Gå til innhold

Hvorfor får ikke blå sløyfe like mye oppmerksomhet som rosa sløyfe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Tamsi skrev:
 

Det er bare å fokusere på det selv. Kvinner startet rosa sløyfe og det er kommet langt, og det er fortsatt i stor grad vi som fremdeles fremmer det. Prøv å google  rosa sløyfe-løpet, knapt en mann å se på bildene. Dere er like mange som oss så det er fullt mulig. 

Hvorfor går alle ut fra at jeg er en mann? Jeg er en kvinne med to menn i familien som døde av prostatakreft. Ro dere ned litt. Jeg vil jo ikke ha mindre fokus på brystkreft!

Anonymkode: 37e86...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva er vitsen med å være så frekk? Følte du deg bedre nå? Jeg vil ha mer fokus på menn og prostatakreft, ikke mindre fokus på brystkreft. Du kan ta en kikk i nettbutikken til Kreftforeningen og se på utvalget produkt for rosa sløyfe kontra blå, det var det samme ifjor. Og det er ikke sånn at produktene først blir sluppet 1. november, rosa sløyfe-produkt er tilgjengelig året rundt.

 

Neste gang oppfordrer jeg deg til å bruke en vennligere tone, for denne her kommer du ingen vei med.

Anonymkode: 37e86...b59

Jeg skrev ikke at du ville ha mindre fokus på brystkreft. 

Jeg synes du har fått noen gode forklaringer på hvorfor rosa sløyfe startet og har hatt flere år bak seg som kjent aksjon. Blå sløyfe er nytt, det startet i fjor og har altså bare vært en gang i en måned for et helt år siden i Norge, grunnen til at du i det hele tatt vet om den og sitter her og lager en tråd om at den ikke har fått oppmerksomhet er at den har fått mye oppmerksomhet.

(Edit: Jeg ser på svaret over her nå at du skriver det er personlige grunner til at du vet om den, men la meg omformulere da: grunnen til at du kan lage en tråd om at ingen har hørt om blå sløyfe, som alle på KG kan svare på uten å google "blå sløyfe", er at alle har hørt om blå sløyfe..)

Og det tar tid og penger å bygge merkevare, folk sier fremdeles Statoil liksom, og det er ikke fordi Equinor ikke har hatt fokus på at de har skiftet navn.

Hvis jeg var for frekk så er det fristende å beklage, bortsett fra at du kommer med et enda frekkere svar og "følte du deg bedre nå"-tull i et forsøk på personlig angrep. Men om jeg nok var litt skarp i pennen så er det fordi jeg er en av dem som sitter på en del data om akkurat hvor mye eksponering denne kampanjen hadde i fjor, så da blir det jo utrolig provoserende når noen sitter og snakker om det du har harde fakta på og tar helt feil. Du skriver at ingen snakker om det, ingen medier bryr seg, Kreftforeningen promoterer det ikke. Alt dette er veldig bastante påstander, og beviselig feil. Kreftforeningen har planlagt store kampanjer i samarbeid Norges største mediehus. Så ikke sleng ut løgner som om det var fakta og bli sur når du blir satt på plass. Da kan du heller slutte å finne på tull, så skal du se du får mer respektfulle svar.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cuntzilla skrev:
 

Jeg skrev ikke at du ville ha mindre fokus på brystkreft. Men det ligger selvsagt en motivasjon under, hvorfor lager du ikke et poeng av at det er mindre fokus på bukspyttkjertelkreft i stedet for, for den er det sjelden jeg hører om. Må det være penis versus pupper alltid, er det ikke andre vinklinger å ha på livet? 

Jeg synes du har fått noen gode forklaringer på hvorfor rosa sløyfe startet og har hatt flere år bak seg som kjent aksjon. Blå sløyfe er nytt, det startet i fjor og har altså bare vært en gang i en måned for et helt år siden i Norge, grunnen til at du i det hele tatt vet om den og sitter her og lager en tråd om at den ikke har fått oppmerksomhet er at den har fått mye oppmerksomhet.

