Gå til innhold

Alkoholservering. Er dette greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Eliza Doalot skrev:
 

Det forklarer jo egentlig en hel del.

Om du ikke omgås folk som drikker alkohol, hvordan er du da i stand til å uttale deg så bastant om hvordan en fest med alkohol utarter seg?

 

Joda, de drikker alkohol. Men ikke over 6 enheter. Og de har det like koselig med alkohol som uten. Jeg har også vært på utallige julebord, runde dager og bryllup, så jo, jeg vet hvordan en fest med fri bar og/eller brennevin utarter seg. 

Endret av ItchyBitchySpider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Joda, de drikker alkohol. Men ikke over 6 enheter. Og de har det like koselig med alkohol som uten. Jeg har også vært på utallige julebord, runde dager og bryllup, så jo, jeg vet hvordan en fest med fri bar og/eller brennevin utarter seg. 

Så du vet nøyaktig antall enheter alle du har vært på fest med til enhver tid, har konsumert? Jøss. Det må jeg si er Imponerende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder massevis. Gjestene kommer ikke ditt for å bli veldig fulle. De må bli fornøyd. Jeg hadde blitt det.

Anonymkode: 7fc18...0e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev:
 

Så du vet nøyaktig antall enheter alle du har vært på fest med til enhver tid, har konsumert? Jøss. Det må jeg si er Imponerende. 

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg snakker med venninnene mine. Og vi bruker å snakke om hva slm er vanlig mengde for dem blant annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg snakker med venninnene mine. Og vi bruker å snakke om hva slm er vanlig mengde for dem blant annet. 

Men skrev ikke du at du allerede har hatt bryllup? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, O.G. skrev:
 

Men skrev ikke du at du allerede har hatt bryllup? 

Ja? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 14.02, Eliza Doalot skrev:
 

Som vert står du naturligvis fritt til å gjøre akkurat det du vil.

Når du skriver at du kun kjenner ett menneske som tåler brennevin, så slår du meg som ganske ung? En bryllupsfest er jo gjerne en samling av mennesker i mange aldere og livssituasjoner, og jeg tenker at begrensningen din kanskje vil oppleves som innafor hos mange unge, men fornærmende for mange litt eldre.

Det er helt legitimt å ikke ønske fyll, det ønsker ikke jeg heller. Det mange av oss tar til orde for, er at det er mindre invaderende måter å sørge for det, enn det du planlegger. 

Jeg tror også - på helt generelt grunnlag - at det er viktig å huske at gjestene ikke bare er statister som skal fylle forhåndsdefinerte roller i deres perfekte dag. Det er mennesker med personlighet og erfaringer, humør og engasjement, og til syvende og sist er det de som skal skape dagen deres. Vertens/deres rolle er å tilrettelegge for at det kan skje, men det er en forskjell på å tilrettelegge og å detaljstyre. Å sette en så fast grense på hvor mye gjesten får drikke tror jeg vil oppleves som detaljstyring, og det er det lett å reagere negativt på.

Det er sant. Gjestene er viktig at blir ivaretatt. Vi har tenkt mye på det altså. Vi har nå kommet dithen at en vil bli å servere alkohol. Blir noen for påvirket, så får de beskjed om å roe ned. Vil jo selvfølgelig ikke legge demper på noe, men vil heller ikke gjester som raver rund. Så en får oppgave i å servere. Folk må gjerne bli litt beruset, danse og ha det gøy! De er tross alt her for å feire. Så en får ansvaret for å servere alkohol. Så vi stoler på at han har oversikt. Har sett og vurdert svarene her, og tatt den beslutningen. Vil ikke være overformyndere! Men fyll og tull vil jo ødelegge så mye. Vil helst at folk skal kose seg.

Nå blir det overnatting, og alle må dra innen 12 neste dag. Så det begrenser seg nok selv da mange kjører tenker jeg. 

Anonymkode: fe6e5...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...