Gå til innhold

Mellomvalget i USA 6. nov 2018


ops2

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket
6 hours ago, AnonGangerTo said:
 

Du leser for mye fake news. Flere og flere mennesker kommer til å stemme på republikanerne. Hørt om walkaway kampanjen? Demokratene er blitt til anarkister som fremmer vold og ustabilitet. Ingen med sine fulle fem ønsker å ha kriminelle og pedofile i sitt nabolag. 

Hørt om Red tsunami? Nei? Det er det som kommer til å skje 6 nov. Gleder meg til å se libtards grine på TV mens de anklager russerne for å ha påvirket valget. 

I motsetning til deg har ikke jeg en personlig preferanse, jeg synes begge partiene er omtrentlige varianter av hverandre og jeg liker ingen av dem spesielt godt. Så som nøytral i den forstand har jeg ikke noe behov for å overhøvle andre med nedsettende motebegreper og skremselspropaganda. Så når jeg sier at Demokratene tar huset, er ikke det fordi jeg personlig synes de er så fine og flotte. At du i det hele tatt gidder å dra frem pedofili i denne tråden viser vel bare hvor mangelfull argumentasjon du klarer å stable på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, AnonGangerTo said:
 

Du leser for mye fake news. Flere og flere mennesker kommer til å stemme på republikanerne. Hørt om walkaway kampanjen? Demokratene er blitt til anarkister som fremmer vold og ustabilitet. Ingen med sine fulle fem ønsker å ha kriminelle og pedofile i sitt nabolag. 

Hørt om Red tsunami? Nei? Det er det som kommer til å skje 6 nov. Gleder meg til å se libtards grine på TV mens de anklager russerne for å ha påvirket valget. 

 

Du prøver litt for hardt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
6 minutter siden, Larsern said:
 

 

Du prøver litt for hardt.

Interessant! Er du like opplyst som meg som er amerikaner? Fortell meg hvordan jeg prøver for hardt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonGangerTo said:
 

Interessant! Er du like opplyst som meg som er amerikaner? Fortell meg hvordan jeg prøver for hardt. 

Demokratene har blitt til anarkister som fremmer vold og ustabilitet? Demokratene ønsker pedofile og kriminelle i ditt nabolag?

Og "libtards".. Vel, du prøver litt for hardt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
1 hour ago, Overrasket said:
 

I motsetning til deg har ikke jeg en personlig preferanse, jeg synes begge partiene er omtrentlige varianter av hverandre og jeg liker ingen av dem spesielt godt. Så som nøytral i den forstand har jeg ikke noe behov for å overhøvle andre med nedsettende motebegreper og skremselspropaganda. Så når jeg sier at Demokratene tar huset, er ikke det fordi jeg personlig synes de er så fine og flotte. At du i det hele tatt gidder å dra frem pedofili i denne tråden viser vel bare hvor mangelfull argumentasjon du klarer å stable på bena.

I motsetning til deg er jeg for de som elsker landet sitt, dvs USA, dvs Republikanerne, dvs Trump. Jeg har ikke tenkt å bortkaste min tid til å argumentere med deg. For deg betyr dette mellomvalget ingenting. For meg betyr det mye, da jeg er derfra og har familie der. Jeg ønsker at min familie skal ha et godt liv og ikke være livredde for å gå ut i et nabolag fyllt med kriminelle, narkomane og pedofile (mange slike nabolag der borte). Jeg nå avslutter min diskusjon med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
5 minutter siden, Larsern said:
 

Demokratene har blitt til anarkister som fremmer vold og ustabilitet? Demokratene ønsker pedofile og kriminelle i ditt nabolag?

Og "libtards".. Vel, du prøver litt for hardt.

Åpenbart at du ikke følger med hva Maxine Waters, Nancy Pelosi, Chuck Schumer lirer av seg. Jeg tror at du ikke følger med i det hele tatt. Da er det ingen vits for meg å føre en diskusjon med deg.

