Gå til innhold

Hvordan vet man når man er ferdig med å få barn?


Danseskjørt

Anbefalte innlegg

Har fått to tette barn og trodde vi var ferdige. Men nå begynner tanken på nr 3 å melde seg. Noen dager frister det veldig, mens andre dager er det nok med de to vi har ;) 

Visste dere med sikkerhet at dere var ferdige med å få flere barn? Eller er tvilen stadig tilstede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få tre, det er herlig! Føler selv vi er ferdige nå med kull nr 1 da jeg ikke tror det ville vært mulig å gi nok oppmerksomhet til alle hvis vi hadde flere. Fikk barna tidlig så vi drømmer om en eller to attpåklatter til når minste er 14. Om man noen ganger føler seg ferdig vet jeg ikke, det viktigste er vel om ønsket er der og man vet hva det innebærer. Da tulla mi ble født så sa en slektning på 86 at hun fikk lyst på et barn til enda hun nå var gammel og fikk mange i sin tid..

Anonymkode: 7d902...65a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 35 da jeg fikk nr. tre og visste da at jeg ikke skulle ha flere, så jeg steriliserte meg.

Hvor gamle er de to barna dine?

Anonymkode: 071e1...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke vil mer. Når man tenker under graviditeten; Dette er den siste. Siste UL, siste fødsel, siste barsel, siste helsestasjon, siste barnevogn, siste alt.

 

Vi er ikke der. Vi er ikke ferdig. Men tar noen års pause. Vi fikk  pseudotvillinger. , etter det ville vi komme oss litt ovenpå.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min vil gjerne ha 3, men jeg nekter.. Har en mann som er veldig mye borte pga jobb, og to er rikelig å håndtere når jeg er alene. Kanskje ønsket om nr. 3 melder seg når to andre blir eldre og mer selvstendig, men per tid (de er 2 og 5 år) har jeg mer enn nok å henge fingrene i :P Ikke har jeg så forferdelig lyst å bli gravid og føde en gang til heller :fnise:

Anonymkode: 2231c...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den følelsen inni meg, at jeg ikke er ferdig med å få barn..Har to fra før.. Jeg ser for meg en liten gjeng på 3 ❤

Anonymkode: 601da...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ferdig etter 2 barn. Kan av og til bli litt babysyk, men det går fort over. Vi hadde måttet bytte både bil og bolig. Jeg hadde risikert å få fødselsdepresjon igjen. Jeg syns egentlig to barn er det jeg makter mentalt. Pluss at jeg kjenner litt på at livet mitt skal være mer enn bare mammarollen. Nå er barna 7 og 3, og jeg har i det siste fått livet mitt litt tilbake ift å være sosial, trene, jobbmessig osv.

Anonymkode: 57040...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det etter forrige graviditet og fødsel. Never again! Særlig fødselen satte punktum for min del. Men to barn holder også på alle måter for oss. 

Anonymkode: 8136c...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste da vi fikk nr 3 at dette ble siste. Jeg føler meg ferdig, noe jeg ikke gjorde etter de to første. Det er vanskelig å beskrive følelsen, men det er bare som om alt er på plass, en slags tilfredsstillelse. Det hender jo likevel vi spøker om nr 4 og jeg har tatt meg selv i å tenke at en jente til (hvis man nå kunne velge kjønn) slik at det ble to av hver hadde vært fint, men det er mer løse tanker og ikke et reelt ønske. Jeg tror det er ganske vanlig, uansett hvor mange barn man har eller evt ønsker seg, både å tenke på hvordan det ville vært hvis man kanskje muligens fikk én til og også å ha perioder hvor man synes de man har allerede får begeret til å flyte over.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn og etter siste fødsel steriliserte mannen min seg. Han gjorde det privat så han skulle slippe kø og testet seg i ettertid for å være helt sikker. Jeg var litt bekymret for at lysten på en atpåklatt skulle melde seg, men tanken har ikke slått meg en eneste gang. Noen ganger har jeg mareritt om at jeg er gravid, så jeg er veldig tilfreds med to barn. Yngste er nå i tenårene.

