Gå til innhold

Oppkjøringhelvete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strøk. Nervene tok meg, og jeg gjorde en helt absurd feil, som jeg aldri har ellers gjort. Sensor sa at kjøringen ellers var plettfri, men at han ikke kunne se bort ifra det. Jeg synes det er så urettferdig når stress ødelegger slik! 

Anonymkode: 585af...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 Jeg synes det er så urettferdig når stress ødelegger slik! 

Anonymkode: 585af...4f1

Det er ikke urettferdig, du er ikke trygg nok i trafikken ennå. Nervøse sjåfører er dårlige sjåfører.

Ta oppkjøringen på nytt da vel.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om oppkjøring kan være spesielt stressende for mange vil det også oppstå stressende situasjoner når du kjører bil på egenhånd. Det er derfor viktig å kunne takle stress bak rattet uten å gjøre grove feil. 

Endret av Traktor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du er ikke den første som har fått nerver ved oppkjøring, så les mer i mellomtiden, å kjør opp på nytt. For som Antoinette sa, du er ingen trygg sjåfør i trafikken akkurat nå. Så nei, det er ikke urettferdig at sensor stryker deg om du ikke er skikket.

Anonymkode: 43ca3...53b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva slags feil det var? Brøt du høyreregelen eller noe? 

Anonymkode: 7ceb3...e8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ts, du er ikke den første som har fått nerver ved oppkjøring, så les mer i mellomtiden, å kjør opp på nytt. For som Antoinette sa, du er ingen trygg sjåfør i trafikken akkurat nå. Så nei, det er ikke urettferdig at sensor stryker deg om du ikke er skikket.

Anonymkode: 43ca3...53b

Kjørelærer sa jeg var trygg, og ble veldig overrasket over at jeg strøk. Så nei, man kan være trygg, og klart det kommer stressende situasjoner, men det er forskjell på det og noen som sitter og bedømmer alt du gjør og skal på grunnlag av det ta en beslutning som påvirker deg.

Anonymkode: 585af...4f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig må sensor vurder deg i alt du gjør i trafikken, hvordan skulle det gå ellers?

Anonymkode: 43ca3...53b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Selvfølgelig må sensor vurder deg i alt du gjør i trafikken, hvordan skulle det gå ellers?

Anonymkode: 43ca3...53b

Jeg sa ikke at det er negativt, men jeg sa at det er mer stressende enn stressende situasjonen som til vanlig kan oppstå i trafikken. Man er jo ikke like stresset som før oppkjøringen før man kjører til vanlig.

Anonymkode: 585af...4f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, det er jo en del av førerprøven at du skal kunne håndtere stressende situasjoner. Selv om din kjørelærer sa du var trygg, så er det alltid sensor som avgjør om du får førerkortet eller ikke.

Anonymkode: 43ca3...53b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at jeg vet jeg hadde bestått dersom det ikke var for stresset, det sa sensor også

Anonymkode: 585af...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Greia er at jeg vet jeg hadde bestått dersom det ikke var for stresset, det sa sensor også

Anonymkode: 585af...4f1

Og hvis det ikke var for stresset ville min hasjnarkomane nabo Børre jobbet som sosionom eller noe. Alle blir stresset, det er hvordan man takler det som har noe å si.

"jeg var stresset" er en sår trøst etter at du kjører over dama mi. "Åja, men da så, får finne meg en ny en da. Du er iallefall ikke en dårlig sjåfør"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trenger du mer mengdetrening.

Kjør mer, gjerne hver dag om du har muligheten til det, og ta et par ekstra timer med kjørelærer for å terpe på stressende situasjoner. Hør gjerne om dere kan ha med en ekstra kjørelærer i bilen, eller bare kjøre et par timer med en kjørelærer du ikke kjenner, slik at du kan oppleve mye samme følelsen som under oppkjøring. Da får du trent på stressende situasjoner og vil være tryggere ved neste oppkjøring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Greia er at jeg vet jeg hadde bestått dersom det ikke var for stresset, det sa sensor også

Anonymkode: 585af...4f1

Ok, men hvordan skal du da klare deg i trafikken alene, når det virkelig røyner på? Kom bare ikke å fortell meg at du er utlært den dagen du siter på førerkortet, om du nå får det da. Jeg har hatt førerkort i 20 år og vet hva jeg snakker om.

Anonymkode: 43ca3...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:
 

Og hvis det ikke var for stresset ville min hasjnarkomane nabo Børre jobbet som sosionom eller noe. Alle blir stresset, det er hvordan man takler det som har noe å si.

"jeg var stresset" er en sår trøst etter at du kjører over dama mi. "Åja, men da så, får finne meg en ny en da. Du er iallefall ikke en dårlig sjåfør"

Du kunne kommet med noen faglige råd istede for det skvipet her

Anonymkode: 353e4...a76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg strøk. Nervene tok meg, og jeg gjorde en helt absurd feil, som jeg aldri har ellers gjort. Sensor sa at kjøringen ellers var plettfri, men at han ikke kunne se bort ifra det. Jeg synes det er så urettferdig når stress ødelegger slik! 

