med de hva du bør gjøre. 

Anonymkode: 445b1...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja tenker også at det må han tåle. Så må han bli flinkere til å distrahere henne. 

Jeg tenkte mer på at du kunne gå til fvk alene å snakke med de hva du bør gjøre. 

Anonymkode: 445b1...89b

Det gjorde jeg, de sa jeg kunne kontakte bv for evt avlastning. Ellers var det lite å gjøre hvis ikke bf er mer villig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Kirsten76 skrev:
 

Det prøvde jeg for ikke lenge siden, men han var ikke intressert. I starten (etter hun var fyllt 2), måtte jeg be han om å ta mye mer ansvar og hjelpe meg..da jeg var så sliten av å ha alt ansvar alene. Da lagde vi en avtale basert på at han hadde kun møtt henne noen ganger. Dette for å starte med og øke til vanlig samvær etterhvert. Som nevnt over har jeg tilrettelagt alt av samvær, besøk hos ham og div. Så jeg vil påstå at jeg har gjort mer enn et godt nok forsøk. 

Men har du prøvd å få en skriftlig avtale hos fvk? 

Jeg tror nok at jeg på et eller annet tidspunkt her hadde smelt hånden i bordet og bedt ham om å ta et aktivt valg mellom å stille opp og få i gang en strukturert opptrappingsplan som begge følger eller trekke seg vekk. 

Det skal være forutsigbart for alle parter og en advokat ville sagt: dere skal planlegge alt annet rundt samværet og ikke planlegge samværet rundt alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mass skrev:
 

Men har du prøvd å få en skriftlig avtale hos fvk? 

Jeg tror nok at jeg på et eller annet tidspunkt her hadde smelt hånden i bordet og bedt ham om å ta et aktivt valg mellom å stille opp og få i gang en strukturert opptrappingsplan som begge følger eller trekke seg vekk. 

Det skal være forutsigbart for alle parter og en advokat ville sagt: dere skal planlegge alt annet rundt samværet og ikke planlegge samværet rundt alt annet.

Nå når jeg har lest andres meninger å synspunkter har jeg innsett at jeg har trengt å høre det. Å ordne en skriftlig avtale med fvk blir siste skritt. Men det er notert. Skal ta en prat med bf og ser jo at vi må gjøre en bedre avtale framover, en bedre og mer strukturert opptrappingsavtale. Og du har helt rett i det siste du sa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2018 den 9.03, Kirsten76 skrev:
 

Som jeg skrev i innlegget øverst så kommer vi til å dra på overnatting, og at hans lovnader for framtiden for å lette situasjonen har bare vært ord. Jeg synes ikke det blir rett at jeg skal gjøre alt lettere for ham, har jo gjort det nå i snart 4 år. Og ja jeg kan fortsette, men for hvor lenge hvis han kun kommer med ord han ikke mener? Så var for å høre om andre var i samme situasjon, og forsto hva jeg mener.

Dette er jeg ikke enig i. Det er jo far som kommer til dere hver eneste gang. Hadde ikke du synes det var du som gjorde mest hvis det var andre veien? At du tok barnet med til far hver gang?
Du kan ikke for alvor mene at det er du som gjør det lettere, når er han som reiser hver gang.

Jeg er enig med flere her, vil du ha forandring på dette må du gjøre barnet trygt hos far. og da må du nok belage deg på å bli med barnet til far noen ganger.

Anonymkode: 3a9b4...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...