Og det tar tid og penger å bygge merkevare, folk sier fremdeles Statoil liksom, og det er ikke fordi Equinor ikke har hatt fokus på at de har skiftet navn.

Hvis jeg var for frekk så er det fristende å beklage, bortsett fra at du kommer med et enda frekkere svar og "følte du deg bedre nå"-tull i et forsøk på personlig angrep. Men om jeg nok var litt skarp i pennen så er det fordi jeg er en av dem som sitter på en del data om akkurat hvor mye eksponering denne kampanjen hadde i fjor, så da blir det jo utrolig provoserende når noen sitter og snakker om det du har harde fakta på og tar helt feil. Du skriver at ingen snakker om det, ingen medier bryr seg, Kreftforeningen promoterer det ikke. Alt dette er veldig bastante påstander, og beviselig feil. Kreftforeningen har planlagt store kampanjer i samarbeid Norges største mediehus. Så ikke sleng ut løgner som om det var fakta og bli sur når du blir satt på plass. Da kan du heller slutte å finne på tull, så skal du se du får mer respektfulle svar.

Hvorfor det må være penis vs pupper? Kanskje spør de som setter i gang både rosa og blå sløyfe-aksjon om det og ikke meg? Begge sykdommer er like viktige å ha fokus på.

Jeg ser på tv og leser nettaviser hver dag, men blå sløyfe har jeg kun hørt om fordi jeg ofte klikker hjem produkt fra Kreftforeningens nettbutikk og oppdaget det via den nettsiden. 

Jeg vet godt det tar tid å bygge merkevare, og jeg ønsker bare at det skal bli en stor greie, slik som rosa sløyfe er. Om du sitter på så uhorvelig mye informasjon, så flott for deg og gratulerer med det, så får vi håpe det blir mer fokus i år enn i fjor. 

Personlig angrep har jeg all rett til å komme med, all den tid du latterliggjorde hele tråden min og skrek ut hvor irriterende den var. Når jeg skriver "ingen medier bryr seg", "ingen snakker om det" så er det åpenbart ikke bokstavlig ment, men en generalisering, og det forstår du nok. 

Å kalle det jeg gjør med denne tråden for tull er ganske alvorlig, all den tid min intensjon kun var å fremme blå sløyfe. 

Anonymkode: 37e86...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor det må være penis vs pupper? Kanskje spør de som setter i gang både rosa og blå sløyfe-aksjon om det og ikke meg? Begge sykdommer er like viktige å ha fokus på.

Jeg ser på tv og leser nettaviser hver dag, men blå sløyfe har jeg kun hørt om fordi jeg ofte klikker hjem produkt fra Kreftforeningens nettbutikk og oppdaget det via den nettsiden. 

Jeg vet godt det tar tid å bygge merkevare, og jeg ønsker bare at det skal bli en stor greie, slik som rosa sløyfe er. Om du sitter på så uhorvelig mye informasjon, så flott for deg og gratulerer med det, så får vi håpe det blir mer fokus i år enn i fjor. 

Personlig angrep har jeg all rett til å komme med, all den tid du latterliggjorde hele tråden min og skrek ut hvor irriterende den var. Når jeg skriver "ingen medier bryr seg", "ingen snakker om det" så er det åpenbart ikke bokstavlig ment, men en generalisering, og det forstår du nok. 

Å kalle det jeg gjør med denne tråden for tull er ganske alvorlig, all den tid min intensjon kun var å fremme blå sløyfe. 

Anonymkode: 37e86...b59

Alle andre her har åpenbart hørt om blå sløyfe, så noen må jo åpenbart ha gjort noe da ;) 

Jeg synes synd på Kreftforeningen iblant, de har begrensede budsjetter som må allokeres på de forskjellige prosjektene og de jobber veldig hardt, men uansett hvilken aksjon de har så får de kjeft fordi det er en annen krefttype som får mindre fokus. Og sånn er det jo i medisinen også, det er derfor dette er et betent tema (og derfor startet rosa sløyfe, forøvrig).

