Gå til innhold

Når begynte ditt barn å gå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for svar alle sammen 😃 Variasjonen i alder gjør meg roligere! 

Ts

Anonymkode: 6a323...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 og 13 mnd. De øvde seg veldig lite, men kunne bare plutselig gå. Og da gikk de mange skritt, ingen periode med ett og ett skritt, slik noen barn gjør. Jeg ville ikke stresset med det med mindre de fortsatt ikke går ved 18 mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig 10,5 mnd. 

Ikke bekymre deg, TS! Her er det himmelvide forskjeller, og så lenge barnet ikke gir deg grunn til bekymring ellers, altså at utvikling og motorikk er normalt men at barnet bare ikke går enda, så pust med magen og gled deg over at du ikke må løpe etter hele tiden 😉

Og du? Når barna blir større spiller det ingen rolle når de begynte å gå! Man er opptatt av det der og da, ogås glemmer man det 😉 Kos deg med ungen og ikke stress! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ulrikke skrev:
 

Nøyaktig 10,5 mnd. 

Ikke bekymre deg, TS! Her er det himmelvide forskjeller, og så lenge barnet ikke gir deg grunn til bekymring ellers, altså at utvikling og motorikk er normalt men at barnet bare ikke går enda, så pust med magen og gled deg over at du ikke må løpe etter hele tiden 😉

Og du? Når barna blir større spiller det ingen rolle når de begynte å gå! Man er opptatt av det der og da, ogås glemmer man det 😉 Kos deg med ungen og ikke stress! 

😘😘😘

Anonymkode: 6a323...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Min er 15 mnd nå. Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe h*n på vei?

ts

Anonymkode: 6a323...2e9

Ta det med ro, hen blir nok ikke sittende på rompa til hen er tenåring 😊 Mine gikk ved 16 mnd og 13 mnd. Jeg selv gikk ved 18 mnd, en venninnes sønn når han var 20 mnd. Vær hellere glad for du får en som har litt mer begrep om konsekvenser når hen begynner å gå! 😊

Anonymkode: c8fd1...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Min er 15 mnd nå. Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe h*n på vei?

ts

Anonymkode: 6a323...2e9

Ta tiden til hjelp.Min begynte å gå ved egen maskin når hun var 16 mnd.Gikk dog rundt møblene fra 10 mnd og nektet å gå om jeg prøvde å leie,satte seg ned med en gang.

Anonymkode: 0af9c...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Tok sine første skritt ved 12 mnd og gikk skikkelig ved 14 mnd :)

Anonymkode: a2991...e44

Samme her.

Anonymkode: 425ae...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å gå uten å holde seg en uke før ettårsdagen og en uke etter ettårsdagen. 

Vil bare si at mange foreldre er altfor opptatt av dette. Det er veldig vanlig at barnet er godt over året før det slipper seg og går rundt. Går ikke barnet ved 16 eller 18 måneder, er ikke det fordi foreldrene har gjort noe galt, men fordi barnet ikke er klar ennå. Senk skuldrene.

Anonymkode: 35a90...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 15 mnd. Men hva menes med å «begynte å gå»? At de tar sitt første skritt? At de går mer enn de krabber?  

Anonymkode: a9fbf...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvor gammel var barnet ditt da han/hun begynte å gå?

Anonymkode: 6a323...2e9

Litt sent, han var 15 mnd. Da spaserte han over gulvet uten støtte for første gang. Hadde labbet litt rundt og holdt seg i bordkantene etc en stund før det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste prøvde aldri så mye som et skritt før han plutselig slapp taket på etårsdagen sin og stabbet seg gjennom hele kjøkkenet. Yngste begynte å ta små skritt da han var rundt 10 mnd, gikk ordentlig en uke etter etårsdagen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det stor spredning. Eldste var utrolig tidlig ute. Kun 9 måneder. Mellomste gikk rundt 12 mnd gammel, og yngste var nesten 2 år. Yngste var en blubb, så det var nok tyngre å gå for ham. :)

Anonymkode: 8969b...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2018 at 1:38 PM, AnonymBruker said:
 

Hvor gammel var barnet ditt da han/hun begynte å gå?

Anonymkode: 6a323...2e9

Første skritt 11,5 mnd. Gikk skikkelig og foretrakk gåing framfor krabbing 2 uker senere. Var derimot veldig treig med å klatre på møbler.

Anonymkode: 0a077...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var 17 mnd når hun kunne reise seg opp og gå helt alene. Rundt 15-16 mnd når hun kunne gå noen skritt og slenge seg i armene mine fra stående posisjon.

det som gjorde at det løsna hos oss var ei helg på hytta til svigers i sommer. Det var passe varmt ute, så vi var ute hele dagene og hun fikk få barbent i gresset mens hun holdt oss i en finger (vi støttet henne ikke, mest mentalt for hennes del. Hun var redd for å slippe seg, men det var trygt og fint så lenge hun fikk holde en finger).

Hun falt litt, men det gjorde jo ikke vondt på gresset. Så sakte men sikkert ble hun tryggere og på søndagen gikk hun rundt på gresset for egen maskin :)

 

Anonymkode: 80a01...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vår jente var 17 mnd og 3uker nøyaktig før hun gikk uten støtte 😀skal sies at hun gikk på knærne (helt oppreist i ryggen, bare bøyde knær) fra hun var ca 13 mnd. Så hun hadde kanskje ikke behov for å reise seg helt opp før hun mestret det.

Anonymkode: d1491...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...