Anonymkode: 585af...4f1

Det er vel mange som stryker første gang? Jeg var veldig nervøs da jeg kjørte opp og strøyk første gang fordi jeg satt oss i en farlig situasjon. Med en gang jeg fikk lappen hadde jeg full kontroll og har hatt det siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner folk som er flinke til å kjøre, men som syntes oppkjøring var så fælt at de gjorde grove feil de vanligvis ikke ville gjort. En av dem kjørte inn på feil side av veien! LOL! Sånn er det når man er nervøs. Øv mer, husk at neste gang du kjører opp så vet du mer hva du går til, gjør avslapningsøvelser før timen.  Jeg kjørte ikke like godt på oppkjøringen som i prøvetimen med lærer like før, fordi jeg var mer nervøs når det virkelig gjaldt. Men i mitt tilfelle holdt det siden det bare var småfeil.

Anonymkode: e3b71...ce1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg sa ikke at det er negativt, men jeg sa at det er mer stressende enn stressende situasjonen som til vanlig kan oppstå i trafikken. Man er jo ikke like stresset som før oppkjøringen før man kjører til vanlig.

Anonymkode: 585af...4f1

Du tar så feil så feil. I trafikken så er alle sensor. Alle ser på hvordan du kjører, følger med på om du gjør det riktig, og enkelte kan bli skikkelig høylydte og ufyselige om du gjør feil. Selv bitte små. Stort sett hver dag opplever jeg en stressende situasjon i trafikken, om det er trailere som plutselig bestemmer seg for å kjøre forbi i en sving, eller en katt som sitter midt i veien, og du kan hverken bremse eller kjøre utenom, eller det er unger som dukker opp ut av det blå, eller du plutselig må kaste opp mens du kjører og du ikke kan stoppe. I dag kjørte jeg 45 minutter klemt imellom en millitærkolonne jeg ikke klarte å komme meg ut av, det var hardt. Og i alle de situasjonene så er det noen som ser på deg, og irriterer seg over deg, og som ikke er like forståelsesfulle som en sensor er. 

Stress ned, kjør rolig, du kommer til å bestå til slutt.

Anonymkode: 51bc3...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du tar så feil så feil. I trafikken så er alle sensor. Alle ser på hvordan du kjører, følger med på om du gjør det riktig, og enkelte kan bli skikkelig høylydte og ufyselige om du gjør feil. Selv bitte små. Stort sett hver dag opplever jeg en stressende situasjon i trafikken, om det er trailere som plutselig bestemmer seg for å kjøre forbi i en sving, eller en katt som sitter midt i veien, og du kan hverken bremse eller kjøre utenom, eller det er unger som dukker opp ut av det blå, eller du plutselig må kaste opp mens du kjører og du ikke kan stoppe. I dag kjørte jeg 45 minutter klemt imellom en millitærkolonne jeg ikke klarte å komme meg ut av, det var hardt. Og i alle de situasjonene så er det noen som ser på deg, og irriterer seg over deg, og som ikke er like forståelsesfulle som en sensor er.  

Stress ned, kjør rolig, du kommer til å bestå til slutt.

Anonymkode: 51bc3...3b7

Selvfølgelig er det forskjell på sensor og random folk i trafikken.

Jeg gir da beng i hva andre mener om kjøringen min i trafikken, jeg gir derimot ikke beng i hva sensor mener om kjøringen min under en oppkjøring.

Random folk må gjerne dømme meg, det har ingen konsekvens for meg om de tenker jeg er en idiot eller tror jeg ble født i går.

Sensor derimot, er en eneste stor konsekvens i menneskeform. Det er han som avgjør om jeg får lov til å kjøre eller ikke.

Det er en enorm forskjell. ENORM.

Anonymkode: b9abe...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg gjorde etter jeg fikk førerkortet var å kjøre rett i veggen på Rema1000 med kjøreskolebilen. Om man består har også mye med flaks å gjøre og tidspunktet for oppkjøringen. Får du det tidlig på dagen når alle er på skole/jobb er det noe helt annet enn om du har den klokken halv fem på ettermiddagen eller siste dagen av sommerferien når alle skal hjem fra ferie liksom. 

Anonymkode: 51bc3...3b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Selvfølgelig er det forskjell på sensor og random folk i trafikken.

Jeg gir da beng i hva andre mener om kjøringen min i trafikken, jeg gir derimot ikke beng i hva sensor mener om kjøringen min under en oppkjøring.

Random folk må gjerne dømme meg, det har ingen konsekvens for meg om de tenker jeg er en idiot eller tror jeg ble født i går.

Sensor derimot, er en eneste stor konsekvens i menneskeform. Det er han som avgjør om jeg får lov til å kjøre eller ikke.

Det er en enorm forskjell. ENORM.

Anonymkode: b9abe...a35

Hva andre mener om kjøringen din bør bety noe for deg. Og det er ikke bare sensor som avgjør om du får lov til å kjøre. Han avgjør bare om du får lov til å øvelseskjøre alene. 

Anonymkode: 51bc3...3b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...