Gå til innhold

Min baby blir nødt til å få barnevakt noen timer når hun selv er veldig liten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er student og høygravid. Har fødselstermin midt oppi eksamensperioden, og er nødt til å ta noen eksamener mens min lille datter enda bare er noen uker gammel, dvs. at jeg blir nødt til å være fra henne noen timer, mulig totalt 9 timer fordelt på 3 dager og jeg føler meg helt elendig allerede nå :(

Jeg vet ikke om jeg er hysterisk, men føler meg som verdens verste mor som må være borte fra mitt barn når det er så lite som det hun vil være da. Noen her som har vært borti noe det av samme? Føler meg så alene om dette :( 

Anonymkode: 3760a...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bryt deg selv ned! Det er snakk om totalt ni timer fordelt på tre dager - det er så lite at hun antagelig knapt kommer til å skjønne at du er borte. Og de timene du er borte er jo så positive for henne - du er student! Ved å ta eksamen gir du deg selv og henne en hel haug med nye muligheter for fremtiden! Heia deg!

Rent praktisk ville jeg øvd på å pumpe nesten med en gang, for ikke alle får til pumpe umiddelbart (jeg har medela swing og er knallfornøyd) og lagret mat i massevis til henne i kjøleskapet (du kan fryse også, men husk å ta opp det du trenger i tide - les om det hos ammehjelpen) i tillegg til å ha en pakke mme tilgjengelig så det blir lett for den som skal ha henne. 

Klapp deg selv på skulderen og bruk litt tid på å ta inn hvor tøff du er som legger opp til å ta eksamen når du nettopp har blitt mamma - du er rå, og jeg synes du skal være stolt av deg selv!

Anonymkode: ed285...a10

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer lærer ikke at mor kan gå fra de, altså å oppfatte det før de er mellom 5-7 mnd. Det går helt fint. 

Anonymkode: b4419...9fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke dårlig mor, ikke tenk på det :)