Gå til innhold

Hvordan forgjengerne våre så ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt fascinerende å se på hvordan menneskeaper utviklet seg til det mordene mennesket. Så stor variasjon selv om DNA er nesten helt likt. Det er rart å tenke på at det moderne menneske levde samtidig som neandertalerne, homo-erectus og homo-florensiensis. Hva var det som gjorde at vi, men ikke disse artene, overlevde. Syns også homosapiens skiller seg veldig ut utseendemessig 😂

image.png.a0e55c9a81401f49bfc651df814dccfd.png

Anonymkode: a14cc...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den første representaten for nåtidsmennesket, Cro-Magnon-mennesket (en av hovedtypene til H. Sapiens): 

image.png.b4c27a9e7fcc0747d63659ed2f65b84b.png

Et bilde av en neandertaler og en cro-magnon-menneske, hvordan de mest sannsynlig så ut (vi levde jo samtidig på et tidspunkt):

image.png.d63dc326f5a716afb99e72aab775375b.png

Anonymkode: a14cc...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss....alle så ut som om de var med i BeeGees 😮

Anonymkode: 12c8a...4e1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde homo sapiens sex med de, mon tro? Syns å huske jeg leste at de hadde det med neandertalere. Eller ble voldtatt? 

Anonymkode: 80827...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende at vi stammer fra mørkhudede og enda finnes det noen nazister i verden 

Anonymkode: 0c327...ef7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hadde homo sapiens sex med de, mon tro? Syns å huske jeg leste at de hadde det med neandertalere. Eller ble voldtatt? 

Anonymkode: 80827...0ad

En interessant artikkel om temaet: https://forskning.no/dna-evolusjon/2008/07/neandertaler-menneske-ikke-sant

"... Samtidig avviker arvematerialet radikalt fra det som er påvist i tidligere DNA-prøver fra levninger av neandertalere. - Dette viser at neandertalerne ikke er forfedrene til dagens moderne europeere, skriver forskerne i en presseomtale av studien."

"For første gang får en gruppe neandertalere øye på det som så ut som en mindre og spinklere utgave av dem selv." 😂

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Fascinerende at vi stammer fra mørkhudede og enda finnes det noen nazister i verden 

Anonymkode: 0c327...ef7

Det er merkelig å mislike noen på grunn av hudfargen, men det er ikke til å stikke under en stol at mange som kommer fra visse kulturer, har et elendig kvinnesyn, f.eks. I mange muslimske land blir kvinner sett på som mannens eiendom, bare se på land som Saudi-Arabia og Iran.

Anonymkode: a14cc...1d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er merkelig å mislike noen på grunn av hudfargen, men det er ikke til å stikke under en stol at mange som kommer fra visse kulturer, har et elendig kvinnesyn, f.eks. I mange muslimske land blir kvinner sett på som mannens eiendom, bare se på land som Saudi-Arabia og Iran.

Anonymkode: a14cc...1d7

Hva faen har det med saken å gjøre? Da blir man feminist og ikke nazist og rasist vel hallo! 

Anonymkode: 0c327...ef7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva faen har det med saken å gjøre? Da blir man feminist og ikke nazist og rasist vel hallo! 

Anonymkode: 0c327...ef7

Ser du ikke hva jeg skriver, at jeg syns det er merkelig at folk misliker noen pga. hudfargen deres, det klarer jeg ikke å forstå, men jeg skjønner at noen er skeptiske til noen kulturer, men det gjør en vel ikke til rasist. Syns folk misbruker rasismebegrepet, det skal så lite til før noen roper "rasist." 

Anonymkode: a14cc...1d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
7 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Ser du ikke hva jeg skriver, at jeg syns det er merkelig at folk misliker noen pga. hudfargen deres, det klarer jeg ikke å forstå, men jeg skjønner at noen er skeptiske til noen kulturer, men det gjør en vel ikke til rasist. Syns folk misbruker rasismebegrepet, det skal så lite til før noen roper "rasist." 

Anonymkode: a14cc...1d7

Rasisme har faktisk i moderne tid blitt definert til å omhandle diskriminering basert på kultur. Det er foreldet at rasisme bare gjelder hudfarge. Men hvorfor er denne tråden på singelforumet? Håper du å treffe en neandertaler, TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherregud. Må bare innrømme jeg er glad vi har utviklet oss LITT. Hadde ikke tatt imot en drink fra noen av de mannfolka en lørdags kveld...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Overrasket skrev:
 

Rasisme har faktisk i moderne tid blitt definert til å omhandle diskriminering basert på kultur. Det er foreldet at rasisme bare gjelder hudfarge. Men hvorfor er denne tråden på singelforumet? Håper du å treffe en neandertaler, TS?

