Gå til innhold

Når bf ikke engasjerer seg nok.


Kirsten76

Anbefalte innlegg

Kansje en dagmamma hadde vært noe? feks noen som kan ha henne litt en søndag i to tre timer og så får du litt pause. 

Anonymkode: 56a69...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, jeg vet om svært få fedre som hadde kjørt til mor hver lørdag for noen timer samvær. Du har nok et litt urealistisk syn på det hele. 

Det virker på meg som far engasjerer seg, men at du faktisk ikke lar far være far, og det er derfor barnet ikke er ordentlig knyttet.

Med hovedomsorgen har du et ansvar for å tilrettelegge samvær, og det er viktig for barnet med god kontakt til far. Det virker som alt skal gå etter dine ønsker, og det blir feil. 

Er barnet i barnehage? Har du familie hun er hos alene? Jeg tenker slike ting er viktig for å løsrive seg litt fra deg, slik at hun ikke kun er sammen med deg. Kanskje det blir litt enklere for henne å være med far, vis hun ikke er 100% avhengig av deg hele tiden. 

 

Anonymkode: 445b1...89b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

hva med besteforeldre, tS? 

Anonymkode: 56a69...e00

Nei ingen da de bor i Dk og Ro.. er bare meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Vet du, jeg vet om svært få fedre som hadde kjørt til mor hver lørdag for noen timer samvær. Du har nok et litt urealistisk syn på det hele. 

Det virker på meg som far engasjerer seg, men at du faktisk ikke lar far være far, og det er derfor barnet ikke er ordentlig knyttet.

Med hovedomsorgen har du et ansvar for å tilrettelegge samvær, og det er viktig for barnet med god kontakt til far. Det virker som alt skal gå etter dine ønsker, og det blir feil. 

Er barnet i barnehage? Har du familie hun er hos alene? Jeg tenker slike ting er viktig for å løsrive seg litt fra deg, slik at hun ikke kun er sammen med deg. Kanskje det blir litt enklere for henne å være med far, vis hun ikke er 100% avhengig av deg hele tiden. 

 

Anonymkode: 445b1...89b

Da har du ikke lest det jeg har skrevet godt nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kansje en dagmamma hadde vært noe? feks noen som kan ha henne litt en søndag i to tre timer og så får du litt pause. 

Anonymkode: 56a69...e00

Storesøster passer når jeg må dra ut i møter etc..og når jeg trenger det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kirsten76 skrev:
 

Da har du ikke lest det jeg har skrevet godt nok..

Fordi jeg ikke er enig med deg og har andre synspunkter? 

Anonymkode: 445b1...89b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Kirsten76 said:
 

Jeg ser godt poenget i det du sier, men han har flyttet lengre bort og han har aldri engasjert seg noe i forholdet til sin datter. Jeg har tilrettelagt turer og besøk til ham da hun var mindre, og gjort det enkelt for ham. Men jeg kan ikke bare være den som skal gjøre jobben for ham. Han må jo snart vise at han vil engasjere seg. Så nei, jeg kommer ikke til å skal dra dit for å lette situasjonen for ham. Har også en tenåringsdatter å ta meg av.. 

Dette handler faktisk ikke om deg eller han, men om datteren din. Skjønner det virker urettferdig og du har sikkert gjort "alt", men prøv litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har gjort mye når du har prøvd i snart 4 år. Og nei, den avstanden er ikke lang. Kjenner flere som pendler den avstanden 5 dager i uka. 

Det første her er å få på plass en fast ordning. Ingen slingringer i valsen fra hans side. Vær streng på tider og tidspunkt. Vil han endre noe, avlyse osv så loggfør det. Ha en egen bok til sånt. Noen menn er idioter og må ha ting visuelt. Ved å ha noe fysisk å vise til får han se hvor mye han faktisk har ødelagt selv. 

Så begynner jobben. I begynnelsen må du være med på besøket. Å gå fra henne mens de er hjemme hos deg hjelper ikke hvis hun ikke er trygg på han. Start med dere alle sammen. Så kan du f.eks trekke deg unna mens de leker. Så kan du gå på kjøkkenet. Så en liten tur på butikken. Osv osv. Når hun er trygg på å være alene med han.