Men prostatakreft er jo en av de krefttypene som får mest oppmerksomhet. Kreftforeningen setter heller ikke fokus på penis vs pupper, det er det jo du som gjør som valgte å sammenligne blå sløyfe med rosa sløyfe i stedet for blå sløyfe med alle andre aksjoner for alle andre kreftformer. Der hadde jo alle andre kreftformer gått tapende ut, siden det sånn i ren oppmerksomhetrundt aksjonene nå vel er Rosa sløyfe på første, Blå sløyfe på andre og så kommer alle andre kreftformer. Om du ikke vil ha mindre fokus på brystkreft men mer på prostata, så må de da ta penger og fokus fra andre krefttyper for å sette enda mer fokus på en krefttype som allerede får en del fokus. Det er lett å si at alt er like viktig å ha fokus på, men vil alltid være en begrensning i ressurser. Mer penger på noe = mindre penger på noe annet.

Men du, du kan glede deg til november, det kommer til å bli blått. Og forventer at aksjonen blir større og større fremover. Tviler på rosa sløyfe var like massivt som det er i dag første året, som egentlig er det året du burde sammenligne med.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de heler burde hatt en fast aksjon for alle kreftsaker. 
Er jo 12 forskjellige sånn det er nå, og de fleste blir ikke engang promotert. Er mange som ikke vet om de.

Kreftformer.jpg

Anonymkode: f6451...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Cuntzilla skrev:
 

Alle andre her har åpenbart hørt om blå sløyfe, så noen må jo åpenbart ha gjort noe da ;) 

Jeg synes synd på Kreftforeningen iblant, de har begrensede budsjetter som må allokeres på de forskjellige prosjektene og de jobber veldig hardt, men uansett hvilken aksjon de har så får de kjeft fordi det er en annen krefttype som får mindre fokus. Og sånn er det jo i medisinen også, det er derfor dette er et betent tema (og derfor startet rosa sløyfe, forøvrig).

Men prostatakreft er jo en av de krefttypene som får mest oppmerksomhet. Kreftforeningen setter heller ikke fokus på penis vs pupper, det er det jo du som gjør som valgte å sammenligne blå sløyfe med rosa sløyfe i stedet for blå sløyfe med alle andre aksjoner for alle andre kreftformer. Der hadde jo alle andre kreftformer gått tapende ut, siden det sånn i ren oppmerksomhetrundt aksjonene nå vel er Rosa sløyfe på første, Blå sløyfe på andre og så kommer alle andre kreftformer. Om du ikke vil ha mindre fokus på brystkreft men mer på prostata, så må de da ta penger og fokus fra andre krefttyper for å sette enda mer fokus på en krefttype som allerede får en del fokus. Det er lett å si at alt er like viktig å ha fokus på, men vil alltid være en begrensning i ressurser. Mer penger på noe = mindre penger på noe annet.

Men du, du kan glede deg til november, det kommer til å bli blått. Og forventer at aksjonen blir større og større fremover. Tviler på rosa sløyfe var like massivt som det er i dag første året, som egentlig er det året du burde sammenligne med.

Å påstå at alle har hørt om blå sløyfe er å dra det langt, siden du som det sier først var startet opp ifjor og det ikke engang var en offisiell innsamlingsaksjon. 

Jeg kritiserer heller ikke Kreftforeningen, men satte rosa sløyfe opp mot blå sløyfe, for det er de to sløyfeaksjonen jeg har hørt om her i Norge, da var det ingen andre å sammenligne med. Det var ikke min intensjon å gjøre det til pupp mot penis. Mange kreftformer er mer dødelige enn brystkreft og prostatakreft, men det er de som rammer flest kvinner og menn som kjønn. Da syns jeg de fortjener en aksjon hver og like mye oppmerksomhet, bare.

Jeg håper vi får se mye blått i november. Her jeg bor er flere bygg lyst opp med rosa hele oktober, jeg ville ikke satt penger på blå lys i november, akkurat..

 

Anonymkode: 37e86...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antakeligvis fordi rosa sløyfe er en sterkere merkevare. Jeg tror at årsaken til at rosa sløyfe har blitt et så sterkt symbol og aksjonen så kjent, er at kvinner og kvinneorganisasjoner helt fra idéstadiet til nå har gjort en enormt stor og viktig jobb for å øke folks kunnskap og samle inn midler til forskning.

