Gå til innhold

Foreldre som ikke lar barna feire Halloween


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk knask og knep når jeg gikk på ungdomsskolen og det var 19 år siden! Så dere som sier at halloween er kommet for å bli, den var der da også med kostymer og masker til salgs i butikkene så her er det dere som ikke følger med ;)

Anonymkode: 69337...32f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg gikk knask og knep når jeg gikk på ungdomsskolen og det var 19 år siden! Så dere som sier at halloween er kommet for å bli, den var der da også med kostymer og masker til salgs i butikkene så her er det dere som ikke følger med ;)

Anonymkode: 69337...32f

Jeg mener å huske at halloween begynte å bli en greie da jeg gikk på ungd skolen pg det er over 20 år siden

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i kveld Halloween skal feires eller neste uke?

Anonymkode: f86aa...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2018 den 17.36, AnonymBruker skrev:
 

Jeg eeeeerelsker halloween. Her pynter vi opp, lager masse kult stæsj, inviterer klassekompiser. 

Har et inntrykk at dette blir mer og mer normalt, har ikke møtt noen enda, bortsett fra innpå her, som er negativ til det. 

Anonymkode: cd5d3...463

Ei stemor i klassen til yngste, går helt overboard hvert år med klassefest i horrorhus! DET er så koselig. Og akkurat den måten å feire Halloween på synes jeg er både innafor og givende, idet at det skaper fellesskap og har funksjon utover godistigging på dørene til folk. Men veldig positiv til Halloween ellers, er jeg nok ikke! 

Anonymkode: 68a7b...ff6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er amerikanere og feirer ikke Halloween da det er en hedensk skikk, skulle mye heller hatt thanksgiving innført her.

Anonymkode: 6f1cd...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her arrangerer skolen en kjempestor Halloween-fest. Veldig fint, synes jeg. På den måten blir ingen utelatt fra feiringen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Vi er amerikanere og feirer ikke Halloween da det er en hedensk skikk, skulle mye heller hatt thanksgiving innført her.

Anonymkode: 6f1cd...2dd

Dere kan vel feire thanksgiving selv om det ikke er «innført» her? At vanlige nordmenn skulle feiret thanksgiving her i Norge vil være helt meningsløst.

Anonymkode: f86aa...2a7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Dere kan vel feire thanksgiving selv om det ikke er «innført» her? At vanlige nordmenn skulle feiret thanksgiving her i Norge vil være helt meningsløst.

Anonymkode: f86aa...2a7

Vi feirer selvfølgelig thanksgiving. Det var bare en tilleggskommentar om at jeg gjerne heller skulle sett thanksgiving bli en tradisjon her istedenfor Halloween.

Anonymkode: 6f1cd...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen som ikke lar barna feire Halloween. Det er selvfølgelig opp til foreldrene, men man bør være klar over at barnet med all sannsynlighet vil føle seg utenfor når det nektes å være med på noe som alle andre får gjøre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Maleficenta skrev:
 

Jeg mener å huske at halloween begynte å bli en greie da jeg gikk på ungd skolen pg det er over 20 år siden

 Jeg gikk Halloween fra jeg var liten,  og jeg er 27 år nå.  Tror i hvertfall vi gikk fra jeg var 5-6 år.  Dette var i Oslo.  

Anonymkode: 412f6...7d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Vi feirer selvfølgelig thanksgiving. Det var bare en tilleggskommentar om at jeg gjerne heller skulle sett thanksgiving bli en tradisjon her istedenfor Halloween.

Anonymkode: 6f1cd...2dd

Men hvorfor skal vi innføre enda en amerikansk tradisjon som ikke har noe her å gjøre?

Anonymkode: f86aa...2a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fan av Halloween og tenkte at dette skal ikke mine  barn feire, men når venner av barna markerer dette og mine barn vil delta så gjør vi også det. Jeg synes julebukk er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke la dattera mi delta på sånt. Det er å feire de døde og satan og alt det der..glem det. Hun kan invitere venninner hjem og spise godteri, men ingen sataniske ritualer. Glem det.

Anonymkode: 11d98...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Skal ikke la dattera mi delta på sånt. Det er å feire de døde og satan og alt det der..glem det. Hun kan invitere venninner hjem og spise godteri, men ingen sataniske ritualer. Glem det.

Anonymkode: 11d98...d79

Halloween har ingenting med satan å gjøre. 

Anonymkode: cd5d3...463

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2018 den 2.46, AnonymBruker skrev:
 

Thanksgiving er alltid fjerde torsdag i November.  I år er det 22.nov - siste torsdag i november er 29. :)

Anonymkode: b99f4...cab

Det har du naturligvis helt rett i. Aldri slått meg at det kan være flere enn fire innen en mnd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke amerikansk, så feirer ikke Helloween. Er ikke norsk heller, så har hverken advent eller julaften.

Anonymkode: ac487...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Men hvorfor skal vi innføre enda en amerikansk tradisjon som ikke har noe her å gjøre?

Anonymkode: f86aa...2a7

Det er i det minste en hyggelig tradisjon hvor man samler familie og venner til god mat, en meningsfylt tradisjon i motsetning til Halloween. Poenget mitt var bare det hadde vært bedre om det var en slik tradisjon som ble vanlig her.

Anonymkode: 6f1cd...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloween er en amerikansk ting som er innført av handelstanden for å tjene penger, så jeg skjønner godt noen foreldre får nok og ikke vil ha noe del i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er i det minste en hyggelig tradisjon hvor man samler familie og venner.

Anonymkode: 6f1cd...2dd

Er det Halloween du snakker om?

Anonymkode: 57b6a...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...