Gå til innhold

Er bare en tredjedel av alle menn feminister?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ifølge Aftenposten nå på morgenen så er 2/3 av alle menn redde for falske anklager etter #MeToo. Noe som betyr at bare 1/3 av alle menn vet at så lenge de ikke gjør noe dumt så har de heller ikke noe å frykte. Hvorfor er så få menn feminister?

 

To av tre menn frykter falske anklager etter metoo
Hele 66 prosent av menn, og yngre mer enn eldre, er bekymret for feilaktige anklager om seksuell trakassering etter metoo.
https://www.aftenposten.no/norge/i/J18QL8/To-av-tre-menn-frykter-falske-anklager-etter-metoo

Anonymkode: e3573...a64

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 9%(eller var det 6%?) av norske menn er feminister. Jeg hadde blitt direkte skremt hvis det var så mange som 33% av menn som var så fulle av hat.

Anonymkode: fabce...efa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Ca 9%(eller var det 6%?) av norske menn er feminister. Jeg hadde blitt direkte skremt hvis det var så mange som 33% av menn som var så fulle av hat.

Anonymkode: fabce...efa

Feminisme handler om kvinner og menns likestilling. At kvinner skal ha samme rett som menn. Hat, det er det bare antifeminister som står for.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/gPnxVq/Tonje-Brenna-Ap-om-netthetsen-Vurderer-a-slutte-med-politikk

Anonymkode: e3573...a64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:
 

Feminisme handler om kvinner og menns likestilling. At kvinner skal ha samme rett som menn. Hat, det er det bare antifeminister som står for.

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/gPnxVq/Tonje-Brenna-Ap-om-netthetsen-Vurderer-a-slutte-med-politikk

Anonymkode: e3573...a64

gjerne se videre i posten om du har tvil om den mest kjente feministen i Norge sier om menn der. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:
gjerne se videre i posten om du har tvil om den mest kjente feministen i Norge sier om menn der. 

Er du uenig med henne så ta det opp med henne. Jeg ser ikke noe hat i innlegget hennes? Hun konstanterer bare det vi alle vet, at USA er styrt av gamle menn, hvite gamle menn. Det hun sier videre stemmer jo, i og med at en voldtektsmann nå sitter i grunnlovsdomstolen deres.

Anonymkode: e3573...a64

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan støtte likestiling uten å kalle seg for feminist.

 

Ja jeg vet sjokkerende.

Anonymkode: 654a8...d46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
Man kan støtte likestiling uten å kalle seg for feminist.

 

Ja jeg vet sjokkerende.

Anonymkode: 654a8...d46

Ja, jeg vet det er fullt mulig å være en feminist uten å nødvendigvis kalle seg for det. Det kommer av uvitenhet om hva feminisme er for noe. Noe det er en god del av i samfunnet, dessverre.

Anonymkode: e3573...a64

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ca 9%(eller var det 6%?) av norske menn er feminister. Jeg hadde blitt direkte skremt hvis det var så mange som 33% av menn som var så fulle av hat.

Anonymkode: fabce...efa

Ikke sant, 92% er for likestilling i følge nye undersøkelser så det vil si 92% feminister. 

Anonymkode: 3ff7b...136

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Er du uenig med henne så ta det opp med henne. Jeg ser ikke noe hat i innlegget hennes? Hun konstanterer bare det vi alle vet, at USA er styrt av gamle menn, hvite gamle menn. Det hun sier videre stemmer jo, i og med at en voldtektsmann nå sitter i grunnlovsdomstolen deres.

Anonymkode: e3573...a64

Det finnes ingen beviser for at han er en voldtektsmann. Anklagene mot han gikk heller ikke på voldtekt. 

Anonymkode: 6ab58...107

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å melde seg inn i Kvinnegruppa Ottar det, så finner du både rødstrømper og feminister, som for øvrig bare går mot strømmen.

Anonymkode: c900b...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du uenig med henne så ta det opp med henne. Jeg ser ikke noe hat i innlegget hennes? Hun konstanterer bare det vi alle vet, at USA er styrt av gamle menn, hvite gamle menn. Det hun sier videre stemmer jo, i og med at en voldtektsmann nå sitter i grunnlovsdomstolen deres.

Anonymkode: e3573...a64

Og her er enda en av grunnene til at folk missliker feminister. Slik som deg som dømmer folk uten rettssikkerhet. Skyldig til det motsatte er bevist. Feminister som deg er direkte farlig for demokratiet, og takk for at du viser det frem fremfor å late som du er noe du ikke er :) 
 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke sant, 92% er for likestilling i følge nye undersøkelser så det vil si 92% feminister. 

