Gå til innhold

Grunn til å klage på frisør?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei alle sammen!

Jeg var for noen dager siden hos frisøren. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å ta avfarging, ettersom jeg har fått uønsket mørkt hår. Min egentlige hårfarge er kommunegrått, og tenkte at etter det var blitt foretatt avfarging, skulle jeg farge det i en tilsvarende farge. Dette for å hindre at jeg i ettertid skal få en så markant ettervekst.

Frisøren mente at jeg ikke burde ta avfarging. For det første fordi det sliter enormt på håret, og fordi det i flere tilfeller ikke blir noe bra resultat.

Derfor foreslo frisøren at jeg heller skulle ta noen lysere striper i håret slik at håret ble lysere pga. det. Jeg valgte dette.

Jeg kom til frisøren med 3 ukers ettervekst. Etterveksten hadde begynt å vises litt... Etter at frisøren hadde tatt stripene, kunne man fortsatt se etterveksten.

Synes dere jeg kan klage på dette? Føler at jeg må farge håre tom ei ukes tid ellerno... og jeg som nylig har gjort noe med håret! Dessuten kostet det 700 kr for å ta disse stripene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Jeg hadde klaget på det, for det er jo ikke pent når etterveksten synes. Så klag i vei du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Synes du skal klage ja.. Striper kan ikke skjule ettervekst, i hvert fall ikke hvis det er stor fargeforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

for å få bort etterveksten må det helfarges.

da må det jo bli mørkere for ikke å få skille fra fargen du har i resten av håret.

for å få det lysere må det avfarges (som frisøren ikke anbefaler)

eller legge inn lyse striper(som ble gjort).

så frisøren har jo gjort jobben sin, er jo ikke tryllekunstner heller, det er faktisk begrenset hva vi frisører kan gjøre, hva som er mulig å få til!

at du helst ville blitt lysere sånn ved ett trylleslag er jo klart, men det er ikke mulig!

kan sammenligne det litt med å spare ut håret, det er en periode hvor det ikke er så fint som du skulle ønske.

så NEI, du har ingen grunn til å klage.

liza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å få bort etterveksten må det helfarges.

da må det jo bli mørkere for ikke å få skille fra fargen du har i resten av håret.

 

for å få det lysere må det avfarges (som frisøren ikke anbefaler)  

eller legge inn lyse striper(som ble gjort).  

så frisøren har jo gjort jobben sin, er jo ikke tryllekunstner heller, det er faktisk begrenset hva vi frisører kan gjøre, hva som er mulig å få til!  

at du helst ville blitt lysere sånn ved ett trylleslag er jo klart, men det er ikke mulig!

kan sammenligne det litt med å spare ut håret, det er en periode hvor det ikke er så fint som du skulle ønske.

så NEI, du har ingen grunn til å klage.

liza

ENIG :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Liza her. Du har ingen god grunn tilå klage. Frisøren din andbefalte deg å ikke avfarge det, noe jeg mener var helt riktig gjort. Det må da farges etter avfargingen nemlig. Man kan ikke bare avfarge det og vips få igjen sin naturlige farge. Det tærer veldig på håret og ettervekst på striper er noe du må regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria

Jeg tør faktisk aldri å klage på frisøren. Nikker og smiler like fint hver gang. Sier ikke at jeg bestandig blir misfornøyd, bare at enkelte ganger kunne ting ha blitt forbedret eller forblitt ugjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...