Anonymkode: d35b4...c9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvordan kan du si at bf er null interessert når han har samvær i gjennomsnitt annenhver helg?

Anonymkode: 1f4df...fb3

Samme tenkte jeg 🤔

Anonymkode: b3220...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Fordi jeg ikke er enig med deg og har andre synspunkter? 

Anonymkode: 445b1...89b

Forvente ikke at alle skal være enige eller ha andre synspunkter, men å læse et innlegg uten å kjenne den som sitt bak..ja da svarer man på det som står og synspunkter utifra det. Så selvfølgeli skal du få ha dine synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Samme tenkte jeg 🤔

Anonymkode: b3220...6ba

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Samme tenkte jeg 🤔

Anonymkode: b3220...6ba

Var engasjement som jeg mente der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:
 

Dette handler faktisk ikke om deg eller han, men om datteren din. Skjønner det virker urettferdig og du har sikkert gjort "alt", men prøv litt til.

Det er derfor jeg har prøvd så lenge, pga henne. At hun skal ha et farsforhold som jeg ikke har hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Synes du har gjort mye når du har prøvd i snart 4 år. Og nei, den avstanden er ikke lang. Kjenner flere som pendler den avstanden 5 dager i uka. 

Det første her er å få på plass en fast ordning. Ingen slingringer i valsen fra hans side. Vær streng på tider og tidspunkt. Vil han endre noe, avlyse osv så loggfør det. Ha en egen bok til sånt. Noen menn er idioter og må ha ting visuelt. Ved å ha noe fysisk å vise til får han se hvor mye han faktisk har ødelagt selv. 

Så begynner jobben. I begynnelsen må du være med på besøket. Å gå fra henne mens de er hjemme hos deg hjelper ikke hvis hun ikke er trygg på han. Start med dere alle sammen. Så kan du f.eks trekke deg unna mens de leker. Så kan du gå på kjøkkenet. Så en liten tur på butikken. Osv osv. Når hun er trygg på å være alene med han.

Anonymkode: d35b4...c9b

Nei det er ikke langt og forventer det av bf.. De gangene han ikke møter så noterer jeg det ned. Og vi må nok spikre en konkret avtale at vi prøver hos begge, til hun er trygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Kirsten76 skrev:
 

Forvente ikke at alle skal være enige eller ha andre synspunkter, men å læse et innlegg uten å kjenne den som sitt bak..ja da svarer man på det som står og synspunkter utifra det. Så selvfølgeli skal du få ha dine synspunkter.

Du sa jeg ikke leste teksten, så da hadde jeg satt heller pris på at du heller korrigerte meg, så kanskje også fler forstår situasjonen din 😊

Anonymkode: 445b1...89b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg tenker at han ikke er urimelig som ønsker at dere kommer på besøk til han noen ganger, slik at hun blir trygg hjemme hos han og kan være der. 

Det er langt fra Lillestrøm til Tønsberg, og det er vanskelig å engasjere seg i hennes liv der nede på en daglig basis. Du virker fastlåst i at han skal gjøre dette, og jeg forstår ikke helt hvorfor.

Målet er vel uansett at hun skal kunne være noen helger hos far? 

Anonymkode: 01875...156

Nå er det noen ting tidligere med bf som gjør at jeg ønsker engasjement fra hannes side, jeg er ikke fastlåst i noe..men hvis jeg skal lette alt for ham så lærer han ingenting. 

Ja målet ER at han kan ha henne uten problemer..men det skjer ikke ved å droppe å møte opp til avtaler uten forklaring, eller at han reiser hit å dit å ikke kan komme. Jeg vil gjøre det jeg kan til det er stopp fra min side. Tror at uansett hvor mye en mor jobber for at far skal få være i barnets liv..så vil det aldri være godt nok for enkelte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo åpenbart at denne løsningen ikke fungerer. Kanskje dere må dra til fvk og få hjelp av en tredjepart til å sette opp en skriftlig avtale hvor far har mer samvær enn et dagssamvær hver lørdag?