Prøver for hardt når jeg nevner ordet libtards? Merkelig logikk du har. Libtards/snowflakes/Antifa kommer ikke til å være blide etter valget 6 nov. To år senere har de enda ikke kommet over at Trump vant valget. Blir spennende å se reaksjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonGangerTo skrev:
 

I motsetning til deg er jeg for de som elsker landet sitt, dvs USA, dvs Republikanerne, dvs Trump. Jeg har ikke tenkt å bortkaste min tid til å argumentere med deg. For deg betyr dette mellomvalget ingenting. For meg betyr det mye, da jeg er derfra og har familie der. Jeg ønsker at min familie skal ha et godt liv og ikke være livredde for å gå ut i et nabolag fyllt med kriminelle, narkomane og pedofile (mange slike nabolag der borte). Jeg nå avslutter min diskusjon med deg.

Hvordan vet du at USA ikke er viktig for andre her inne? Flere av oss har slekt/venner/kolleger osv. i USA selv om vi ikke nødvendigvis bor der selv. Derfor vil vi også gjerne at det skal gå greit med landet....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er partisk.

Jeg håper på at republikanerne vinner Huset og Senatet.

Fordi jeg synes norsk media prøver for hardt å demonisere republikanerne. Det er skadefryd "hehe, der fikk dere" følelse for meg.

Men jeg er ikke overbevist. Jeg tror derimot at det blir jevnt.

Jeg er på jobb og har matpause, så la meg si dette uten å linke. Dere kan tro det eller la være. Jeg leste at PK eller politisk korrekt, står lavere i kurs hos majoriteten amerikanere enn vi får inntrykk av. Flere undersøkelser over mange år, har vist at 80%, på tvers av partiene, mener det går for langt. De som vil ha mer PK og er helt med, er ca 8%, resten ingen mening.

Edit: Fant linken til det jeg leste: https://eu.usatoday.com/story/opinion/2018/10/23/political-correctness-college-campuses-democrats-voters-midterms-progressive-activists-column/1726496002/

Quote

So political correctness is overwhelmingly unpopular with the vast majority outside of “woke” social-justice culture of progressive activists, which The Atlantic article tells us make up about 8 percent of the population.

Det er det jeg husker. Dette kan virke negativt for demokratene, siden ytterste venstre driver på med demonstrasjoner og driver det veldig langt, som å ønske at Kavanaugh skulle drepes og republikanere oppsøkes hjemme og mobbes på restauranter. Majoriteten demokrater er ikke slik, men folk tror at de ekstreme får gjennom mer PK hvis demokratene får majoritet.

"Uskyldig til det motsatte er bevist" står sterkt i USA, og #metoo er viktigere for de som er PK.

Også et stort flertall, ca 70% synes jeg å huske, mener at det er for høy immigrasjon til USA. Og det er den lovlige immigrasjonen. Hva de synes om de ulovlige immigrantene, vet jeg ikke. Men jeg er sikker på at organisasjonene som krever åpne grenser og at "ingen er illegal" gjør stor skade for demokratene.

Edit: Fant linken. https://www.washingtontimes.com/news/2018/oct/24/migrant-caravans-the-latest-liberal-distraction/

Quote

Recently, a Harvard Harris poll determined exactly where Americans stand when it comes to our sovereignty and border security. The June 2018 survey found, “A majority of voters want immigration reform (73 percent) and secure borders (76 percent). Voters also want stricter enforcement of immigration laws (70 percent). Voters support prosecuting immigrants who cross the border illegally (53 percent) and sending these immigrants home (64 percent). A majority (55 percent) also stand against so-called ‘catch and release’ policies.”

At ikke det er velferdsstat i USA, gjør at de ikke er så gira på å ta inn immigranter. 50% av de må ha "aid" mens 30% av innfødte amerikanere trenger dette. Jeg bruker "aid" siden jeg ikke vet hva de får. Det er mye mindre enn i Norge, men det er noe. Dette gjør at "vi må hjelpe alle siden vi er så rike" ikke har så stor støtte i USA. Slik er det mange som mener i Norge, vi er så vant til høy skatt at vi ikke tenker over at vi betaler for de som aldri kommer i arbeid.