Brystkreftforeningen er nok mer på banen enn Prostatakreftforeningen, og kvinner med brystkreft/tidligere brystkreftpasienter er nok mindre ubekvemme med å stå frem og personliggjøre saken enn menn med proststa. Personliggjøring øker folks engasjement, og kvinner virker mer initiativrike og engasjert på vegne av saken og sine medsøstre enn menn virker å være. Det kan forandre seg når blå sløyfe blir mer innarbeidet. Ting tar tid og krever innsats.

Det er ikke Kreftforeningens skyld at blå sløyfe aksjonen ikke er like intens som den rosa.

 

Anonymkode: 4cfea...7d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Vanskelig for kvinner å vise støtte ved å gro bart.. Jeg vil så gjerne vise støtten.

Anonymkode: 37e86...b59

Vi trenger ikke å gro bart. Vi kan ha bart på profilbilder, kjøpe "løsbarter", gå med T-skjorter med bartemotiv, ha "bartepin" på vesker og klær, snakke med våre menn/kjærester/brødre/fedre/onkler/kollegaer om viktigheten av å sjekke seg, etc. etc. 

Movember er veletablert, og mange har hørt om det. Blå sløyfe er som sagt tidligere i tråden en helt fersk aksjon, og da er det ganske innlysende at den ikke har fått like mye oppmerksomhet. Dessuten: Kvinner har i all hovedsak selv drevet frem rosa sløyfe. Og nå mener du kvinner skal drive frem blå sløyfe også? Hva med at menn begynner å ta ansvar for egen helse, i stedet for å måtte nødes, jages og lures til legen når de har symptomer som kan tyde på skumle ting? 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
Det har bare blitt litt sånn at kvinnehelse er høyere prioritet? Hvos man føler seg dårlig har man selv ansvaret for å kommer seg til legen.

Anonymkode: 1b13b...1f0

Kvinnehelse er ikke og har aldri vært høyere prioritert enn mannehelse. Forhåpentligvis kommer den ikke til å bli det heller, men omtrent lik prioritering hadde jo vært en fin ting å jobbe mot, selv om det foreløpig er et godt stykke igjen. Derav bl.a. aksjoner som rosa sløyfe. 

Desuten: Det er faktisk ikke aksjoner som rosa og blå sløyfe eller Movember som sier mest om hvilke sykdommer som prioriteres høyest i forskningsverdenen og helsevesenet. Det er det forskningsbudsjetter og sykehusbudsjetter som gjør. Saker som allerede har høy prioritet trenger nemlig ikke så mange aksjoner. 

Anonymkode: 31fd1...696

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med blå sløyfe, ikke for prostatakreft-saken, men for ME. Det er ulempen med at så mange saker har sløyfer, det er litt begrenset med farger til alle sakene. 

Anonymkode: 494c9...d91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
On 10/21/2018 at 12:21 PM, AnonymBruker said:
 

Når man vet at hvis man sitter på do når man tisser ( gjelder menn) så forebygger man prostataproblemer og sier det til alle menn, og menn bare : Menn står, er bare kvinner som sitter.

Ja da gir mannopp etter få år.

Anonymkode: e300c...793

Typisk, kommer med råd uten å ha satt seg inn i problemstillingen.

Dette gjelder kun men som sliter med prostata allerede, ikke normale menn og er kun for å forenkle tømming av blæren, ikke noe kur eller forebygging.

 

Ikke rart ingen gidder å høre på tullet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker rosa i oktober og blått i november. Begge sakene er like viktig å sette fokus på. Jeg gir like mye penger til blå sløyfe som til rosa sløyfe. Jeg skulle bare ønske at menn gikk med den blå sløyfen like mye som vi går med rosa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ærlig talt kreftforeningen driter seg litt ut jeg, med å fokusere på kun disse enkelt krefttypene, som da får store nasjonale kampanjer. Hva med alle de andre kreftformene? Skal ikke de få oppmerksomhet for sin sak? Barnekreft, av alle ting, er et av områdene hvor det er skrikende behov for penger og alt for lave bemidlinger på statsbudsjett. Hvor er deres måned? Eller hudkreftmåneden, tarmkreftmåneden, osv osv. 