Anonymkode: 3ff7b...136

Nei, du har lest statistikken her helt feil :) 92% er for likestilling, altså er det bare 8% feminister, noe som stemmer med statistikken vi har på dette feltet etter % menn og kvinner som sier de er feminister.

Anonymkode: fabce...efa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Ja, jeg vet det er fullt mulig å være en feminist uten å nødvendigvis kalle seg for det. Det kommer av uvitenhet om hva feminisme er for noe. Noe det er en god del av i samfunnet, dessverre.

Anonymkode: e3573...a64

Feil

Anonymkode: 654a8...d46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:
 

Er du uenig med henne så ta det opp med henne. Jeg ser ikke noe hat i innlegget hennes? Hun konstanterer bare det vi alle vet, at USA er styrt av gamle menn, hvite gamle menn. Det hun sier videre stemmer jo, i og med at en voldtektsmann nå sitter i grunnlovsdomstolen deres.

Anonymkode: e3573...a64

Har gjort det, ikke at det hjelper mot monsterfeminister. Om du ikke ser hat når hun ut peker hvite gamle menn som et problem, så er det noe galt med likestillingen din. Om hun sa svarte unge kvinner hva hadde du tenkt da. Han er ikke en voldtekts mann, han ble kalt en voldtekst mann i avsier og omtrent hele media men tiltalen ifra Ford var overgriper. Der anklagelsen var at han viftet penis i ansiktet hennes for 36-35 år siden. Med mindre du har bevis for han er en voldtekts mann, så er han ikke det. 

Jeg snakker imot Simonsen siden hun er feministens ansikt i Norge og hun er en monsterfeminist. Det er sanglig på tide at andre feminister tar går imot Simonsen før hun ødelegger alt som heter feminisme. Feminisme må ta ifra radikale feminister talerøret og plassere dem i skamme kroken for alt tullet de har forsaket. Om du tror at ikke vi har alvorlige problemer i feminismen nå med monsterfeminister, kanskje du er en av dem.

Om du føler en trang til kalle meg en kaffefeminist siden jeg har sagt dette til deg, kanskje det er ikke jeg som er problemet. Grunnen til at feminismen i Norge er som den er idag, er at rasjonelle feminister som var sterk påvirket av opplysing tradisjonen og bruke det i feminisme, vi ble erstattet med radikale feminister og militante feminister som var sosialister på 90 tallet til 2000 tallet.    

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ifølge Aftenposten nå på morgenen så er 2/3 av alle menn redde for falske anklager etter #MeToo. Noe som betyr at bare 1/3 av alle menn vet at så lenge de ikke gjør noe dumt så har de heller ikke noe å frykte. Hvorfor er så få menn feminister?

 

To av tre menn frykter falske anklager etter metoo
Hele 66 prosent av menn, og yngre mer enn eldre, er bekymret for feilaktige anklager om seksuell trakassering etter metoo.
https://www.aftenposten.no/norge/i/J18QL8/To-av-tre-menn-frykter-falske-anklager-etter-metoo

Anonymkode: e3573...a64

Nei omkring 4% av norske menn (og 19% av kvinner) er feminister i følge statistikken jeg har sett på dette.

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

Ellers har du nok ikke forstått problemstillingen særlig godt om du tror det kun er de som ikke gjør noe dumt som har noe å frykte, gitt at det forutsetter at det aldri vil finnes de som missforstår, tolker i verste mening eller ser en måte å utnytte kampanjen på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 12.25, AnonymBruker skrev:
 

Ikke sant, 92% er for likestilling i følge nye undersøkelser så det vil si 92% feminister. 

Anonymkode: 3ff7b...136

Dette blir som å si at alle som er for omfordeling av goder via skatteseddelen er kommunister. Det er rett og slett feil.

Anonymkode: f5c42...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er oppsiktsvekkende er jo at så mange menn er redd for falske anklager om sextrakassering. Men ser man tilbake hvordan Mee Too bevegelsen har vært forvaltet, er det ikke rart.

Det ligger noen premisser her som er håpløse.

1. Det er kun kvinner som kan oppleve seksuell trakassering og kun menn som trakasserer

2. Alle kvinner som hevder seg trakassert snakker sant - uansett

3. Menn som forsøker å antyde at de har opplevd trakassering fra kvinner blir latterliggjort og stemplet som kvinnehatere

Som alle vet finnes det drittsekker både blant kvinner og menn. Dette vet alle kvinner og menn. Men i disse sammenhengene skal alltid kvinnen settes på pidestall som den moralsk opphøyde og ufeilbarlige offer. Og menn generelt plasseres i den andre enden av skalaen som menneskehetens søppel.