Jeg vet ikke hvorfor migrantkaravanen startet nå. Mulig at de som startet den, vil oppildne de som er PK og synes synd på migrantene. Det tror jeg oppildner republikanerne mer. Nå vil de faktisk ha muren.

Det var ødeleggende at Lena Dunham var med Hillary Clinton i hennes valgkamp. Å være seksuell aktiv, bytte partnere ofte, være lesbisk, homofil eller panseksuell er ikke populært utenfor storbyene. Transeksuelles kamp for frihet til å velge hvem du er, og ingen kan nekte de å gå på jentedoen eller delta som kvinne i sport og slå ciskvinner ned i støvlene, er ikke noe godt likt. Kristendommen står sterkt i USA. Selv de som mener at folk kan ha hvilken seksuell legning de vil, liker ikke de ekstreme utslagene av transeksuelles rettigheter.

Nå går mange Hollywoodstjerner hardt ut og støtter demokratene. Jeg er ikke overbevist om at det hjelper. Det gjorde ikke så mye for Clinton. https://pagesix.com/2016/11/12/why-celebrity-endorsements-didnt-help-hillary-at-all/

Endret av ops2
la til linker og sitater
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt bilde over forhåndsstemmene, staten Georgia.

Rød = Republikanere

Blå = Demokrater

Dette viser ikke hva de har stemt på, men hvilket parti de har registrert seg selv med når de søkte om å bli registrert som velgere. Men i dette polariserte valget er det sikkert usannsynlig at det blir en stor andel som stemmer på det andre partiets kandidat.

https://medium.com/@tombonier/what-the-2018-early-vote-can-tell-us-and-what-it-cant-b99ef03d3af

1*RZYHrbw_CISgqU0m179-mw.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

President Trump taler foran 8500 tilhørere i Nevada, tidligere president Obama samler kun 2000:

Quote

"When you hear all this talk about economic miracles, remember who started it," Obama told his audience. "I hope people realize there's a pattern that every time [Republicans] run things into the ground and we've got to clean it up."

https://www.foxnews.com/politics/attendance-at-trumps-nevada-rally-quadruples-obama-event-at-unlv-arena

Får meg til å tenke:

gv091618dAPR_s878x652.jpg?6e9ae65ef211d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/23/2018 at 8:38 PM, AnonGangerTo said:
 

Åpenbart at du ikke følger med hva Maxine Waters, Nancy Pelosi, Chuck Schumer lirer av seg. Jeg tror at du ikke følger med i det hele tatt. Da er det ingen vits for meg å føre en diskusjon med deg.

Prøver for hardt når jeg nevner ordet libtards? Merkelig logikk du har. Libtards/snowflakes/Antifa kommer ikke til å være blide etter valget 6 nov. To år senere har de enda ikke kommet over at Trump vant valget. Blir spennende å se reaksjonene. 

Bruker man ord som "libtards" om de som ikke støtter Trump, ja da har man meldt seg ut av politisk debatt forlengst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/24/2018 at 9:20 PM, ops2 said:
 

President Trump taler foran 8500 tilhørere i Nevada, tidligere president Obama samler kun 2000:

https://www.foxnews.com/politics/attendance-at-trumps-nevada-rally-quadruples-obama-event-at-unlv-arena

Får meg til å tenke:

gv091618dAPR_s878x652.jpg?6e9ae65ef211d3

Trump hadde også langt flere tilskuere enn Obama på innsettingen!

 

Nei vent..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Larsern said:
 

Trump hadde også langt flere tilskuere enn Obama på innsettingen!

 

Nei vent..

Hehe. Ser den. Trump sa det nok for å provosere, og så kom han med at det var langt flere som så på hvis man regner med de som ikke var fysisk til stede, men fulgte den på internett. Noe jeg også gjorde. Ser at han var veldig fornærmet fordi det ikke kom så mange, men han burde skjønt at Washington er demokratenes hovedstad. Både østkysten og vestkysten, og byene spesielt, er demokratenes. Republikanernes er de små stedenes vinnere, og folk flest har ikke råd til å reise for å se en innsettelse. Så han hadde en forsamling på stedet som var fiendtlig innstilt. Trump blir veldig lett provosert.

