Gå til innhold

Masse edderkopper i leilighet-fukt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Det er et prøveprosjekt KG driver med, er ikke lagt inn av en bruker. 

Anonymkode: da768...a88

Så kg legger linker til i folks innlegg uten at de kan styre det selv? Det er litt drøyt, ser jo helt teit ut her.

Anonymkode: bdc9d...5c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

For et hysteri! Vi eier selv og har alltid tørket klær over natta på stua. For noen år siden ble veggene totalrenovert fordi vi skiftet vinduer og ville isolere veggene samtidig. Gjett hva? Ingen mugg eller skader i veggene etter 15 år med jevnlig klestørk på stua. 

 

Slik TS beskriver det tørker de ikke klærne forsvarlig.

De ødelegger leiligheten, flott for utleier.

Anonymkode: 61361...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:
 

For et hysteri! Vi eier selv og har alltid tørket klær over natta på stua. For noen år siden ble veggene totalrenovert fordi vi skiftet vinduer og ville isolere veggene samtidig. Gjett hva? Ingen mugg eller skader i veggene etter 15 år med jevnlig klestørk på stua. 

Til Ts: Edderkopper trekker inn på denne tiden av året, vi har også en del edderkopper nå, men problemet gir seg snart. Slik er det hver eneste høst. Eller har du problemer med mye edderkopper hele året? 

Anonymkode: da768...a88

Vet ikke om dette er vanlig da vi flyttet inn i august. Har aldri hatt dette problemet i tidligere hybel midt i skog og mark, er derfor jeg reagerer litt på det. Hjemme hos foreldre har vi alltid tørket klær inne i stua uten problem, hadde ungått tørk i stua hadde jeg hatt mulighet, men er faktisk eneste sted med plass. 

Anonymkode: 15c99...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Slik TS beskriver det tørker de ikke klærne forsvarlig.

De ødelegger leiligheten, flott for utleier.

Anonymkode: 61361...cb3

Igjen, vi har ikke plass. Alternativet er jo å ikke vaske klær. Utleier må være bevisst på at det er sånn det må bli når leiligheten er så liten og ikke inkluderer tørketrommel/kjeller/loft tenker jeg. 

Anonymkode: 15c99...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:
 

Igjen, vi har ikke plass. Alternativet er jo å ikke vaske klær. Utleier må være bevisst på at det er sånn det må bli når leiligheten er så liten og ikke inkluderer tørketrommel/kjeller/loft tenker jeg. 

Anonymkode: 15c99...0c5

Da må DU gjøre det slik at det er forsvarlig å tørke i stua eller velge et vaskeri og tromle der.

Anonymkode: 61361...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Igjen, vi har ikke plass. Alternativet er jo å ikke vaske klær. Utleier må være bevisst på at det er sånn det må bli når leiligheten er så liten og ikke inkluderer tørketrommel/kjeller/loft tenker jeg. 

Anonymkode: 15c99...0c5

Har dere snakket med utleier om dette? Jeg ville spurt hvor det var meningen vi skulle tørke tøyet. Utleier vet at alle må vaske og tørke klærne sine og må lage en tilfredsstillende løsning. Da vi leide var det stort tørkeloft over leiligheten, men dere har ikke den muligheten. Nå vet jeg om mange som tørker klær på stua i hus og leiligheter de eier selv, så tror ikke det er så stort problem. 

Anonymkode: da768...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Har dere snakket med utleier om dette? Jeg ville spurt hvor det var meningen vi skulle tørke tøyet. Utleier vet at alle må vaske og tørke klærne sine og må lage en tilfredsstillende løsning. Da vi leide var det stort tørkeloft over leiligheten, men dere har ikke den muligheten. Nå vet jeg om mange som tørker klær på stua i hus og leiligheter de eier selv, så tror ikke det er så stort problem. 

Anonymkode: da768...a88

Har sendt mail nå, skal vente på svar. Føler ikke vi har de typiske «symptomene» til mye fuktighet i leiligheten , men hørte at det kunne være en mulighet for at edderkoppene trivdes godt (men når jeg tenker meg om oppholdes de ikke i stua). 

