Gå til innhold

Påkjørt av en annen bil som er begjært avskiltet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bil som stod parkert ble påkjørt. Den andre bileier tok selvsagt på seg all skyld. Den andre bileieren har tatt kontakt i ettertid og ønsker å gjøre opp for skaden uten å blande inn forsikringsselskap. Etter undersøkelse ser jeg at bilen hans er begjært avskiltet... 

hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Anonymkode: 960dc...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg fått en takst fra verkstedet først så du får nøyaktig pris for reparasjonene

Anonymkode: f05f9...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS Vil det ha noe for meg å si i ettertid at denne skaden ikke blir registrert hos forsikringsselskapet? Den andre bileieren vil ikke at dette skal meldes inn.

Anonymkode: 960dc...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Da ville jeg fått en takst fra verkstedet først så du får nøyaktig pris for reparasjonene

Anonymkode: f05f9...1d7

Dette. Jeg hadde sagt at jeg ønsket å få en takst fra et verksted, men at du går med på å ikke melde inn skaden, hvis personen går med på dette. Sørg for å ha skriftlig bevis.

Anonymkode: 76777...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

TS Vil det ha noe for meg å si i ettertid at denne skaden ikke blir registrert hos forsikringsselskapet? Den andre bileieren vil ikke at dette skal meldes inn.

Anonymkode: 960dc...88c

Ikke så lenge et verksted kan garantere oppretting av skaden. Det er fullt lov å reparere for egne penger, uten å bruke forsikring, hvis man feks ikke vet hvem som har gjort det :)

Anonymkode: 76777...00d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kan jeg be han dekke leiebil? Jeg er jo avhengig av det...

Anonymkode: 960dc...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det ikke er personskade involvert (Da skal man melde til forsikringsselskap og politi), eller skade på tredjeparts eiendeler (altså kun skade på din bil, som følge av det den andre bilen gjorde, uten at noen andre var involvert) så er det ikke noe i veien for å bruke egne penger. Man må jo ikke bruke forsikringingen sin, men det er viktig at du får takst fra verkstedet først slik at han ser hva han skal betale. Godtar motparten det, så er det teknisk sett ikke noe i veien for å gjøre det sånn. At han ikke har gyldi forsikring på bilen hans som følge av begjæring om avskiltning er mellom han og forsikringsselskapet, du har ingen part i det. Det er dumt for han, hvis han f. eks. kjører på noen, kan bli dyrt det. 

Anonymkode: 77053...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Min bil som stod parkert ble påkjørt. Den andre bileier tok selvsagt på seg all skyld. Den andre bileieren har tatt kontakt i ettertid og ønsker å gjøre opp for skaden uten å blande inn forsikringsselskap. Etter undersøkelse ser jeg at bilen hans er begjært avskiltet... 

hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Anonymkode: 960dc...88c

Samme hva motparten sier, så melder du det inn til ditt fordikringselskap! Fra motparten kan det bare bli trøbbel om du går med på den sine premisser. At den bilen er begjært avskiltet, raker ikke deg over hodet! Det blir et oppgjør mellom motparten og dens forsikring(om det var forsikret) Det kan overfor motparten bli stilt regresskrav, men det angår ikke deg på noen måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Meldt det til forsikringsselskapet. Han kjører rundt i en bil han ikke har lov til å kjøre, du burde ikke hjelpe til med å opprettholde den praksisen...

Anonymkode: bafe6...583

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...