Men jeg blåser en lang marsj i Trumps personlige egenskaper. Det spørs om demokratene vinner Huset i mellomvalget. Det er veldig, veldig mye mediapress mot republikanerne nå.

Det jeg ser, er at det går mye på impeach, impeach når demokratene taler. Og så litt billigere helse, men de vil ikke snakke høyt om hvor mye skatt som må betales for å innføre det.

Fremdeles tror jeg det blir jevnt, men jeg blir veldig overrasket hvis demokratene tar 50-60 seter mer enn de har i dag. Tredve? Mulig. Og da har de flertallet. Tjue? Da har de ikke flertallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 1 dag siden leste jeg en litt pussig ting: En spilleside mener at demokratene taper huset.

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/onpolitics/2018/10/28/midterm-elections-betting-odds/1800052002/

Men jeg vet ikke om det har så mye å si. Et nettsted, det er ikke mye. Lurer på om det blir flere.

Quote

Think a blue wave is coming in the midterm election that will sweep out Republicans and usher in a Democratically-controlled Congress? 

Don't bet on it, gamblers on at least one online betting site are saying. 

The odds on MyBookie favor Republicans maintaining hold of their majority, even as political forecaster Nate Silver says there is an 84.9 percent chance of a Democratic victory. 

 

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange nervøse republikanere.

Grunnen er at så mange som 41 representanter for republikanerne ikke tar omvalg. De avslutter perioden av forskjellige grunner. Noen er NeverTrumpers, noen vil pensjonere seg, noen skifter til næringslivet.

Det er lettere å forsvare en plass, enn å komme inn ved nyvalg. De må nesten vært helt udugelige, eller gjort seg bort i en skandale, for å tape omvalg.

Mange av stedene vant Trump med bare 1-2%, og hvis den lokale kandidaten for demokratene er godt likt, og trekker flere velgere enn republikaneren, så mister Huset setet der.

Derfor er flertallet så sikre på at demokratene vinner Huset.

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er migrantkaravanen noe som kan føre til en sikker seier for demokratene.

Det forutsetter at karavanens fortropp kommer til grensen 1-2 dager før valget, og at et eller flere barn blir skutt ved en konfrontasjon mellom karavanen og amerikanske grensesoldater.

Demokratene håper nok på at dette skal skje, slik at de får Alan Kurdi-effekten, eller effekten av den lille jenta som sto og gråt når moren ble ransaket.

Det spiller ingen rolle at de er illegale immigranter som vil ta seg over grensen, eller om de voksne bruker makt.

Med et bilde som dette spredt ut i media, med massiv hamring på moral, barmhjertighet og følelser, så vil det ikke spille noen rolle, hva resten av karavanen gjør. https://www.huffingtonpost.com/iris-lee/accidental-shooting-in-pa_b_156445.html

Bildet kan opprøre sensitive personer. Det er ikke "verre" enn Alan Kurdi og andre døde barn som massemedia viser, men dere er advart.

På samme måte håper republikanerne på at det blir bilder av voksne menn som skriker opp i ansiktet på grensevaktene, hytter med knyttnevene og kaster stein. Det vil bli veldig bra for de, for deres velgere vil bli redde for at demokratene vil åpne grensen og gi alle asyl. Men republikanerne vil sikre grensen, ergo stemmer den store majoriteten som vil ha grensekontroll, republikansk.

Selvfølgelig vil kvinner og barn plasseres fremst i linjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så mange politiske kommentarer og artikler tar forbehold de siste 24 timer.

Nå snakker flere om at republikanerene "kan" beholde flertall i Huset. De sikrer seg, og har landet på at uansett hvem som vinner, så blir det jevnt.

Forhåndstemmene i California peker på at det ikke blir noen walk-over for demokratene.