De tabba seg også ut, synes jeg, ved å lage et parallelt opplegg samme måned som en eksisterende kampanje, som allerede var godt kjent. Kunne de ikke heller sammarbeida og laga noe mer utav movember? Framfor å kjempe om fokus og presse ut det inititativet som alt var der?

Dessuten - de fikk også kritikk av flere mindre sykdomsgrupper, som alt i flere år har brukt blåfarge på sløyfe for å fremme sine saker. Bl,a ME-saken, som har brukt blå sløyfe i en årrekke allerede. Det oppfattes nokså frekt, å kuppe andre pasientorganisasjoners symbolikk og kampanje på den måten.

Personlig, så håper jeg at kreftforeningens blå sløyfe ikke får fotfeste og dør ut. Eller at de har tatt til vett og revurdert kampanjen etter den rettmessige kritikken de fikk. Men det har absolutt ingenting med at prostakreft ikke er viktig å gjøre, eller noe en ikke bør snakke om. Det handler om at Kreftforeningen blir oppfatta som bare å braute i vei og gjøre som de vil uten hensyn til andre, kun fordi de er store. 

Anonymkode: 29d77...a9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Synes ærlig talt kreftforeningen driter seg litt ut jeg, med å fokusere på kun disse enkelt krefttypene, som da får store nasjonale kampanjer. Hva med alle de andre kreftformene? Skal ikke de få oppmerksomhet for sin sak? Barnekreft, av alle ting, er et av områdene hvor det er skrikende behov for penger og alt for lave bemidlinger på statsbudsjett. Hvor er deres måned? Eller hudkreftmåneden, tarmkreftmåneden, osv osv. 

De tabba seg også ut, synes jeg, ved å lage et parallelt opplegg samme måned som en eksisterende kampanje, som allerede var godt kjent. Kunne de ikke heller sammarbeida og laga noe mer utav movember? Framfor å kjempe om fokus og presse ut det inititativet som alt var der?

Dessuten - de fikk også kritikk av flere mindre sykdomsgrupper, som alt i flere år har brukt blåfarge på sløyfe for å fremme sine saker. Bl,a ME-saken, som har brukt blå sløyfe i en årrekke allerede. Det oppfattes nokså frekt, å kuppe andre pasientorganisasjoners symbolikk og kampanje på den måten.

Personlig, så håper jeg at kreftforeningens blå sløyfe ikke får fotfeste og dør ut. Eller at de har tatt til vett og revurdert kampanjen etter den rettmessige kritikken de fikk. Men det har absolutt ingenting med at prostakreft ikke er viktig å gjøre, eller noe en ikke bør snakke om. Det handler om at Kreftforeningen blir oppfatta som bare å braute i vei og gjøre som de vil uten hensyn til andre, kun fordi de er store. 

Anonymkode: 29d77...a9c

Barnekreft? Du mener vel leukemi, kreft i hjernen og liknende?

Anonymkode: 64abf...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Barnekreft? Du mener vel leukemi, kreft i hjernen og liknende?

Anonymkode: 64abf...65f


Selvsagt er det ulike krefttyper som rammer barn, men begrepet "barnekreft" er innarbeida og brukes som samlebegrep om alle krefttyper som rammer barn - det finnes bl.a en egen forening.

Forøvrig, litt mer aktuelt for denne tråden - september var den internasjonale måneden for barnekreft, hvorfor fikk ikke de noe særlig oppmerksomhet her til lands? Noen som har kjøpt gullsløyfer.....? Sett en gullsløyfe?

https://www.ntbinfo.no/pressemelding/september-er-den-internasjonale-barnekreftmaneden?publisherId=9448083&releaseId=17775170

Legger ved denne også, så jeg har bekrefta påstanden min:
Hovedkonklusjonene er at norsk barneonkologi er underbemannet og underfinansiert.
 Skal jeg være ærlig så tror jeg vi forsker for lite på de aller fleste områdene innenfor barnekreft.
https://www.nrk.no/norge/_-forskning-pa-barnekreft-er-ikke-prioritert-1.12857562

Anonymkode: 29d77...a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 12.37, AnonymBruker skrev:
 

Hvite menn er verdiløse.