Så ser vi jo at det finnes menn som åpenbart helt uskyldig er beskyldt for seksuell trakassering og som er utstøtt både av samfunn og arbeidsliv som følge av falske kampanjer forsterket gjennom sosiale medier og andre medier som hiver seg på.

Fuck rettssikkerhet...det er også hva Mee Too kampanjen står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Korrigert versjon:

Det er naturlig at mange menn er redd for anklager om sextrakassering. Ser man tilbake hvordan MeToo-bevegelsen har blomstret, er det ikke rart.

Det ligger noen premisser her som er åpenbare.

1. Det er nesten bare kvinner som opplever seksuell trakassering, og nesten bare menn som trakasserer

2. Nesten alle kvinner som hevder seg trakassert, snakker sant

3. Menn som forsøker å antyde at de har opplevd trakassering fra kvinner, er latterlige kvinnehatere

Som alle vet, finnes det drittsekker både blant kvinner og menn. Dette vet de fleste kvinner og menn. Men i disse sammenhengene er kvinnen som regel et uskyldig offer. Menn hører ofte hjemme i den andre enden av skalaen som menneskehetens søppel.

Det finnes likevel menn som kanskje er uskyldig beskyldt for seksuell trakassering, og som er utstøtt både av samfunn og arbeidsliv som følge av misforståelser. Disse mennenes lidelser er likevel som bagateller å regne i forhold til hva horder av kvinner utsettes for i form av seksuell kriminalitet.

Endelig rettssikkerhet også for kvinner...det er noe av det MeToo-kampanjen står for.

Anonymkode: d968c...2ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:
1. Det er nesten bare kvinner som opplever seksuell trakassering, og nesten bare menn som trakasserer

2. Nesten alle kvinner som hevder seg trakassert, snakker sant

3. Menn som forsøker å antyde at de har opplevd trakassering fra kvinner, er latterlige kvinnehatere

Anonymkode: d968c...2ab

Selv om forskning viser at like mange menn som kvinner opplever uønsket seksuell oppmerksomhet, vil svært få menn selv si at de er utsatt for seksuell trakassering, forteller psykolog og professor ved Institutt for samfunnspsykologi ved Universitetet i Bergen, Ståle Einarsen.

Menn holder tett om seksuell trakassering.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:
 

Korrigert versjon:

Det er naturlig at mange menn er redd for anklager om sextrakassering. Ser man tilbake hvordan MeToo-bevegelsen har blomstret, er det ikke rart.

Det ligger noen premisser her som er åpenbare.

1. Det er nesten bare kvinner som opplever seksuell trakassering, og nesten bare menn som trakasserer

2. Nesten alle kvinner som hevder seg trakassert, snakker sant

3. Menn som forsøker å antyde at de har opplevd trakassering fra kvinner, er latterlige kvinnehatere

Som alle vet, finnes det drittsekker både blant kvinner og menn. Dette vet de fleste kvinner og menn. Men i disse sammenhengene er kvinnen som regel et uskyldig offer. Menn hører ofte hjemme i den andre enden av skalaen som menneskehetens søppel.

Det finnes likevel menn som kanskje er uskyldig beskyldt for seksuell trakassering, og som er utstøtt både av samfunn og arbeidsliv som følge av misforståelser. Disse mennenes lidelser er likevel som bagateller å regne i forhold til hva horder av kvinner utsettes for i form av seksuell kriminalitet.

Endelig rettssikkerhet også for kvinner...det er noe av det MeToo-kampanjen står for.

Anonymkode: d968c...2ab

Jeg plusset først dette siden jeg trodde det var ironi, men når jeg leste det nederste så ser jeg at du faktisk er seriøs. Skremmende!

Anonymkode: fabce...efa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kan vi anta at det er feminister i Barne og likestillingsdepartementet? Det er ingen der som gjør noe for menn hvertfall. 

Dette er grunnen til menn er for likestilling og ikke tar del i feminisme. Feminisme dreier seg om kvinner og menn har andre problemer som ingen tar tak i. Leser du hele VG-artikkelen ser du at det er liten grunn for menn å jobbe for feminisme.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/ng6yyB/gratulerer-med-mannsdagen 

Anonymkode: c3d07...5b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...