Gå til innhold

Min baby blir nødt til å få barnevakt noen timer når hun selv er veldig liten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og høygravid. Har fødselstermin midt oppi eksamensperioden, og er nødt til å ta noen eksamener mens min lille datter enda bare er noen uker gammel, dvs. at jeg blir nødt til å være fra henne noen timer, mulig totalt 9 timer fordelt på 3 dager og jeg føler meg helt elendig allerede nå :(

Jeg vet ikke om jeg er hysterisk, men føler meg som verdens verste mor som må være borte fra mitt barn når det er så lite som det hun vil være da. Noen her som har vært borti noe det av samme? Føler meg så alene om dette :( 

Anonymkode: 3760a...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bryt deg selv ned! Det er snakk om totalt ni timer fordelt på tre dager - det er så lite at hun antagelig knapt kommer til å skjønne at du er borte. Og de timene du er borte er jo så positive for henne - du er student! Ved å ta eksamen gir du deg selv og henne en hel haug med nye muligheter for fremtiden! Heia deg!

Rent praktisk ville jeg øvd på å pumpe nesten med en gang, for ikke alle får til pumpe umiddelbart (jeg har medela swing og er knallfornøyd) og lagret mat i massevis til henne i kjøleskapet (du kan fryse også, men husk å ta opp det du trenger i tide - les om det hos ammehjelpen) i tillegg til å ha en pakke mme tilgjengelig så det blir lett for den som skal ha henne. 

Klapp deg selv på skulderen og bruk litt tid på å ta inn hvor tøff du er som legger opp til å ta eksamen når du nettopp har blitt mamma - du er rå, og jeg synes du skal være stolt av deg selv!

Anonymkode: ed285...a10

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer lærer ikke at mor kan gå fra de, altså å oppfatte det før de er mellom 5-7 mnd. Det går helt fint. 

Anonymkode: b4419...9fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke dårlig mor, ikke tenk på det :)

Den som passer er vel sikkert noen du stoler på. Regner med du er alenemor, siden du ikke nevner far, men kanskje en bestemor eller tante? 

Siden det er 9 timer totalt over 3 dager er det jo ikke mange timene av gangen. Det kan vel fint ordnes slik at den som passer er like ved eksamenslokalet og triller, så kan du stikke innom hvis du har lov å lufte deg? Da kan du amme også. :) Mest sannsynlig sover hun gjennom det og kommer ikke til å merke at du er borte :)

Jeg har ei nydelig tulle på 3 uker og har ikke hatt behov for barnevakt siden jeg er samboer med pappaen, men jeg er jo vært fra henne noen timer for det, når barnefaren er alene med henne. Det går fint - men jeg liker hyppige oppdateringer når de ute og triller eller han er hjemme med henne mens jeg gjør ærend ute, savner de jo!

Det er betryggende å ha pumpet seg og satt frem mat. Jeg pumper bare før jeg går og lar det stå klart - morsmelk holder seg i romtemperatur i 6-8 timer. Frysing og kjøling er så masete. 

Barnefaren var hjemme med oss i nesten 3 uker og han syntes det var skikkelig fælt å dra tilbake på jobb nå! Men han er jo ikke dårlig far fordi han må jobbe! 

Anonymkode: 103f9...83d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde eksamen 3 uker etter fødsel. Pappa trilla vogn utenfor, og jeg fikk amme ved behov. Fikk ekstra tid grunnet dette. Selvfølgelig gikk det bra med barnet selv om pappan måtte ta seg av det noen timer uten meg 🙄

Anonymkode: 3656b...90a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hør med administrasjonen på skolen, det er ikke umulig at du får ammepause i eksamen, men du må nok ha en vakt som "ser" på at du ammer. Ikke alle babyer som godtar flaske så det kan være greit å ha i bakhodet. ellers sover stort sett små babyer hele tiden, så hun sover sikkert mesteparten av tiden du er borte uansett 🙂 Lykke til på eksamen!

Anonymkode: c9235...a1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke bryt deg selv ned! Det er snakk om totalt ni timer fordelt på tre dager - det er så lite at hun antagelig knapt kommer til å skjønne at du er borte. Og de timene du er borte er jo så positive for henne - du er student! Ved å ta eksamen gir du deg selv og henne en hel haug med nye muligheter for fremtiden! Heia deg!

Rent praktisk ville jeg øvd på å pumpe nesten med en gang, for ikke alle får til pumpe umiddelbart (jeg har medela swing og er knallfornøyd) og lagret mat i massevis til henne i kjøleskapet (du kan fryse også, men husk å ta opp det du trenger i tide - les om det hos ammehjelpen) i tillegg til å ha en pakke mme tilgjengelig så det blir lett for den som skal ha henne. 

Klapp deg selv på skulderen og bruk litt tid på å ta inn hvor tøff du er som legger opp til å ta eksamen når du nettopp har blitt mamma - du er rå, og jeg synes du skal være stolt av deg selv!

Anonymkode: ed285...a10

Så små babyer sove mye. Så lenge barnet får mat og nærhet så vil det ikke spille noe rolle når det er snakk om så få timer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:
 

Jeg er student og høygravid. Har fødselstermin midt oppi eksamensperioden, og er nødt til å ta noen eksamener mens min lille datter enda bare er noen uker gammel, dvs. at jeg blir nødt til å være fra henne noen timer, mulig totalt 9 timer fordelt på 3 dager og jeg føler meg helt elendig allerede nå :(

Jeg vet ikke om jeg er hysterisk, men føler meg som verdens verste mor som må være borte fra mitt barn når det er så lite som det hun vil være da. Noen her som har vært borti noe det av samme? Føler meg så alene om dette :( 

Anonymkode: 3760a...778

Du har vel krav på å få utsatt eksamen om eksamen er inntil 6 uker etter fødsel?

Anonymkode: 13f72...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok eksamen når lille var 3 uker gammel og gikk veldig fint for henne. Bestemoren kom å trillet henne og hun sov meste av tiden 😊 

Var nok verre for meg som savnet henne så fælt og lurte veldig på åssen det gikk 😂

Anonymkode: a02d7...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Babyer lærer ikke at mor kan gå fra de, altså å oppfatte det før de er mellom 5-7 mnd. Det går helt fint. 

Anonymkode: b4419...9fc

Her tror jeg du har misforstått litt. De har ikke et begrep om tid og rom og forståelse. Dvs. at om du går fra barnet når det er under 6 mnd så skjønner det ikke 1. at de kan regulere så du kan komme tilbake 2. at 1 minutt ikke er 2 timer.

Når barnet er såpass lite så går det sikkert fint! De sover mye når de er små. Lykke til på eksamen!

Anonymkode: 2066c...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...