Anonymkode: 8fef0...b35

Jepp. Jeg har aldri sett en hvit mann i en mektig stilling noen gang.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:ironi:

Anonymkode: 0f77b...148

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Synes ærlig talt kreftforeningen driter seg litt ut jeg, med å fokusere på kun disse enkelt krefttypene, som da får store nasjonale kampanjer. Hva med alle de andre kreftformene? Skal ikke de få oppmerksomhet for sin sak? Barnekreft, av alle ting, er et av områdene hvor det er skrikende behov for penger og alt for lave bemidlinger på statsbudsjett. Hvor er deres måned? Eller hudkreftmåneden, tarmkreftmåneden, osv osv. 

De tabba seg også ut, synes jeg, ved å lage et parallelt opplegg samme måned som en eksisterende kampanje, som allerede var godt kjent. Kunne de ikke heller sammarbeida og laga noe mer utav movember? Framfor å kjempe om fokus og presse ut det inititativet som alt var der?

Dessuten - de fikk også kritikk av flere mindre sykdomsgrupper, som alt i flere år har brukt blåfarge på sløyfe for å fremme sine saker. Bl,a ME-saken, som har brukt blå sløyfe i en årrekke allerede. Det oppfattes nokså frekt, å kuppe andre pasientorganisasjoners symbolikk og kampanje på den måten.

Personlig, så håper jeg at kreftforeningens blå sløyfe ikke får fotfeste og dør ut. Eller at de har tatt til vett og revurdert kampanjen etter den rettmessige kritikken de fikk. Men det har absolutt ingenting med at prostakreft ikke er viktig å gjøre, eller noe en ikke bør snakke om. Det handler om at Kreftforeningen blir oppfatta som bare å braute i vei og gjøre som de vil uten hensyn til andre, kun fordi de er store. 

Anonymkode: 29d77...a9c

Gul sløyfe.

Flere tatoveringsstudioer dedikerer 1 dag i året til å gi til barnekreft. Felleskjøpet har gult plast hvor % av summen går til barnekreftforeningen.

Anonymkode: 64f74...d78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, HankySpanky skrev:
 

Typisk, kommer med råd uten å ha satt seg inn i problemstillingen.

Dette gjelder kun men som sliter med prostata allerede, ikke normale menn og er kun for å forenkle tømming av blæren, ikke noe kur eller forebygging.

 

Ikke rart ingen gidder å høre på tullet ditt.

Da burde du lese litt mer om emnet. Det har jeg da det er en del av min utdanning.

Anonymkode: e300c...793

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jepp. Jeg har aldri sett en hvit mann i en mektig stilling noen gang.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:ironi:

Anonymkode: 0f77b...148

Du er ganske tilbakestående ser jeg, en nyfødt unge ville forstått hva jeg mente.

Anonymkode: 16d1b...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
11 hours ago, AnonymBruker said:
 

Da burde du lese litt mer om emnet. Det har jeg da det er en del av min utdanning.

Anonymkode: e300c...793

Underbygg påstanden din, så langt har du ikke kommet med noe håndfast.

 

Sitting for gutter og menn har til nå kun vært et ledd for feministene i å feminisere den oppvoksende generasjon, samt "shame" gutter.

Den eneste medisinske grunnen til å sitte å urinere for menn, er for menn som allerede har problemer med prostata.

" Men ureolog Per Lundemo ved St. Olavs Hospital forteller at det ikke er mer helsebringende for menn å sitte når de skal tisse, og kan avkrefte påstanden om at menn kan unngå sykdom ved å sitte når de tisser. "
https://www.nrk.no/kultur/bor-menn-sitte-a-tisse_-1.895975

 

samt

 

https://sol.no/helse/bor-alle-menn-sitte-og-tisse/69948092

Inntil du kommer med håndfast forskning som sier noe utover dette, får du bare rulle inn.

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...