Kulturer hvor kvinner ikke har noen rettigheter og hvor homofile kan bli straffet med døden, er kulturer jeg er skeptisk til. Man kan selvfølgelig ikke skjære alle over én kam, så vil jo ikke dømme folk på forhånd. 

Ja, det var nettopp det jeg tenkte på, syns de var ganske kjekke 😄

Anonymkode: a14cc...1d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, duplexx skrev:
 

Åherregud. Må bare innrømme jeg er glad vi har utviklet oss LITT. Hadde ikke tatt imot en drink fra noen av de mannfolka en lørdags kveld...

Tror ikke kvinnene så så mye bedre ut 😂

Homo Sapiens Sapins er så mye kjekkere (og mer feminine trekk, noe som ser mye bedre ut) 😊

image.thumb.png.67b188e0ace09614ef7009eae1412abc.png

Anonymkode: a14cc...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hadde homo sapiens sex med de, mon tro? Syns å huske jeg leste at de hadde det med neandertalere. Eller ble voldtatt? 

Anonymkode: 80827...0ad

Vi som bor i nord spesielt har alle neandertalergener i oss.  Sørafrikanere har det ikke.  For noen ble igjen og blandet seg ikke med neandertalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Peonjenta skrev:
 

Vi som bor i nord spesielt har alle neandertalergener i oss.  Sørafrikanere har det ikke.  For noen ble igjen og blandet seg ikke med neandertalere.

I følge forskere så har ikke vi neadertalergener. Interessant er det uansett.

"Prøvene har så blitt sammenliknet med DNA-strengen forskerne mener tilhører Cro Magnon-individet.I følge studien er det dermed ingen tvil om at DNA-strengen faktisk tilhører fortidsmennesket som er undersøkt. Og de fant altså ingen spor av neandertalergener i prøven."

https://forskning.no/dna-evolusjon/2008/07/neandertaler-menneske-ikke-sant

Anonymkode: a14cc...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at neandertalere co-eksisterte med oss i 15-20 000 år.  Lurer på om det var mye kriging og feider dem i mellom. Ble sikkert baluba og slikt når en cro magnum kvinne fant seg en neandertalmann og kanskje spesielt hvis hun ble med barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Litt fascinerende å se på hvordan menneskeaper utviklet seg til det mordene mennesket. Så stor variasjon selv om DNA er nesten helt likt. Det er rart å tenke på at det moderne menneske levde samtidig som neandertalerne, homo-erectus og homo-florensiensis. Hva var det som gjorde at vi, men ikke disse artene, overlevde. Syns også homosapiens skiller seg veldig ut utseendemessig 😂

image.png.a0e55c9a81401f49bfc651df814dccfd.png

Anonymkode: a14cc...1d7

Neandertalere var ikke mørke i huden. De var lyse fordi de bodde i Europa.

Anonymkode: 88328...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jøss....alle så ut som om de var med i BeeGees 😮

Anonymkode: 12c8a...4e1

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:
 

Neandertalere var ikke mørke i huden. De var lyse fordi de bodde i Europa.

Anonymkode: 88328...67a

Riktig, et googlesøk viser at de var hvite i huden. 

Anonymkode: 80827...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Peonjenta said:
 

Interessant at neandertalere co-eksisterte med oss i 15-20 000 år.  Lurer på om det var mye kriging og feider dem i mellom. Ble sikkert baluba og slikt når en cro magnum kvinne fant seg en neandertalmann og kanskje spesielt hvis hun ble med barn. 

Skulle gjerne vært flue på veggen.

Anonymkode: 80827...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Peonjenta skrev:
 

Interessant at neandertalere co-eksisterte med oss i 15-20 000 år.  Lurer på om det var mye kriging og feider dem i mellom. Ble sikkert baluba og slikt når en cro magnum kvinne fant seg en neandertalmann og kanskje spesielt hvis hun ble med barn. 

Brydde de seg om sånt? Jeg lurer fælt på hjernekapasiteten, det er det mest interessante syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...