AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #1 Skrevet 20. oktober 2018 Hva får foreldre til å profittere på barna sine og legge ut nære intime sykdomsbilder av dem? Med profittere mener jeg ikke for penger engang, men for LIKES! Ramlet over et par grufulle Instagram-kontoer i kveld. Blaa sommerfulgprinsessen. Hvorfor gjør foreldre slik? Kan noen fortelle meg?? Jeg forstår ikke den manglende respekten for barnet sitt! Anonymkode: dd789...ac8 16
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #2 Skrevet 20. oktober 2018 Du kunne klart dette emnet uten å gi dem mer trafikk og hjelpe dem med eksponeringen. Noen du har et horn i siden til, med andre ord? Anonymkode: 6fb4c...a9e 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #3 Skrevet 20. oktober 2018 Har du fulgt løvemammaene? Hvis ikke burde du gjøre det, og du vil skjønne hvorfor de gjør det de gjør.. Anonymkode: fce7b...ba3 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #4 Skrevet 20. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fulgt løvemammaene? Hvis ikke burde du gjøre det, og du vil skjønne hvorfor de gjør det de gjør.. Anonymkode: fce7b...ba3 Jeg synes det er ille at løvemammaene utleverer barna slik de gjør. Noen av disse barna kan jo ikke å prate, hvordan skal de da klare å gi tillatelse? Selv har jeg hatt sykdom i familien, og hvis mine foreldre skulle ha eksponert min sykdom som barn på en snapchat konto hadde jeg blitt forbanna. Enda verre er det for de barna, som ikke forstår alvoret og ikke kan si ja eller nei. Det må da gå an å vise fram hverdagen på en annen måte enn å eksponere barna? Ingen tvil om at det er tøft å være forelder med syke barn, men barna har trossalt rett til et privatliv. Jeg har sett mange snaps av løvemammaene, og mange av de snapene har barna fått kameraet trykt opp i trynet. Hurra for barnas rettigheter sier nå jeg. Anonymkode: c38f4...8a9 33
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #5 Skrevet 20. oktober 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva får foreldre til å profittere på barna sine og legge ut nære intime sykdomsbilder av dem? Med profittere mener jeg ikke for penger engang, men for LIKES! Ramlet over et par grufulle Instagram-kontoer i kveld. Blaa sommerfulgprinsessen. Hvorfor gjør foreldre slik? Kan noen fortelle meg?? Jeg forstår ikke den manglende respekten for barnet sitt! Anonymkode: dd789...ac8 Fy f.... det var DRØYT!! Anonymkode: 74ab7...7f5 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #6 Skrevet 20. oktober 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du fulgt løvemammaene? Hvis ikke burde du gjøre det, og du vil skjønne hvorfor de gjør det de gjør.. Anonymkode: fce7b...ba3 Jeg syns ikke løvemammaene fortjener noe kred. De utleverer barna på det groveste. Full diagnoseliste, svar på undersøkelser og bilder av sårbare barn. Ingen voksne hadde funnet seg i noe lignende. Anonymkode: 3839d...0c4 40
Ullvott Skrevet 20. oktober 2018 #7 Skrevet 20. oktober 2018 Jeg får vond smak i munnen av denne sjangeren innen sosiale medier, jeg også. Det har holdt på noen år nå. De utleverer barn som ikke har mulighet til å forsvare sine egne interesser. Noen gjør det faktisk helt inn i døden. At en far sitter og skriver oppdateringer om barnets siste timer og død nærmest i sanntid er mer enn jeg kan fordøye. 27
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #8 Skrevet 20. oktober 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy f.... det var DRØYT!! Anonymkode: 74ab7...7f5 Hva var drøyt, innlegget her, eller eksponeringen? Anonymkode: d01bd...d55 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #9 Skrevet 20. oktober 2018 Når foreldreforeningen for barnet mitt sin diagnose, kun er på Facebook, er det faktisk intressant å lese hva andre foreldre deler. Her er gruppen lukket, og det deles lite i forhold til helse. Mest koselige ting som sykkelturer eller skiturer. Jeg deler ikke så mye verken på den svenske eller amerikanske siden. Men bloggen kjempendaniel begynte først som en ren informasjon til familiens nærmeste etter ulykken. Det er nå bare å la vær å lese og følge bloggene eller Instagram kontoer, eller Snap . For noen foreldre kan det helt sikket være viktig å få fortelle om barnet sitt. Å ha en ventil ut til det vanlige livet. Når livet består i ukevis på sykehus og et liv hvor en gjerne er veldig låst hjemme. Anonymkode: 5d058...8c4 2
