Gå til innhold

Stopper dere prøvingen fra desember til mars?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, selvfølgelig ikke. Hvorfor skulle vi det?

Anonymkode: a1b94...24f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke så god tid pga alderen min😜☺️ Håpte på en vinter/vårbaby denne gangen, men det gikk ikke. Har flere høstbarn fra før☺️

Endret av frk.Sanna
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med høst? Skjønner man vil unngå desember , men likevel.

Anonymkode: 29749...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, selvfølgelig ikke. Hvorfor skulle vi det?

Anonymkode: a1b94...24f

Det virker ikke som det er så stas med termin fra september til desember.. "alle" vil ha vår og sommerbarn virker det som 

Anonymkode: 4a0ee...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Med to av mine tok det tid å bli gravid, så var forsåvidt ikke aktuelt å ta noe pause. Ene gangen ble det termin i slutten av november, andre gangen i starten av januar. ser ingen problem med det, Hvem vet hvor lang tid det kunne tatt om jeg droppet prøving noen mnd bare for å unngå termin i visse mnd.

Anonymkode: c8ed9...f0b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva er galt med høst? Skjønner man vil unngå desember , men likevel.

Anonymkode: 29749...517

Skjønner ikke jeg heller...hva er mindre attraktivt med september vs august liksom 

Anonymkode: 4a0ee...109

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mulig TS tenker litt praktisk med tanke på barnehage og sånne ting ? 

Anonymkode: 6e33b...856

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det virker ikke som det er så stas med termin fra september til desember.. "alle" vil ha vår og sommerbarn virker det som 

Anonymkode: 4a0ee...109

Jeg har en født i november og ei i desember. Ser overhode ikke noe som helst problem med det.

Anonymkode: a1b94...24f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Skjønner ikke jeg heller...hva er mindre attraktivt med september vs august liksom 

Anonymkode: 4a0ee...109

Tror nok mange tar en prøvepause pga reglene for barnehagestart desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tok lang tid som det gjorde og jeg ville gjerne bli gravid.

Anonymkode: 1eb17...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vi fikk desemberbarn. 

Ble bare litt mer omstokk med ferier og perm. Helt uproblematisk :)

Anonymkode: e27bb...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok en pause ja. Ønsket ikke barn okt- des. Ikke pga bhg, men pga alder på barnet når det begynner på skole. Synes det er forskjell på 6,5 og 5,5. Vi har barn født i Jan ig Mars. Perfekt! 

Anonymkode: 1cd65...bc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe galt med høstbarn?! 

 

Syns virkelig det er helt på tryne å stoppe prøvingen fordi man ikke ønsker høst eller julebarn. Da ønsker man seg virkelig ikke barn nok. Driter da i når han eller hun kommer, så lenge det kommer et barn!! 

Anonymkode: 37c99...ad1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, vi kjører på måned etter måned. Jeg er ikke villig til å gå glipp av en eneste sjanse. Blir 36 år.

Anonymkode: 31c37...dcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke gjort det. 

Hvis alt går fint nå så blir termin i slutten av mai, men hvis en av de forrige hadde gått bra ville det vært termin juni, august eller september i år.. 😊

Etter å ha prøvd i 3,5 år så spiller ikke årstiden noen rolle, det viktigste for oss er å gå tiden ut med et friskt barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke tenkt å kutte ut desember, men kutter ut jan -mars, ja.. Har et barn født i november, og prøver å unngå det denne gangen. Både når det gjelder skolestart som 5 1/2, barnehageplass og ugunstig med tanke på jobben min å få i den perioden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Noe galt med høstbarn?! 

 

Syns virkelig det er helt på tryne å stoppe prøvingen fordi man ikke ønsker høst eller julebarn. Da ønsker man seg virkelig ikke barn nok. Driter da i når han eller hun kommer, så lenge det kommer et barn!! 

Anonymkode: 37c99...ad1

Nei, økonomien driter ikke i om man ikke får barnehageplass i opptil 1,5 år.

Så vi som langtidsprøvere unngikk prøvingen når termin kunne blitt i desember, rett og slett fordi det er høyst usannsynlig å få barnehageplass her vi bor da (Oslo). 

Vi har ett barn som fikk termin i desember, men ble født i januar. Er selvsagt veldig glad for at det ble noen dager over termin - slik at vi faktisk kunne søke etter økonomisk behov.

Nå som vi får IVFbehandling så unngår vi ingenting spesifikt, da jeg har mye endometriose og det haster veldig. 

Men jeg hadde jo altså ikke blitt noe mer gravid alle de andre månedene i året når jeg jo faktisk hadde uoppdaget endometriose - det var jo ikke en pause på et par måneder som hindret graviditet i noen år liksom. 

Anonymkode: 4b80e...e83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter prøvingen i november vi, så nei :). Er høstbarn selv faktisk.  Selv om jeg ser fordelene med at barnet er født tidligere på året, ønsker jeg heller et høstbarn enn å utsette prøvingen for et vår-barn :). 

Anonymkode: 9d8da...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...