Gå til innhold

Må jeg kjøpe meg inn i huset for å mene noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Mysticgirl skrev:
 

Du kan selvsagt mene hva du vil , men utifra det du har skrevet her, så kan ikke mannen din heller gjøre noe fra eller til? Siden dette er en tomt sønnen vil kjøpe som mannen din ikke eier selv engang? Da kan han jo fritt kjøpe den om han får regulert den til boligformål.

selvfølgelig kan han det...

Anonymkode: 50baf...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

I så tilfelle så risikerer dere at det dukker opp hus der når som helst uansett da, da er det jo bedre med familie som bygger der, hvor dere kanskje kan ha påvirkning på hva som bygges. Tenk om tomten blir solgt til en utbygger, de bygger maks av det som blir tillatt der for å tjene mest mulig penger, dvs at det fort blir en stor tomannsbolig eller lignende. Har selv erfart dette i gata der jeg bor. Så da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du er negativ, da må det gå mer på at du ikke ønsker å ha samboers sønn så nær.

Må også bare kommentere, hvorfor har du flyttet sammen med han uten å bli medeier i huset?  Ekteskap gjør deg ikke automatisk til eier av halvparten av hans hus eller eiendeler, så her bør du jammen begynne å tenke så du ikke sitter der uten noe som helst om noen år.

Anonymkode: 7b6b4...a37

Jeg er ikke TS. Men jeg har flyttet inn i barndomshjemmet til min mann, og jeg vil ikke sette han i den situasjonen at han må kjøpe meg ut eller i verste fall selge huset om det skulle bli slutt. Jeg bor gratis, og pengene jeg ville brukt på lån/husleie er satt på egen konto og øremerket bolig vi skal kjøpe som jeg blir eier av. Eller, vi blir eier, men jeg sparer opp egenkapital :) 

Anonymkode: 062aa...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

selvfølgelig kan han det...

Anonymkode: 50baf...bfb

Hvordan da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

ts her.. Det er ikke snakk om dele en tomt.. Dette er en annen manns eiendom. Så det må bli spm. om å kjøpe + søke om få tomteregulere den

Anonymkode: 50baf...bfb

Gjelder det samme da. Endringer av eller på tomten krever nabovarsling. Naboen har klagerett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere norske er så utrolig selv opptatte, kalde mennesker.   Vi eier stor tomt og håper alle våres barn ønsker å bygge hus der. Da blir vi nærmere de vi elsker mest, og håper barnebarna bor så nær som mulig!  Hva egentlig feiler dere, at dere er så meg meg meg hele tiden?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Outlander skrev:
 

Noen av dere norske er så utrolig selv opptatte, kalde mennesker.   Vi eier stor tomt og håper alle våres barn ønsker å bygge hus der. Da blir vi nærmere de vi elsker mest, og håper barnebarna bor så nær som mulig!  Hva egentlig feiler dere, at dere er så meg meg meg hele tiden?  

Jeg er ikke norsk, men kunne likevel aldri tenkt meg å bo så nærme familien min. 

Anonymkode: 323cf...a8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Du har nok ikke noe å vinne på å protestere på dette her. 

Når dere blir eldre blir det nok betryggende for dere å ha familie så nær. Kanskje dere får hjelp til forskjellige ting også. Tenk og hvor koselig det blir med barnebarn så nære. De kan bare springe over tunet til dere❤️ 

Som noen over her skriver, tenk om grunneier selger til en utbygger som kjører på med en haug med boliger. Prøv heller å få stesønnen deres til å kjøpe størst mulig tomt, slik at dere ikke får flere naboer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...