Anonymkode: 15c99...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høyt er det under taket i leiligheten? Det er nemlig mulig å henge tørkestativet i høyden om det er lite gulvplass på badet.
Kjøp et par sånne; https://www.whiteaway.no/hus-hage/stryking/torkestativ/product/leifheit-rollquick-210/?gclid=EAIaIQobChMIjOHG9NeI3gIVFZSyCh3S4QPPEAQYAyABEgK7qfD_BwE

Jeg har en sånn selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: huseier sa det går fint at klær skulle tørkes i stue fordi han skjønner at det ikke er nok plass til noe annet. Men har vasket leilighet og sprayet kriker og kroker med permetrin, så får vi se om det hjelper. 

 

 

Anonymkode: 15c99...0c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Oppdatering: huseier sa det går fint at klær skulle tørkes i stue fordi han skjønner at det ikke er nok plass til noe annet. Men har vasket leilighet og sprayet kriker og kroker med permetrin, så får vi se om det hjelper. 

 

 

Anonymkode: 15c99...0c5

Husk ts edderkopper kan krabbe inn i bihulene og vidre til mellomøret og legge egg.

Anonymkode: 04a33...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Oppdatering: huseier sa det går fint at klær skulle tørkes i stue fordi han skjønner at det ikke er nok plass til noe annet. Men har vasket leilighet og sprayet kriker og kroker med permetrin, så får vi se om det hjelper. 

 

 

Anonymkode: 15c99...0c5

Så bra at det ordnet seg! Jeg fant et tips om å lage sin egen spray mot edderkopper og jeg har brukt den med stort hell på verandaen vår. Blandet sitronsaft, olje og vann i en sprayflaske og rist godt, spray i kriker og kroker. Er kanskje ikke så praktisk å bruke inne. Men jeg ble kvitt 90 % av spindelvevene på verandaen med dette, hadde ikke lyst å bruke noe giftig som kunne skade andre insekter, jeg ville bare bli kvitt spindelvev. 

Anonymkode: da768...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Husk ts edderkopper kan krabbe inn i bihulene og vidre til mellomøret og legge egg.

Anonymkode: 04a33...da8

Atte hvafforno??

Anonymkode: bf8f7...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 12.27, AnonymBruker skrev:
LES OGSÅ 
?imageId=2244941&panoy=0&panox=0&heighty=0&heightx=0&width=400&height=300

Luft på loftet, steng kjelleren

Mange lufter godt ut når varmen kommer. Helt feil, sier ekspert på inneklima.

For et hysteri! Vi eier selv og har alltid tørket klær over natta på stua. For noen år siden ble veggene totalrenovert fordi vi skiftet vinduer og ville isolere veggene samtidig. Gjett hva? Ingen mugg eller skader i veggene etter 15 år med jevnlig klestørk på stua. 

Til Ts: Edderkopper trekker inn på denne tiden av året, vi har også en del edderkopper nå, men problemet gir seg snart. Slik er det hver eneste høst. Eller har du problemer med mye edderkopper hele året? 

Anonymkode: da768...a88

Har man veldig god ventilasjon fra før, så kan det være at det ikke gjør noe å tørke i stua på jevnlig basis, men da er rommet/bygget dimensjonert for det. 

På generelt grunnlag anbefales det at man ikke har klær til tørking i stua, og det høres jo ut som forholdene hos TS tilsier at det på ingen måte er lurt å gjøre det. Å bare gjøre det med påstanden om at det er eneste mulighet kan bli dyrt, for som leietaker plikter man å bruke husrommet slik at man ikke øker risikoen for eller påfører skader. TS bør prate med huseier om tørke av klær et annet sted, eller få kjøpt inn en luftavfukter. 

Edit: Ser at huseier har sagt til TS at det går greit å tørke klær i stua. Jeg ville likevel ha hatt dette skriftlig, siden man ikke kan vite hvilket humør huseier kommer til å være i den dagen fuktskader eventuelt blir oppdaget. 

Anonymkode: 1aeb4...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...