Anonymkode: 4a39e...48e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste det når jeg var gravid med nr 2, og det viste seg at jeg er kronisk syk. Kommer aldri til å utsette kroppen min for en graviditet til da jeg ikke kjenner konsekvensen av det.

Heldigvis har det også vist seg at 2 er perfekt for oss. Det funker veldig bra å sjonglere fritidsaktiviter, friluftsliv, lekser og jobb slik vi har det nå.

Anonymkode: 5272f...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker babyer og småbarn, men når minsten var 6 år og jeg passet niese på 1 pr, så kom tanken : Så morsomt og så nyedelig, men heldigivs slipper jeg mer enn 1 døgn😂

Det er mye ansvar og krever veldig mye når de er små. Og alle barn fortjener at man gir 110%, og som 33år og mor til 2, innså jeg nok at jeg aldri igjen kunne gi 110% døgnet rundt til enda et barn.

Anonymkode: 2cc79...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har pseudotvillinger, og det var akkurat det vi drømte om. Mannen steriliserte seg rett etter at nr to kom ut, og det har vi absolutt ikke angret på. De er nå 8 og 9, og jeg nyter at jeg er ferdig med småbarnstiden. Var på barselbesøk forrige uke, og jeg har aldri følt så LITE av å holde en baby... Jeg elsket jo å holde babyer før, men jeg er rett og slett ferdig med sånt nå. Kan heller se frem til å bli bestemor en gang, selv om jeg håper det er lenge til. Kjenner jeg er ferdig med småbarn for en stund.

Anonymkode: 1cd15...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg er ferdig fordi jeg ikke takler en graviditet til. Jeg nekter å kaste vekk 6-8 måneder i helvete, mens jeg later som om jeg setter pris på det fordi "det er jo verdt det". For det kjennes ikke verdt det. I tillegg må jeg ha keisersnitt, dvs nye 6 uker etter fødsel hvor jeg fungerer dårlig til annet enn å sitte å lese bok og snakke med barna mine (og amme selvsagt). Ingen aking, ingen lange turer med vogna, ingen "opp på natta for å skifte bleie så jeg ikke vekker mannen min, gud så god jeg er som lar ham få sove"følelse. 

Gleder meg veldig til babyen kommer altså, bare er så lei av å ikke VIRKE! Skal sterilisere meg mens de tar ks. Jeg skal aldri ha et biologisk barn igjen. 

Anonymkode: 9bcd3...2c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste jeg kunne fint håndtere to tette barn alene, men visste også at det hadde blitt for tøft å få et tredje barn med en mann som jobbet ekstremt mye. Har aldri savnet et tredje barn, og aldri kjent det krible i eggstokkene. Takk og lov, for jeg ble alene med to barn.... 

Anonymkode: 83392...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Venter nr 3 nå og sikker på at det er siste. Har en tenåring og en 1 åring så her er det uansett ikke tre tette. Det hadde jeg nok ikke hatt tid til. Jeg vet at dette er siste fordi vi har ikke plass til flere og heller ikke tid til flere. 

Anonymkode: bf570...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har nr 3 just kommet.  De to eldste er 3 og 4 år. Jeg tror nok at jeg aldri blir helt ferdig i hjertet mitt,men hodet og fornuften sier at tre er passe. De skal jo følges opp og. Men ville ikke tatt abort skulle jeg blitt gravid,men som skrevet over så er det nok fornuftig å stoppe på 3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på 4-5 barn, men da har jeg også lyst til å være en hjemmeværende fulltidsmamma og ha 100% kapasitet fysisk og psykisk til å følge opp alle 5. Helst ha en fet eurolottogevinst årlig også for å ha økonomisk frihet til å bo i et stort hus, å kunne handle inn utstyr og klær uten å planlegge budsjettet til siste krone.

Det har ikke jeg, er mer enn nok med 2 for min(vår) del, så vet at det ikke blir nr 3 i søskenflokken. Det er vi fornøyd med begge, ut i fra vår situasjon. 

Anonymkode: fbabf...100

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...