Søgni Skrevet 20. oktober 2018 #10 Skrevet 20. oktober 2018 (endret) Nei, det er ikke greit. Jeg tror det fungerer som en slags "terapi" for disse foreldrene, det å få snakka om tilværelsen sin og alt de gjennomgår. Tipper de har behov for det, men det gjør det ikke greit. Tvert om, så fører nok fellesskapet og responsen ofte til at de mister hemningene mer og mer, og blir stadig mer grenseløse i utleveringen sin. Gå i terapi, møt likesinnede på ulike opphold gjennom Frambu eller interesseorganisasjoner, ta diskusjonene i lukka fora. Jeg har mange ganger lest begrunnelsen at det er for lite snakk om syke mennesker, mennesker med funksjonshemminger, sjeldne diagnoser og lignende. Det er ikke en god begrunnelse. Hvis man er opptatt av den slags, så bør man heller engasjere seg i politikk, interesseorganisasjoner, drive likemannsarbeid, eller lignende. Jeg får så vondt av disse barna, som ikke er i stand til å stå opp for seg selv eller samtykke, som får sitt aller mest personlige spredd på internett fordi mamma eller pappa trenger å snakke. At enkelte av barna ikke vil oppleve konsekvens av utleveringen på grunn av tidlig død eller utviklingshemming, er ikke et argument. Alle, uansett levealder eller kognitiv funksjon, har rett til beskyttelse fra dette. Det er særlig en far jeg aldri vil glemme, som drev et fb-side der han utleverte sin døende datter. Det som sitter best, er alle folka som støtta dette, og syntes det var modig og bra at han holdt på. Endret 20. oktober 2018 av Søgni 17
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #11 Skrevet 20. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva var drøyt, innlegget her, eller eksponeringen? Anonymkode: d01bd...d55 Eksponeringen av syke barn i sine mest sårbare situasjoner. Jeg har ikke sett det før og ble ganske rystet. Anonymkode: 74ab7...7f5 9
Ullvott Skrevet 20. oktober 2018 #12 Skrevet 20. oktober 2018 2 minutter siden, Søgni skrev: Det er særlig en far jeg aldri vil glemme, som drev et fb-side der han utleverte sin døende datter. Det som sitter best, er alle folka som støtta dette, og syntes det var modig og bra at han holdt på. Hvis vi tenker på samme sak, og det mistenker jeg at vi gjør, er dette en av de som har gjort sterkest inntrykk på meg også. Han har også skrevet bok om perioden i etterkant. Mens «alle andre» var opptatt av den lille jenta som skulle dø, og den «modige faren» som skrev så masse, og som hver dag plasserte et løvblad i hånden hennes, som om det var en TV-serie eller noe, ble jeg skikkelig forarget over faren. Det gjorde meg faktisk temelig upopulær i et selskap jeg var i, hvor saken ble samtaleemne. 21
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2018 #13 Skrevet 20. oktober 2018 1 time siden, Ullvott skrev: Jeg får vond smak i munnen av denne sjangeren innen sosiale medier, jeg også. Det har holdt på noen år nå. De utleverer barn som ikke har mulighet til å forsvare sine egne interesser. Noen gjør det faktisk helt inn i døden. At en far sitter og skriver oppdateringer om barnets siste timer og død nærmest i sanntid er mer enn jeg kan fordøye. Har du noen gang tenkt på hvor ensomt og tøft det er med veldig syke barn? At kanskje foreldre ønsker å komme i kontakt med andre, opplyse andre om situasjonen, å bruke det som en slags terapi eller for å få støtte i en vanskelig tid? Jeg tror ikke man bør dømme folk før msn har gått i deres sko. ihvertfall ikke når det kommer til slike ting. Jeg har en venninne som gjør det samme. Barnet hennes kan dø når som helst og lever på overtid. Den smerten og bekymringer hun sitter med er det få som forstår. Hun bruker det som terapi og jeg synes det er flott at hun klarer å være så åpen om dette og hun får masse støtte, noe hun absolutt trenger. Er det noe alvorlig som skjer eller hun er helt utmattet tilbyr venner hjelp uten at hun må be om det. Anonymkode: a57a1...c47 11
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #14 Skrevet 21. oktober 2018 4 timer siden, Søgni skrev: Nei, det er ikke greit. Jeg tror det fungerer som en slags "terapi" for disse foreldrene, det å få snakka om tilværelsen sin og alt de gjennomgår. Tipper de har behov for det, men det gjør det ikke greit. Tvert om, så fører nok fellesskapet og responsen ofte til at de mister hemningene mer og mer, og blir stadig mer grenseløse i utleveringen sin. Gå i terapi, møt likesinnede på ulike opphold gjennom Frambu eller interesseorganisasjoner, ta diskusjonene i lukka fora. Jeg har mange ganger lest begrunnelsen at det er for lite snakk om syke mennesker, mennesker med funksjonshemminger, sjeldne diagnoser og lignende. Det er ikke en god begrunnelse. Hvis man er opptatt av den slags, så bør man heller engasjere seg i politikk, interesseorganisasjoner, drive likemannsarbeid, eller lignende. Jeg får så vondt av disse barna, som ikke er i stand til å stå opp for seg selv eller samtykke, som får sitt aller mest personlige spredd på internett fordi