Gå til innhold

Er det noen som har gått ned i vekt uten disse kaloritellerne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er møkklei av å registrere all mat på typ my fitnesspal og lifesum. Noen som klarer å gå ned uten å registrere? 

Anonymkode: 00aa3...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg slutter bare å spise visse ting, som ost, godteri, chips og stivelsesholdig mat. Da blir kcal. per dag, i underkant av 1000. Da går jeg med 5-7 kg i måneden. Men dette er ikke anbefalt, med så få kcal. 

Anonymkode: 885fc...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned nesten 12 kg i sommer, uten å bruke kcal-telleapp eller føre kcal-regnskap i det hele tatt. Men jeg spiser veldig lite og vet fra tidligere sånn ca hva ulike typer mat inneholder. 

Anonymkode: a4257...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor god oversikt du har over kostholdet ditt: Jeg har venninner som har klart å gå ned i vekt ved å kutte godterispising i ukedagene feks. Mitt problem var at jeg ikke hadde øyemål, jeg klarte ikke se intuitivt hvor mye maten inneholdt og at porsjonene mine var for store, og da var jeg dessverre nødt til å veie og logge. 

Anonymkode: 2b643...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en irritasjonsfaktor i lengden å måtte registrere alt du spiser på en slik teller. Skal du det resten av livet?
La det næringsrike dominere tallerkene og kutt ned på det kroppen ikke trenger som sauser, sukker osv. Reduser bruker av rødt kjøtt om du ikke har gjort det. Drikk bare vann som drikke. 
Ikke spis mellom måltidene og gå en tur en eller flere ganger om dagen. Tren gjerne litt også. Tål å være litt sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gikk ned 10kg. Brukte aldri kaloritelling. Begynte å spise mindre porsjoner enn jeg vanligvis pleide. Selv om jeg gjerne ikke følte meg mett eller like mett som før, så forsynte jeg meg ikke flere ganger. Lærte dermed å også kjenne at metthetsfølelsen kommer en stund etter måltidet, man behøver ikke å spise i ett til man kjenner mettheten. Da har man gjerne spist for mye. Magen er mett før øynene...
Stort sett er det jo pga for store porsjoner at man går opp eller står stille med vekten. Sluttet også å småspise. Spiste til frokost-lunsj-middag, noe lite til kvelds. Frukt/grønnsak som mellommåltid hvis jeg følte jeg trengte det. 

Holder forsåvidt på dette fortsatt, men nå kun for å holde vekten jeg har.

Anonymkode: 821a1...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Gikk ned 20 kg på under ett år. Kun ved kostholdsendring og mye (daglig) utholdenhetstrening (som er fettforbrennende).

Anonymkode: a2e37...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...