Gå til innhold

Alkoholservering. Er dette greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde neppe drukket særlig mye mer enn 6 enheter, så det er ikke mengden i seg selv som er problemet. Derimot har jeg veldig lite sans for å bli underlagt overformynderi, og kan ikke tenke meg at det hadde satt meg i særlig feststemning. 

Og om dere først skal begrense, alloker mer vin til maten og mindre til festen etterpå. En bryllupsmiddag blir fort ganske traurig med tomt glass.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryllup er så ulidelig kjedelig at jeg helt klart må ha mer enn seks enheter på det gjennomsnittlige bryllup jeg har vært i som har vart i minst åtte timer.

Men gratulerer med det forestående bryllupet! 

Anonymkode: 3ec64...0b0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Bryllup er så ulidelig kjedelig at jeg helt klart må ha mer enn seks enheter på det gjennomsnittlige bryllup jeg har vært i som har vart i minst åtte timer.

Men gratulerer med det forestående bryllupet! 

Anonymkode: 3ec64...0b0

Sier det samme. 

Blir ikke full av 6 glass vin. Ser folk snakker om rølpefest.

Nei, flere av oss trenger mer enn 6 enheter spedd over flere timer med pinefull kjedsommelighet for å bli full.

6 enheter er nok til å holde meg nummen nok til å overleve dagen.

Ville tatt med en liten flaske i veska så hadde jeg kanskje tilogmed kosa meg i det rigide kontrollfreak brullypet... 

Endret av veggteppe
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det blir to glass vin til maten. Resten av kvelden blir det fire glass vin pr. gjest. Det blir ikke lov til å ha med medbragt, og ingen bar og kjøp av alkohol utover dette. Er det innafor å gjøre det på den måten? 

Anonymkode: fe6e5...dea

Selvsagt! Hvorfor skal man ha mer enn seks glass vin? 

Anonymkode: bbb34...e62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Selvsagt! Hvorfor skal man ha mer enn seks glass vin? 

Anonymkode: bbb34...e62

Hvorfor skal man strengt tatt ha mer enn to?

hvorfor skal man ha vin i det hele tatt?

.....hva med å la folk bestemme selv? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kritt skrev:
 

Jeg har vært i mange brylluper og har aldri opplevd at det har utartet til noen "fyllefest". Flertallet vet stort sett å oppføre og begrense seg. Om du har enkelte gjester som du vet kan drikke for mye ville jeg heller tipset de som skjenker vin om ikke å fylle glassene deres for ofte.

 

En annen ting: En bryllupsmiddag med taler varer fort fire timer. Da er to glass vin svært lite, særlig om det blir litt skåling.

Det er sikkert alkoholfri drikke, også. En regel er ett glass alkoholfritt til ett glass vin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, veggteppe skrev:
 

Sier det samme. 

Blir ikke full av 6 glass vin. Ser folk snakker om rølpefest.

Nei, flere av oss trenger mer enn 6 enheter spedd over flere timer med pinefull kjedsommelighet for å bli full.

6 enheter er nok til å holde meg nummen nok til å overleve dagen.

Ville tatt med en liten flaske i veska så hadde jeg kanskje tilogmed kosa meg i det rigide kontrollfreak brullypet... 

Synes du det er så kjedelig å være i bryllup at du må drikke deg full? Da kunne du heller takket nei, så hadde du sluppet unna.

Endret av Mystic woman
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det blir to glass vin til maten. Resten av kvelden blir det fire glass vin pr. gjest. Det blir ikke lov til å ha med medbragt, og ingen bar og kjøp av alkohol utover dette. Er det innafor å gjøre det på den måten? 

Anonymkode: fe6e5...dea

To glass vin til en lang middag med taler og skåling blir for knapt. Jeg ville ønsket å drikke det meste av vinen til maten, ikke etterpå. 

Hvis du vil at det skal være hyggelig, men er bekymret for at noen blir for fulle: Jeg tror det er mye lettere å unngå at noen får for mye å drikke ved å servere mer til maten  enn du foreslo (og la servitører gå rundt og skjenke, da kan ikke noen drikke kjempemye), og ha færre bonger etterpå. Fire bonger etterpå vil  lett bli sånn at de som drikker lite / ingenting gir sine bonger til andre, og noen av disse vil drikke mye..