mamma eller pappa trenger å snakke. At enkelte av barna ikke vil oppleve konsekvens av utleveringen på grunn av tidlig død eller utviklingshemming, er ikke et argument. Alle, uansett levealder eller kognitiv funksjon, har rett til beskyttelse fra dette. Det er særlig en far jeg aldri vil glemme, som drev et fb-side der han utleverte sin døende datter. Det som sitter best, er alle folka som støtta dette, og syntes det var modig og bra at han holdt på. Du tenker på Ylva? De foreldrene var "heldige". De kunne være sammen med sin datter 24/7 uten å tenke på konsikvensne økonomisk pga rettigheter de hadde. Nå har foreldrene mistet en del av de rettighetene. Der har du litt av løvemammaens misjon - her er vår hverdag uten filter, Erna Solberg. Anonymkode: 1ae40...d24 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #15 Skrevet 21. oktober 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva får foreldre til å profittere på barna sine og legge ut nære intime sykdomsbilder av dem? Med profittere mener jeg ikke for penger engang, men for LIKES! Ramlet over et par grufulle Instagram-kontoer i kveld. Blaa sommerfulgprinsessen. Hvorfor gjør foreldre slik? Kan noen fortelle meg?? Jeg forstår ikke den manglende respekten for barnet sitt! Anonymkode: dd789...ac8 Barn under 14. år skal ikke ha egne kontoer på fece eller insta. Da bør heller ikke foreldre legge ut bilder av barna, uansett situasjon. Hvem vil like å se seg selv syk som barn, når de blir tenåring eller voksen? Forledre må begynne å tenke, på andre ting enn likes. Ingen likes på dette innlegget, takk Anonymkode: 00732...d4e 10
sommermor Skrevet 21. oktober 2018 #16 Skrevet 21. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Barn under 14. år skal ikke ha egne kontoer på fece eller insta. Da bør heller ikke foreldre legge ut bilder av barna, uansett situasjon. Hvem vil like å se seg selv syk som barn, når de blir tenåring eller voksen? Forledre må begynne å tenke, på andre ting enn likes. Ingen likes på dette innlegget, takk Anonymkode: 00732...d4e De gjør det ikke for likes. Sett dere inn i pleiepengesaken, og konsekvensene det har for svært syke barn og foreldre. Å belyse situasjonen ,kan forhåpentligvis få regjering og storting til å forandre reglene for pleiepenger. 6
Parasoll Skrevet 21. oktober 2018 #17 Skrevet 21. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tenker på Ylva? De foreldrene var "heldige". De kunne være sammen med sin datter 24/7 uten å tenke på konsikvensne økonomisk pga rettigheter de hadde. Nå har foreldrene mistet en del av de rettighetene. Der har du litt av løvemammaens misjon - her er vår hverdag uten filter, Erna Solberg. Anonymkode: 1ae40...d24 Da får de sende bilder til Erna da. Ikke eksponere disse barna for hele landet. 20
Parasoll Skrevet 21. oktober 2018 #18 Skrevet 21. oktober 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang tenkt på hvor ensomt og tøft det er med veldig syke barn? At kanskje foreldre ønsker å komme i kontakt med andre, opplyse andre om situasjonen, å bruke det som en slags terapi eller for å få støtte i en vanskelig tid? Jeg tror ikke man bør dømme folk før msn har gått i deres sko. ihvertfall ikke når det kommer til slike ting. Jeg har en venninne som gjør det samme. Barnet hennes kan dø når som helst og lever på overtid. Den smerten og bekymringer hun sitter med er det få som forstår. Hun bruker det som terapi og jeg synes det er flott at hun klarer å være så åpen om dette og hun får masse støtte, noe hun absolutt trenger. Er det noe alvorlig som skjer eller hun er helt utmattet tilbyr venner hjelp uten at hun må be om det. Anonymkode: a57a1...c47 Er det greit å misbruke våre barns rettigheter for å føle oss bedre? Trenger du terapi, så går du til psykolog. Du legger ikke ut bilder av barnet i barnets mest sårbare periode. Det er en skam og vi må få på plass et lovverk som beskytter alle barn så fort som mulig! 18
Parasoll Skrevet 21. oktober 2018 #19 Skrevet 21. oktober 2018 15 minutter siden, sommermor skrev: De gjør det ikke for likes. Sett dere inn i pleiepengesaken, og konsekvensene det har for svært syke barn og foreldre. Å belyse situasjonen ,kan forhåpentligvis få regjering og storting til å forandre reglene for pleiepenger. Ved å legge ut bilder av barnet? Ehhh 7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2018 #20 Skrevet 21. oktober 2018 4 minutter siden, Parasoll skrev: Da får de sende bilder til Erna da. Ikke eksponere disse barna for hele landet. Nettopp. Erna gir da blanke f i at de eksponerer barna offentlig på nett. Hun gir ikke mer pleiepenger for det. Anonymkode: 74ab7...7f5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå