Gå til innhold

Foreldre som ikke lar barna feire Halloween


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster er superkristen og mener Halloween er styggedom. De feirer «hallo venn» i steden🤣

Anonymkode: 990e3...3bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Det sagt, når er set egentlig Halloween i år? 

Anonymkode: 990e3...3bd

31 oktober 😊

Anonymkode: cd5d3...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Min søster er superkristen og mener Halloween er styggedom. De feirer «hallo venn» i steden🤣

Anonymkode: 990e3...3bd

🤣🤣😂 Hallo venn 😂

Anonymkode: cd5d3...463

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Min søster er superkristen og mener Halloween er styggedom. De feirer «hallo venn» i steden🤣

Anonymkode: 990e3...3bd

Jeg trodde halloween var en kristen feiring jeg da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Maleficenta skrev:
 

Jeg trodde halloween var en kristen feiring jeg da...

Hedensk

Anonymkode: f4090...fd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg får barn får de ikke lov å delta i noe som involverer halloween! 

Anonymkode: b5685...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:
 

Jeg trodde halloween var en kristen feiring jeg da...

Nei, det har ikke noe med kristendom å gjøre. 

Anonymkode: b5685...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Min søster er superkristen og mener Halloween er styggedom. De feirer «hallo venn» i steden🤣

Anonymkode: 990e3...3bd

Det er så gøy å henge ut andre på nett! 👏

Anonymkode: b5685...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter feiret sin første Halloween når hun var 4 og da kun hjemme i stua. Pyntet og hun kledde seg ut for å skremme oss foreldrene. Hun trodde selvsagt det var slik det skulle være og ante ingenting om at folk var ute og gikk til folk og fikk godteri. Jeg fikk forferdelig dårlig samvittighet og har det fremdeles 7 år senere at jeg heller ikke tok henne med ut og viste henne hvordan man kunne gjøre det. Siden da har jeg alltid kjøpt kostymer, sminket henne, organisert med venner at de går sammen og feiret hvert år. Hun får lov til å feire det hun vil nå da hun lett får viljen sin hos meg (alenepappa). 

Anonymkode: fa687...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Min datter feiret sin første Halloween når hun var 4 og da kun hjemme i stua. Pyntet og hun kledde seg ut for å skremme oss foreldrene. Hun trodde selvsagt det var slik det skulle være og ante ingenting om at folk var ute og gikk til folk og fikk godteri. Jeg fikk forferdelig dårlig samvittighet og har det fremdeles 7 år senere at jeg heller ikke tok henne med ut og viste henne hvordan man kunne gjøre det. Siden da har jeg alltid kjøpt kostymer, sminket henne, organisert med venner at de går sammen og feiret hvert år. Hun får lov til å feire det hun vil nå da hun lett får viljen sin hos meg (alenepappa). 

Anonymkode: fa687...75f

Slapp av. Ingen skade skjedd. Så lenge man får kjærlighet fra foreldre/forelder så har det alt å si. 

Anonymkode: b5685...a96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Honey Dew said:
 

Vi har aldri feiret halloween. Vi feirer allehelgensaften og da tar vi med oss kranser og lys for å legge på gravene til familiemedlemmer som er gått bort. Etterpå går vi hjem og har en koselig kveld der både min mann og jeg forteller både om vår barndom og livet til oldeforeldrene til barna

Gud KJEDELIG!  Barna sikkert synes det er super stas og sitte å høre historier om oldeforeldre som måte gå 4 mil uten sko til skolen mens vennene går rundt og kose seg med halloween. 

7 hours ago, AnonymBruker said:
 

Pynting og utkledning er morsomt, og jeg har deltatt på en del Halloweenfester selv om jeg snart er pensjonist. Tigginga kunne jeg vært foruten, og jeg kjøper aldri inn godteri. Jeg synes det er frekk oppførsel å stå på trappa med ei bøtte og spørre om jeg har godteri.  Når jeg var barn gikk vi julebukk og da pleide vi å få julekaker eller kanskje en klementin etter at vi hadde sunget en sang.   

Anonymkode: 784c8...936

Du pleide å få julekaker eller klementin - in other words- DU TIGGET for et eller annet fordi du sang.  Her bruker barna tid og krefter for å pynte seg opp- ingen forskjell mellom dere som gikk rundt og tigget ved å synge og barna som pynter seg opp for å tigge. 

Anonymkode: b99f4...cab

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det sagt, når er set egentlig Halloween i år? 

Anonymkode: 990e3...3bd

Det er alltid 31. Oktober. Thanksgiving er alltid siste torsdagen i november og black fridag er alltid fredagen etter. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sirinna said:
 

Det er alltid 31. Oktober. Thanksgiving er alltid siste torsdagen i november og black fridag er alltid fredagen etter. :)

Thanksgiving er alltid fjerde torsdag i November.  I år er det 22.nov - siste torsdag i november er 29. :)

Anonymkode: b99f4...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det sagt, når er set egentlig Halloween i år? 

Anonymkode: 990e3...3bd

31. oktober i år som alltid.

Anonymkode: dd6ab...e76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Min datter feiret sin første Halloween når hun var 4 og da kun hjemme i stua. Pyntet og hun kledde seg ut for å skremme oss foreldrene. Hun trodde selvsagt det var slik det skulle være og ante ingenting om at folk var ute og gikk til folk og fikk godteri. Jeg fikk forferdelig dårlig samvittighet og har det fremdeles 7 år senere at jeg heller ikke tok henne med ut og viste henne hvordan man kunne gjøre det. Siden da har jeg alltid kjøpt kostymer, sminket henne, organisert med venner at de går sammen og feiret hvert år. Hun får lov til å feire det hun vil nå da hun lett får viljen sin hos meg (alenepappa). 

Anonymkode: fa687...75f

Da skal få noe å stri med etterhvert som hun blir eldre. Jeg har en datterdatter som var et mareritt i mange år. Hennes far slikket henne oppetter ryggen, hun fikk alt hun pekte på. Hver gang de hadde gjester (i hvert fall de gangene jeg også var på besøk), måtte vi høre på henne synge. Ifølge hennes far hadde hun et stort talent. (Han hadde forøvrig ingen bakgrunn for å kunne uttale seg."Det begynte vel i 6-7-årsalderen. Han kjøpte dyre instrumenter til henne, gitar og elektrisk piano i mange og tusen kronersklassen. Da broren, som var tre år eldre, reagerte på denne forskjellsbehandlingen, presterer faren å si at det var stemmen som var hennes instrument. Pianoet og gitaren var bare hjelpemidler. - Det hører med til historien at hun aldri har utmerket seg noe på sangerfronten. Hun har alminnelig god sangstemme, det er det hele.  Hun ble så bortskjemt at ingen til slutt likte henne. Sånn kan det gå når en far er helt forblindet.

Anonymkode: dd6ab...e76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Maleficenta skrev:
 

Hvorfor har det blitt tårer og skuffelse?

Hun fortalte at datteren hennes først ble lovet å gå sammen med de andre barna, og at når hun kom dit de avtalte så ville ingen gå sammen med henne likevel. Ikke rart at det ble tårer og skuffelse da.

Anonymkode: 900b5...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hun fortalte at datteren hennes først ble lovet å gå sammen med de andre barna, og at når hun kom dit de avtalte så ville ingen gå sammen med henne likevel. Ikke rart at det ble tårer og skuffelse da.

Anonymkode: 900b5...467

Dette har jo ingenting med halloween å gjøre men om generell mobbing. Mer tiltsk må til enn å kutte ut halloween

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...