De må ta 23 seter fra republikanerne, og beholde alle sine seter. I California er det 7 seter som har vært regnet for mulige seter å snappe opp for demokratene. Fra artikkelen:

https://www.sfchronicle.com/politics/article/In-key-California-House-races-Republicans-are-13348696.php

Quote

Democrats are targeting seven GOP seats in California to reach the 23 they need to wrest control of the House. But after visiting several of those districts in the final days of the 2018 midterms, Chronicle political writers John Wildermuth and Joe Garofoli are dubious that the Democrats will win more than two of those California races.

På den andre siden, majoriteten av de som sender inn forhåndsstemmer er voksne, hvite fra middelklassen. De bruker å stemme republikansk. Demokratene har flere som stemmer selve valgdagen.

Om Huset ender opp med flertall for demokratene, kan Trump trøste seg med at han ikke hadde et enestående tilbakeslag. Siden 1950 har partiet til den sittende presidenten tapt gjennomsnittlig 24 seter i Huset hver gang det er mellomvalg. Det er forventet å gå slik. Om republikanerne henger fast på flertallet med bare et eneste sete, så er det en seier, og virket helt usannsynlig for noen måneder siden.

https://theconversation.com/will-it-be-a-blue-wave-or-a-whimper-heres-what-the-evidence-says-for-the-2018-house-midterm-elections-105344

Den presidenten som hadde størst tap i et enkeltstående valg var Barack Obama, hans parti tapte 63 seter i Huset i 2010. Velgerene likte ikke politikken eller hvordan det gikk med USAs økonomi, og straffet demokratene så det svidde.

Endret av ops2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/30/2018 at 8:14 AM, ops2 said:
 

Hehe. Ser den. Trump sa det nok for å provosere, og så kom han med at det var langt flere som så på hvis man regner med de som ikke var fysisk til stede, men fulgte den på internett. Noe jeg også gjorde. Ser at han var veldig fornærmet fordi det ikke kom så mange, men han burde skjønt at Washington er demokratenes hovedstad. Både østkysten og vestkysten, og byene spesielt, er demokratenes. Republikanernes er de små stedenes vinnere, og folk flest har ikke råd til å reise for å se en innsettelse. Så han hadde en forsamling på stedet som var fiendtlig innstilt. Trump blir veldig lett provosert.

Men jeg blåser en lang marsj i Trumps personlige egenskaper. Det spørs om demokratene vinner Huset i mellomvalget. Det er veldig, veldig mye mediapress mot republikanerne nå.

Det jeg ser, er at det går mye på impeach, impeach når demokratene taler. Og så litt billigere helse, men de vil ikke snakke høyt om hvor mye skatt som må betales for å innføre det.

Fremdeles tror jeg det blir jevnt, men jeg blir veldig overrasket hvis demokratene tar 50-60 seter mer enn de har i dag. Tredve? Mulig. Og da har de flertallet. Tjue? Da har de ikke flertallet.

Jeg kunne ha skrevet mye om hva jeg mener om Trump og vi er nok uenige, men jeg som deg er ganske sikker på at han seiler videre, sannsynligvis videre over til neste periode også. Men, om noe går galt underveis så har ikke republikanerne noen andre enn seg selv å skylde på da de har makten over samtlige instanser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 15.48, Overrasket skrev:
 

Jeg blir sjokkert om ikke demokratene vinner tilbake huset. Republikanerne som parti har, etter min mening, ikke lyktes med å verve velgere i løpet av tiden siden Trump vant. På den andre siden har alle som er mot Trump egentlig bare en måte å protestere på, nemlig å stemme på demokratene. Så summen av alle som ikke liker Trump, og republikanernes mangel på å tiltrekke seg velgere, vil føre til at flertallet i huset skifter.

Demokratene har alt for mange kandidater i hillary kategorien, som er replublikaner i demokrat klær. Altså kjøpt og betalt. Derfor de har tapt så mange seter. Eneste grunnen til at trump vant, var fordi hillary var motkandidat. Folket vil ha forandring og noen som taler til dem. Har de ikke en demokrat som er en grasrot kandidat, stemmer de gjerne gærninger i det republikanske partiet som protest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...