Gå til innhold

Kort lutealfase 😡


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åååh, er så lei. Hadde så trua denne prøveperioden. Fikk positiv EL test på dag 21,negativ dagen etter.

I kveld nå så var det blod på papiret 😪 På dag 30. Ska egentlig ikke ha mensen før om 7 dager i følge appen da. Syklusen min har ligget på rundt 32-34 de siste mnd.

Æsj assa, virker som om jeg har alt for kort lutealfase da 😪

Anonymkode: b711f...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ofte bare være mellomblødning. Eller det kan være festeblødning😊 jeg gjør det samme, spotter allerede fra dpo 7. Gynekolog sier det ikke er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bondekone skrev:
 

Kan ofte bare være mellomblødning. Eller det kan være festeblødning😊 jeg gjør det samme, spotter allerede fra dpo 7. Gynekolog sier det ikke er noe problem.

Virker ikke som om det er en mellomblødning ei heller festeblødning 😪 Hører jo om at det kan være vanskelig å bli gravid med kort lutealfase så etter 2 MA og ikke blitt gravid på 9 perioder nå så er kanskje dette grunnen. 

Anonymkode: b711f...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Virker ikke som om det er en mellomblødning ei heller festeblødning 😪 Hører jo om at det kan være vanskelig å bli gravid med kort lutealfase så etter 2 MA og ikke blitt gravid på 9 perioder nå så er kanskje dette grunnen. 

Anonymkode: b711f...0b2

Men har det blitt noe mer? Som sagt begynner jeg å spotte allerede fra 7 dpo, og gyn mener det ikke er noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også kort lutealfase (9 dager). Mistet 2 ganger. Fikk resept på crinone og nå er jeg 14 uker på vei. Gå til legen så får du bukt med problemet med en gang. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, bondekone skrev:
 

Men har det blitt noe mer? Som sagt begynner jeg å spotte allerede fra 7 dpo, og gyn mener det ikke er noe problem. 

Det var blod på pairet når jeg tørket meg i går kveld før jeg la meg. Satte inn en tampong å det var ikke så mye på den i dag når jeg våknet. Har satt inn en ny nå men har ikke sjekket den :) Jeg er selv en spotter men det har ikke startet før på dag 32-33. Har du blitt gravid på kort lutealfase eller? 

Anonymkode: b711f...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lutealfase på ca 8 dager. Gått på "gravid'- vitaminer fra nycoplus i 5 mnd nå. Nå har jeg lutealfase på 11 dager. Skal til gyn neste mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Det var blod på pairet når jeg tørket meg i går kveld før jeg la meg. Satte inn en tampong å det var ikke så mye på den i dag når jeg våknet. Har satt inn en ny nå men har ikke sjekket den :) Jeg er selv en spotter men det har ikke startet før på dag 32-33. Har du blitt gravid på kort lutealfase eller? 

Anonymkode: b711f...0b2

Nei ikke gravid enda (prøvd et år). Så kan desverre ikke si at det funker for meg🙄 men, det er ingenting som tilsier at spotting har noe å si. Lutealfase under 10 dager er det noe belegg for å si noe på, men at spottingen begynner tidlig, betyr ikke kort lutealfase. Jeg temper jo, og på tross av tidlig spotting synker ikke temp før dag 12, som jo indikerer at progesteronet holder seg høyt så lenge det skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette den første mnd du har fått mensen tidlig? Du skriver at du normalt har en syklus på over 30 dager. 

Anonymkode: e7e37...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Men er dette den første mnd du har fått mensen tidlig? Du skriver at du normalt har en syklus på over 30 dager. 

Anonymkode: e7e37...6a0

Nei, for 3 mnd siden kom den på 28, gangen etter der 38. Mem både før de gangen og etter så har den ligget på 32-34 dager.

Anonymkode: b711f...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Chara skrev:
 

Jeg hadde også kort lutealfase (9 dager). Mistet 2 ganger. Fikk resept på crinone og nå er jeg 14 uker på vei. Gå til legen så får du bukt med problemet med en gang. 😊

Begynte du på Crinone rett etter eggløsning eller etter du fikk positiv graviditetstest?

Anonymkode: 99221...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, for 3 mnd siden kom den på 28, gangen etter der 38. Mem både før de gangen og etter så har den ligget på 32-34 dager.

Anonymkode: b711f...0b2

Da er ikke dette en kort lutealfase, men heller en litt uregelmessig syklus. Men ikke så uregelmessig at det bør være noe problem. 

Anonymkode: e7e37...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Begynte du på Crinone rett etter eggløsning eller etter du fikk positiv graviditetstest?

Anonymkode: 99221...ddf

Begynte 3-4 dager etter eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Chara skrev:
 

Begynte 3-4 dager etter eggløsning. 

Ok, takk for svar ☺️

Anonymkode: 99221...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...