Mer vin til maten/talene, 1-2 bonger etterpå, og så betal-bar som kan gå over til gratis kaffe-og brus-bar hvis/når dere føler det er lurt.

 

Anonymkode: 1e3e8...7b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mystic woman skrev:
 

Det er sikkert alkoholfri drikke, også. En regel er ett glass alkoholfritt til ett glass vin.

Ja, man bør selvfølgelig servere vann ved siden av vinen. Prøver selv å passe på å drikke vel så mye vann som vin under middager og i festlig lag. Likevel er to glass vin til en lang middag lite. Enig med Ab over her som foreslår mer vin til maten og mindre etterpå, om man har en viss kvote.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mystic woman skrev:
 

Synes du det er så kjedelig å være i bryllup at du må drikke deg full? Da kunne du heller takket nei, så hadde du sluppet unna.

Ja jeg synes generelt brullyp er dønn kjedelig og hovedattraksjonen er åpen bar.

Selvfølgelig møter jeg opp med smil og godt humør for å feire paret. 

Det er mye i livet man gjør av omtanke og respekt, selv om man ikke synes det er verdens morsomste ting. Men med åpen bar heves jo såklart lista noen hakk. 

Endret av veggteppe
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig.

 

Men er ikke folk såpass dannete at de ikke sluker ned vinglass etter vinglass? Hva med å sette frem de vinflaskene (mengede 2 glass på hver) på bordene til maten? Alle skjenker seg ett glass. Noen mer og kanskje noen sier seg fornøyde?

Etter middag kan settes den drikken frem som dere har tenkt, og så forsyner gjestene seg. Blir det tomt, så er det ikke mer. Helt greit.

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi gjestene beskjed på forhånd så de kan veldige om de vil drikke alkohol eller ikke. Jeg ville blitt irritert om jeg i løpet av 6-10 timer fikk nok alkohol til å bli brisen i kun en times tid, da ville jeg heller holdt meg til Pepsi og kaffe hele kvelden og så kunne kjørt hjem selv. Ikke alle blir fulle av en flaske vin over 6-10 timer. 

Anonymkode: e810f...033

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Gi gjestene beskjed på forhånd så de kan veldige om de vil drikke alkohol eller ikke. Jeg ville blitt irritert om jeg i løpet av 6-10 timer fikk nok alkohol til å bli brisen i kun en times tid, da ville jeg heller holdt meg til Pepsi og kaffe hele kvelden og så kunne kjørt hjem selv. Ikke alle blir fulle av en flaske vin over 6-10 timer. 

Anonymkode: e810f...033

Så merkelig holdning? Drikke for å bli full i et bryllup? Synes det høres helt feil ut. Det er lite hyggelig å være sammen med fulle personer. 

Men å drikke litt vin til maten, kose seg, det er jo det som er hyggelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beregnes altså ett glass til forretten og ett til hovedretten hvis jeg forstår riktig. Burde være mulighet for en gangs påfyll under hovedretten, for det er da de fleste taler kommer. Da vil mange/alle ha mulighet til å skåle.
Regner det blir mineralvann også under middagen, ikke bare vann.
Personlig liker jeg ikke vin eller øl, men et glass cola tar jeg gjerne til fest. Vann drikker jeg hjemme, så derfor skeier jeg ut i festelige lag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det blir to glass vin til maten. Resten av kvelden blir det fire glass vin pr. gjest. Det blir ikke lov til å ha med medbragt, og ingen bar og kjøp av alkohol utover dette. Er det innafor å gjøre det på den måten? 

Anonymkode: fe6e5...dea

Nei.

Og hvis det er kaffegjester, får de også seks glass vin da eller?

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er mest fordi det ikke skal bli noe fyllefest. 

Anonymkode: fe6e5...dea

Dette må være spesielle gjester 😄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i brylluper uten alkohol, ingenting å si på stemningen der. :) Og jeg har vært i bryllup der noen er blitt stupfulle og ubehagelige og spydd. Det er ikke alle som kan holde måte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...