Gå til innhold

Stopper dere prøvingen fra desember til mars?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stopper ikke nei, spiller jo ingen rolle når babyen blir født 😊 velkommen hele året ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, kunne fort tatt litt tid for meg å bli gravid så jeg er overlykkelig over den kommende babyen, og han kommer i nov/des ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd lenge og tenkte at jeg ikke kom til å stoppe prøvingen pga årstid. Må stoppe prøvingen pga celleforandringer og konisering da.

Anonymkode: 1c933...58e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/16/2018 at 1:48 PM, AnonymBruker said:
 

Er vel mulig TS tenker litt praktisk med tanke på barnehage og sånne ting ? 

Anonymkode: 6e33b...856

Da er jo november mer praktisk enn januar. Så tror ikke det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/16/2018 at 9:22 PM, AnonymBruker said:
 

Nei, økonomien driter ikke i om man ikke får barnehageplass i opptil 1,5 år.

Så vi som langtidsprøvere unngikk prøvingen når termin kunne blitt i desember, rett og slett fordi det er høyst usannsynlig å få barnehageplass her vi bor da (Oslo). 

Vi har ett barn som fikk termin i desember, men ble født i januar. Er selvsagt veldig glad for at det ble noen dager over termin - slik at vi faktisk kunne søke etter økonomisk behov.

Nå som vi får IVFbehandling så unngår vi ingenting spesifikt, da jeg har mye endometriose og det haster veldig. 

Men jeg hadde jo altså ikke blitt noe mer gravid alle de andre månedene i året når jeg jo faktisk hadde uoppdaget endometriose - det var jo ikke en pause på et par måneder som hindret graviditet i noen år liksom. 

Anonymkode: 4b80e...e83

Men sett i lys av barnehageplass er jo oktober/november bedre enn januar/februar. De første har jo rett på plass etter 12 mnd, de siste ikke før august året etter.

Anonymkode: 29749...517

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tok ikke pause. Endte opp med februar- og mai-barn.

 

Anonymkode: 2f524...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første skulle vært et oktober-barn, men mistet, så da ble det april i stedet. Andre skulle være mai-barn, men mistet da også, så da ble det desember. Hadde det ikke blitt hastekeisersnitt kunne hen ha blitt januar, men slikt er ikke viktig i det lange løp. 

Anonymkode: e2ed4...666

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville nok ha unngått det ja, men det er fordi vi tenkte på skolestart. Nå dukket ikke denne problemstillingen opp da det klaffet etter pp 3 eller 4 (husker ikke helt), men om vi hadde fått problemer med å få barn, så ville nok dette ikke vært en del av ligningen. 

Anonymkode: 92c6a...ddd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Men sett i lys av barnehageplass er jo oktober/november bedre enn januar/februar. De første har jo rett på plass etter 12 mnd, de siste ikke før august året etter.

Anonymkode: 29749...517

Ingen får plass som ikke er ledig, uansett rett.

I Oslo hvor jeg bor kan man nå søke 2 ganger i året (nylig endret), men det må jo være en plass ledig - noe man ikke kan forvente utenom i tidlig høstoppstart. 

Barna konkurrerer innenfor hver måned, så selv jeg som får søskenprioritering kan bare konkurrere med de innen gitt måned. Kommer ikke foran de som er født måneden før uten søsken.

Og det er kun i desember man ikke får rett på plass og kommer bakerst i køen. 

Ideelt sett har man jo termin fra sånn mai-august, da stiller man sterkest for å få ledig plass i sin bydel. 

Anonymkode: 4b80e...e83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med p væte født de månedene? Jeg selv har bursdag på julaften og det går da fint det.

Anonymkode: b11fe...a53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi tar pause, unngår oktober november og desember. Vi skal starte prøvingen i slutten av april, for å være «sikker» på å unngå desemberbarn. Dette har med alder ved skolestart å gjøre. 

Anonymkode: ff0e6...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva er problemet med p væte født de månedene? Jeg selv har bursdag på julaften og det går da fint det.

