Gå til innhold

Tror jeg har tettet doen med våtservietter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HJELP! 

Jeg har en stund nå brukt våtservietter når jeg er på do, og ikke tenkt meg om å spylt disse ned i toalettet. 
Jeg har vært bortreist i en uke, og kom hjem nå og gikk da på do. Når jeg spylte ned gikk vannet og alt annet bare opp, ikke ned! 
Jeg fisket ut alle serviettene og prøvde alle råd jeg fant med å lage vakuum i toalettet, og etter å ha brukt hånden med hansker og plastikkpose over for å stake skikkelig godt, forsvant vannet ned. 
Følte meg ganske ekkel, så ville ta ta en dusj. Etter kanskje 20 sek i dusjen fikk jeg en telefon og gikk ut av dusjen for å svare, og da var det vann over hele gulvet!! Jeg røsket bort skillene under dusjen for å finne sluket for å fjerne det som eventuelt lå i det, men det var ingen ting der. Etter mye vasking fikk jeg bort vannet på gulvet, og det som lå i sluken holder fortsatt på å gå ned. 

Hva kan jeg gjøre? Holder det med avløpsrens her, eller må jeg kontakte rørlegger? 

Anonymkode: d1f71...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha brukt slik sugekopp-greie til å bruke i toalettet og prøvd det noen ganger. Kanskje røsker det vannet i avløpet opp og ned godt nok til at hva det enn er for "klump" i avløpet, løsner.

Anonymkode: f8a88...e73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!

Anonymkode: 3fbb6...8e9

Du koser deg over andres ulykke? Karma kommer.

Anonymkode: f8a88...e73

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg ville prøvd Plumbo heavy gel i første omgang.

Anonymkode: 0a1a0...693

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dyr lærepenge dette.  Her må rørlegger til! Ligger jo langt inni røra når dusj sluket også påvirkes 

Anonymkode: a221b...d33

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!

Anonymkode: 3fbb6...8e9

Konstruktivt. 

Ikke bruk Plumbo! Det forsteiner seg i rørene. 

Kjøp en sugekopp/vakuumpumpe i morgen, eller en stakefjær. Er det skikkelig ille, og ikke vil løsne, kan du kjøpe en rørspyler som du kobler til høytrykksspyler, hvis du har. De har relativt billige på biltema :)

Anonymkode: 4e69b...381

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

En dyr lærepenge dette.  Her må rørlegger til! Ligger jo langt inni røra når dusj sluket også påvirkes 

Anonymkode: a221b...d33

Det kan du vel strengt talt ikke vite på forhånd, uten å ha sett ts sitt bad/hvor rørene går? Spørs jo om det feks er to rør som går i en gren mot et felles rør eller slike ting. 

Anonymkode: 4e69b...381

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke bruk Plumbo! Det forsteiner seg i rørene. 

 

Når skal folk slutte å spre denne myten?

Plumvo heavy gel blir ikke til stein. Hjelpes.

Anonymkode: 0a1a0...693

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noen ting til dette tidligere, så håper ikke det er så ille, men må kjøpe en sugekopp i morgen for å prøve! 

Anonymkode: d1f71...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk fortjent! 😍 Helt sykt at det finnes folk i 2018 som ikke har fått med seg at det eneste som skal kastes i do er dopapir! 🙄

Og våtservietter fucker opp bakteriefloraen i underlivet, så kanskje du får en soppinfeksjon på toppen av denne idiotien? 

Håper virkelig du ikke har gjort dette hos andre også! 

Anonymkode: f60bd...eea

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Helt fantastisk fortjent! 😍 Helt sykt at det finnes folk i 2018 som ikke har fått med seg at det eneste som skal kastes i do er dopapir! 🙄

Og våtservietter fucker opp bakteriefloraen i underlivet, så kanskje du får en soppinfeksjon på toppen av denne idiotien? 

Håper virkelig du ikke har gjort dette hos andre også! 

Anonymkode: f60bd...eea

Jeg antar at når våtservietter kastes i do har man brukt dem til å tørke vekk avføring. Jeg er enig i at det er rart at TS ikke har fått med seg dette, men synes din og en annen sin reaksjon er ganske teit.

Ts: ikke kast våtservietter i do mer og se om du kan få tak i en rørlegger :) Vet ikke om jeg ville ha prøvd på egenhånd i tilfelle problemene er omfattende.

Anonymkode: da7ec...c31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Når skal folk slutte å spre denne myten?

Plumvo heavy gel blir ikke til stein. Hjelpes.

Anonymkode: 0a1a0...693

Nå snakket ikke jeg om Plumbo heavy gel, gjorde jeg? :klo: jeg snakket om vanlig Plumbo, den originale. 

Anonymkode: 4e69b...381

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tørke seg i rumpa med våtservietter i utgangspunktet da?? En blir mer enn nok ren med dopapir... 

Anonymkode: b3e9c...fbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Nå snakket ikke jeg om Plumbo heavy gel, gjorde jeg? :klo: jeg snakket om vanlig Plumbo, den originale. 

Anonymkode: 4e69b...381

Og JEG skrev Plumbo heavy gel. Hvorfor hyle om at man ikke skal bruke Plumbo da?

Uansett er det en myte.

Anonymkode: 0a1a0...693

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du koser deg over andres ulykke? Karma kommer.

Anonymkode: f8a88...e73

Karma eksisterer ikke. 

Anonymkode: eb28e...f55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke kommentarer på hvorfor jeg har brukt våtservietter, men tips og triks til hvordan jeg kan fikse dette uten at det blir svindyrt!

Men tro meg, jeg har kastet våtserviettene i søpla nå, og skal kun kaste dopapir i toalettet fremover! 

Anonymkode: d1f71...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Og JEG skrev Plumbo heavy gel. Hvorfor hyle om at man ikke skal bruke Plumbo da?

Uansett er det en myte.

Anonymkode: 0a1a0...693

Jeg gikk ut i fra at folk forsto at jeg snakket om pulverløsningen, heavy gel kan ikke forsteine seg.. 

Og jo, den kan forsteine seg hvis den ikke blir brukt korrekt, og den krever en del vann for å reagere riktig. Det har hendt flere ganger at folk har fått forsteining i rørene, og må bytte hele røret, av Plumbo pulver. Jeg anbefaler mye sterkere flytende avløpsåpner, vakuumpumpe, stakefjær eller spylerør. 

Men for all del, jeg har ikke noe i mot merket Plumbo liksom. 😂

Anonymkode: 4e69b...381

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg gikk ut i fra at folk forsto at jeg snakket om pulverløsningen, heavy gel kan ikke forsteine seg.. 

Og jo, den kan forsteine seg hvis den ikke blir brukt korrekt, og den krever en del vann for å reagere riktig. Det har hendt flere ganger at folk har fått forsteining i rørene, og må bytte hele røret, av Plumbo pulver. Jeg anbefaler mye sterkere flytende avløpsåpner, vakuumpumpe, stakefjær eller spylerør. 

Men for all del, jeg har ikke noe i mot merket Plumbo liksom. 😂

Anonymkode: 4e69b...381

Dette gjelder da kun i eldgamle hus som ikke har rør av plast... de ferreste hus har så gamle rør.

Anonymkode: 0f490...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...