Gå til innhold

Alkoholservering. Er dette greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Hvorfor mener dere at det er de som drikker mye alkohol som må få gjennomslag? Ikke brudeparet? Hvis du for eksempel ikke liker fisk, forlanger du at brudeparet serverer kjøtt? Hvis du spiser lavkarbo, forlanger du å få servert lavkarbokake i bryllup? Eller er det kun fylla som er viktig? 

Det er da god skikk og bruk å servere en kaffe avec til kaka.   Det trodde jeg alle som ba til bryllupsfest serverte.  Blir du full av 4 cl sprit?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

Det er da god skikk og bruk å servere en kaffe avec til kaka.   Det trodde jeg alle som ba til bryllupsfest serverte.  Blir du full av 4 cl sprit?

Ok, så fylla er den reelle grunnen til hvorfor du drar i selskap. Greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Ok, så fylla er den reelle grunnen til hvorfor du drar i selskap. Greit. 

NEI.  Men voksne folk forventer å få skikkelig servering når de setter av en hel dag for å feire noe.  Det skulle da bare mangle! Herregud så pripne folk er.  Så ble onkel Finn litt skjeiv og snubla i dørkarmen.  Ooooo.  Fadese, festen er herved ødelagt.EN mann ble småfull, Kriseeee!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

NEI.  Men voksne folk forventer å få skikkelig servering når de setter av en hel dag for å feire noe.  Det skulle da bare mangle! Herregud så pripne folk er.  Så ble onkel Finn litt skjeiv og snubla i dørkarmen.  Ooooo.  Fadese, festen er herved ødelagt.EN mann ble småfull, Kriseeee!!

Det er ikke menneskerett å drikke seg full i andres selskap. Hvorfor skal dere stordrikkere alltid overkjøre folk som ikke drikker så mye alkohol? Hvorfor presser dere den drikkinga deres på andre? Tror dere at dere er så morsomme når dere er stupfulle? For det er dere ikke. 

Og igjen, du har ikke svart på hvorfor det er greit å servere mat gjester ikke liker, men ikke greit å ikke ha fri bar. Hvorfor tar man hensyn til alle mulige allergier, men ønsker ikke å ta hensyn til at brudeparet ikke vil ha fyll i selskapet sitt? Hva er så viktig med denne stordrikkinga? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Det er ikke menneskerett å drikke seg full i andres selskap. Hvorfor skal dere stordrikkere alltid overkjøre folk som ikke drikker så mye alkohol? Hvorfor presser dere den drikkinga deres på andre? Tror dere at dere er så morsomme når dere er stupfulle? For det er dere ikke. 

Og igjen, du har ikke svart på hvorfor det er greit å servere mat gjester ikke liker, men ikke greit å ikke ha fri bar. Hvorfor tar man hensyn til alle mulige allergier, men ønsker ikke å ta hensyn til at brudeparet ikke vil ha fyll i selskapet sitt? Hva er så viktig med denne stordrikkinga? 

Hvor har du det fra at jeg er en stordrikker?  Og hva slags folk er det du egentlig henger med som til stadighet blir overstadig beruset?  Hvem har sagt at stupfulle folk er morsomme, hvor får du ting fra? Ingen av de jeg omgås oppfører seg slik.  Vi er voksne folk.   Folk som gifter seg må gjerne være gniene på alkoholen, men da bør det stå i invitasjonen hvor mye alkohol det kommer til å bli servert så folk vet at når de har fått f.eks 6 enheter så er det slutt.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Peonjenta skrev:

NEI.  Men voksne folk forventer å få skikkelig servering når de setter av en hel dag for å feire noe.  Det skulle da bare mangle! Herregud så pripne folk er.  Så ble onkel Finn litt skjeiv og snubla i dørkarmen.  Ooooo.  Fadese, festen er herved ødelagt.EN mann ble småfull, Kriseeee!!

Så du kan ikke feire uten alkohol? 

 

Anonymkode: df83e...8df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

Hvor har du det fra at jeg er en stordrikker?  Og hva slags folk er det du egentlig henger med som til stadighet blir overstadig beruset?  Hvem har sagt at stupfulle folk er morsomme, hvor får du ting fra? Ingen av de jeg omgås oppfører seg slik.  Vi er voksne folk.   Folk som gifter seg må gjerne være gniene på alkoholen, men da bør det stå i invitasjonen hvor mye alkohol det kommer til å bli servert så folk vet at når de har fått f.eks 6 enheter så er det slutt.  

Å servere 6 enheter er ikke å være gnien. Derfor tror jeg at du er stordrikker. Fordi du mener at 6 glass vin, altså 9 alkoholenheter (!) er lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Ok, så fylla er den reelle grunnen til hvorfor du drar i selskap. Greit. 

Jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan du klarte å tolke det ut av det Peonjenta skrev!

Avec er helt normalt å servere i litt formelle selskaper, ikke bare i bryllup, og det vil derfor være en forventing fra ganske mange gjester. Og de gjestene ønsker seg ikke den avecen fordi det er sprit, men fordi det er en naturlig avslutning på et godt måltid. Jeg har 20-25 års erfaring fra selskapsliv og restaurantdrift og jeg tror jeg har tilgode å se noen bli dritings pga en avec.

 

 

Endret av Eliza Doalot
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Å servere 6 enheter er ikke å være gnien. Derfor tror jeg at du er stordrikker. Fordi du mener at 6 glass vin, altså 9 alkoholenheter (!) er lite. 

1 gl er en enhet. Hvordan blir 6 glass vin til 9 enheter?  Blir 6 flasker øl også 9 enheter??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Så du kan ikke feire uten alkohol? 

 

Anonymkode: df83e...8df

Joda, har vært i bryllup uten alkohol jeg.  Minnet meg litt om en konfirmasjon,  men konfirmasjoner kan være koselige de. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Peonjenta skrev:
 

1 gl er en enhet. Hvordan blir 6 glass vin til 9 enheter?  Blir 6 flasker øl også 9 enheter??

Et stort glass vin er 1,5 alkoholenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Et stort glass vin er 1,5 alkoholenhet.

Det serveres ikke store glass i restauranter, og med TS' innstilling er det neppe det hun har tenkt til å servere heller. Jeg tror derfor vi trygt kan legge normale enheter til grunn for videre diskusjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Ok, så fylla er den reelle grunnen til hvorfor du drar i selskap. Greit. 

Hvordan kan du hevde det ut fra hva @Peonjenta skriver? 

Det er som om at du ikke har noen god forklaring på hvorfor du ikke vil traktere bryllupsgjestene på riktig vis. Bare innrømm det, du vil invitere flere enn det du har råd til for å få mere gaver.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, O.G. skrev:
 

Hvordan kan du hevde det ut fra hva @Peonjenta skriver? 

Det er som om at du ikke har noen god forklaring på hvorfor du ikke vil traktere bryllupsgjestene på riktig vis. Bare innrømm det, du vil invitere flere enn det du har råd til for å få mere gaver.

Jeg er gift jeg, så skal ikke invitere noen. Og igjen, hvis man for eksempel serverer kjempedyr mat, er det fortsatt ikke nok? Dere må ha fyllefest? Og hvem som sa at å begrense alkoholen til 6 glass ikke er riktig vis? 

Endret av ItchyBitchySpider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Jeg er gift jeg, så skal ikke invitere noen. Og igjen, hvis man for eksempel serverer kjempedyr mat, er det fortsatt ikke nok? Dere må ha fyllefest? Og hvem som sa at å begrense alkoholen til 6 glass ikke er riktig vis? 

Ingen som har snakket om fyllefest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, O.G. skrev:
 

Ingen som har snakket om fyllefest.

Hvorfor må dere ha masse alkohol ut over 6 glass vin? Hvorfor er 6 glass ikke nok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Hvorfor må dere ha masse alkohol ut over 6 glass vin? Hvorfor er 6 glass ikke nok? 

Handler ikke om å ha masse alkohol, handler om at vertskapet ikke skal være petimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, O.G. skrev:
 

Handler ikke om å ha masse alkohol, handler om at vertskapet ikke skal være petimeter.

Petimeter bare fordi man ikke ønsker fyll? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Hvorfor må dere ha masse alkohol ut over 6 glass vin? Hvorfor er 6 glass ikke nok? 

Poenget er ikke at ikke 6 glass er nok, det er det sannsynligvis for veldig mange. 

Poenget er at vi - som voksne, oppegående individer, fullt ut i stand til å begrense oss - ikke liker å bli pålagt restriksjoner som følge av at noen ikke stoler på at vi er kapable til å styre det selv. Det er det som ikke er ok.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Eliza Doalot skrev:
 

Poenget er ikke at ikke 6 glass er nok, det er det sannsynligvis for veldig mange. 

Poenget er at vi - som voksne, oppegående individer, fullt ut i stand til å begrense oss - ikke liker å bli pålagt restriksjoner som følge av at noen ikke stoler på at vi er kapable til å styre det selv. Det er det som ikke er ok.

 

Men det er helt ok at dere får kun en porsjon middag? Hva hvis det er for lite for noen, og de fortsatt er sultne? Det er jo også restriksjoner. Da kan ikke brudeparet servere annet enn buffet der alle får spise så mye de vil? 

Anonymkode: 6d9d5...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...