Anonymkode: b11fe...a53

Ja, for de fleste går det helt fint, så får du et barn som er litt umodent for alderen, litt småutfordringer, så er det en stor fordel at han/hun ikke i tillegg skal være et år yngre enn de eldste i klassen. Mulig jeg er rar som tenker sånn, men vi har litt sånne småting i familien, så jeg regner det ikke som usannsynlig. 

Anonymkode: ff0e6...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi skal prøve på neste barn skal vi starte i april så kan vel forsåvidt svare ja på spørsmålet ditt. Men om det ikke har klaffet innen desember tar vi ikke pause :) Grunnen til at vi starter i april handler om barnehagestart, aldersforskjell mellom barna og når jeg anser det som «best» å være høygravid/ha en liten. Sistnevnte failet litt i år da 😂 var verken gøy å være høygravid eller ha nyfødt i 30+ grader 

Anonymkode: 0f5e4...089

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja, for de fleste går det helt fint, så får du et barn som er litt umodent for alderen, litt småutfordringer, så er det en stor fordel at han/hun ikke i tillegg skal være et år yngre enn de eldste i klassen. Mulig jeg er rar som tenker sånn, men vi har litt sånne småting i familien, så jeg regner det ikke som usannsynlig. 

Anonymkode: ff0e6...3fa

Det går som regel fint hvis det er ei jente, litt verre om det er en gutt. Statistisk sett gjør de det dårligere på skolen og i idretten. Min samboer er født 22 desember, men han var svær både som baby, barn og voksen, og han har det gått helt fint med. Han slet dog endel på skolen, siden han var mye yngre enn de andre. Men med god oppfølgning hjemmefra gikk det fint. Nå venter vi selv ei lita jente i desember, og vi tenker at med god oppfølgning så skal hun også klare seg fint :) 

Hadde egentlig planer om å hoppe over mars måned i prøvingen, men det ble ikke sånn. 

Anonymkode: 44429...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det går som regel fint hvis det er ei jente, litt verre om det er en gutt. Statistisk sett gjør de det dårligere på skolen og i idretten. Min samboer er født 22 desember, men han var svær både som baby, barn og voksen, og han har det gått helt fint med. Han slet dog endel på skolen, siden han var mye yngre enn de andre. Men med god oppfølgning hjemmefra gikk det fint. Nå venter vi selv ei lita jente i desember, og vi tenker at med god oppfølgning så skal hun også klare seg fint :) 

Hadde egentlig planer om å hoppe over mars måned i prøvingen, men det ble ikke sånn. 

Anonymkode: 44429...824

Ja, det tror jeg også, for de aller fleste går det fint. Jeg bare vet at vi i vår familie er ofte lave, vi har dysleksi og muligens ADHD i familien. Jeg aner jo ingenting om mitt fremtidige barn, men da  velger jeg å hoppe over noen mnd. hvis jeg kan. 

Jeg har ett barn født i august nå, og han virker til å være helt frisk, men med neste håper jeg på en tidligere termin. 

Anonymkode: ff0e6...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har to høstbarn og er høstbarn selv, synes høstbarn er best :)

Anonymkode: cff93...675

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dettener noe av det dummeste jeg har hørt. 

Du vet at noen av oss er takknemlig bare vi klarer å få barn? 

Anonymkode: 24a8d...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Kvalm tråd 

Anonymkode: 37c99...ad1

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Dettener noe av det dummeste jeg har hørt. 

Du vet at noen av oss er takknemlig bare vi klarer å få barn? 

Anonymkode: 24a8d...6b1

I all verden! Hvorfor skulle dette være noe å reagere på!? Ja, noen er takknemmelige bare for å få barn, det er DIN bekymring, andre har andre bekymringer. Jeg har hatt lett for å bli gravid, men har en familiehistorie med diverse lærevansker. Vi har alle forskjellige utgangspunkt, men å si at det er «dumt» eller «kvalmt» er bare respektløst. 

Anonymkode: ff0e6...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...