Gå til innhold

Tror jeg har tettet doen med våtservietter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdatering: nå er det "normalt" med vann i toalettet, og det kommer boblelyder derfra. 

Er dette en bra eller dårlig ting?

Anonymkode: d1f71...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HanenIFlokken
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Oppdatering: nå er det "normalt" med vann i toalettet, og det kommer boblelyder derfra. 

Er dette en bra eller dårlig ting?

Anonymkode: d1f71...1a1

Hva skjer om du trekker i snora nå da? 

Eller enda bedre, lar dusjen stå på en stund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boblelyder er bra, betyr det kommer luft igjennom der det er tett og dermed lettere for det å løsne helt å flle ned.

Anonymkode: 4a347...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: angående dusjen som er tett, har du sjekket i sluket og tatt bort hårtjafsen som kan sette seg fast der?

Anonymkode: 58fcb...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei til Plumbo, uansett hvilken type det er! Eneste rørleggere anbefaler er Moudin avløpsåpner! 

 

Anonymkode: 257a1...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mudin avløpsåpner er bra. Kjøpes på f.eks. Clas Ohlson. Men om det løser opp våtservietter, vet jeg ikke....jeg tviler på det. Jeg tror du bør tilkalle en rørlegger, som kan rense opp og fjerne den blokkeringen som åpenbart er nedi rørene.

 

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mudin :opplyser: La det virke i dusjen, gjerne over natten om det er helt tett. Toalettet skal kun urin, dritt og toalettpapir oppi. Ikke våtservietter, tamponger eller q-tips som mange kaster oppi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Konstruktivt. 

Ikke bruk Plumbo! Det forsteiner seg i rørene. 

Kjøp en sugekopp/vakuumpumpe i morgen, eller en stakefjær. Er det skikkelig ille, og ikke vil løsne, kan du kjøpe en rørspyler som du kobler til høytrykksspyler, hvis du har. De har relativt billige på biltema :)

Anonymkode: 4e69b...381

😂😂😂Smarting! De skal brukes fra motsatt kant, dvs fra utsiden. Bruker du den fra inne, kommer alt vannet inn på badet! Har selv hatt trøbbel med tett kloakk, og jeg har benyttet meg av spetikkbil, den er det et vanvittig trykk på, og den fører det som har tetta til røret, ut! 

Anonymkode: 4e111...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sola de skrev:
 

Mudin :opplyser: La det virke i dusjen, gjerne over natten om det er helt tett. Toalettet skal kun urin, dritt og toalettpapir oppi. Ikke våtservietter, tamponger eller q-tips som mange kaster oppi.

Nå har jeg kunnet bruke toalettet i dag - og har kun puttet oppi ting som skal oppi!

Dusjen er nesten tett, så rett etter skolen skal jeg kjøpe Mudin, men jeg burde altså la det virke over natten? Og står det på flasken hvordan denne fungerer? 

Anonymkode: d1f71...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:
 

Jeg gikk ut i fra at folk forsto at jeg snakket om pulverløsningen, heavy gel kan ikke forsteine seg.. 

 Og jo, den kan forsteine seg hvis den ikke blir brukt korrekt, og den krever en del vann for å reagere riktig. Det har hendt flere ganger at folk har fått forsteining i rørene, og må bytte hele røret, av Plumbo pulver. Jeg anbefaler mye sterkere flytende avløpsåpner, vakuumpumpe, stakefjær eller spylerør. 

 

Anonymkode: 4e69b...381

Pisspreik.

Anonymkode: 0a1a0...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:
 

Nei til Plumbo, uansett hvilken type det er! Eneste rørleggere anbefaler er Moudin avløpsåpner! 

 

Anonymkode: 257a1...f59

Kutt ut. Plumbo er ikke farlig. 

Anonymkode: 0a1a0...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sola de said:
 

Mudin :opplyser: La det virke i dusjen, gjerne over natten om det er helt tett. Toalettet skal kun urin, dritt og toalettpapir oppi. Ikke våtservietter, tamponger eller q-tips som mange kaster oppi.

Ikke ts, men vet du om jeg får kjøpt denne i en liten by uten clas ohlson/coop bygg? Selger de den på matbutikker?

Anonymkode: 6c946...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:
 

Ikke ts, men vet du om jeg får kjøpt denne i en liten by uten clas ohlson/coop bygg? Selger de den på matbutikker?

Anonymkode: 6c946...b5e

Hei TS.

På butikken kan du kjøpe Plumbo heavy gel. Hell halve flasken i avløpet og la virke noen timer. Ta en dusj. 

Anonymkode: 0a1a0...693

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Hei TS.

På butikken kan du kjøpe Plumbo heavy gel. Hell halve flasken i avløpet og la virke noen timer. Ta en dusj. 

Anonymkode: 0a1a0...693

Jeg er ikke ts, tørr ikke bruke plumbo, er livredd for husverten. Jeg leier i et supergammelt hus, er redd for rørene, og tar ingen sjanse:p Det er vasken på badet som er tett.

Anonymkode: 6c946...b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er ikke ts, tørr ikke bruke plumbo, er livredd for husverten. Jeg leier i et supergammelt hus, er redd for rørene, og tar ingen sjanse:p Det er vasken på badet som er tett.

Anonymkode: 6c946...b5e

Da bør du rense vannlåsen manuelt. Dersom du ikke har gjort det før, få husverten eller en venn til å hjelpe deg. Instruksjoner finnes på internett, bl.a. på youtube.

Anonymkode: 1e498...52a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Da bør du rense vannlåsen manuelt. Dersom du ikke har gjort det før, få husverten eller en venn til å hjelpe deg. Instruksjoner finnes på internett, bl.a. på youtube.

Anonymkode: 1e498...52a

Her er noen slike videoer

 

 

Anonymkode: 1e498...52a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke ts, men vet du om jeg får kjøpt denne i en liten by uten clas ohlson/coop bygg? Selger de den på matbutikker?

Anonymkode: 6c946...b5e

På Coop Mega her har de flere merker avløpsrens i alle fall. Tror de har Mudin.

Anonymkode: 1e498...52a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere er inne på - du må jo rense vannlås under vask og i dusj for hår og "dritt" før du kjører på med kjemikalier. Antakelig er en manuell opprenskning tilstrekkelig. Husk hansker og neseklype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kutt ut. Plumbo er ikke farlig. 

Anonymkode: 0a1a0...693

Personen du siterer har rett. Plumbo er IKKE bra å bruke. 

Anonymkode: eb28e...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...