Gå til innhold

Fortelle sjefen om graviditeten! Hjelpes!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gruer meg så utrolig mye til å fortelle sjefen min at jeg er gravid! Høres sikkert helt tullete ut, men er så redd for en kald avvisning eller noe sånt! Går å tenker og tenker på hva jeg skal si og hvordan jeg skal si det. Håper jo selvfølgelig at jeg blir overrasket i positiv retning, men har nettopp begynt i et vikariat (august) og jeg får fullført vikariatet før permisjon. Uansett gruer jeg meg skikkelig. Erfaringer å dele? 

Anonymkode: 0b648...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff. Jeg har så lyst til å si at dette går fint, men vet du hva? Jeg gremmes over at så mange kvinner blir gravide med en gang de får seg en jobb.

Hvorfor ikke gi bediften et år før man forsvinner?

Anonymkode: 3442b...714

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Huff. Jeg har så lyst til å si at dette går fint, men vet du hva? Jeg gremmes over at så mange kvinner blir gravide med en gang de får seg en jobb.

Hvorfor ikke gi bediften et år før man forsvinner?

Anonymkode: 3442b...714

Nå har det seg sånn at det ikke blir noe bedrift jeg forsvinner fra. For vikariatet mitt går ut en mnd før jeg skal i permisjon uansett.

Anonymkode: 0b648...c2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:
 

Nå har det seg sånn at det ikke blir noe bedrift jeg forsvinner fra. For vikariatet mitt går ut en mnd før jeg skal i permisjon uansett.

Anonymkode: 0b648...c2a

Ja, for fast jobb får du neppe.

Du blir sikkert sykmeldt ganske snart.

Anonymkode: 3442b...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja, for fast jobb får du neppe.

Du blir sikkert sykmeldt ganske snart.

Anonymkode: 3442b...714

Godt vi har en ekspert på området...👏

Anonymkode: 0b648...c2a

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:
 

Godt vi har en ekspert på området...👏

Anonymkode: 0b648...c2a

Omtrent alle gravide sykmelder seg hver første anledning, især om de bare har et vikariat.

Anonymkode: 3442b...714

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Omtrent alle gravide sykmelder seg hver første anledning, især om de bare har et vikariat.

Anonymkode: 3442b...714

Høres ikke spesielt fremtidsrettet ut, ønsker jo selvfølgelig å gjøre en god jobb gjennom hele vikariatet for å kunne få gode referanser for fremtiden. 

Dessuten høres det ut som du mener sykemelding er et valg, men som i realiteten er siste utvei. 

Nå er jeg 4 mnd på vei, og har fortsatt ikke vært vekke en eneste dag eller time pga svangerskapet. 

Anonymkode: 0b648...c2a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le.. håper du ikke tar til deg alt folk på kvinneguiden lir av seg.. 

Det går fint å si ifra til sjefen skal du se. En baby er jo bare stas. Lykke til! 

Anonymkode: b5b94...648

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig får du bare et stort smil og lykkeønskninger :) Ikke noe å være redd for. 

Selv om det er ganske upraktisk for arbeidsplassen min at jeg har permisjon så synes sjefene hos meg det er superkoselig med babyer og bare gratulerer og er positiv.

Anonymkode: 6d350...27b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Huff. Jeg har så lyst til å si at dette går fint, men vet du hva? Jeg gremmes over at så mange kvinner blir gravide med en gang de får seg en jobb.

Hvorfor ikke gi bediften et år før man forsvinner?

Anonymkode: 3442b...714

Du «gremmes»? Haha, hjelpe meg for noen folk som finnes.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja, for fast jobb får du neppe.

Du blir sikkert sykmeldt ganske snart.

Anonymkode: 3442b...714

Det er ikke rart gravide blir sykemeldte når det er en kollekektiv oppfatning og holdning til at gravide skal sykemeldes. Det er liksom det samfunnet forventer av en, og slike holdninger opprettholder akkurat DU ved å komme med slike påstander uten å vite noe om TS sin helsesituasjon. Jeg er nå selv i uke 40, og jobbet hele svangerskapet uten en eneste sykedag. Var sååååå dritt lei alle som kom med kommentarer som "du jobber vel ikke 100%" "du blir sikkert sykemeldt snart" "Vi kan jo ikke regne med deg for du kan jo bli borte når som helst"osv osv...

Ikke rart folk bli sykemeldte når det er nettopp dette som forventer av en!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Omtrent alle gravide sykmelder seg hver første anledning, især om de bare har et vikariat.

Anonymkode: 3442b...714

Hvis omtrent alle gravide du kjenner sykemelder seg ved første anledning, så tenker jeg det er noe veldig spesielt og uvanlig ved din omgangskrets/ kollegagruppe... 

Anonymkode: 46696...61a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvis omtrent alle gravide du kjenner sykemelder seg ved første anledning, så tenker jeg det er noe veldig spesielt og uvanlig ved din omgangskrets/ kollegagruppe... 

