Gå til innhold

Tror jeg har tettet doen med våtservietter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke ts, men vet du om jeg får kjøpt denne i en liten by uten clas ohlson/coop bygg? Selger de den på matbutikker?

Anonymkode: 6c946...b5e

De pleier å ha den på byggevarehandel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Kritt skrev:
 

Som flere er inne på - du må jo rense vannlås under vask og i dusj for hår og "dritt" før du kjører på med kjemikalier. Antakelig er en manuell opprenskning tilstrekkelig. Husk hansker og neseklype.

Tror ikke vasken og dusjen hører sammen i rør, for det er ingenting galt med vasken. Men jeg må rense sluken i dusjen før jeg putter oppi noen kjemikalier? For jeg har sjekket i sluken, og jeg kjenner ikke noe når jeg stikker hånda oppi der, men jeg må skru av den "bøyen" på røret under dusjen?

Anonymkode: d1f71...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering!

Nå ser alt ut til å funke bra, toalettet skyller ned som det skal, og jeg hadde Mudin i sluken til dusjen i ca 20 min, spylte så med varmt vann i ca 2 min, og det rant ikke over. 
Nå burde alt være greit, tro meg, jeg har lært min lekse nå!

Anonymkode: d1f71...1a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke ts, men vet du om jeg får kjøpt denne i en liten by uten clas ohlson/coop bygg? Selger de den på matbutikker?

Anonymkode: 6c946...b5e

Coop obs har den hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Oppdatering!

Nå ser alt ut til å funke bra, toalettet skyller ned som det skal, og jeg hadde Mudin i sluken til dusjen i ca 20 min, spylte så med varmt vann i ca 2 min, og det rant ikke over. 
Nå burde alt være greit, tro meg, jeg har lært min lekse nå!

Anonymkode: d1f71...1a1

Så bra! :klemmer:

Anonymkode: 1e498...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Du koser deg over andres ulykke? Karma kommer.

Anonymkode: f8a88...e73

Dette var jo ikke en ulykke, det var bare dumskap. 😕 Og ja, karma kom jo til TS.

Anonymkode: 59504...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mudin eller tilsvarende finnes i rørleggerbutikker, og på en del Coop butikker. 

Det høres ut som du har et dusjkabinett. Sånn til vanlig må du rense ovenfra, det skal være en hårsamler som det er lurt å rense jevnlig. Ellers må du fra tid til annet rense gulvsluket. 

Rens også sluket under vasken på bad og kjøkken noen ganger i året. Du kan gjerne bruke en slump med Mudin eller tilsvarende oppi sluket som forebyggende. 

Avløpsåpner skal aldri i toalettet, bruk vakumpumpe om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjorde du nå det, og er det noe å skrive side opp og side ned om egentlig?

Anonymkode: 1cc14...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2018 den 20.28, AnonymBruker skrev:
 

Plumbo er ikke farlig for rør: https://www.dinside.no/bolig/er-virkelig-plumbo-sa-farlig/61246708

Anonymkode: 683a3...51a

Du finner sikkert en «pålitelig» kilde på nett som sier at våtservietter eller engangskluter er ok å putte i do også. At noe står på Internett gjør det ikke sant. Kildekritikk er en fin ting. Så til neste gang: kildekritikk. 

De påpeker jo dessuten selv i artikkelen problemet: plumbo skader ikke rør montert etter moderne forskrift. Men rør montert etter moderne forskrift går heller ikke spesielt ofte tett. Har du et tett rør kan du derfor anta at det enten er dårlig/feil montert eller gammelt. Eller begge deler. Og å anta at rørene dine er feil montert, ja det bør vi alle gjøre. For i følge SINTEF (pålitelig kilde, i motsetning til DinSide) så er minst 50-60% av alle rør noensinne montert montert feil. 

Anonymkode: 8530f...739

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du finner sikkert en «pålitelig» kilde på nett som sier at våtservietter eller engangskluter er ok å putte i do også. At noe står på Internett gjør det ikke sant. Kildekritikk er en fin ting. Så til neste gang: kildekritikk. 

De påpeker jo dessuten selv i artikkelen problemet: plumbo skader ikke rør montert etter moderne forskrift. Men rør montert etter moderne forskrift går heller ikke spesielt ofte tett. Har du et tett rør kan du derfor anta at det enten er dårlig/feil montert eller gammelt. Eller begge deler. Og å anta at rørene dine er feil montert, ja det bør vi alle gjøre. For i følge SINTEF (pålitelig kilde, i motsetning til DinSide) så er minst 50-60% av alle rør noensinne montert montert feil. 

Anonymkode: 8530f...739

Hvordan feilmontert er de?

Anonymkode: 1e498...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du et tett rør kan du derfor anta at det enten er dårlig/feil montert eller gammelt.

Alle rør må vedlikeholdes uansett hvor gamle de er. Jevnlig rensing av sluk er viktig. Gamle avløpsrør i støpejern går oftere tett ja. Men plastrør som går tett er ikke nødvendigvis montert feil (skjønner ikke helt hvordan man kan klare å feilmontere avløp da..) Men plastrør må også vedlikeholdes.

Anonymkode: 75ff8...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...