Hvorfor har han så lite samvær egentlig? Jenten er jo 3,5 år og skal vel fint klare helgeovernattinger. At hun ikke er knyttet nok er jo fordi at ingen av dere har jo gjort et godt nok forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Vet du, jeg vet om svært få fedre som hadde kjørt til mor hver lørdag for noen timer samvær. Du har nok et litt urealistisk syn på det hele. 

Det virker på meg som far engasjerer seg, men at du faktisk ikke lar far være far, og det er derfor barnet ikke er ordentlig knyttet.

Med hovedomsorgen har du et ansvar for å tilrettelegge samvær, og det er viktig for barnet med god kontakt til far. Det virker som alt skal gå etter dine ønsker, og det blir feil. 

Er barnet i barnehage? Har du familie hun er hos alene? Jeg tenker slike ting er viktig for å løsrive seg litt fra deg, slik at hun ikke kun er sammen med deg. Kanskje det blir litt enklere for henne å være med far, vis hun ikke er 100% avhengig av deg hele tiden. 

 

Anonymkode: 445b1...89b

Det forventer jeg faktisk bf gjør, siden jeg står for oppdragelsen. Så synes ikke mitt syn er så urealistisk.. Bf er ikke helt til å stole på i forhold til avtaler, da han har droppet å komme uten forklaring og reist bort istedenfor. Så at jeg ikke lar far få være far er jeg uenig i..

Alt av samvær har jeg tatt ansvar for, sjeldent han kommer med forslag/ønsker. Så jobben min som mor og hovedforsørger står jeg ved, og har ingen dårlig samvittighet for. 

Hun er i bhg og ellers er det liten familie i nærheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mass skrev:
 

Det er jo åpenbart at denne løsningen ikke fungerer. Kanskje dere må dra til fvk og få hjelp av en tredjepart til å sette opp en skriftlig avtale hvor far har mer samvær enn et dagssamvær hver lørdag?

Hvorfor har han så lite samvær egentlig? Jenten er jo 3,5 år og skal vel fint klare helgeovernattinger. At hun ikke er knyttet nok er jo fordi at ingen av dere har jo gjort et godt nok forsøk.

Det prøvde jeg for ikke lenge siden, men han var ikke intressert. I starten (etter hun var fyllt 2), måtte jeg be han om å ta mye mer ansvar og hjelpe meg..da jeg var så sliten av å ha alt ansvar alene. Da lagde vi en avtale basert på at han hadde kun møtt henne noen ganger. Dette for å starte med og øke til vanlig samvær etterhvert. Som nevnt over har jeg tilrettelagt alt av samvær, besøk hos ham og div. Så jeg vil påstå at jeg har gjort mer enn et godt nok forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kirsten76 skrev:
 

Det forventer jeg faktisk bf gjør, siden jeg står for oppdragelsen. Så synes ikke mitt syn er så urealistisk.. Bf er ikke helt til å stole på i forhold til avtaler, da han har droppet å komme uten forklaring og reist bort istedenfor. Så at jeg ikke lar far få være far er jeg uenig i..

Alt av samvær har jeg tatt ansvar for, sjeldent han kommer med forslag/ønsker. Så jobben min som mor og hovedforsørger står jeg ved, og har ingen dårlig samvittighet for. 

Hun er i bhg og ellers er det liten familie i nærheten. 

Men hvordan er det når du leverer i barnehagen?

At du forventer at far kommer hver lørdag for samvær noen timer hos deg med barnet synes jeg er svært merkelig. Da går det jo under samvær med tilsyn. Jeg skjønner godt at han ikke kommer hver gang. Vis dere i tillegg har gjort dette i flere år, synes jeg det er merkelig at datteren og faren ikke har bedre kontakt. 

Om han er tiltaksløs eller om du er veldig kontrollerende er vanskelig å si. Men dette her er ikke akkurat normalt. Hun er gammel nok til vanlig samvær. 

Anonymkode: 445b1...89b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...