Anonymkode: 46696...61a

Du kan ikke nekte for at det idag er mer normalt å bli sykemeldt ved positiv gŕaviditetstest enn å jobbe nesten hele svangerskapet. Dagens gravide er noen pingler. Var ikke sånn da jeg var gravid for 20 år siden.

Anonymkode: 33a64...143

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du kan ikke nekte for at det idag er mer normalt å bli sykemeldt ved positiv gŕaviditetstest enn å jobbe nesten hele svangerskapet. Dagens gravide er noen pingler. Var ikke sånn da jeg var gravid for 20 år siden.

Anonymkode: 33a64...143

Vel, idag vet man mer om hvordan stress påvirker foster. Man vet mer om svangerskapsforgiftning, hyperemesis og svangerskapsdiabetes. Man vet at å være eksponert for enkelte kjemikalier og gasser påvirker foster. Idag har gravide langt bedre ordninger enn før, siden vi vet mer. For eksempel svangerskapspenger eller graderte sykemeldinger. Hadde vi visst bedre for 20 år sia, så hadde nok antallet sykemeldte vært det samme. 

Anonymkode: fcf48...ab1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Vel, idag vet man mer om hvordan stress påvirker foster. Man vet mer om svangerskapsforgiftning, hyperemesis og svangerskapsdiabetes. Man vet at å være eksponert for enkelte kjemikalier og gasser påvirker foster. Idag har gravide langt bedre ordninger enn før, siden vi vet mer. For eksempel svangerskapspenger eller graderte sykemeldinger. Hadde vi visst bedre for 20 år sia, så hadde nok antallet sykemeldte vært det samme. 

Anonymkode: fcf48...ab1

Å det er greit, men hvorfor nekte på det. Vet at jeg ikke siterte deg i forrige innlegg. 

Anonymkode: 33a64...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du kan ikke nekte for at det idag er mer normalt å bli sykemeldt ved positiv gŕaviditetstest enn å jobbe nesten hele svangerskapet. Dagens gravide er noen pingler. Var ikke sånn da jeg var gravid for 20 år siden.

Anonymkode: 33a64...143

Vet du, inntil du viser statistikk som bekrefter din påstand, så vil jeg faktisk benekte det du sier.

Anonymkode: 76081...16f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Å det er greit, men hvorfor nekte på det. Vet at jeg ikke siterte deg i forrige innlegg. 

Anonymkode: 33a64...143

Nå roter du i hvem du svarer.

Anonymkode: fcf48...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Omtrent alle gravide sykmelder seg hver første anledning, især om de bare har et vikariat.

Anonymkode: 3442b...714

Gravide kan ikke sykemelde seg, det er det legen som gjør. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Runnershigh skrev:
 

Det er ikke rart gravide blir sykemeldte når det er en kollekektiv oppfatning og holdning til at gravide skal sykemeldes. Det er liksom det samfunnet forventer av en, og slike holdninger opprettholder akkurat DU ved å komme med slike påstander uten å vite noe om TS sin helsesituasjon. Jeg er nå selv i uke 40, og jobbet hele svangerskapet uten en eneste sykedag. Var sååååå dritt lei alle som kom med kommentarer som "du jobber vel ikke 100%" "du blir sikkert sykemeldt snart" "Vi kan jo ikke regne med deg for du kan jo bli borte når som helst"osv osv...

Ikke rart folk bli sykemeldte når det er nettopp dette som forventer av en!

Helt enig med deg, er en UTING at alle går og forventer at "åh, du er gravid ja... Når blir du sykemeldt?".

Som om den gravide kan bestemme dette selv? Det er en legeoppgave. For all del, kanskje det finnes en normalitet over at gravide der ute bestemmer dette selv, men tviler sterkt på at noen ønsker sykemelding straks de blir gravide.

Med det sagt er jeg 100% sykemeldt selv, er gravid og det er grusomt å være så dårlig som jeg er om dagene. I forrige svangerskap jobbet jeg hele tiden, var litt redusert i starten men det gikk fint. Denne gangen jobber jeg i annet yrke, er mye dårligere som følge av svangerskapet og innså etterhvert at legen, kollegene og sjefen hadde rett i at jeg ikke hadde noe å gjøre på jobb. Derfor skjønner jeg ikke den mentaliteten folk rundt har om at gravide ønsker dette, jeg skulle GJERNE ha vært frisk nok til å være på jobb. Det er ensomt og tungt psykisk å ligge nede for telling, selv hvor positivt det egentlig er å vente barn.

Anonymkode: a8163...22c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablabla. Legen må jo sykemelde om den gravide påstår at hun ikke makter jobben sin. 

Folk ER noen pyser. Jeg hadde sterke bekkensmerter, men jobbet til siste slutt. Det ble ikke noe moro på meg i fritiden, da ville jeg bare sove. 

Men det er jeg som har valgt å bli gravid og ergo min fritid som skal lide. Ikke min arbeidsgiver og skattebetalernes penger. 

Anonymkode: 0a4fa...d91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...